• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lexus IS-F van DRC Motorsports: 510 pk

Auteur: autoblogger, gepost 19 juli 2008 om 15:19 – 32 Reacties

Lexus IS-F Racing DRC motorsports


Ondanks de geruchten dat Lexus bezig zou zijn met een racing-versie van de IS-F zijn er in Amerika alvast wat mensen opgestaan die zelf aan de slag zijn gegaan. DRC Motorsports heeft twee raceauto’s op basis van de IS-F gemaakt, beide goed voor 510 pk (afkomstig uit een 4,7 liter V8).

De twee auto’s, genaamd IS GTF, zullen dit weekend deelnemen aan de GT-klasse van de SPEED World Challenge in Mid-Ohio (via autoblog.com).

Ook interessant!

  • Lexus LF-Z Electrified met 545 pk is hier
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze
  • Video - Lexus ES is iets kwijt

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

is-f, Lexus, Racing

Vorig bericht: « Autobahn bij Dortmund is toneel voor Love parade
Volgend bericht: AMG 360-graden video’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. STJ zegt

    19 juli 2008 om 15:20

    Ziet er goed uit.

    Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    19 juli 2008 om 15:20

    4,7 liter? Da’s raar want de IS-F heeft normaal een 5 liter….

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    19 juli 2008 om 15:23

    o,ja .. Lexus ook al aan de FoMoCo 281 blokken .. terecht ..

    Login om te reageren
  4. autoblogger zegt

    19 juli 2008 om 15:25

    @w0o0dy: At this time, fully detailed specifications are not available, but we do know that the SPEED World Challenge Lexus IS GTF, which was engineered and built by Greg Fordahl and the team at Redmond, Washington-based Fordahl Motorsports after an almost year-long effort, will be running is a purpose-built 4.7-liter V8 race engine that puts out just over 510 hp via a Hewland 6-speed sequential transmission. The base weight for the car with driver is about 2900 lbs, and this is one of those racing series that uses the same spec tires for all, in this case Toyo Proxes RA888s, in a 295/35-18 size for the front and 335/30-18 for the rear in the IS GTF.

    Login om te reageren
  5. Lampuhkap zegt

    19 juli 2008 om 15:25

    mooi ding :) zal die kleinre motorinhoud niet met regelementen te maken hebben?

    Login om te reageren
  6. Lampuhkap zegt

    19 juli 2008 om 15:29

    jezus:| 335/30-18 :| wat een grote krengen zijn dat gekkehuis :|

    Login om te reageren
  7. GeoBem007 zegt

    19 juli 2008 om 15:44

    Lampenkapje: zie je toch aan die gigantische wielbogen vanachter? :D

    Ziet er wel iets te uit naar mn zin, maar toch een vette kar!

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    19 juli 2008 om 15:47

    Het zijn voor zover ik heb kunnen achterhalen geen echte IS-F’jes, maar hebben een (misschien niet eens van lexus afkomstige) andere motor…. apart.

    Login om te reageren
  9. riro zegt

    19 juli 2008 om 15:55

    Op de een of andere manier doet-ie me denken aan een BMW.. :o

    Login om te reageren
  10. sebastian zegt

    19 juli 2008 om 16:03

    @lincoln,
    o,ja .. Lexus ook al aan de FoMoCo 281 blokken .. terecht ..

    terecht? als dat waar zou zijn waarom laten ze die niet gewoon in een ford zitten om ermee te racen?

    omdat…. (proest)

    Login om te reageren
  11. mats89 zegt

    19 juli 2008 om 16:12

    Lijkt wel wat op een BMW Z3.

    Login om te reageren
  12. lincoln zegt

    19 juli 2008 om 16:21

    @sebastiaan .. als je Koeningsegg als reverentie kan gebruiken dan is racen toch een beetje beneden je stand .. laat dat maar voor op de kleuterschool ..

    Login om te reageren
  13. Esprit_de_Flandre zegt

    19 juli 2008 om 16:47

    Leuk. Straatversie?

    Login om te reageren
  14. bob zegt

    19 juli 2008 om 17:00

    hmm .. Redmond, WA .. da’s niet zo heel errug ver bij mij vandaan . maar een uurtje rijden.

    Login om te reageren
  15. Lampuhkap zegt

    19 juli 2008 om 17:24

    ik had die wielkasten achter wel gezien, maar ik zie nu pas de bandenmaat :D en daar stond ik wel ff versteld van :D

    Login om te reageren
  16. sebastian zegt

    19 juli 2008 om 18:16

    @lincoln
    je begrijpt me verkeerd, ik vind ford een heele moooie automerk, ik wilde je ook niet beledigen.
    die koenigsegss blokken hebben alleen wel nog maar weinig met ford te maken. ze zijn gewoon door koenigsegg ontworpen en gebouwd in europa. maar dat terzijde… ;)

    Login om te reageren
  17. Fortuna zegt

    19 juli 2008 om 18:17

    That’s not a Lexus…

    Login om te reageren
  18. lincoln zegt

    19 juli 2008 om 18:34

    @sebastiaan .. nu heb je echt op de kast .. tttsss .. ik dingen verkeerd begrijpen .. wat denk je wel niet snotaap ..
    straks ga je nog beweren dat er dingen/onderwerpen NIET Ford-gerelateerd kunnen zijn ..

    aan de andere kant .. van jouw heb ik wel altijd feed-back ..

    Login om te reageren
  19. sebastian zegt

    19 juli 2008 om 18:59

    @lincoln
    nou okee…
    The V8 aircraft engine became popular in France from 1904 onward, and was used in a number of aircraft engines introduced by Renault, and Buchet among others. Some of these engines found their way into automobiles in small quantities. Rolls Royce built a 3535 cc (216 cu in) V8 car from 1905 to 1906, but only 3 copies were made and Rolls Royce reverted to a straight-6 design. De Dion-Bouton introduced a 7773 cc (474 cu in) automobile V8 in 1910 and displayed it in New York in 1912. It was produced only in small quantities, but inspired a number of American manufacturers to follow suit.[4]

    Login om te reageren
  20. sebastian zegt

    19 juli 2008 om 19:02

    iets wat ford gerelateerd is is eigenlijk de dion bouton geralateerd, maar dat terzijde :)

    Login om te reageren
  21. roma zegt

    19 juli 2008 om 19:15

    http://fc02.deviantart.com/fs32/f/2008/200/a/0/Super_Lexus_ISF_by_cash68.jpg

    lol

    Login om te reageren
  22. roma zegt

    19 juli 2008 om 19:15

    )

    Login om te reageren
  23. guzmann zegt

    19 juli 2008 om 19:36

    Geniaal. ;)

    Vooral die op de spiegels…

    Login om te reageren
  24. zeikwijven zegt

    19 juli 2008 om 20:13

    die motorkap is echt LELIJK voor de rest alleen een beetje te breed in verhouding

    Login om te reageren
  25. denny zegt

    19 juli 2008 om 22:47

    spectaculair weinig nebben ze er eigenlijk nog uit weten te peuteren, dat ding heeft toch al 450 peekaas in huis?

    @ roma, ja dat is het echte werk een kaasschaaf op wielen :)!

    Login om te reageren
  26. jdm zegt

    19 juli 2008 om 23:35

    motorkap is nuttig
    FUNCTION beforce FASHION!

    Login om te reageren
  27. Citrofiel evil twin zegt

    19 juli 2008 om 23:54

    Nu zijn koala’s zeker niet meer veilig voor een Lexus. ;) :)
    http://cache.jalopnik.com/assets/resources/2008/07/Koala-with-Lexus-Stamp.jpg

    Login om te reageren
  28. Brian zegt

    20 juli 2008 om 00:16

    Reminds me of a BMW Z3 coupe?

    Login om te reageren
  29. GOD zegt

    20 juli 2008 om 00:27

    jezus wat fout is dit zeg, en check die misvormde supra spiegels
    en die motorkap is ook niks, en die voorbumper ook niet.
    lijkt wel optisch getuned door een boer uit india

    Login om te reageren
  30. M-lover zegt

    20 juli 2008 om 10:28

    ik vind hem vet, alleen die motorkap, waarom die lelijke luchtgaten? er zijn andere , mooie manieren!

    Login om te reageren
  31. Scuderia zegt

    20 juli 2008 om 11:04

    Nice.

    Login om te reageren
  32. Kachel zegt

    20 juli 2008 om 12:25

    @M-lover
    Omdat er hard mee moet worden gereden. Het is geen modeshow op het circuit!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North