
Normaal gesproken vinden wij van autoblog het niet zo’n probleem als je met de vlam in de pijp over ’s Heeren wegen ragt. Maar komende week kan je het beter even niet doen.
Ooit hadden we nog een land wars van betutteling, doch die tijd is net zo lang geleden als de tijd dat we nog vijftien miljoen mensen hadden. In het huidige Nederland mag testosteron natuurlijk niet meer, dus worden overal rubber stoeptegels geplaatst. Behalve dan waar het echt nodig is, namelijk waar het gaat om manieren om de roverheid een beetje kort te wieken en in toom te houden. Verkeersboete.nl strijdt heldhaftig door, maar subsidies om rechtzaken te voeren zijn flink uitgekleed. Kritiek op zichzelf achten NL ambtenaartjes over het algemeen niet zo bon ton.
Sprekende over verkeersboete.nl; de kans bestaat dat je die de komende week nodig hebt. In Nederland gaat morgen namelijk de flitsweek los. We doen wat dat betreft weer lekker mee met de bredere Europese flitsmarathon. Het wordt dus nog meer dan normaal opletten op struikrovers in de berm. Vorig jaar leverde de flitsweek namelijk maar liefst 23.000 extra boetes op bovenop de normaal. Ka-Ching!
Uiteraard gaat het de Europese organisatoren niet om de inkomsten, althans niet formeel. Het heeft allemaal te maken met het verhogen van de veiligheid. Roadpol, een netwerk van Europese verkeerspolitie organisaties, claimt dat te hoge snelheid een oorzaak is van ongelukken en letsel. Dit terwijl wij allen weet dat snelheid niet dodelijk is, louter plotseling stil komen te staan.
Enfin, een gewaarschuwd mens telt voor twee. Dus zet allemaal die Flitsmeister, Waze en desnoods de TomTom flitsmelder simultaan aan komende week. En meldt natuurlijk ook vooral even waar je de rovers tegenkomt. Zo komen wij strijders tegen het verdorven systeem hopelijk zonder grote kleerscheuren door de flitsterreur heen. Waarvan akte.





Te hard rijden is een keuze. Wordt je gepakt? Niet zeuren en de boete betalen.
In NL is nog steeds geen puntenrijbewijs, als dat ingevoerd wordt heb je pas een probleem…
Bovenstaand epistel wekt de indruk, dat niet alleen aanhangers van een zekere religieuze persuasie aan het radicaliseren zijn . . . 🙂
OT : zolang je binnen’s lands grenzen blijft levert het geen noemenswaardige tijdwinst op om de geldende snelheidslimieten flink te overschrijden. Dus los van de lol, die stevig doorkachelen an sich biedt, is er weinig reden om ver over de toegestane limiet te rijden. Zeker ten tijde van een flitsmarathon.
Dan rijd je niet hard genoeg he. Ik heb een keer Beijum – Asten gedaan in 2 uur 15 minuten.
Dat bedoel ik : een half uurtje tijdwinst op een rit van 2 uur en 45 minuten als je je aan de limieten houdt. En mogelijk ook nog in een weekend als het verkeer wat ‘dunner’ is. Heel goed mogelijk, dat we er verschillend tegenaan kijken, maar dat vind ik niet de moeite/het risico waard. Zeker niet ten tijde van een vlatsmarathon.
Beijum-Asten doe je niet in minder dan 3 uur als je je aan de limiet houdt. En als je vaker zulke ritten maakt, maakt het echt wel uit. Zeker in het Noorden zijn dat soort ritten vrij normaal. De A6, A7, A37 zijn allemaal heel fijne wegen. Ook op doordeweekse dagen (zelfs in de spits) kun je daar vaak lekker doorrijden. Daarbij komt: psychologisch vind ik een rit van minder dan 2 uur veel minder vervelend dan een rit van meer dan 2 uur.
Ach, je bent populist of je bent het niet.
Heeft mevrouw Faber dit dan ook al weer bedacht? Die zit ook nooit stil. Ik dacht dat het allemaal wat soepeler voor ons zou worden, met haar en haar vrienden / vriendinnen aan het bewind. Zullen we met z’n allen even een mailtje naar het enige lid van de grootste regeringspartij sturen (ome Geert), met het verzoek of hij zijn ministers even kan terugfluiten?
Niet Faber (asiel & migratie), Madlener (infrastructuur en waterstaat) moet je hebben. Ook PVV. Als je het artikel leest, zie je echter dat ook hij dit niet bedacht heeft, dit werd voor zijn tijd al gedaan.
De Afsluitdijk is ook wel een stukje autosnelweg om de topsnelheid aan te tikken dan ook hè?!
Het gaat toch ook niet om tijdwinst? Met sommige auto’s is het gewoon leuk om af en toe hard te rijden.
Ook goed/noodzakelijk voor de motor en je katalysatoren. Zeker als je vaker korte stukjes rijdt.
Dat kan ook zonder (te) hard te rijden. Gewoon een tijdje op de toegestane Vmax rijden in een lagere versnelling.