
En met bereikbare droomauto bedoelen we een voiture die je eventueel ooit echt zou kunnen aanschaffen…
Het is weer eens tijd om te kletsen over je droomauto. Maar dan niet over de ultieme droomauto die voor 99% van de lezers ook echt een droom zal blijven (ik noem de Ferrari 250 California Spyder voor mezelf), maar eentje die je ooit echt zou kunnen aanschaffen.
Mits je verstandig met je geld omgaat, op tijd in crypto hebt belegd of de mazzel had dat je in de jaren 90 een huis kon kopen. Je snapt me hopelijk wel. Wij hier van dit schitterende feuilleton dat Autoblog.nl genoemd mag worden zijn reuze benieuwd welke bereikbare droomauto dat dan wel moge zijn.
Heb jij een ‘bereikbare’ droomauto?
Ondergetekende heeft droomauto’s in alle categorieën. De eerder aangehaalde Ferrari als ik ineens mijn 84-jarige miljairdairsweduwe met broze gezondheid tegenkom en in gemeenschap van goederen met haar trouw, in een tochtige koude kerk na een warme douche voor haar voorafgaand aan de plechtigheid… (Shit, net te laat)
Een Ferrari F355 Spider als de huizenprijzen blijven stijgen en ik na de verkoop besluit om in een 1-kamer flatje in noordoost Groningen te gaan wonen en anders een Renault Clio Williams in councourstaat. Voor bij die Ferrari dus.
Of anders een Porsche 928 GTS, of een Chevrolet Corvette C4, of een Mehari. Of een E39 M5? Ik kan niet kiezen. Ook een Porsche 964 Carrera 2 cabriolet was een droom. Maar dat is inmiddels geen droom meer. Daarover later veel meer.
Maar goed, meer dan genoeg droomauto’s. Maar vandaag focussen wij ons dus op een ‘bereikbare’ droomauto. Heb jij die? En zo ja, welke is dat en waarom? Of misschien heb je hem als. Kortom, laat het weten in de comments! Vinden we leuk!
Heb ik al diverse keren bereikbare droomautos gehad gelukkig, namelijk diverse (generaties) BMW M3’s…
Een Subaru XT (Leone model, niet Forester)…
De enige auto tot nu toe die de HAVC mogelijkheid had om koele lucht op mijn gezicht te blazen en warme lucht op de voorruit en/of voeten…
De BEV kermisauto die ik nu rij als betatester (net 2024.44.3.1 geinstalleerd) lukt het nog niet eens om iets meer te doen dan de havc van mijn opel kaptein uit het jaar 58.
Bereikbare droomauto 1e generatie Porsche Boxster.
Onbereikbare droomauto Porsche 996 gt3 Rs in de wit/blauwe kleurstelling.
Heb er op het moment 2 die op dat lijstje stonden: een Elise en een A110. Qua realistische dromen ben ik dan eerlijk gezegd wel een heel eind uitgespeeld. Natuurlijk zijn er nog zat andere gave auto’s die ik zou kunnen betalen en kopen, maar die hebben niet die ‘droomfactor’. Misschien dat de F355 berlinetta nog telt als realistische/bereikbare droomauto (dat is echt de auto die ik nog graag eens zou bezitten), maar zoals @nicolasr al schrijft: die zijn wel echt snel veel duurder geworden. Óf de 458 Italia moet ineens qua prijs een crossover-punt bereiken met de F355. Dan is het een ex aequo tussen die twee.
Jazeker , iedere TVR met een V8 . Hoewel in prijs gestegen nog reeds redelijk bereikbaar
Is dat een droomauto of een nachtmerrieauto?
Ik ben al van kleins af aan een Mustang gek. En bijna allemaal kan ik ze waarderen.
Mijn bereikbare droomwagen is een 2010/2013 v6 Mustang Cabrio.
Daarnaast ben ik ook al lang gek van de toyota mr2, daar heb ik er inmiddels al 1 van gehad.
Mustang gek en dan ga je voor de V6?
Denk dat ie bedoeld dat dat de meest bereikbare optie is
Ja, de Mustang (en zeker een cabrio) is geen racewagen maar een auto om lekker te touren.
Daar is een V6 prima voor, tevens in de V6 ca 100kg lichter waardoor de neus beter minder lomp is. Daarnaast is de 2011/2013 V6 krachtiger dan de 2005/2010 V8
Een 2cv staat heel hoog op het lijstje en als het een onsje meer mag zijn een E31 8 serie of een e39 Alpina (met niet te veel kilometers) onbereikbaar droomauto’s heb ik genoeg maar een ferrari 250 gt lusso in prins benarde spec is het toppunt van kunst op wielen
Citroën XM V6, comfort, stabiliteit, styling en voldoende snelheid. Wat wil je nog meer
Nog meer styling en comfort in de vorm van een CX 25 GTi Turbo!
Chapeau! Hele leuke keuze als droomauto, en tamelijk bijzonder!
Een megane rs of xjr 4.0 met handbak zijn wel bereikbare dromen. Iets minder bereikbaar een alpine a110 of lotus exige. En daarna wordt het wel erg duur.
Start van de V10 collectie; Audi S6 avant. Piek Audi design en lef om V10 in gezinswagen te proppen.
Onderhoud gaat helaas wel veel pijn doen…
Het verlies van paarden bij deze motoren ook. Heb ze regelmatig op de bank gezien en niet 1 kwam in de buurt van de fabrieksopgave (ook met een netjes gevuld onderhoudsboekje)
Een Golf V GTI! En als daily een Mazda 6 Sportbreak van 2012 of nieuwer. Zeer bereikbaar, dus :)
Op de wensenlijst staat nog iets obscuurs uit Japan (een Toyota Corsa of Crown Estate lijkt me ooit nog gaaf), een BMW zes-in-lijn (liefst E39 of E46) en een ietwat obscure hot hatch met tuningpotentieel om als projectauto te gebruiken. Maar ik ben eigenlijk te impulsief om zeker te weten wat dat dan moet worden.
Een BMW E39 5 serie kan er wel onwijs mooi uitzien, zo’n Individual bijvoorbeeld.. Prachtige auto’s!
Soort van. Ik zou een Mitsubishi Legnum met de v6 twin turbo en handmatige transmissie KUNNEN kopen. Maar niet onderhouden. Als er maar iets kapot gaat aan die motor, of de 4wd, dan heb ik gewoon een probleem. Maar heb een 7e gen Galant in de garage staan als hobby, dus daar moet ik het mee doen.
Een NSX met een kleine tune naar 400pk is ook een droomauto, maar die worden wel erg duur.
Overigens, veel auto’s zijn in theorie gewoon haalbaar voor mij. Verkoop de toko, pak een huurhuis, en ik heb een kleine 3 ton te besteden. Maarja dat huis straks afbetaald hebben is onderdeel van niet doorwerken tot mijn dood over een jaar of 50 als ik een gemiddelde leeftijd haal.
Ik heb in zowat elke denkbare prijscategorie wel een droomauto of iets dat ik leuk zou vinden om een tijdje te rijden. De Mondeo ST220 die ik nu heb is mijn eerste auto en een die ik al wilde hebben sinds ze uitkwamen. Voor mij een droomauto dus en zeer bereikbaar.
Snap ik helemaal, Ford was toentertijd echt goed op dreef. Misschien wel de beste periode die ze ooit gehad hebben.
Toen ze slechts 1 model in 1 kleur hadden, liepen ze ook wel lekker van de band ;)
Ik begrijp het wel. Lijkt me ook wel wat zo’n st220.
Ik zou nog wel een Qvale Mangusta willen hebben. Is soort van bereikbaar als ik wat zaken anders prioriteer. Velen zullen hem niet mooi vinden, maar voor mij is het altijd een guilty pleasure geweest én het is een van de laatste ontwerpen van Marcello Gandini
Ik ben inmiddels gelukkige bezitter van een Mercedes 500SL (R129).
Maar ik zou heel graag nog eens een SL 55 AMG van de R230 willen. Dat geluid……..werelds en nog wel betaalbaar :-)
Beginnen wel in prijs te stijgen, vooral met respectabele kilometerstanden.
Paar jaar geleden kon je ze nog ophalen voor 17,5 – 25k, maar die prijzen redt je het niet meer mee..
Heb het geluk gehad om al een paar droomauto´s van mijn lijstje te mogen bezitten. Al 30 jaar trotse bezitter van een 1972 Ford Mustang Mach I en een 1961 Lincoln Continental Convertible.
Daily driver een 2024 Ford Mustang GT. Ja als je niet in Nederland woont is dat betaalbaar.
Samen met mijn broer bezitten we een 2023 Ford F-350. Hij gebruikt het om zware aanhangers te verplaatsen, ik enkel om met de Fifth Wheeler te genieten van verlof.
Het ultieme voor mij ondanks ik geen grote fan ben van super of hyper cars is de Ford GT of een Lamborghini Miura maar die worden steeds maar duurder ipv af te schrijven.
Tsja, dat kan er maar een zijn: Jaguar XJ van de XJ40 generatie. Iedereen is het er eigenlijk wel over eens dat het de minst aantrekkelijke XJ is van alle generaties die Jaguar gebouwd heeft. Maarja, opa had er eentje, dus wil ik er ook eentje. Ik ben alleen wel minimaal 10 jaar te laat nu. Ondertussen zijn ze namelijk allemaal wel zo’n beetje weggerot. De tijd dat je prima exemplaren voor een appel en een ei kon kopen is wel voorbij.
Goede tweede plek de FIAT 130 coupe. Ook daar het probleem dat ze allemaal weggerot zijn, omdat niemand er naar omkeek op een gegeven moment. Inmiddels durft men er wel weer een bedrag in euro’s voor te vragen (ipv een appel en een ei), maar vind het nog steeds geen geld eigenlijk.
Ik denk er aan een M2 een keer te kopen. Ik droom er niet van, maar lijkt me wel een mooi ding om te hebben na mijn Megane RS en Evora S ervaringen
Dat zou op dit moment de Kia Pro’ceed GT zijn. Dat zou voor mij wel echt een hele toffe volgende auto zijn.
Ik kan aardig wat bereikbare droom auto’s noemen maar bovenaan het lijstje staan toch wel een Lotus Elise en een R55 clubman cooper S. die gaan er beide wel een keer komen, maar eerst wil ik dan een ruime garage aan huis hebben. Anders zou ik me er alleen maar aan storen hoe hard ze in de buitenlucht achteruit gaan.
Ja hoor. Toen ik als tiener meemaakte dat mijn vader de Golf inruilde op een Audi 80 (midden jaren tachtig), wilde ik een Audi 100 (Typ 44). 25 jaar later kocht ik een Avant, die toentertijd als oldtimer gereden kon worden. Veel werk aan gehad, maar ook heel veel plezier van gehad. En die vijfcilinder grom… die mis ik nog steeds.
Leuk. Die kun je echt nog wel voor een redelijke prijs krijgen.
Heb zelf voor de hobby een 80 B4 met 2.2 20VT met 404 pk (3B) en een geheel originele audi 90 quattro B3 met 2.3 10V (NF, geen NG), allebei een heel ander geluid maar wel die i5 roffel. De 90 heb ik al sinds 2007 en de 80 heb ik zelf gebouwd in 2008-2010, die gaan ook niet (zomaar) meer weg. Ik begrijp wat je bedoelt :)
Een B4 met een twintigkleps vijfcilinder? Gaaf! Die motoren zijn wel zo’n beetje de heilige graal in de Audi scene.
Het zal niet makkelijk zijn om ze allebei rijdende te houden want er was voor mijn ’84 100 (Typ 44) Avant tien jaar geleden al weinig meer NOS, OEM of imitatie te krijgen, en dat model werd in China nog wel vele jaren langer door gebouwd. En Audi Tradition heeft wel het e.e.a., maar dan kost het je de hoofdprijs.
Ja, ik heb in 2008-2010 met een goede vriend een competition (2.0 16V) omgebouwd naar 3B motor met garrett GTX2867R GEN II turbo, paar jaar geleden nog eens geheel laten reviseren. Met VEMS / bobinerail en de hele rataplan. Superleuk!
Voor de 90 is inderdaad steeds minder te krijgen, ik shop vooral nog op (ebay) kleinanzeigen, in de magazijnen van audiparts Veghel of via via. Maar bijvoorbeeld een geheel nieuwe gasklephuisslang (tussen de spinnenkop eninlaat) kost op ali 20 piek, gok gewaagd en het lijkt prima. De oude was zo star dat ik hem niet meer terug kreeg.
De B4 is met de slooppremie ineens goeddeels van onze wegen verdwenen, maar gelukkig zijn tot nu toe alle onderdelen wel nog te krijgen. Zal in de toekomst inderdaad ook lastiger worden.
Ik ken iemand die een 100 typ 44 quattro in donker groen binnenkort misschien weg wilt doen. wellicht is het nog wat voor je ;)
Lancia Delta Integrale EVO… hoewel het budget wel op zou gaan aan roestbehandeling
De bereikbare droom auto’s die ik vroeger had zijn nu een stuk minder bereikbaar.. 205GTI €750,- Lancer EVO III €3000,- Impreza WRX GC8 €4500,- Sierra 2wd Cossy, €5000,- Volvo 850R €6000,- en allemaal relatief lage km standen en goede conditie toen.
Zou serieus dit lijstje graag nog eens willen hebben maar vind de prijzen absurd voortaan. En van alles wat ik ondertussen heb mogen rijden is het rijplezier/beleving van het oude spul wel echt geniaal!
Een bereikbare droomauto, die heb ik zeke!.
Al was het eerst een onbereikbare droomauto. Die ik zo graag wil hebben dat ik daarom gestopt ben met roken. Na 30 jaar, een groot pakje per dag.
De droomauto is een dikke Jaguar, liefst een jong gebruikte iPace of een XJ351. Met alkes er op en eraan, alleen een asbak hoeft er niet in te zitten.
Honda S2000. Maar ik koop ‘m niet want dan is het geen droomauto meer…
Honda S2000. Maar ik koop ‘m niet want dan is het geen droomauto meer…
Ja dat is ook zoiets he. Een droomauto impliceert ook wel ergens dat je ‘m niet kunt krijgen of om de een of andere reden toch niet koopt, want anders had je hem al wel gehad.
Ik heb mijn bereikbare droomwagen staan, een 1966 mustang. Nog steeds één van de mooiste 4 zit coupes ooit, een waar icoon en een relatief eenvoudige oldtimer omdat je elk onderdeel gewoon nieuw kan krijgen.
Ik heb mijn bereikbare droom dailywagen staan, een cadillac cts. Al is het wel de instapper en niet de V serie van die kan ik helaas de taks niet betalen.
Leuk artikel! zeker zo tussen de onbereikbare tupperware de laatste tijd.
ik zou graag m’n E30 323i TC2 1984 terug willen hebben. Heerlijke auto en veel fijner dan de 325i cabrio die ik er voor ruilde. Maar ja, gedane zaken. En pas als de 325Ci 2005 verkocht wordt komend voorjaar ga ik die keuze weer kunnen maken….
Yes, 1969 Camaro
Audi RS2, alweer 23 jaar in bezit. Verveelt nog steeds niet. Destijds gekocht voor 24.500 gulden. Voor mij de perfecte auto: redelijk ruim, comfortabel, mooi design (persoonlijk uiteraard) en kan nog redelijk meekomen met het hedendaagse verkeer. En MTM getuned met 400 pk en 550 nm koppel.
Wauw! Een MTM RS2.. Wist niet eens dat die bestond.
Ik heb er drie: BMW e46 M3, Porsche 911 Turbo (996), en Maserati Ghibli. De een is wat verstandiger dan de ander. De een is meer een complete moneypit dan de ander. Het lukt me niet om tussen deze drie te kiezen. Voor nu gaat toch alles naar m’n kids en het huis wat we aan het bouwen zijn. Dus het zal nog wel even bij dromen blijven denk ik.
Bmw 340i F30!
Ik vind veel sportwagens prachtig, maar het is niets voor mij zelf, daarvoor ben ik te praktisch ingesteld én ik geniet graag samen met het gezin en niet in m’n eentje. Dus, in al mijn bescheidenheid wil deze man heel graag voor erbij…. Een E34 M5 Touring! Inmiddels prijzig maar in theorie wel haalbaar voor mij.
Als kind zijnde is mijn droomauto een Subaru Impreza wrc. Die dingen zijn niet te betalen natuurlijk, dus heb nu zelf een impreza coupe die ik zelf stap voor stap aanpas naar mijn wens. Dus heb gelukkig al 9 jaar mijn droomauto.
Buiten dat e92 m3 en de e30 m3 zijn voor mij droomauto’s. Dat zou ik ook mooi vinden om ooit te bezitten.
Er zijn zeker nog auto’s die ik dolgraag zou willen hebben. Maar met mijn vrouw heel erg trots op dat we 3 bereikbare droomauto’s in onze ‘garage’ hebben. Eerst mijn 2CV, lijkt raar om dat als droom auto te hebben, maar met al die avonturen en al die reizen die wij met de 2CV gemaakt hebben is gewoon geweldig. En na bijna 27 jaar gaat die natuurlijk niet meer weg.
We wilden dolgraag nog een leuke bijzondere klassieker ernaast. Iets waar we heel veel lol mee kunne hebben en aaibaar is. Dat is onze oude Fiat 500L Abarth geworden uit 1968. Wat een fantastisch apparaat. Onpraktisch, luid, gaat te vaak stuk, maar man wat gaaf.
Dit jaar een droom wel waargemaakt met onze moderne Abarth 695 Rivale. Dit is zo ontzettend gaaf, nooit gedacht dat we zo’n Abarth zouden kunnen hebben. Voor ons echt heel erg bijzonder, met recht wat hier in dit artikel staat, de droomauto die binnen bereik kwam. 215 pk, limited edition, waanzinnig geluid. Echt heel erg gaaf
Was vroeger erg gecharmeerd van de audi RS2 (i5 Turbo), maar ook van sedans als carrosserievorm. Dus heb in 2008-2010 een S2 sedan (quattro 2.2 20VT) gebouwd met uiteindelijk 404 pk op kenteken, S2 bumpers en alles origineel verder op basis van een 80 competition. Kostte uiteindelijk alles bijeen toch een klein fortuin, maar dat was wel echt wat ik graag wilde.
Anno 2024 is dat niet zo heel spannend meer, maar ik ben nog steeds een tevreden mens hiermee.
Bereikbaar is relatief, ik heb een goed inkomen en zou theoretisch best een dikke auto kunnen kopen of leasen, maar de afschrijving is het me allemaal niet waard. Nog steeds heb ik na jaren nog elke keer dat ik met m’n zelfgebouwde S2 rijd een gevoel van voldoening en plezier (vandaag nog naar werk op en neer) en dat is wel goed zo.
V8 Vantage of met toch ietwat financiële meewind een Jaguar F-type Project-7. Hele bruikbare wagens zonder super exotische dure techniek. Genoeg ruimte voor wat bagage voor een roadtrip en ook geen gedoe met hobbels in de zuidelijke landen want zo laag zijn ze niet. Ook banden enzo moet prima aan te komen zijn.
De V8 Vantage 1994 – 2002?
ow, wacht bereikbaar moest het zijn :-)
Alfa 155 Q4
Fiat coupe 5 cilinder turbo. Wat een plaatje
Porsche 991.1 Targa
Corvette C5, wat n plaatje! Droom er al van sinds ik als 14e jarige need for speed III hot pursuit speelde. Ik zou wel voor de latere en betere Z06 versie gaan
Grappig, ik zou dan voor een C3 gaan. Hoewel de mustang eleanor ook erg hoog op m’n lijstje staat, ware het niet dat die niet zo heel erg bereikbaar meer zijn met een prijskaartje boven de $200k voor een nette.
Een Eleanor is een fastback met een plastic bodykit. Voor 50k koop je een nette fastback en elk carrosserie bedrijf steekt die bodykit voor 10k inclusief spuitwerk. 200.000 is de prijs van een numbers matching Shelby, wat geen enkele Eleanor is.
Mijn droom garage staat vol met relatief bereikbare droomauto’s.
S3 8L
RS4 B7
928 GTS
Quattroporte GTS
Alpina B10 V8s
Alpine A610
147 GTA auto delta
XJ supercharged
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Toyota Supra MK3 (1987) zoals deze ooit uit kwam. Niet na al die vreselijke facelifts daarna.
De droomauto die ik kon betalen die heb ik, een Toyota celica T-sport die flink is aangepakt voor een betere handling. De toekomstige droomauto zou een Lotus Exige of Corvette Z06 moeten worden. Of een Caterham! Lijkt me ook geweldig puur!
Alfa 75 America
Bereikbare droomauto, voor een paar jaar geleden waren ze nog redelijk bereikbaar de e36/46 m3 en de e39 m5, wat ze er nu voor vragen zou ik zelf niet betalen, wel meerdere 328i gehad en een 540i, voor een paar jaar terug was de 335i de haalbare droomauto, en inmiddels in bezit van een f30 335i sedan (gechipt+downpipe) heerlijk geluid en sneller dan m’n vroegere droomautos de e36/46 m3 en de m5, maar toch qua looks en rijplezier liever de m3 of m5
Corvette C4 Targa.
Audi a5 Sportback vanaf 2019… liefst met een dik blok… RS5… hmmmm
Mijn 640i GC (met 400 Mosselman pk’s) en Alfa Giulia Spider zijn mijn bereikbare droom auto’s.
Maar is de definitie van een droomauto juist dat hij niet bereikbaar is?
Ik zou nog wel eens een Backdraft of F5 Cobra replica willen, van de laatste generatie, maar net buiten bereik. Misschien ooit. Op een dag.
Droom auto die bereikbaar is en er ook zal komen… jeep wrangler yj Sahara 4.0. Sorry, sinds klein kind erdoor gebeten en ja, ondertussen ben ik een trotse geek, dus jullie kunnen de kleurstelling al raden…
Alpine A110
Volvo P1800S
Volvo XC70 2005
Autobianchi A112 1986
Renault 4 198x
Ford Mustang 1996
Maserati Biturbo
Bertone X1/9
Jaguar XJ
Mooi Clio Williams op de foto. Heb er een tijdje een gehad en geweldig ding was dat. Heel wat rondjes op de Nurburgring en Zolder mee gereden. Maar als ik nu iets mocht uitkiezen ging ik toch voor een Jaguar XJ-S.
Tijdloze schoonheid en klasse. Alleen loop je wel het risico dat je helemaal leegloopt met zo’n ding. Dus dromen we verder :-)
Mijn droomauto’s staan nu in de garage voor de winterslaap. Ze worden weer bereikbaar in maart 2025.
W124 500e
Bereikbaar -soort van- , maar toch nog even wachten tot de laatste kinderen het huis uit zijn.
924 Carrera GT, R5 GT Turbo, 323i (E21), A310 V6, M3 (E30), Sierra Cosworth (3 deurs), 128ti ( die hebben we).
De eerste droomoto was een klassieke Giulia. Die is er gekomen. Daarna wisselde het elke keer, dan moest het een Porsche zijn, dan weer een Ferrari, dan weer een Aston Martin. De Porsche is er gekomen, de rest laat ik voor wat ‘t is, ben buitengewoon tevreden met wat ik heb. Misschien nog eens een Olds uit de 50-er jaren. Maar de garage is vol met de huidige wagens, die niet weggaan. Elders stallen is me te onpraktisch, komt er vermoedelijk op neer, dat er nauwelijks met de Yank gereden wordt. Dan is de aanschaf – hoe haalbaar ook – een beetje onzinnig.
Mijn Leon Cupra mk3 word zowizo vervangen door een Leon Cupra mk3 station wagon. Maar handgeschakeld wat moeilijk te vinden. Ook mijn Civic type r ep3 gaat nog ooit richting atmosferische 300pk ipv de 260 waar ik nu aan zit.
Wat er ook nog allemaal is op de oprit gestaan moet hebben is een Mini cooper s r52, een BMW Z4 e85 3.0i, een Nissan 350z en indien ik een deftige vind een Bmw 135i cabrio handgeschakeld. Of een Mercedes slk 350 r171 als handbak lijkt me eventueel ook wat. Maar daar zou ik eerst is met moeten gereden hebben. Misschien stuurt het toch minder leuk dan gehoopt…
Maar veel leuke reacties wel :) Zo’n Corvette C5 of Lotus Elise zou ik ook wel zien zitten.
Het probleem is dat ik moeite heb om dinges weg te doen.
Ik ben er inmiddels acter dat mijn huidige auto wel een droomauto is. :-) 540D G31.
Verder: 106 GTI
Aston Martin DB9
Lotus Elise Mk 1/11/111
Citoren Mehari (vor bij dat droomhuis aan de kust in Noord Spanje)
TVR – Chimeara (alleen naar buiten als het echt droog is en blijft)
Vantourer 630 D Camper (surfplanken moeten er in)
Mercedes E-350 Cabrilet
Mooi lijstje @nicolasr
Mehari staat er bij mij ook op. Evenals de Clio Williams.
Verder een Quattroporte GTS, Alpine A610 of 110 (de nieuwe). Een Ruska Buggy. Porsche 944. En een oude Jeep Renegade
Audi RS3 2017/2018 (pre-OPF), heerlijk die 5 cilinder. Ik heb er een paar weken mee mogen rijden en sindsdien ben ik verliefd.
Moet eerlijk zeggen dat ik de oude 5pitters mooier vind klinken. Rauwer, puurder, ruiger. Maar de nieuwere zijn wel sneller op stoom. Succes met sparen :)
1972 Datsun 240z, toen ik die in het oog kreeg was die 10k voor een redelijke, 20k voor een goeie en hooguit 25k voor een hele mooie. Ja, dat mag je inmiddels verdriedubbelen als je geluk hebt. Mijn salaris is wel gestegen maar de prijzen van klassiekers zijn veel harder omhoog gegaan.
Nu mag je blij zijn als je voor 10k een kaal chassis kunt vinden.
Inmiddels mag het ook een Mazda RX-7 SA zijn maar die Datsun blijft toch prikkelen…
Een BMW Z4 coupé. Echt een geweldige auto.
Maar ook met een nieuwe generatie For Focus Wagon zou ik heel blij zijn. Graag als ST-Line en dan met de 1.5 viercilinder met 182 pk en automaat. Mooie opvolger van mijn 2015 Focus Wagon.
Heb een E86 Z4 Coupé gehad, dat was toen echt wel mijn bereikbare droomauto. Hobbymatig ben ik nu meer met motoren bezig en met een Ducati Panigale V4 heb ik mijn droomfiets te pakken. Wellicht hierna weer iets leuks op 4 wielen, zit eraan te denken mijn BMW F11 weg te doen voor een W205 C43 AMG.
Een BMW 1802 en een Audi 3.0 v6 A6. Dus nét niet wat je écht wil, maar ik ben 32 en 100% tevreden.
Een BMW 1802 en een Audi 3.0 v6 A4. Dus nét niet wat je écht wil, maar ik ben 32 en 100% tevreden.
Doe mij maar die Clio Williams 😍
Onlangs 1 van mijn droomauto’s in bezit gehad. Een C63S. Deze een jaar gehad en nu een “verstandige” droom auto, M340i zodat het gezin wat comfortabeler mee kan reizen (een C63 is altijd plankhard, ook in de comfort stand). De C63 miste ook de kuipstoelen, had hij deze wel gehad dan was het een blijvertje. Hierna staan er nog 2 betaalbare droom auto’s op mijn lijstje, een laat model Boxster S, met 6 pitter en PDK, en een facelift C63s coupe. Een Macan GTS (facelift met 2.9 motor) of M5 F90 als gezinsbak zijn ook een optie, maar dan is een Boxster S wel meer rijders auto.
1. Mijn f-serie 335d inruilen op een g-serie 340i.
2. En een corvette c8 met kw v5 schroefset en kinematics pakket.
3. Ferrari f430 beginnen mooi te zakken in prijs, als de 458 onder een ton komt is dat wellicht de 3e bereikbare droomauto.
Alpine A610
BMW 850 csi
Aston Martin Vantage V12 cabrio
Citroen SM
daily driver : E 450 4MATIC Break
De orginele Tesla Roadster lijkt mij wel wat, of de i8. Helaas beide qua aanschaf nog wel te doen maar met name onderhoud en betrouwbaarheid weerhouden mij.
Ben mijn ML aan het verkopen, er komt een Range Rover V8. Misschien geen goed idee, maar wel mijn droom.
Een Renault Fuego
Jawel, eindelijk sinds afgelopen Juni.
Al jaren en jaren kijk ik uit naar een Mercedes w204 C63 AMG. Een lekkere ongeblazen V8 met dat heerlijke geluid en toomloze trekkracht.
12 jaar geleden al eens 1 jaar gehad. Een W204 C63AMG estate in het zwart als dagelijkse gezinsauto. Wat liep ik daar op leeg, Elke gewone nodige rit was een beetje te zonde om die auto te pakken. Dus na een jaar deed ik hem weg. Constant denkend aan de speciale leuke ritten bleef ik zoeken tussen de C63 AMG’s.
2 jaar geleden had ik genoeg gespaard en werd de zoektocht serieuzer. Ondertussen wist ik dat ik er een wilde voor erbij. Het liefst dus een W204 C63 AMG van na de facelift, omdat het dashboard zoveel mooier is. En dan het liefst een coupe in het zilver of als het echt een keer voorkomt een Canvasiet blauwe (ik zag die nooit te koop staan maar wist wel dat er waren). Een 507 editie zou het ultieme zijn, maar of die er in het blauw bestaan?
En dan ineens in Madrid een blauwe coupe te koop. Niet een 507 editie maar wel met een 507 motorkap waardoor hij nog zeldzamer smoelt. Vaak zit er gedeeltelijke witte bekleding in een blauwe versie, maar nee deze gewoon zwarte bekleding. Wit smoelt goed, maar smoezelig naar verloop van tijd. De coupe heeft een panoramadak en een sperdifferentieel. 487 PK en een kilometerstand van 135.000.
Dit moest hem worden.
Gewoon snel alle info bij diverse mensen ingewonnen en gelijk beslissen/gokken. En zodoende ging hij ongezien op transport naar een autobedrijf in de buurt die zorgde voor alle papieren en manieren. De verkopende partij verkocht vanuit een parkeergarage de auto van een buurman? Ook hun haddende destijds de auto vanuit Duitsland geimporteerd voor de buurman. Toch bleef het raar en misschien dom om zoveel geld naar een onbekende over te maken. Hoe blij was ik dat hij hier aan kwam?
Hij overtreft mijn gevoel. Natuurlijk is rijden geweldig, maar hem zien staan onder mijn carport is onwerkelijk.
Alleen rijden wanneer het leuk is. De auto wordt slecht gespot vanwege zijn kleur, maar de kenners onderweg vinden hem leuk om te zien.
Ik is blij.