• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lexmaul pakt de Volvo V70 aan

Auteur: ricardo, gepost 10 juni 2009 om 22:07 – 19 Reacties

Lexmaul Volvo V70

Ha! We hebben eindelijk een tuner gevonden waar we met z’n allen NIET over kunnen zeggen dat ‘ie lelijk tuned. In dit geval hebben we het over Lexmaul. Zij hebben onlangs een pimp-setje geïntroduceerd voor de Volvo V70.

Grote ingrepen worden er bij het Duitse Lexmaul niet gedaan. Ook bij deze Volvo V70 is het redelijk subtiel gebleven. Het onderstel kreeg andere schroefveren waardoor het veergedrag een stuk stugger is en de auto 30 mm dichter bij de grond staat.

Het uiterlijk is -gelukkig- onveranderd gebleven. Enkel is er motorisch nog wat gewijzigd. Omdat Lexmaul zich motorisch alleen richt op de chip in de e.c.u. is de keuze voor een 2.0 diesel niet geheel onlogisch, bij geblazen zelfontbranders is de vermogenswinst na ‘chippen’ namelijk het grootst. In dit geval steeg het vermogen van 136 naar 166 pk. Het koppel komt met een Lexmaul-chip uit op 390 Nm, een stijging van 70 Nm. (via Carscoop)


Klik voor groot


Klik voor groot

Ook interessant!

  • Waarom deze Volvo V70 €17 miljoen kost
  • Volvo V70 met 850.000 km heeft toepasselijke naam
  • Volvo Concept Recharge
    Nieuwe modellen van Volvo krijgen echte namen
  • Video: zo worden nieuwe Volvo's omgebouwd tot ambulance
    Video: zo worden nieuwe Volvo's omgebouwd tot ambulance

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

tuning, v70, Volvo

Vorig bericht: « Olieverbruik wereldwijd keihard gedaald
Volgend bericht: Nieuwe Polo vanaf 16 juli bij dealer, prijzen zijn bekend »

Lees Interacties

Reacties

  1. DrsDre zegt

    10 juni 2009 om 22:10

    Netjes Netjes!.
    Al had ik een 2.5T liever gezien als motor….

    Login om te reageren
  2. Stefan-Venema zegt

    10 juni 2009 om 22:10

    Lekker hoor, maar stuggere veren in een diesel Volvo Estate :?

    Login om te reageren
  3. CrazyHenkie zegt

    10 juni 2009 om 22:12

    Leuk, zo´n 1.6D EcoDrive met twee van die uitlaatpijpen :P nee maar dit lijkt me gewoon een paar persfotootjes met een erop geshopt kenteken, want hij staat me iets te hoog op de poten voor een 30 mm verlaagde auto ;) maar de dieselkit is wel interessant, (vooral zonder typeaanduiding) de standaardversie zal wel zo´n 11 sec in de praktijk doen?

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    10 juni 2009 om 22:13

    Een stugge Volvo diesel. Is daar een markt voor? Nou ja, een paar veren zal ook wel onder de andere motorenvarianten te plaatsen zijn. Dan maar zonder vermogenswinst. Moet je weer ergens anders naartoe met je 2.5T. En dan natuurlijk wel een stoere R-badge achterop plakken hè! :P

    Login om te reageren
  5. Theagle11 zegt

    10 juni 2009 om 22:19

    Nou, boffen. Wie zit hier in godsnaam op te wachten?

    Login om te reageren
  6. mineraal zegt

    10 juni 2009 om 22:20

    Volgens mij heeft de betreffende tuner helemaal geen foto’s genomen van de V70 met verlagingskit op. En misschien was dit ook niet de bedoeling dat zo over te laten komen? Want ik denk niet dat je 3cm verschil ziet op zo’n foto. Dat gebeurt toch nog dat ze gewoon een naambord hangen waar nummerplaat hoort. Dit zijn gewone pic’s van een V70.

    Login om te reageren
  7. fransman zegt

    10 juni 2009 om 22:20

    Niet echt nieuw waardig, een schroefsetje en een chipje kun je bij iedere autoshop halen…

    Login om te reageren
  8. binkie zegt

    10 juni 2009 om 22:28

    helaas dat rode plastic er nog op..

    Login om te reageren
  9. jelamo zegt

    10 juni 2009 om 22:45

    @ mineraal

    klopt, en het domme is dat ze er nog een T6 voor hebben genomen ook!

    Login om te reageren
  10. Cantago zegt

    10 juni 2009 om 22:53

    NEtjes, maar niet echt om over naar huis te schrijven. Wat kost het?

    Login om te reageren
  11. Yo..nas zegt

    10 juni 2009 om 22:55

    En wat moet dit grapje kosten dan?

    Login om te reageren
  12. Vanquish zegt

    10 juni 2009 om 22:59

    Deze wórdt niet lelijk, deze blijft lelijk!

    Login om te reageren
  13. Tombnolz zegt

    10 juni 2009 om 23:29

    Moest ik de V70 tunen, dan zou de V O L V O – badge sneuvelen. Meer is niet nodig.

    Login om te reageren
  14. Max zegt

    11 juni 2009 om 08:48

    Het blijft een diesel …

    Login om te reageren
  15. MDA zegt

    11 juni 2009 om 09:21

    Wel jammer dat ie de D5 niet heeft aangepakt… de nieuwste levert volgens mij al 205 pk, dus na krachtkuur moet dat toch een leuk speeltje opleveren.

    Trouwens: iedere (volvo) tuner in Nederland kan je 2.0D ook even naar 166 pk brengen. Dat is weinig bijzonder.

    Login om te reageren
  16. jack zegt

    11 juni 2009 om 10:28

    Vond toch anders de HEICO ook een zeer geslaagd project.

    Login om te reageren
  17. Rene zegt

    11 juni 2009 om 11:58

    Deze foto’s zijn gewoon van de T6. Of ze hebben de T6 look overgenomen en een chipje erin. Weinig spectulair. Ik vind hem nog steeds mooi. Rij dezelfde kleur, velgen e.d. maar wel met een 2.5t dus helemaal geen uitlaten zichtbaar. En dat vind ik nou mooi! Oh, ik heb wel de taartschep achterop!

    Login om te reageren
  18. wout1235 zegt

    11 juni 2009 om 13:55

    @ crazy henkie: het is drive e hoor ipv ecodrive

    Login om te reageren
  19. robbie zegt

    11 juni 2009 om 14:28

    @wout1235, nee hoor het is DRIVe ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North