• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lexus IS-F: 101.600,- euro…

Auteur: autoblogger, gepost 30 januari 2008 om 21:37 – 118 Reacties

Lexus IS-F
Lexus heeft in Nederland eindelijk een prijskaartje aan de IS-F gehangen. Het gaat om 101.600 euro, inclusief alle belastingaanpassingen die op 1 februari ingaan. Zowel de C63 als de M3 hebben een lagere prijs, dat is dus best heftig…

De importeur denkt er dit jaar slechts 15 tot 20 stuks te kunnen verkopen, ondanks de hoge prijs lijkt mij dat enigszins terughoudend. Er zijn reeds een aantal units vergeven aan trouwe Lexus-klanten, maar er moet ondertussen toch wel meer interesse zijn?

In Nederland wordt maar één uitvoering aangeboden, deze is afgeladen met comfortverhogende zaken en veiligheidssystemen. De lijst met accessoires is zeer kort, alleen adaptive cruise control, metallic lak en een open dak zijn apart te bestellen. Voor een kleurtje kun je kiezen uit grijs, zilver, wit, rood en zwart. Later volgt blauw, dat is de kleur waarin de auto werd geïntroduceerd (bron: autotelegraaf.nl).

UPDATE: het persbericht van Lexus is inmiddels binnen…

De Lexus IS F is de ultrasportieve variant van de IS-serie en gebouwd rondom de kernbegrippen: acceleratie, remmen en communicatie met het wegdek. Het uiterst sportieve onderstel is ontwikkeld met het circuit als referentiekader. De IS F is een brok dynamiek en uitgerust met een 5,0 liter V8 VVT-iE benzinemotor met een vermogen van 423 pk/311 kW. Het koppel bedraagt 505 Nm bij 5.200 tpm. Toch heeft deze supersportsedan de laagste CO2-uitstoot in z’n klasse (270 g/km). Het krachtige vermogen wordt door middel van Sport Direct Shift (SPDS) via de achterwielen naar het wegdek geleid. Deze SPDS-transmissie is

’s werelds snelste 8-trapsautomaat met een extreem snelle schakeltijd van 0,1 seconde en is handmatig met shift paddles te bedienen. De Lexus sprint van 0-100 km/h in 4,8 seconden. De bijna oneindige acceleratie stopt pas bij een begrensde snelheid van 270 km/h. Gesmede 19 inch BBS velgen met 225/40 banden vóór en

255/35 banden achter geven de IS F een indrukwekkende tractie. Samen met Brembo ontwikkelde Lexus het high performance remsysteem. Het state-of-the-art Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM)-sportsysteem zorgt voor een perfecte mix van handling en controle. En, voor de absolute purist, het VDIM-systeem kan ook volledig worden uitgeschakeld!

De Lexus IS F is vanaf 1 februari te bestellen bij de Lexus dealer en heeft een consumentenprijs van 101.600,- euro. Overigens is de IS F niet uitsluitend sportiviteit wat de klok slaat, hij beschikt namelijk ook over een uiterst complete uitrusting.

Ook interessant!

  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze
  • Video - Lexus ES is iets kwijt
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Prijs van de nieuwe Lexus NX is niet heel verkeerd

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

is-f, Lexus

Vorig bericht: « Hamann BMW X5
Volgend bericht: Fifth gear: BMW M3 vs Mercedes C63 AMG »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gardo zegt

    30 januari 2008 om 21:41

    Lijkt mij niet dat de M3 en de C63 AMG goedkoper dan 101.6k worden incl. alle toeslagen.
    Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik niet verwacht had dat hij boven de 100k zou gaan kosten!

    Login om te reageren
  2. Tom# zegt

    30 januari 2008 om 21:42

    Heftige prijs wel.., toch zou ik deze verkiezen boven de M3.
    (Die zie je ‘veel vaker’ en is imo een beetje standaard vergeleken met de standaard 3-serie (qua uiterlijk)

    Login om te reageren
  3. Walvius zegt

    30 januari 2008 om 21:44

    Ik vind persoonlijk die spiegels oerlelijk, van die vet grote dingen….
    mja verder is het wel een mooie auto , vooral de uitlaten zijn erg fraai ;)

    Login om te reageren
  4. Tom zegt

    30 januari 2008 om 21:45

    Deze zou ik sowieso boven de M3 verkiezen, gewoon een kwestie van smaak, maar of ik hem zou kiezen boven de C63? Ik weet het niet… dan zou ik ze allebei uitvoerig moeten testen ;)

    Login om te reageren
  5. masta zegt

    30 januari 2008 om 21:46

    kvind het een knappe lexus maar kvind de bmw toch iets meer hebben

    Login om te reageren
  6. Citrofiel zegt

    30 januari 2008 om 21:49

    Hogere prijs dus (maar is dat inclusief slurptaksen voor de Duitsers?), maar je verklaart het zelf al (deels) door te noemen dat hij is afgeladen met accessoires. Hebben de Duitsers, die toch bekend staan om hun zuinigheid m.b.t. opties, dat ook?

    Login om te reageren
  7. Testarossa zegt

    30 januari 2008 om 21:50

    Wat zijn dan de prijskaartjes van een M3 en een C63 AMG ?

    Login om te reageren
  8. Hugo zegt

    30 januari 2008 om 21:51

    Lexus had een beetje grootheidswaanzin bij het ontwerpen van de vrachtwagenspiegels geloof ik…

    Login om te reageren
  9. Rare Henk zegt

    30 januari 2008 om 21:52

    Ik vind het een kutbak, en dan basseer ik hem op de mod in rFactor !

    Bovendien vind ik dat hij lang niet zo stoer oogt als de m3 of de c63!

    Login om te reageren
  10. AHulsker zegt

    30 januari 2008 om 21:53

    Ik snap nog steeds niet dat Metallic Lak als optie wordt aangeboden. Op een auto van dit kaliber moet dit er toch zeker wel standaard opzitten? Zelfs bij auto’s in de lease-klasse (Mondeo, Passat etc…) vind ik dat metallic lak toch wel bij de standaarduitrusting hoort.

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    30 januari 2008 om 21:54

    Hoezo kost een M3 minder? Die gaat na 1 feb namelijk vanaf 113.235 euro kosten….. (volgens http://www.groenopweg.nl) en de C63 begint dan bij 110.006…..

    Ik neem ten minste aan dat de prijs van de Lexus al Incl de nieuwe Co2 heffing is.

    Login om te reageren
  12. AHulsker zegt

    30 januari 2008 om 21:54

    Buiten dit is het een zeer geslaagde auto:).

    Login om te reageren
  13. CasperH zegt

    30 januari 2008 om 21:54

    @ Tom#

    Deze IS-F is toch ook niet zo heel veel anders qua uiterlijk? Begrijp me niet verkeerd: ik zou denk ik ook voor de Lexus gaan vanwege de exclusiviteit, maar ik vind hem weinig verrassend gestyled ten opzichte van de IS.

    Die kont is wel dik trouwens, die uitlaatpijpen zijn echt fraai gepositioneerd. Wat betreft de prijs: de 3 coupé kost 106. Dus heel veel zal hij met de sedan ook weer niet schelen denk ik?

    Login om te reageren
  14. Mark zegt

    30 januari 2008 om 21:55

    Hele knappe auto, bij een M3 kom ik met een beetje opties aangevinkt al snel op €110.000,- en ik heb het gevoel dat dat nog de prijs is voor de verhoging. Ik vind de prijs van de lexus best netjes gezien dat alle opties zo’n beetje all inclusive zijn.

    Login om te reageren
  15. STJ zegt

    30 januari 2008 om 21:55

    Ik zou de IS-F over de M3 verkiezen, de C63 is de enige echte alternatief.

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    30 januari 2008 om 21:58

    @ w0o0dy; In het artikel staat van wel, dus HA! @ AB. ;)

    Login om te reageren
  17. autoblogger zegt

    30 januari 2008 om 22:05

    Of HA! @ groenopweg ;)

    Login om te reageren
  18. Walvius zegt

    30 januari 2008 om 22:08

    ik heb liever een mooie Bmw m3 inplaats van deze Lexus van onze oosterse buren, ik heb naar mijn gevoel ook meer met een Duitse auto.

    ook vind ik 110.000 euro voor een gemodificeerde Toyota te veel.

    Login om te reageren
  19. w0o0dy zegt

    30 januari 2008 om 22:09

    @autoblogger: heb jij prijzen die anders zijn (van BMW bijvoorbeeld)? Kan me niet voorstellen dat BMW de sedan veel goedkoper aan gaat bieden dan de coupé….. maar misschien gaan ze die dingen goedkoop van de hand doen nu er eindelijk wat concurrentie komt ;)

    Login om te reageren
  20. Walvius zegt

    30 januari 2008 om 22:09

    ik bedoel 101600 euro ;)

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    30 januari 2008 om 22:11

    @ autoblogger; Jaja, ik weet het. Groenopweg is een dochtersite van Autoweek, dus het kan niet goed zijn… Dat is zo’n beetje jouw onderbouwing, niet? :P

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    30 januari 2008 om 22:15

    BMW zelf heeft onderstaande info staan voor de M3 coupé……
    BMW M3 prijs=106.305,- netto=61.510,- bpm=33.107,- btw=11.687,- co2=295

    Login om te reageren
  23. Gardo zegt

    30 januari 2008 om 22:16

    @ Walvius..

    Een Lexus IS-F een “gemodificeerde Toyota”?

    Ten eerste mag je me dan vertellen welk model van Toyota gemodificeerd is tot een Lexus ISF?

    Wat een onzinnige uitspraak…

    Ik kan in ieder geval niet wachten tot hij er is..Mijns inziens een betere wagen dan een C63 en een M3

    Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    30 januari 2008 om 22:18

    Maar mercedes zegt per 1-2-2008 101.518 en per 15-2-08 (prijsverlaging?) 100.436 euro

    Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    30 januari 2008 om 22:21

    De link naar de pagina met de prijslijst voor de C-klasse op de site van Mercedes
    http://www.mercedes-benz.nl/content/netherlands/mpc/mpc_netherlands_website/nl/home_mpc/passenger_cars/home/products/new_cars/cclasssaloon/prices.html

    en de prijslijst voor de 3 serie coupé en cabrio
    http://www.bmw.nl/nl/nl/general/downloads/_narrowband/pdf/BMW_3_Serie_Coupe_Cabrio_prijslijst_februari_2008.pdf

    Login om te reageren
  26. autoblogger zegt

    30 januari 2008 om 22:41

    @w0o0dy: ok thanks! Op zich moet je de IS-F natuurlijk vergelijken met de M3 sedan, en die hoeft niet duurder te zijn dan de coupe (bij de normale versies van de coupe is deze ook duurder dan de sedan… )

    Login om te reageren
  27. autoblogger zegt

    30 januari 2008 om 22:42

    @Citrofiel: yep, maar we zullen zien… ;)

    Login om te reageren
  28. w0o0dy zegt

    30 januari 2008 om 22:46

    De prijsverlaging van de Merc is wel opzienbarend…. zouden ze willen zorgen dat de toekomstige eigenaren nog wat geld overhouden voor banden/brandstof en misschien een active differential op hun c63 om die m3 een beetje bij te kunnen houden in de bochten?

    Login om te reageren
  29. Zoef zegt

    30 januari 2008 om 22:57

    In Belgie de ISF vanaf net geen 75.000 …

    Login om te reageren
  30. Citrofiel zegt

    30 januari 2008 om 22:57

    Compléét offtopic, maar autoblogger, is er wat mis met de banner? Bij mij is er namelijk geen… En dan is hij er weer even wel, en dan is ‘ie er weer niet. :?

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    30 januari 2008 om 22:58

    @ Zoef; Jaja, schep maar weer op… :(

    Login om te reageren
  32. w0o0dy zegt

    30 januari 2008 om 22:58

    @Citrofiel: heb heer autoblogger ook net gemailt……

    Login om te reageren
  33. Armada zegt

    30 januari 2008 om 23:00

    @ Citrofiel.

    Ah.Ik ben dus niet de enigste die er last van heeft. Dacht even dat het weer een bug in Vista zou zij. ;)

    Login om te reageren
  34. Armada zegt

    30 januari 2008 om 23:00

    @ Zoef.

    En de M3 vanaf een Euro of 64.000,- toch?

    Login om te reageren
  35. Rick dos zegt

    30 januari 2008 om 23:04

    De m3 sedan is goedkoper dan de Lexus in Amerika en in Duitsland. Ik heb het vermoeden dat de M3 sedan ook hier zeer concurrerend geprijs gaat worden.

    Het lijkt (ik herhaal LIJKT) alsof BMW expres afwacht op de prijs van de IS-F om vervolgens hun eigen prijd bekend te maken. Tenminste dat is/was het geval in Duitsland en Amerika.

    Wat betreft de opties. Vergis je niet, een M3 is standaard ook al zéér uitgebreid behangen.

    Login om te reageren
  36. w0o0dy zegt

    30 januari 2008 om 23:10

    @Rick dos: maar 5 mille minder dan de coupé? Dat lijkt me niet, dus de m3 zal vrijwel zeker duurder zijn dan de IS-f en dus ook dan de Merc c63

    Login om te reageren
  37. w0o0dy zegt

    30 januari 2008 om 23:16

    ff gecheckt en de 335xiA High exec kost 69.735 als coupé en 65.435 als sedan…. dus dat zou ongeveer dezelfde prijs kunnen worden als de IS-F en de C63 amg (voor prijsverlaging).

    Login om te reageren
  38. CSL zegt

    30 januari 2008 om 23:21

    Oke de Mercedes mag wel zo duur zijn omdat het een Mercedes is, ondanks zijn slechte handeling. Maar Om nou zoveel geld neer te leggen voor een Toyota vind ik echt aan de overdreven kant. Dan toch maar liever wat erbij leggen en een Skyline GT-R kopen als het echt een japanner moet zijn, wat overigens nooit het geval zal worden.
    Nog even wachten op de CSL uitvoering dan maar :)

    Login om te reageren
  39. Rick dos zegt

    30 januari 2008 om 23:21

    Ik sluit het in ieder geval niet uit.

    Vooral als ik de prijzen van Amerika en Duitsland zie;

    Duitsland
    sedan €64.750 coupé €66.650
    IS-F €66.000

    Amerika
    sedan $54,575 coupé $57,275.
    IS-F $56.000,-

    Ik heb ‘m (M3 sedan) trouwens afgelopen vrijdag al zien rijden. Kon ‘m goed bekijken, want het reed voor me. Het ziet er wel goed uit.

    Login om te reageren
  40. dikke richard zegt

    30 januari 2008 om 23:24

    Poeh poeh,Rick Dos,in de verdediging? ;)
    De smilies heb ik nog steedst onder de knie. :D

    Login om te reageren
  41. Rick dos zegt

    30 januari 2008 om 23:26

    @dikke Richard

    Haha! :D Mooi zo. ;)

    Maar volgens mij is die ff bij mij voorbij gevlogen, maar hoe bedoel je in de verdediging?

    Login om te reageren
  42. Armada zegt

    30 januari 2008 om 23:28

    @ Rick dos.

    Maar vind jij niet elke BMW mooi? ;)

    Ok. Even zonder dollen, hij is echt mooi.

    Login om te reageren
  43. Rick dos zegt

    30 januari 2008 om 23:38

    @Armada

    :D :lol:

    Neem die informatie van mij vooral op face value aan. ;)

    Login om te reageren
  44. pelezinho zegt

    30 januari 2008 om 23:47

    lelijkste uitlaten ooit!!!!!

    Login om te reageren
  45. autoblogger zegt

    30 januari 2008 om 23:56

    @pelezinho: change is good…

    Login om te reageren
  46. fr@nk01 zegt

    31 januari 2008 om 00:31

    Gelet de meerwaarde van de IS-F was een hogere prijs tov de ‘concurrenten’ redelijkerwijs een zeer verantwoord en logische gevolg enerzijds, anderzijds zal de Lexus IS-F blijkbaar als referentiekader fungeren vandaar dat men ook hiermee rekening dient te houden.

    Login om te reageren
  47. fr@nk01 zegt

    31 januari 2008 om 00:42

    De prijs van de ‘huidige’ GT-R zal Niet onder de 130K liggen bij z’n introductie in 2009, wel komt er gelijktijdig een geknepen versie voor rond de 110K.

    Beiden dus voor de koopjesjagers!

    Login om te reageren
  48. Ricavant1.8T zegt

    31 januari 2008 om 01:11

    vind dit echt geen mooie auto… en veels te duur!!! En hij ziet er nogal gewoontjes uit op die vreemde uitlaatjes na.
    Zelfs ik zou nog 100x liever de M3 nemen….
    Maar uiteraard tippen deze allemaal niet aan de RS4 :)

    Login om te reageren
  49. rider zegt

    31 januari 2008 om 07:53

    de prijs is concurrerend. en typisch japans is hij afgeladen met goodies die bij zijn duitse tegenhangers duur betaald moeten worden. dat maakt deze veredelde toyota eigenlijk weer goedkoop als je hem vergelijkt met bmw, audi, mercedes. en je geeft ze het nakijken op de snelweg (v/max 270), daar waar de duitsers bij 250 de kraan dichtdraaien. alleen met wat extra geld mogen ze harder (tot 280) wat ze in verhouding tot de lexus dus nog duurder maakt.
    qua design durven ze wel. beetje te grote spiegels (maar wel zo veilig!) en die schuin gestapelde uitlaten. ja ze springen lekker uit de rij van de recht toe recht aan duitsers. dat verdiend ook weer wat aandacht.

    Login om te reageren
  50. m3 zegt

    31 januari 2008 om 08:49

    een standaard 335 coupe is al veel beter dan deze en dan heb ik het nog niet eens over de m3

    Login om te reageren
  51. Mosh zegt

    31 januari 2008 om 08:56

    De genoemde ”accessoires” zijn geen accessoires maar opties. Ze worden namelijk af-fabriek gemonteerd en er moet derhalve ook BPM over betaald worden. Accessoires zijn enkel spullen die acheraf op- of ingebouwt worden. Denk aan een trekhaak, velgen of carkit. Het schuifdak zou een accessoire kunnen zijn, maar dat lijkt me hier niet het geval.

    Login om te reageren
  52. Incognito zegt

    31 januari 2008 om 09:31

    Valt me alleszins mee, veelal positieve reacties. Ik zou, indien ik in de markt zou zijn voor zoiets, zeker deze verkiezen boven de Duitse varianten. Die blijven een beetje ordinair, zeker na een jaar of twee. Nee, leg er dan een paar mille bij en schaf een Carrera aan. No question.

    Login om te reageren
  53. Dotternetta zegt

    31 januari 2008 om 09:48

    Het meest opvallende (of ligt het aan mij?) vind ik dat de achterwielen kleiner lijken dan de voorwielen, komt volgens mij door de vorm van de wielkasten. Ik ben benieuwd hoe dat er in het echt uitziet.

    Login om te reageren
  54. ISF Insider zegt

    31 januari 2008 om 10:10

    Dotternetta: dat ligt niet aan jou, het lijkt idd zo.
    Het komt door de wielkasten en vooral het relatief grote plaatwerkgedeelte erboven, in autodesignerstaal heet dat ‘drooping’. De enige misser van de IS-F.

    Login om te reageren
  55. Ca.dil zegt

    31 januari 2008 om 10:30

    Eehhhmmm, en m3 kost 106000, deze is dus een stuk goedkoper…
    http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=46282&cache=no

    Login om te reageren
  56. autoblogger zegt

    31 januari 2008 om 10:31

    @Ca.dil: we hebben het hier over een sedan…
    lees de andere comments ook even.

    Login om te reageren
  57. fr@nk01 zegt

    31 januari 2008 om 10:35

    De IS-F heeft een hoog ‘genieten’ gehalte, vandaar tevens uitgerust met large mirrors voor een uitstekend beeld voor alles wat er achter gebeurd… ;-)

    Login om te reageren
  58. fr@nk01 zegt

    31 januari 2008 om 10:51

    Om bv. een RS4 te zien struikelen, he ricavant? :-)

    Login om te reageren
  59. Bouwman zegt

    31 januari 2008 om 11:02

    Echt wel een brute bak, doe mij er maar een of twee.

    PS. er zijn al verschillende filmpjes op internet verschenen waarin de IS-F gehakt maakt van zowel de m3 als de RS4.

    Login om te reageren
  60. bakkerst zegt

    31 januari 2008 om 11:20

    even anders wat, stel dat de lexus iets duurder wordt dan zn duitse concurrentenen, wat dan nog?

    als ik me goed heb laten informeren krijg je voor die prijs van de lexus een complete accesoire lijst die bij de duitse broeders nog eens appart moet worden afgerekend,
    met andere woorden, de lexus is dan misschien duurder, dr zit ook veel meer in aan opties waar je bij de andere 2 nog eens dik voor mag bijlappen,

    iemand een optie/spec lijst van alle 3 de auto’s??

    Login om te reageren
  61. Dotternetta zegt

    31 januari 2008 om 11:27

    @ISF Insider: mooi blog heb je! Ga ik zeker vaker bezoeken.

    Login om te reageren
  62. ISF Insider zegt

    31 januari 2008 om 11:28

    @Dotternetta: thanks!

    Login om te reageren
  63. tolletj zegt

    31 januari 2008 om 12:51

    Ik heb er al in gereden.
    Is echt een plezier om in te rijden,
    alleen de spiegels zouden iets kleiner mogen.
    Ik vond de afwerking van de binnenzijde (testmule)
    niet zo aantrekkelijk als deze van pakweg een M3 of C63 AMG.

    Ben benieuwd hoeveel hij in België gaat kosten

    Login om te reageren
  64. Benjamin zegt

    31 januari 2008 om 12:53

    Het lijkt (ik herhaal LIJKT) alsof BMW expres afwacht op de prijs van de IS-F om vervolgens hun eigen prijd bekend te maken. Tenminste dat is/was het geval in Duitsland en Amerika.

    En dan zitten de meeste hier te ouwehoeren dat de jappaners de duitsters na-apen, haha.

    Ik wacht wel ff op de blauwe :)

    Login om te reageren
  65. fr@nk01 zegt

    31 januari 2008 om 13:25

    @toilletj
    Jaja, ach manneke dat ken je tog nie betalen?

    Login om te reageren
  66. fr@nk01 zegt

    31 januari 2008 om 13:40

    @Ca.dil
    Ik begrijp je verwarring.
    Als je 2 deuren afhaalt mag je ‘m coupe noemen…. volstrekt logisch toch!…?,
    euh, maar alleen bij Bmw!
    Toch wel slim ie duitsers? ;-)

    Login om te reageren
  67. ML320cdi zegt

    31 januari 2008 om 13:46

    Er klopt toch iets niet? jullie zeggen €101.600 gaat hij kosten + alle belastingaanpassingen, dan is hij toch ruim goedkoper dan zijn concurrenten?? om maar een voorbeeld te noemen is de M3 er dan vanaf €106.300 en de RS4 €107.900 (alluwel, die niet meer te koop geloof ik) Alleen de mercedes is goedkoper met €100.436.
    En lexus is vaak veel luxer aangekleed voor dat geld, dus je hebt kans dat de M3 en de C63 met opties veel duurder zijn.

    Login om te reageren
  68. Pier zegt

    31 januari 2008 om 14:15

    My god die spiegels kunnen dus echt niet! Maar daar kan vast wel wat aan gedaan worden. Die uitlaten vind ik wel leuk gedaan. Overall: Leuke auto :)

    Login om te reageren
  69. Incognito zegt

    31 januari 2008 om 14:25

    Is overigens inderdaad zo. Rick Dos, waar ben je?

    Beetje omgekeerde wereld, want ik kan jouw statements in de trend van “De M3 is DE Benchmark!” -met schuim op je mond:P- héél goed herinneren. Bizar dat ‘dé benchmark’ ontzag heeft voor deze nieuwkomer…

    Login om te reageren
  70. ISF Insider zegt

    31 januari 2008 om 15:04

    Jaja. BMW heeft ‘m officieel bekendgemaakt:

    “Sensationeel rijgedrag en praktische bruikbaarheid gecombineerd in een auto: de nieuwe BMW M3 Sedan. Vanaf 8 maart is de tweede generatie BMW M3 Sedan leverbaar voor een prijs vanaf 94.850 euro.”

    Login om te reageren
  71. CasperH zegt

    31 januari 2008 om 15:17

    @ ISF Insider: wow… Als je net een M3 coupé besteld hebt voel je je dan aardig genaaid denk ik…

    Login om te reageren
  72. sander zegt

    31 januari 2008 om 15:18

    Deze lexus heeft van die GROTE SPIEGELS om de vele M3’tjes en RS4’tjes nog enigszins te kunnen zien die er in de verte achter rijden

    Login om te reageren
  73. Rick dos zegt

    31 januari 2008 om 15:19

    @Incognito

    Ontzag? Ze zetten hiermee toch ook een benchmark? Maar dan qua prijs. :)

    @ISF Insider

    Waar heb je die info vandaan?

    Login om te reageren
  74. ISF Insider zegt

    31 januari 2008 om 15:20

    @Rick: ik heet niet voor niets Insider! ;-)

    Login om te reageren
  75. autoblogger zegt

    31 januari 2008 om 15:34

    @All: hier de info over de M3 sedan:
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/31/bmw-maakt-prijs-m3-sedan-bekend

    Login om te reageren
  76. Rick dos zegt

    31 januari 2008 om 15:38

    @ISF Insider

    Ach so! ;) Nog meer inside info toevallig? ;)

    Login om te reageren
  77. ISF Insider zegt

    31 januari 2008 om 15:41

    Wat wil je weten?
    Check m’n blog maar eens door op m’n naam te klikken.

    Login om te reageren
  78. geun zegt

    31 januari 2008 om 15:47

    Ik vind het persoonlijk een gave bak, net zoals de bmw en mercedes, denk dat we in geen enkele van deze drie te klagen hebben :) voetje naar beneden en weg ben je :)

    eigenlijk grappig de lexus kost een beetje meer en er is al ophef over :) de normale, gemiddelde persoon kan zich zoiets toch niet veroorloven en dan maar reclameren over de prijs.. :)
    toch wel schandalig dat jullie in nederland zoveel meer moeten betalen dan wij in belgië, jullie koningin is niet voor niets zo rijk ;)

    groetjes

    Login om te reageren
  79. Rick dos zegt

    31 januari 2008 om 15:56

    @ISF Insider

    Een website over de IS-F? Nou ja, zou ik nooit achter je gezocht hebben. ;) :P

    Ik zal je website in ieder geval in de gaten gaan houden. ;)

    Login om te reageren
  80. fr@nk01 zegt

    31 januari 2008 om 16:02

    @all
    Wil iemand me uitleggen hoe ik afbeeldingen overzendt?

    Login om te reageren
  81. ISF Insider zegt

    31 januari 2008 om 16:05

    Eh… als ik op ‘Rick Dos’ klik krijg ik iets heel anders…
    Niet zo voor de hand liggend als in mijn geval misschien, maar wel lekker zonnig! ;-)

    Login om te reageren
  82. Ca.dil zegt

    31 januari 2008 om 16:13

    Nouja, een audi dan, de rs4 kost 107000

    http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=36798&cache=no

    En is er bij die andere prijzen rekening gehouden met de nieuwe taxen?

    Login om te reageren
  83. Rick dos zegt

    31 januari 2008 om 16:14

    @ISF Insider

    Héél toevallig interesse in een huisje in de zon? ;)

    Login om te reageren
  84. Rick dos zegt

    31 januari 2008 om 16:17

    mke……heel moest het dus zijn…..

    Login om te reageren
  85. fr@nk01 zegt

    31 januari 2008 om 16:27

    BMW heeft z’n meerdere -in naam van LeXus- erkend, ze prijzen hun benchmark onder die van de IS-F.

    De papieren gevecht heeft z’n aanvang genomen, nu nog de ‘fysieke’ strijd der gladiatoren agenderen, zo mogelijk vandaag dan morgen.

    Het wordt werkelijk een interessant jaar!

    Login om te reageren
  86. Incognito zegt

    31 januari 2008 om 16:51

    Ik heb nog wel wat inside info. De LF-A komt níet naar Nederland.

    Login om te reageren
  87. FordGT zegt

    31 januari 2008 om 16:53

    Prachtige wagen alleen jammer van die spiegels.

    Login om te reageren
  88. tolletj zegt

    31 januari 2008 om 17:26

    @ fr@nk01 vader van een vriend van me is testpiloot bij Toyota vandaar.
    Is al een half jaar geleden dat ik heb gereden.

    Login om te reageren
  89. R. zegt

    31 januari 2008 om 17:44

    is dat voor expres nét iets hoger dan bmw?

    Ben benieuwd wat de Sedan gaat kosten, of is dat al bekend(m3)

    ik denk toch dat ik dan deze zou kiezen:P

    Login om te reageren
  90. Citrofiel zegt

    31 januari 2008 om 17:47

    @ R.; Kijk eens op de homepage van Autoblog… ;)

    Login om te reageren
  91. 750i zegt

    31 januari 2008 om 17:56

    De spiegels vind ik veel te groot en die uitlaten zijn al helemaal afschuwelijk.

    Login om te reageren
  92. El Loco zegt

    31 januari 2008 om 18:03

    Ik heb hem zien staan op het Autosalon van Brussel. Wat me opviel was dat de achterspoiler precies op het kofferdeksel gekleefd was door een hobbyist. Door die spoiler moest het 3de remlicht tevens verhoogd worden staat op een lullig houdertje nu iets hoger, weer pover qua afwerking. Voor dat geld verwacht je toch meer…

    Login om te reageren
  93. El Loco zegt

    31 januari 2008 om 18:04

    Heb net een foto van de achterkant met het 3de remlicht gevonden: http://www.tuningblogger.de/uploaded_images/Lexus_2007_IS-F_blau_2.jpg

    Login om te reageren
  94. PvdL zegt

    31 januari 2008 om 18:07

    Japanners blijven trendvolgers en geen trendsetters wat ervoor zorgt dat ze telkens net te kort komen in de volledige setting van de auto zoals je ook kunt zien in de formule 1.. Ook vind je het terug in de Prius die minder zuinig is als ze aangeven en op de lange afstand al helemaal niet zo zuinig is als je zou mogen verwachten. De Japanse autoindustrie mist visie omdat zij een andere beleving over auto’s hebben dan Europeanen en zij zich focussen op massaproductie en dus moeilijk in staat zijn niche modellen op de markt te brengen. Het is het net niet zal ik maar zeggen.

    Login om te reageren
  95. fr@nk01 zegt

    31 januari 2008 om 18:09

    Incognito, hoezo niet en waar heb je die info vandaan gehaald?

    Login om te reageren
  96. Thibaut zegt

    31 januari 2008 om 19:20

    lexus is ook pure kwaliteit..
    geef mij maar een lexus ipv mercedes,bmw of audi

    Login om te reageren
  97. Incognito zegt

    31 januari 2008 om 19:33

    Ik doe wat marketing dingetjes voor Lexus, info komt direct van Louwman & Parqui. Zij hebben dit intern naar dealers gecommuniceerd.

    Login om te reageren
  98. Artijn zegt

    31 januari 2008 om 21:12

    @pvdl, helemaal mee eens!! Laat auto’s bouwen gewoon aan de duitsers over dat is gewoon simpelweg het beste!

    Login om te reageren
  99. Hoogheid zegt

    31 januari 2008 om 21:16

    @ Rick Dos en Woody

    En wat heb ik jullie eerder gezegd. Deze lexus zal duurder en betere prestaties hebben dan de duisters. Dus Lexus heeft de BMW en AUDI en vooral MB zeker op alle fronten verslagen

    Login om te reageren
  100. autoblogger zegt

    31 januari 2008 om 23:23

    @Citrofiel: mag ik even mijn gelijk halen? ;)

    @fr@nk01: plaatjes kun je uploaden bij autojunk.nl of imageshack.us, waarna je de URL van het plaatje plakt in de code die boven het reactieveld staat…

    Login om te reageren
  101. Kas zegt

    31 januari 2008 om 23:30

    Ik vind dit echt geen concurrent voor de M3 en de C63. De Lexus oogt totaal niet zoals de concurrenten, hij heeft naar mijn idee veel minder extra dan een ‘gewone’ IS, wat de M3 en de C63 weer wel hebben. De voorkant blijft een beetje goedkoop ogen, maar dat is een kwestie van smaak.

    Login om te reageren
  102. Citrofiel zegt

    31 januari 2008 om 23:42

    @ autoblogger; Oke dan: Autoblog is het machtigste prachtigste en meest juiste (in dit geval) autogerelateerde medium op deze wereld! Zo goed, ABer? (En wanneer krijg ik mijn steekpenningen voor deze beoordeling? ;) )

    Login om te reageren
  103. autoblogger zegt

    1 februari 2008 om 00:03

    @Citrofiel: je hebt al een jaarboek toch? ;) Spread the word!!!

    Login om te reageren
  104. Citrofiel zegt

    1 februari 2008 om 00:04

    @ Autoblogger; O ja, dat is waar ook. Ik ben al omgekocht. ;)

    Login om te reageren
  105. fr@nk01 zegt

    1 februari 2008 om 01:00

    @autoblogger
    Thanxs, for the next time.
    Je heb er nu zelf al zoveel geplaatst, dat ik niets meer aan toe te voegen heb.
    :-)

    Login om te reageren
  106. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    1 februari 2008 om 14:05

    Ik kan maar niet wennen aan die enorme ‘Connexxion-spiegels’ van de IS…
    Dat ze dat niet ff beetgepakt hebben bij het topmodel!

    Login om te reageren
  107. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    1 februari 2008 om 14:07

    En ik zie b.n.i. ook nog die spuuglelijke uitlaten, en een 3e remlicht die de halve achterruit inneemt (vandaar e Connexxion spiegels? LOL)…

    Blijft een Japanner, met zeker zn sterke punten, maar niet zo ‘doordacht’ als zeg een Zweed of Duitser.

    Login om te reageren
  108. fr@nk01 zegt

    1 februari 2008 om 14:34

    @incognito
    ik ontvang regelmatig nieuws van Lexus, dit heb ik nog niet opgemerkt.
    begrijp het niet en kan het me niet voorstellen!
    Mogelijk willen ze hiermee de wind uit de zeilen halen om te voorkomen dat ze nu al teveel in het vaarwater van de IS-F zouden geraken, hoewel de LF-A een ander doelgroep kent?!

    Dat er verwacht wordt dat er max slechts 20 verkocht gaan worden is
    eveneens onbegrijpelijk aangezien vorig jaar al sprake was een 1e voor- inschrijving van tegen de 50 eenheden.

    Login om te reageren
  109. fr@nk01 zegt

    1 februari 2008 om 16:55

    @tolletj
    Alle testpiloten van Toyota zijn toch bekend, volgens mij zijn er nog geen belgen of nederlanders bij!

    tja smaken verschillen, echter mijn 1e indruk van de IS 250 was erg positief ook het interieur vind ik zeer fraai en qua rij belevenis zonder meer op LeXuS niveau.

    De IS-F heb ik helaas nog niet mogen ervaren, dat zal ongetwijfeld een heftige ervaring rijker veroorzaken.
    Ik verheug me al met ongeduld op de 1e kennismaking.

    Login om te reageren
  110. Hoogheid zegt

    2 februari 2008 om 12:01

    @KAS (Ik vind dit echt geen concurrent voor de M3 en de C63)

    Kas laten we er op houden dat jij geen SMAAK heb en geen INZICHT in sporitviteit. Deze lexus oogd goedkoop …………..tsssssssss. Laten we maar afwachten als ze IS-F de duisters voorbij raast op de duiste autobahn

    Login om te reageren
  111. fr@nk01 zegt

    2 februari 2008 om 13:47

    De LeXuS zou duurder zijn?

    Om in TopGear informatieve standaard uitleg te verkeren:

    ‘Laat je niets wijsmaken over de zogenaamde duurdere prijs van de IS-F, dat is die niet!, niet qua prijs, niet qua uitrusting en niet qua technische bagage, integendeel.’
    In absoluute zin van ‘compleet en totale auto’ configuratie bemeten, is die dekselse LeXuS toch weer de relatief ‘beste’ aanbieding in deze klasse.

    Login om te reageren
  112. CSL zegt

    2 februari 2008 om 19:54

    Hadden jullie deze filmpje al gezien?
    http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=770&cache=no

    Login om te reageren
  113. audi-fan zegt

    3 februari 2008 om 11:14

    doe mij maar een m3 of rs4
    echte duitse kwaliteit

    Login om te reageren
  114. Mercedes-B C 63 AMG zegt

    3 februari 2008 om 11:41

    De IS-F is op het gebied van betrouwbaarheid, kwaliteit en uitrusting zeker beter geworden en is bijna net zo goed als de Duitse concurrentie. Ook een pluspunt is dat je voor veel opties niet hoeft bij te betalen die zitten er bij. Maar de afwerking en de gebruikte materialen van het dashboard komt niet in de buurt van de Mercedes of de BMW. Hoe ze de uitlaten hebben geplaast is ook minder.
    Een van de redenen dat je deze auto zal kopen is dat je onderscheidend wil zijn.

    Login om te reageren
  115. Martin zegt

    8 februari 2008 om 23:07

    het is een schitterende auto, geef mij maar de ISF.
    vind hem veel mooier dan m3 en is nog sneller ook:D

    Login om te reageren
  116. jordy zegt

    10 maart 2008 om 19:42

    m3 of c63????
    doe mij die mooie lexus daar in de hoek maar

    Login om te reageren
  117. Drewstah zegt

    25 juni 2008 om 23:27

    Boys… wine all you like… Ik heb er van’t weekend even in mogen piloten en trust me… het is perfectionistisch. Wat nou gelul over M3. Naast de arrogantie die het merk op zich afroept is het gewoonweg net niet zo ver ontwikkeld als deze techniek. Ook de Audi RS4 moet het afleggen al komt deze het meeste dichtbij en heeft ook dit merk een goed imago.
    Zo heerlijk om een auto af te zeiken omdat je elke dag in je gepimpte Golf naar de plantsoendienst moet. Maar ze zijn ver met hun techniek.
    Trap het gas is, 8 keer schakelen, paar keer knipperen en je lacht je rot..

    Login om te reageren
  118. Jaap zegt

    20 oktober 2008 om 13:31

    Heerlijke wagen, heb er vrijdag en zaterdag de hele dag in gezeten en alsof het niets is knalt deze “doodnormale” IS in de middagspits nog snelheden op de teller van boven de 240 km/u. Topsnelheid van 270 omdat hij is begrensd op 7000 toeren, anders is de topsnelheid met alle gemak 310.

    Comfort, klasse, maar vooral toch pure power. Lexus heeft wat mij betreft nu op alle fronten de concurrentie weten te overklassen. Neem ook de LS600h, de S-klasse en 7-serie zijn er niets bij.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North