
Je kan nog zo rijk zijn en nog zoveel vrienden hebben, maar als het aan Akio Toyoda -de grote baas van Toyota en Lexus- ligt is dat niet voldoende om een LFA in je garage te zetten. Volgens Lexus moet je niet alleen de auto willen bezitten, je moet er ook in willen rijden en dan het liefst op plaatsen waar zoveel mogelijk mensen je zien. De LFA is namelijk één brok marketing en brandbuilding.
Er zouden al zo’n 1000 geïnteresseerden zijn voor de LFA, maar Lexus wil er de komende 2 jaar eigenlijk niet meer dan 500 bouwen. Daarom wordt de verkopers opgedragen om alléén die mensen te kiezen waarvan men redelijkerwijs mag verwachten dat ze er ook daadwerkelijk mee in het openbaar zullen verschijnen. Jay Leno zal er wel één toegewezen krijgen waarschijnlijk, maar ook filmsterren zoals Leonardo di Caprio zouden potentiële klanten zijn volgens Toshio Furutani, Global Brand Chief voor Lexus. Het was bijvoorbeeld erg fijn dat Leo destijds in zijn Prius naar de Academy Awards kwam. Misschien is meneer Furutani vergeten dat DiCaprio dat alleen maar deed om milieuvriendelijk over te komen, iets wat met de LFA met 560 benzinegevoerde paardenkrachten wat lastiger lijkt.
Hoe dan ook: de ideale klant is volgens Furutani iemand die de auto op waarde weet te schatten en die er regelmatig in rijdt, zodat erover gepraat wordt en gezien wordt door anderen. De LFA is (in de VS) alleen verkrijgbaar middels een lease constructie, waarbij de auto eerst twee jaar geleased wordt alvorens de klant de mogelijkheid krijgt de auto te kopen. Dit wordt gedaan om te voorkomen dat de LFA een handelsobject wordt.
Ik wil bij deze wel beloven dat ik dagelijks in de LFA mijn rondjes doe als Lexus mij er één gratis ter beschikking stelt. Leonardo DiCaprio en Jay Leno zijn twee andere -natuurlijk iets minder bekende- mogelijke kandidaten. Wie moeten er volgens jou nog meer zo’n heerlijke LFA op de stoep krijgen om mee te pronken?





Ik wil best in een gesponsorde versie rondrijden hoor! :p
IK, alleen moet ik wat regelen met lexus over de finaciering ik heb momenteel 2euro en een kauwgombal.,
Vet! Deze zat ook in de laatste aflevering van Top Gear (was een mooi item al zeg ik het zelf).
Die auto zelf is ook eigenlijk té bizar voor woorden! Ik vind het vooral vet dat hij lijkt op een concept car van andere merken maar dat Lexus ‘m “gewoon” op de markt zet!
-edit: origineel zeg-
ik ik ik
Ow, voortaan eerst ook de laatste alinea lezen én dan reageren
overigens zal de LF-A mij niet gegund worden, want ik vind het een karakterloos hok, net als alle andere Lexussen (Lexa, Lexi?) voor deze.
Ik vind juist dat ze dit ding zo veel mogelijk binnen moeten houden. Lelijk, duur en owja lelijk!
Wat mij betreft mag James Bond in minimaal één film wel van zijn geloof afvallen en niet voor Aston Martin kiezen, maar voor deze Lexus LFA!
Ik vind trouwens dat ik er ook eentje mag krijgen op de oprit. Ik zou met LIEFDE zo nu en dan in de file willen staan.
Ziet er veel beter uit dan die R8!!
Veel exclusiver en veel meer Premium.
Dit is Premium zo’n omgekatte Skoda niet.
@Dennis:
jou comment heeft echt het niveau van een kiwi
ik voel me ook best tof…
Ik zeg dat Paul Vlasblom er een mag krijgen en rijdend/driftend reclame ermee moet maken!
Met een autoblog.nl stickertje op de achterkant natuurlijk, maar dat was vanzelfsprekend..
Lekker bakkie hoor, wel duur voor een jappaner, maar dat mag de pret niet drukken!
De Nissan GT-R en 370Z, Lexus LFA, Toyota gaat ook weer leuke auto’s op de markt zetten, Subaru ook, en die heeft al de Impreza WRX natuurlijk en Mitsubishi Lancer evo X is ook een pareltje, de Jappaners zijn goed bezig!
En oohja Honda maakt een coupe die 9 sec doet om de 100 te halen!…Honda power of dreams, inderdaad dromen dat ze ooit weer een echt snelle auto op de markt zetten!
Deze auto klinkt gewoon te lekker… :) Geef hem maar aan mij… Ik rij er wel elke dag mee ;)
@dennis: premium is zoooo 2009.
@artikel:
De LFA is (in de VS) alleen verkrijgbaar middels een lease constructie, waarbij de auto eerst twee jaar geleased wordt alvorens de klant de mogelijkheid krijgt de auto te kopen. Dit wordt gedaan om te voorkomen dat de LFA een handelsobject wordt.
Ehm, dan maar 2 jaar houden en dan verkopen? ¬¬
+w
@HTJ: Ik ook wel.. :P
Lijkt me echt iets voor Gordon……
ik wil er wel mee rijden, zal hem gebruiken om elke dag mee naar werk te rijden. Spijtig genoeg kan ik hem niet betalen.
Keep it zou ik zeggen, echt niet zoveel geld waard; het blijft een toyota. Al zou ik die kilometerteller wel graag in een BMW ofzo zien, maar goed voor de rest mag de Japanner hem houden, denk niet dat veel roddelbladen hier overigens positief over zouden berichten…
Staat tof op mijn oprit en is tof voor mijn dagelijkse rit naar de Albert Heijn.
Haha, opzich vind ik het wel goed van lexus om ‘m aan mensen te geven die er ook daadwerkelijk in rijden.. Vind namelijk dat er nogal wat supercars zijn, bijv. de Enzo, waarvan er veel minder rondrijden dan dat er nog leven.. Een groot deel staat namelijk gewoon in garages te verstoffen als hebbedingetjes voor “autoliefhebbers”..
wat mag dat gedrocht kosten?
Overigens vind ik het wel iets voor blingbling chinezen die altijd in het Casino te vinden zijn (wat doen die daar eigenlijk??!)
Haha, wat een inspanningen voor marketing. Steeds meer het gevoel dat handel gewoon marketing IS.
Jay Leno?? Hij moet er alles behalve eentje krijgen! Hij zet ze alleen in die hangar van hem en rijd er af en toe ff in de woestijn mee rond om een filmpje te maken.. Als ze hem toch weggeven dan kunnen ze de LFA inderdaad beter aan autoblog.nl geven.. of aan mij :D
@Brutus: Hij rijd tenminste met al zijn auto’s. Probleem is wel dat hij er zo veel heeft. Hij zou zeker wel een goede klant zijn. Verder zouden zo veel mogelijk nederlanders hem moetne krijgen :P
Ik zou er eentje geven aan Stevie Wonder.
Erg. Als je hem koopt is het toch jouw zaak wat je ermee doet. Ik koop geen Lexus LFA voor marketing voor Lexus te doen.
@ Sciurida
Hahaha dat vraag ik me ook geregeld af. Laatst was ik in Monte Carlo in het casino en ik dacht bij mezelf: kom op, hier zullen ze toch niet zijn, wel dus. Ik denk dat gokken erg populair is in Azie.
OT: Tsjah begrijpelijk, wat niet begrijpelijk is, is hoe deze auto langzamer, lelijk maar toch zoveel duurder is dan een Nissan GT-R. Echter klinkt die V10 wel heerlijk.
Ken Block, onder voorwaarde dat hij op het asfalt rijdt.
is bij TopGear geweest. Niet beter als wat er te koop is, veeeeeeeel duurder en ook nog eens veeeeeeeeeeel lelijker.
Dus lexus, nee dit wordt het niet.
Ik vind deze auto niet zo vet. Op het plaatje is ie wel heel vet, maar als je er omheen kunt kijken (NFS Shift) zie je heel veel vormen van andere auto’s. Nee, deze is het niet voor mij.
Hebbe hebbe hebbe!!! Die motor gaat zo fantastisch in toeren dat mijn sluitspieren het lastig krijgen….
Ik zou zeggen Nick Mason, de drummer van Pink Floyd. Een notoir autogek EN hij doet waar ze voor zijn. Er mee rijden en raggen. Hij heeft zijn Enzo ook al regelmatig uitgeleend aan Top Gear. Doet ie niet moeilijk over.
Ook Jay Kay van Jamiroquai is een enorme petrolhead met een grote collectie auto’s en een fanatiek stuurman, die laat hem ook wel uit.
echt een technologisch hoogstandje!
Die 500 stuks per jaar heeft niks met marketing te maken.
Meer dan 500 stuks per jaar bouwen betekent voor de constructeur dat de auto aan veel uitgebreidere crashtests moet voldoen (vooral voetgangerveiligheid).
Dat betekent meer testmodellen ter beschikking stellen (reken zo’n 20-50 auto’s) en dat maakt de auto alleen maar duurder.
Zeker in het geval van de LFA die in de UK zo’n 320000 pond moet gaan kosten, terwijl de directe concurrentie 3 keer minder kost.
Het is maar hoe je het verpakt.
@Neal: praat geen peop! Lexus zal in totaal (verspreid over 2 jaar) slechts 500 stuks bouwen. Puur en alleen omdat ze het model exclusief willen houden. Kijk ook maar naar de speciale modellen van Ferari (F40, F50, Enzo).
Sabine Schmidt krijgt er natuurlijk eentje! En VBH. En als je er ooit achter komt wie het is, moet je er natuurlijk ook eentje aan de Stig geven.
En dan tenslotte uiteraard ook eentje aan mij!
Wat mij betreft Jan Stuivenberg. Heeft o.a. een Porsche 959, Ferrari F40, Jaguar XJ220 en Bugatti EB110SS en Veyron en rijdt er nog mee ook.
Leuk voor de spotters dat ze hem dan ook nog weleens in het wild tegenkomen ipv alleen op veilingen en in showrooms (of ondergrondse garages in Luxemburg)!
Een of andere instantie zou eens een klacht moeten indienen wegens discriminatie om deze laffe (of wanhopige?) marketing-move van Toyota te counteren!
Hoogste bieder
Kost megaveel,blabla enz … net als de veyron overbodige en niet leuke auto voor een bedrijf.
Al ga ik liever voor deze kar dan voor de veyron! Dikke bak, lekkere motor, jammer dat het alleen een ‘imagebuilder’ is…
Keiichi Tsuchiya, Damon Hill, Jay Kay, de engelse eigenaar van de Maserati Mc12, Sjeik Bin Sulayem (de man achter A1 Gp) en Nick Mason
Nelson Mandela
Da’s pas goed voor je imago
Hee Robby, in welke sector werk jij? Ik toevallig bij een OEM automerk…waar dit soort dingen meer regelmaat dan uitzondering is…
500 stuks is wel erg premium ja!
Met wat voor auto´s deden bmw en audi dat? :P
Wat een petjesmobiel.
Ik wil er wel een, stuur ik ‘m gelijk door naar een coachbuilder voor een body die het daglicht wél kan verdragen!
@JPM: mijn god, daar ook al? jongens jongens, in Nederland komen ze geregeld aan met valse ID’s heb ik gehoord, beetje een raar verhaal: maar goed kan je natuurlijk ook vervangen voor belchinezen…
Krijgen? Ik natuurlijk… Er is wel een kans dat ik hem na die 2 jaar inruil voor een Lamborghini;)
Wat een gelul, ze moeten gewoon net zo veel van die dingen bouwen waar er vraag naar is, ze zijn een bedrijf, dus bouwen -> verkopen -> cashen.
@Search: dan is de exclusiviteit weg… en dat is het nou juist bij deze…
@ Vincenzo
“Dus lexus, nee dit wordt het niet.”
Moeilijk hoor begrijpend lezen dus ik zal ’t even uitleggen:
Er zijn al zeker 1000 geïnteresseerden terwijl Lexus er maar 500 van bouwt.
Conclusie: ja,dit wordt ’t dus wel voor Lexus.
Zo en nu maar weer terug achter je psp zodat je weer ’n harde kunt krijgen.
Om te kotsen die parketing bull shit!
een echte auto verkoopt zichzelf.
m “correctie”
Mijn favoriete tweeling Tom en Tim Coronel zouden er ook één moeten kopen. Die kunnen ook zo heerlijk met een auto gooien, die wil ik er wel in zien rijden.
Ik wil er best een en nu Richard Hammond behoorlijk veel goeds voor die auto heeft gedaan, mag hij er ook wel een.
Nou ja, alleen als het moet. Voor de overige zaken wil ik alleen een SLS! In mijn ogen een stuk mooier dan die LF-A.
deze kar staat tof bij me, als ik weer eens de zoveelste boete krijg voor te hard rijden (haast onoverkomelijk met zo’n poeierbak). Hij staat ook wel tof als ik op mijn werk aankom, of op school. En ik ben helemaal het baasje als in vuil ga wegbrengen bij de stortplaats. En de bandenboer vind het ook wel tof dat ik telkens langskom, omdat die rubbers tot op de draad zijn versleten. Wat ook wel tof is, is dat ik mijn buurman hard kan overtroeven – die rijd maar een IS250 -, en de R8 van mijn baas zal me ook niet bijhouden. Staat wel tof zo’n sprintje tussen een wannabe premium bak, en een echte premium bak. Wat misschien niet tof is, is wanneer je op het JAF in Assen er uit wordt gereden door een GT-R, terwijl de jouwe toch echt 5x zoveel kost. Wat ook wel tof is, om met zo’n wagen naar een meeting te gaan, maar dan toch moeten ontkennen dat het de opvolger van de Supra is, en maar een Lexus (iedereen denkt meteen hybride). Wat ook zeker wel tof is, om elke 3 dagen bij de pomp te staan, en de Airmiles per plakboek aan je wordt overhandigt, zodat je toch kunt laten zien, dat geld jou niets uitmaakt – je rijd immers Lexus en je denkt nog eens aan de economie -. Wat tenslotte ook best wel tof is, is dat ik er gelukkig weinig ga zien…
leuke cijfers maar het ontwerp kan mij (van de plaatjes) niet bekoren, dus hou maar dat ding!
Hij heeft opmerkelijk veel kenmerken van de Ferarri california?
doe mij er maar één graag met hele grote stickers erop. pracht wagen en een moedige poging van onze Japanse vrienden om in deze moeilijke economische tijd zo’n imagebuilder op de markt te zetten. zeker gezien het fijt dat er een deftig prijskaartje aanhangt.
Naar het schijnt zijn alle FL-A al verkocht.
Dit is de snelste wagen op een nat Topgear track, bijna
3 sec. sneller dan de Gallardo ook op een nat wegdek.
Gallardo heeft trouwens 4WD waar de Lexus maar RWD is, en op een nat wegdek is dit zeker geen voordeel…
Ik hoop dat ze hem nog eens testen op droog wegdek zodanig
dat we echt weten hoe snel hij is…
Go Lexus
en godver de godver de godver….miss ho from the block aka Paris Hilton heeft er verdomme 1 gekregen!
maar dus wel op lease haha