• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

LOL. Volvo V60-eigenaar maakt zijn eigen oplaadpunt

Auteur: ricardo, gepost 22 september 2014 om 15:53 – 41 Reacties

LOL. Volvo V60-eigenaar maakt zijn eigen oplaadpunt


Met de juiste instelling heb je altijd een oplaadpunt voor je 11,2 kWh accupakketje bij de hand.

Bezette oplaadpunten, defecte oplaadpunten, helemaal geen oplaadpunten. Nee, het leven van een milieulievende plug-in-rijder in Nederland gaat niet altijd over biologisch gekweekte rozen. Deze V60-eigenaarlaat zich echter niet snel uit het spanningsveld slaan, en steekt zijn campingstekker doodleuk in een generator.

Feitelijk is dit niet veel anders dan opladen bij een regulier oplaadpunt dat grijze stroom levert. Jij krijgt de elektriciteit, maar de CO2 wordt op een andere plek de lucht in gegooid: bij de elektriciteitscentrale. Nou hebben diverse onderzoeken al aangetoond dat een EV vol grijze stroom dan alsnog minder CO2 uitademt dan zijn equivalent op fossiele brandstoffen, maar of dat ook bij zo’n dieselgenerator het geval is? “Volgens mij is dit toch miet helemaal zoals Volvo het voor ogen had.” Aldus @gulli op Autojunk.

Ook interessant!

  • Volvo XC60 Recharge PHEV: nooit meer remmen!
    Volvo XC60 Recharge PHEV: nooit meer remmen!
  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest
  • Minimale facelift Volvo XC60
    Dit kost de vernieuwde Volvo XC60
  • Deze Volvo C40 Recharge staat gewoon in de winkel
    Deze Volvo C40 Recharge staat gewoon in de winkel

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Funny, Gespot, Hybride, oplaadpunt, plug-in, v60, Volvo

Vorig bericht: « Opel Mokka met nieuwe 1.6 CDTI diesel: 20% bijtelling
Volgend bericht: Audi TT & TTS: rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. Kvgorp zegt

    22 september 2014 om 15:57

    Hup achterin de kofferbak die generator.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      22 september 2014 om 16:20

      @Kvgorp: lol. Dat zit ik net van de week te denken, toen ik ingehaald werd door een EV.

      Login om te reageren
    • isn1981 zegt

      22 september 2014 om 17:00

      @Kvgorp: en de gassen die vrij komen neem je voor lief? Je vergroot wel de actieradius van je auto maar van je leven word aanzienlijk ingekort :)

      Login om te reageren
      • Kvgorp zegt

        22 september 2014 om 18:30

        @isn1981: niet alles te serieus nemen hé. ;)

        Login om te reageren
      • nicktexel zegt

        22 september 2014 om 18:36

        @isn1981: op het dak dan…

        Login om te reageren
    • launchcontrol zegt

      22 september 2014 om 17:18

      @Kvgorp: ja, dat is het beste. Gewoon dat ding achterin en overal waar je niet mag parkeren je eigen oplaadpunt maken, best wel slim eigenlijk……:-)

      Login om te reageren
    • schuimbekje3 zegt

      22 september 2014 om 18:33

      @Kvgorp: moet je nog wel effe regelen dat de omvormer van 230v naar 600v niet uitfikt en dat je het klepje sloopt, want klepje open = niet starten.

      Login om te reageren
      • topverkoper zegt

        22 september 2014 om 22:14

        @schuimbekje3: daar kan ik uit ervaring zeggen dat dat niets uitmaakt… Stekker erin betekent niet starten… Klepje helaas wel eens open laten staan!

        Login om te reageren
  2. parker zegt

    22 september 2014 om 16:07

    Dat aggregaat draait toch wel op biobrandstof, toch??

    Login om te reageren
  3. tupperware zegt

    22 september 2014 om 16:10

    Erg milieu vriendelijk zo’n benzine aggregaat.., NOT.

    Login om te reageren
  4. lennart81 zegt

    22 september 2014 om 16:14

    Waarom zou iemand dit zo doen, als je ook gewoon brandstof in de V60 plug-in kunt gooien? Aggregaat op rode diesel?

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      22 september 2014 om 16:46

      @lennart81: rode diesel bestaat al niet eens meer.

      Login om te reageren
      • styns zegt

        22 september 2014 om 18:13

        @Laue: wel

        Login om te reageren
      • kwatsjkop zegt

        23 september 2014 om 07:43

        @Laue: het bestaat wel nog, maar je mag het niet meer aanschaffen in NL. In België kun je het gewoon krijgen :)

        Login om te reageren
  5. knipperlichtje zegt

    22 september 2014 om 16:26

    Was Top Gear toch vooruitstrevend met de Geoff / Hammerhead Eagle i-Thrust

    Login om te reageren
  6. gtwillem zegt

    22 september 2014 om 16:35

    Als je de elektro motor er uit haalt, is de V60 een stuk lichter, zuiniger en wendbaarder. Die accu’s zijn na zo’n 40km toch op…

    Login om te reageren
    • rammillius zegt

      22 september 2014 om 16:48

      @gtwillem: Ja maar dan stoot die wel 0,0005% (totaal uit de lucht gegrepen percentage) meer uit omdat die nu die 40km op brandstof verbruikt. Denk aan de kuikentjes! Denk aan de kuikentjes!! *hippiemodus uit*

      Login om te reageren
      • bouwt zegt

        22 september 2014 om 17:02

        @rammillius: Best bewonderenswaardig dat jij de CO2-uitstoot van een v60 zomaar uit de lucht kunt grijpen.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          22 september 2014 om 17:15

          @bouwt: Nee, dat klopt niet. Als je een paar honderd kilo extra moet meenemen kost dat extra brandstof. Dus een hele hoop CO2’tjes meer dan de gewone versie. Tenzij je niet meer dan 40 km per rit rijdt, dan is de Plug In V60 zuiniger.

          Login om te reageren
          • koeberg zegt

            22 september 2014 om 17:35

            @gtwillem: En inderdaad is de NEDC ongeveer 11 kilometer.

            Login om te reageren
  7. homie zegt

    22 september 2014 om 16:46

    Locatie: industrieterrein ’t Lochter in Nijverdal op het serviceterrein tijdens de Hellendoorn rally afgelopen weekend.

    Login om te reageren
  8. norge zegt

    22 september 2014 om 17:13

    Aanhanger met generator achter tes la voor de lange ritjes…perfectie..

    Login om te reageren
  9. TimD zegt

    22 september 2014 om 18:40

    Tja, waarom zou meneer dit doen? Woont hij in een brandstof verboden voertuigen erf? Niet dat dit bestaat… Maar het lijkt mij geen ramp om even zonder te rijden… Wel een leuk weetje: Mijn opa en oma waren op de camping dit jaar met hun PH v60… Na 10 uur geen verkeer meer toegestaan op de camping! Mits je een full hybrid had ( geluidsoverlast )

    Login om te reageren
    • baardmijt zegt

      23 september 2014 om 02:26

      @timd: Inderdaad een interessant weetje! Ik dacht altijd dat opa’s en oma’s met een hybrid na tienen ’s avonds sowieso al lang en breed op één oor lagen. Tenzij ze door met die vermaledijde verbrandingsmotoren gewapend geteisem uit hun slaap gehouden worden natuurlijk.

      Zoek trouwens de betekenis van ‘mits’ eens op. Ook een nuttig weetje.

      Login om te reageren
  10. raym zegt

    22 september 2014 om 18:47

    Blijft toch geweldig dat mensen die hybride of electrisch rijden denken ze het milieu besparen. Waar denk je dat al die extra stroom vandaan komt kern centrale of kolen centrale. En wat denk je het afbreken van die accu’s met milieu doet

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      22 september 2014 om 18:55

      @raym:
      Ga eens met je tijd mee en kijk eens over de landsgrenzen.
      Elektriciteit wordt steeds duurzamer opgewekt, althans buiten onze landsgrenzen zijn ze daar al heel ver mee.
      Accu’s kan je gewoon recyclen, probeer dat eens met benzine, diesel of lpg..

      Login om te reageren
      • raym zegt

        22 september 2014 om 19:35

        @tupperware: in ons land kunnen we nooit de stroom op wekken door waterkrachy. Dus blijven kolen of kern enegrie over. Want het is namelijk niet echt handig om heel het land vol te zetten met wint molens. Uit onderzoek ik paar jaar terug gebleken dat als heel nederland op electrische auto’s zou gaan rijden dat er tussen de 7 a 10 energie centrales in nederland bij zouden moeten komen. De toekomst is waterstof als vervanger van benzine.

        Login om te reageren
        • norge zegt

          22 september 2014 om 19:49

          @raym: Hoe wilde u die waterstof gaan maken dan?…….Eerst even inlezen graag.

          Login om te reageren
        • tupperware zegt

          22 september 2014 om 19:55

          @raym:
          Kom eens onder die steen vandaan, ooit gehoord van getijdencentrales, zonne-energie, windmolens, biomassacentrales en meer van dat soort “innovaties”?
          De elektriciteit die wij gebruiken wordt allang niet meer alleen hier opgewekt. De groene stroom die hier uit het stopcontact komt kan best komen van een waterkrachtcentrale in Noorwegen of een Kerncentrale in Frankrijk, om maar iets te noemen.
          Echt, de wereld is kleiner dan je denkt.

          Waterstof past dus duidelijk niet in dat plaatje, daar heb je namelijk heel veel stroom voor nodig om het te maken.
          Ook de opslag van dat uiterst explosieve goedje is in een auto geen sinecure.
          O.a. BMW was daar 30 jaar geleden al mee bezig, als het zo simpel was hadden ze daar wel voor gekozen i.p.v. de huidige i lijn.
          Honda heeft al een aantal jaren een proef lopen met de Clarity in Californië maar die gebruikt waterstof voor een brandstofcel en rijdt dus gewoon op stroom.

          Login om te reageren
    • norge zegt

      22 september 2014 om 19:14

      @raym: Hier draait het meeste op water, lekker toch?

      Login om te reageren
  11. vos115 zegt

    22 september 2014 om 22:26

    Briljant.
    Gewoon een gerenatortje bij de Aldi halen en hupsakee…

    Vullen met de tankpas en klaar.

    Login om te reageren
    • farsteps zegt

      23 september 2014 om 00:02

      @vos115: Moet je wel de “kilometerstand” van je generatortje opgeven als je met de tankpas tankt :p

      Login om te reageren
    • TimD zegt

      23 september 2014 om 00:27

      @vos115: ja een Aldi generator, die zelf ook lekker onder stroom staat haha !

      Login om te reageren
  12. TimD zegt

    23 september 2014 om 00:44

    Ik snap het al… Meneer heeft een affaire en komt in de nacht thuis en wil zijn vrouw niet wakker maken !!

    Login om te reageren
  13. Gulli zegt

    23 september 2014 om 07:25

    Het geheel stond idd op de serviceplaats van de rally van Hellendoorn, zou nog mooier zijn als hij er een kannetje racebrandstof in had gegooid ;) Overigens is het gewoon een benzineaggegraat, gewoon omdat het kan.

    Login om te reageren
  14. gregorius zegt

    23 september 2014 om 07:53

    Weet iemand het volgende:
    Als je een stilstaande V60 (of wat voor n plug-hyb dan ook) niet op kan laden omdat er geen elektriciteit is.
    Stel dat, als je weet dat je bijv een uur stilstaat (parkeert). En dan via een programma de motor op de optimale toeren laat draaien om de batterij op te laden. Vervolgens, als je m weer nodig hebt (en veel stadsverkeer doet), rijd je elektrisch. Zou je daar benzine mee sparen?

    Login om te reageren
  15. vos115 zegt

    23 september 2014 om 07:58

    @gregorius ik denk dat de doorsnee PIH Volvo rijder hier zich totaal niet druk om zal maken.
    Ik heb een achterbuurman die volgens mij niet eens weet dat ie een plugin heeft, want zijn auto wordt niet geladen thuis.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      23 september 2014 om 08:03

      @vos115: het gaat me ook niet om wie t doet, maar meer om de theorie.
      In principe rijdt je elektisch veel efficienter in de stad dan op benzine/diesel waar je constant me optrekt. Hoe veel efficienter? In dat geval zou je toch kunnen zeggen dat als je dat ding op optimale rendement laat draaien, dat je de accu;s tot een optimaal percentage kan opladen.

      Login om te reageren
    • kouwi zegt

      23 september 2014 om 18:22

      @vos115: oppakken voor belastingfraude die mensen!

      Login om te reageren
  16. vos115 zegt

    23 september 2014 om 08:15

    @gregorius volgens mij is dit minder zuinig.
    Een gemiddeld HTK aggregaat doet in het slechte geval 1 liter brandstof per uur bij een continuestroom van 2000Watt (rekent even makkelijk).

    Gesteld dat de accu van je Volvoot leeg is, moet ie bijna 6 uur pruttelen om hem vol te krijgen.
    Is dus 6 liter brandstof (benzine). Met een beetje beheersing rijdt je 1:15, ook in de stad, en dat kost je dan iets meer dan 3 liter diesel. Je zal dus minder brandstof nodig hebben, en dat wat je gebruikt, is ook nog iets goedkoper. Slechte case dus.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      23 september 2014 om 09:08

      @vos115: Ok, prima.
      Dan nemen we nu de Chevy Volt / Opel Ampera. Daar zit een range extender in. Nou heb ik nooit in dat ding gereden en ik lees dat dat ding in het echie, als je m niet hebt opgeladen, richting de 4.2l / 100km gaat. Dan zit je dus precies aan dit idee: met een aggregaat energy opwekken om een auto elektrisch te laten rijden. En dan zitten we toch wel iets onder het gemiddelde verbruik van een onopgeladen PiH; laat staan, stadsgebruik.
      En over het aggregaat: ik ben er niet erg in thuis: maar ik kan me zomaar voorstellen dat die dingen om te maken ook relatief goedkoop moeten zijn en daardoor misschien niet dezelfde efficientie bereiken als auto-motoren.
      Kortom: ergens knaagt het toch. Ik zou graag eens een goed onderzoek van een automaker willen lezen.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North