De McLaren F1 is nog steeds een van de snelste straatauto’s, en in GTR-uitdossing al helemaal. Minder isolatie, minder gewicht en in dit geval ook nog met een speciaal kunstig verfje. Koopje!
Het is natuurlijk Europese samenwerking waar velen nog van kunnen leren. Daarom niet alleen een mooie en snelle auto, maar ook een auto met een boodschap. Duitse techniek, Brits vernuft en een Frans schilderijtje.
Voor de aanschaf zal je wel flink in de buidel moeten tasten. De verwachte opbrengst is 2,5 miljoen euro. Dat moet ‘ie zeker halen, kijkend naar resultaten uit het verleden.
Net als de meeste BMW art-car’s is deze McLaren F1 GTR ook echt gebruikt. En dat is te zien. Eigenlijk nog mooier dan de artistieke onderlaag zijn de zichtbare vliegenlijkjes op frontale foto’s, een licht vervuilde motor en net-niet zwarte banden. Inrijden of losrijden lijkt niet nodig.
Verantwoordelijk voor de ‘art’ is César. Hij schilderde de auto in opdracht van Jean-Luc Maury–Laribiére, die de auto in 1994 kocht. Op 9 juli wordt de auto tijdens de Le Mans Classic geveild. Eindelijk wat anders dan Ferrari.
ik pas, met dit soort auto’s moet gereden worden en by my zou hij toch gewoon in de garage tussen da andere staan
Het ontbreekt me spijtig genoeg aan budget anders zou ik hem met veel plezier iedere dag uitlaten.
prono op wielen
Zal ik de mijne dan ook maar eens te koop gaan zetten dan? :P
@sven2:
Laat er eerst maar een AB rijtest mee doen dan.
en ik heb liever een ferrari :) sorry
Tsja…mocht je ’t geld hebben…
Het icoon der iconen, van een tijdloze schoonheid. Waar ik mezelf er op betrapte bijvoorbeeld een Enzo of een Gallardo niet meer zo mooi te vinden als toen ze uitkwamen, kan dit ontwerp me nog nog steeds niet vervelen. Laat de “kunstzinnige” beschildering echter maar zitten, ik wil ‘m wel in oranje.
@boxter:
wat jij zegt over de Gallardo dat heb ik ook precies, bij de Enzo echter niet. Dat heb ik altijd al een gedrocht gevonden. Erg mooi exemplaar deze GTR, ook de beschildering voegt wel iets toe, in positieve zin.
Heeft wel wat last van vocht achter het koplampglas. Minpuntje. Paar duizend euro eraf daarvoor?
Een van de beste supercars en tevens ook een van de laatste. Later kwamen alle dergelijke wagens met ESP en moest je enkel nog rijk zijn om ermee te kunnen rijden, rijtalent werd ondergeschikt.
De ultieme natte droom.. Één van de mooist uitgevoerde ook nog!
Zou ‘m alleen niet willen hebben; hij zo denk ik om een boom eindigen..
Ik ben een liefhebber van auto en van kunst maar ik zou deze auto direct weer terugbrengen naar een normale kleur, dit is niet om aan te zien…
Een F1 GTR? Dat is natuurlijk een absurde wagen… 2,5 miljoen zeker waard, rijdt zo goed als alles wat er tegenwoordig rondrijdt het snot voor de ogen!
Dit lijkt niet op een GTR, eerder een LM…of heb ik het nou fout?