• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Locus Plethore: 1300 paardjes

Auteur: autoblogger, gepost 27 december 2006 om 10:10 – 27 Reacties

Locus Plethore


Dit is de Locus Plethore, AKA the “Quebec Bomb”, een 1300pk supercar die eind volgende maand op de Montreal International autoshow zal debuteren.

De auto is ontwikkeld door Locus Technologies en volledig gemaakt van koolstofvezel (carbon fiber). Er is een basisversie beschikbaar met 750pk, de topversie haalt echter 1300pk uit de 8,2-liter V8 van GM. Het gewicht van de Locus Plethare is 1250 kilo en de maximum snelheid wordt geschat op 330 km/u…

Locus Plethore

Kost dat? Het zou gaan om 250.000 Canadese dollars. Omrekenen en BPM optellen mag je zelf doen, maar je koopt natuurlijk wel een zeer exclusief model.

Locus is overigens het bedrijf van Luc Chartrand, die ruim 22 jaar ervaring heeft met koolstof-materialen en het repareren van Lamborghini’s (via autoblog.it).

Ook interessant!

  • Politie neemt supercars
    Politie neemt supercars van belastingontduikers in beslag
  • Bizar: 45 supercars worden in 1 keer aangehouden
  • Cristiano Ronaldo
    Cristiano Ronaldo mag binnenkort geen supercars meer rijden
  • 90-jarige Nederlandse held
    90-jarige Nederlandse held neemt unieke Ford GT in ontvangst

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Supercars

Vorig bericht: « Top 10: Waarom?
Volgend bericht: Toyota en Ford love affair »

Lees Interacties

Reacties

  1. Autofreak zegt

    27 december 2006 om 10:19

    Die achterlichten zijn echt gewoon lelijk, maar als je uit 1300pk 330km/h haalt is nou niet echt wat je noemt een topprestatie!

    Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    27 december 2006 om 10:26

    330km/u voor een auto met 750 of zelfs 1300pk? Moeten dat mijlen zijn of zo? Of heeft het ding een begrenzer? Of zoveel downforce dat ie door zijn assen zakt bij 330km/u? Met 1300pk bij 1250kg zal deze auto sneller moeten zijn dan een Veyron vooropgesteld dat het apparaat ook wat pk’s op de weg kan krijgen.
    Heb trouwens ook wel leijker auto’s gezien, maar de naam is echt ***.

    Login om te reageren
  3. koen zegt

    27 december 2006 om 10:26

    wat???? 1300 pk en dan 330 km ph?? das echt jiet goed hoor en verder ziet hij er verschrikkellijk lelijk uit

    Login om te reageren
  4. Rick dos zegt

    27 december 2006 om 10:31

    330km/u is idd niet snel voor zo´n auto. Wellicht begrensd? Hogere snelheden zou dit ding erg onstabiel worden wellicht?

    En over het uiterlijk….ach ja, je houdt er van of niet. Ik niet in ieder geval.

    Login om te reageren
  5. autoblogger zegt

    27 december 2006 om 10:34

    @w0o0dy: inderdaad wel vreemd, autoblog.it noemt die cijfers, terwijl ik er op de site van Locus niets over kan viden. Wel zie ik daar dat het zou gaan om 500-1000 pk, wellicht waren ze iets te ambitieus?
    http://www.locussupercar.com/en/newcars/specs/illusion.spy

    Login om te reageren
  6. autoblogger zegt

    27 december 2006 om 10:37

    Dit vond ik nog: Constructed completely from carbon fiber, the mid-engine Plethore tips the scales at a mere 2,450 lbs. In standard guise, the GM-sourced 8.2-liter V8 sends 750 horsepower through the Tremec 6-speed manual gearbox with optional engine packages up to 1,300 horsepower available. To put that into perspective, let’s run some numbers. In standard form, the Plethore only needs to move 3.27 pounds with each horsepower generated by the big V8. Compare that to the Bugatti Veyron at 3.52 lbs/hp and you get an idea of the potential of this vehicle. Even crazier is the number with the available 1,300 horsepower package; an astounding 1.88 lb/hp that cozies right up to an F1 car at around 1.65 lb/hp.

    En hier is het persbericht: http://www.newswire.ca/en/releases/archive/December2006/19/c8764.html

    Login om te reageren
  7. NISmo zegt

    27 december 2006 om 10:38

    Volgens mij komen de koplampen van een S2000, maar dat terzijde……

    Wat ik me afvraag is: waar is de spoiler? Lijkt me dat dit karretje zo’n spoiler juist erg goed kan gebruiken. En volgens mij zit er niet zo’n stuk Veyron/Carrera GT speelgoed boven de achterbumper, dus…..

    Ondanks dat vind ik het toch wel een mooie wagen, op de wielen na, maarja dat dikke rubber zal wel een reden hebben :P:P

    Login om te reageren
  8. Chris zegt

    27 december 2006 om 10:39

    Beste W0o0dy, ik vind het nogal meevallen hoor. Buiten het feit dat het op zen quebecoise is gestyled en de naam overduidelijk ook frans(Quebeçoise) is.
    Je moet het toegeven, als ze trots zijn op hun taal, dan zal niets ze tegenhouden – zelfs niet het potentiële verlies van klanten – om hun naamgeving door te voeren. Btw, het zou ook kunnen dat de veilige topsnelheid 330km/u is, of ga jij met 350km/u ook eventjes naar de AH moet je zo’n beestje kopen? =) (of respectivelijk een veyron en daarmee naar C1000 scheuren tegen een onogelijke snelheid.)

    Een kleine toevoeging nog: de naam is gewoon het woord voor overvloed, wat ze waarschijnlijk hebben gekozen voor de overvloed aan de pk’s/kilo, de electronica en de rondingen van de wagen.

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    27 december 2006 om 10:44

    tja 250.000 Ca$ is ook peanuts…. 163.000 euro wel nog ff wat bpm enzo erbij…. zal ie ergens richting 230.000 euro gaan.

    Login om te reageren
  10. henk zegt

    27 december 2006 om 11:04

    dan doe mij maar gewoon een M5 of e63 amg die niet begrensd zijn…zit je ook zo mee op de 310 a 320 km/u

    Login om te reageren
  11. iceman zegt

    27 december 2006 om 11:07

    beetje tegenvallen 330,ik had wel 460 verwacht ofzo ,hij ziet er ook niet uit.

    Login om te reageren
  12. mvagusta zegt

    27 december 2006 om 11:19

    Ik lees net op de site:

    3 stoelen met centrale stuurpositie!
    5.1 surround sound met dvd speler!
    Beeldscherm in de spiegel ingebouwd!

    Mafkees! :)

    Maar zeker wel veel auto voor je geld!

    Login om te reageren
  13. Egon zegt

    27 december 2006 om 11:28

    Wat een verschrikkelijke velgen! Een M5 zonder begrenser rijdt die snelheid ook al. en dat met een 8,2 ltr! Ik zeg het je: Amerikanen kunnen geen auto’s bouwen. Niet zo geraffineerd als mercedes audi en bmw in ieder geval… Stijloze bak dit.

    Login om te reageren
  14. KVK zegt

    27 december 2006 om 11:43

    Echt lelijk is ie niet imo…
    En de naam is heerlijk, jullie zijn gewoon een bende taalkundige barbaren ;)
    Locus Plethore. Kom op, als half in’t Frans opgevoed iemand kan ik je echt wel verzekeren dat dit schitterend klinkt. Behoorlijk elitair ook. Maar idd, die specs, klopt ergens iets niet.

    Login om te reageren
  15. Lebastille zegt

    27 december 2006 om 12:08

    Het uiterlijk is niet zo super, maar dat motorvermogen en gewicht zijn echt geweldig. Knap dat ze het gewicht zo laag hebben kunnen houden. Vergeet niet dat aerodynamica en niet zozeer gewicht van invloed is op de topsnelheid, al blijven het lage waardes voor Vmax. De prijs is ook erg laag voor zulke prestaties

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    27 december 2006 om 12:12

    de prijs is waarschijnlijk zo laag omdat er ook nog wat opties bij moeten ;) :
    Break package
    Break-parachute
    Long distance radar

    Login om te reageren
  17. joeri zegt

    27 december 2006 om 12:48

    HAHA !

    Login om te reageren
  18. BOL zegt

    27 december 2006 om 17:22

    laat dat ding eerst maar eens een rondje op Nardo maken.. Geldt trouwens voor meer 1000PK+ monsters van de afgelopen tijd..

    Login om te reageren
  19. SimonMc zegt

    27 december 2006 om 20:20

    Lijkt wel alsof deze wagen in de jaren ’80 is ontworpen.

    Login om te reageren
  20. JANUS zegt

    27 december 2006 om 20:48

    Is gewoon een Pagani Zonda met iets te grote ramen !

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    27 december 2006 om 20:58

    Zo veel pk en ‘maar’ 330?! Ze moeten daar dringend wat doen aan de stroomlijn denk ik, dat is heel bepalend voor de topsnelheid. Maar hij ziet er al gestroomlijnd uit… Hoe kan het dat hij zo ‘langzaam’ is? Iemand een idee? Ik ben geen expert. En verder vind ik hem er niet uit zien.

    Login om te reageren
  22. Ary zegt

    27 december 2006 om 23:51

    en 1300x zo lelijker dan andere supercars…..

    Login om te reageren
  23. Wouterman! zegt

    28 december 2006 om 12:37

    Traag, leeluk, idioot. Hier ben ik snel over uitgeluld.

    Login om te reageren
  24. ardenurn zegt

    28 december 2006 om 15:52

    ff lachen met iedereen die 330km/u niet snel genoeg vindt,
    wie van jullie idioten heeft al ooit zo hard gereden? Ik wed erop dat je in je broek schijt aan zulke snelheid.

    Login om te reageren
  25. sonne zegt

    29 december 2006 om 09:35

    triestiger kan ni ofwa, zoiet lelijk
    en dan 1300 pk en mor 330 hale,waar houwe ze zich mee bezig!!!
    geeft mij dan maar een gewone auto zoals een toyota !!!

    en nog iets @ ardenurn: 330 is niet zo speciaal en het is belange niet zo spannend ik heb ervaring tot 340 en kmoet zegge dat het best mee viel !!

    Login om te reageren
  26. job zegt

    3 januari 2007 om 23:27

    hoort dat geen 4 te zijn in plaats van die 3 van 330 km/pu

    Login om te reageren
  27. rs4 zegt

    4 januari 2007 om 16:40

    autofreak je hebt gelijk dit is een vreselijken lelijke k*t auto.
    en er zijn auto’s met 550 pk en die gaan net zo hard zoals een ford gt

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North