• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Loremo Convertible

Auteur: chefke, gepost 30 december 2007 om 13:01 – 37 Reacties

Loremo Concept

De sedanversie van de Low Resistance Mobile, oftewel Loremo, werd gepresenteerd in 2006 en moet in 2009 op de markt komen. Ondanks dat de auto dus nog niet leverbaar is, wordt er toch al gewerkt aan een convertible versie. Deze zal officieel onthuld worden in Geneve. Hoofdbestanddelen zijn een laag brandstofverbruik en een gunstige prijs. Klinkt goed toch?

Het instapmodel van de sedan beschikt over een 20 pk 2-cylinder turbodieselmotor en verbruikt 1,5 liter diesel voor 100 kilometer. De sportversie perst een brute 50 pk uit een drie-cylindermotor en is goed voor 2,7 liter per 100 kilometer. De topsnelheid van de laatste is 220 km/u. In de toekomst zullen er ook elektromotoren leverbaar worden.

De oorspronkelijke gedachte van het Duitse Loremo was om een goedkope en zuinige auto te ontwikkelen voor de ontwikkelingslanden, maar door de groeiende zorgen om het uitputten van de fossiele brandstoffen zien ze nu ook potentie voor de rest van de wereld.

De verwachting is dat de convertible wel iets meer zal verbruiken, maar ook iets sneller zal zijn. Voordeel is ook dat je makkelijker kan instappen, want de sedan heeft geen deuren waardoor je door de voorruit je auto in moet. De convertible moet dat allemaal wat makkelijker maken. De prijs zal waarschijnlijk tussen de tussen de 10 en 15 duizend euro liggen. (Bron: WCF)

Loremo Cabrio

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Ja hoor, daar is ie: de vliegende auto
    Ja hoor, daar is ie: de vliegende auto
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Jeep Magneto Concept is nieuw en volledig elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

concept

Vorig bericht: « Gumball-update: ‘From the USA to China, in 8 days’
Volgend bericht: Carroll Shelby – een Legende »

Lees Interacties

Reacties

  1. jelle zegt

    30 december 2007 om 13:10

    lijkt iets voor rinspeed…vaart of vliegt het? :P

    Login om te reageren
  2. Esprit_de_Flandre zegt

    30 december 2007 om 13:19

    Laat maar komen. Zeker de sedan vind ik interessant. Ik vraag me af of men wel geld zal vinden voor de productie van deze kar. Ik hoop het alvast.

    Login om te reageren
  3. Mustang zegt

    30 december 2007 om 13:21

    Niet verkeerd!
    Jammer dat er geen duidelijke tekeningen zijn gemaakt!

    Login om te reageren
  4. RenesisHP zegt

    30 december 2007 om 13:29

    Als ze met 20pk al 160km/u halen, wat doen ze dan met 50pk.

    Login om te reageren
  5. Thibaut zegt

    30 december 2007 om 13:34

    Jammer dat er niets terug te vinden over de materialen die ze willen gebruiken. Zal men daar ook proberen milieuvriendelijk te zijn?

    En wat is gunstig geprijsd?

    Login om te reageren
  6. Thibaut zegt

    30 december 2007 om 13:35

    @mx5-owner: 220km/u (staat trouwens gewoon in’t artikel hierboven ;) )

    Login om te reageren
  7. dekster zegt

    30 december 2007 om 13:37

    Heel goede benadering om benzine te besparen, bio-benzine zal ook wel veel geld kosten als het op grote schaal wordt geproduceerd dus het concept zal wel nog uitgebreid worden in de toekomst.
    (Als porsche nu Loremo zou overkopen, dan hebben ze plots de laagste uitstoot die er is :P )

    Login om te reageren
  8. epo zegt

    30 december 2007 om 13:47

    Ook geschikt voor de rest van de wereld? No shit… Meer dan een eeuw ontwikkeling op automotive gebied, wat hebben we bereikt? Auto’s worden steeds groter, zwaarder en gebruiken nog altijd dezelfde brandstoffen. En als er dan iets op de markt komt dat zogenaamd lief is voor het milieu, is het meestal een afzichtelijk gedrocht met overgewicht. Jeej.

    Bestaande techniek (diesel), laag gewicht en betaalbaar. Zolang die Loremo’s vlot genoeg zijn om normaal te kunnen invoegen op de snelweg, laat maar komen.

    Hoop eerlijk gezegd dat deze ook geen deuren krijgt. Door de onmogelijke instap langs de voorkant zullen er weinig bejaarden onder de sedan-kopers zijn, dus kun je daar lekker hip mee zijn.

    Login om te reageren
  9. epo zegt

    30 december 2007 om 13:53

    Reageert iedereen hier trouwens al na het lezen van de intro ofzo? Lees eerst eens het hele stuk?

    Login om te reageren
  10. Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt

    30 december 2007 om 14:02

    De sedan heeft geen deuren….
    de ontwerper is vast iets vergeten…

    Ik zie mn moeder al door de voorruit kruipen….

    Login om te reageren
  11. Debeerop1 zegt

    30 december 2007 om 14:05

    De techniek van het lage verbruik is veelbelovend; zal de auto zonder deuren het producitestaduim halen? Wordt dan wel een originele wagen! 10 a 15k is toch ook niet spotgoedkoop voor mensen in ontwikkelingslanden!

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    30 december 2007 om 15:01

    Een cabrio van een superzuinig bouwsel lijkt tegenstrijdig… Maar je moet het dan ook in zijn klasse bekijken. Dan is het alsnog een heel zuinig karretje. Het is een leuk alternatief, maar zolang het niet praktisch is, zal het niet al te veel verkopen. Ik denk dat veel bejaarden wel milieuvriendelijk willen zijn, maar die kunnen niet eens instappen! Ook hier geldt dus weer: Het is een extreme variant. Er zullen compromissen gesloten moeten worden om een voor iedereen bruikbare auto te ontwikkelen.

    @ dekster; Het gaat trouwens om diesel. ;)

    Login om te reageren
  13. Rick dos zegt

    30 december 2007 om 15:07

    “want de sedan heeft geen deuren waardoor je door de voorruit je auto in moet.”

    Excuse me?! Kan iemand dit toevallig voor me verduidelijken?

    Login om te reageren
  14. Trobken zegt

    30 december 2007 om 15:22

    Login om te reageren
  15. Mustang zegt

    30 december 2007 om 15:26

    Wel ideaal bedacht!
    @ plaatje van Trobken

    Login om te reageren
  16. thom zegt

    30 december 2007 om 15:43

    Maak dan gelijk een scharnier tussen voor en achterwiel kan je de hele auto openklappen :)

    Login om te reageren
  17. Mercedes zegt

    30 december 2007 om 15:49

    mmh, lame? :P

    Jammer genoeg is dit (vooral) voor de ontwikkelingslanden, want zou wel eens iemand in dit ding willen stappen/kruipen.

    10-15K? dan gaan de overheden van China en India veel mogen subsidiëren.

    Login om te reageren
  18. dekster zegt

    30 december 2007 om 16:07

    @citrofiel
    ik zeg benzine maar bedoel diesel ;) (macht der gewoonte )

    Login om te reageren
  19. Trobken zegt

    30 december 2007 om 16:34

    Ik rij al sinds 1992 met ’n ligfiets rond.
    Collega-ligfietsers ;-) met dubbele spiermassa en vierdubbele conditie hebben volgende records al gefietst:
    http://www.ihpva.org/hpva/hpvarec7.html

    Totaal uit de context op ’n autosite (sorry voor die enkele uitschieter) maar wel uitstekend om te verduidelijken hoe inefficiënt 99% van de auto’s zijn….(niet dat ze me daardoor niet boeien ze)

    Login om te reageren
  20. Rick dos zegt

    30 december 2007 om 16:37

    @Trobken @foto

    O! Op die fiets! ;) Thx. Duidelijk.

    Login om te reageren
  21. Trobken zegt

    30 december 2007 om 16:47

    Login om te reageren
  22. dekster zegt

    30 december 2007 om 17:35

    @Trobken
    Héhé, in gent houden die dingen alle auto’s op…

    Login om te reageren
  23. Trobken zegt

    30 december 2007 om 17:37

    @dekster: goed hé 8)

    Login om te reageren
  24. dekster zegt

    30 december 2007 om 17:42

    Ja, ik ga morgen een bull-bar op de A8 zetten, eens zien hoe lang je nog voor m’n voeten zal blijven rijden ;)

    Login om te reageren
  25. Trobken zegt

    30 december 2007 om 18:15

    Login om te reageren
  26. dekster zegt

    30 december 2007 om 18:35

    haha :D

    Login om te reageren
  27. Esprit_de_Flandre zegt

    30 december 2007 om 18:41

    Voor deftige foto’s – van de sedan – kijk eens op http://evolution.loremo.com/
    De officiële Loremo site. Knap ding. Echt.

    Login om te reageren
  28. Thibaut zegt

    30 december 2007 om 20:13

    Idee om ‘via de voorruit’ had men al in de jaren 50. Denk gewoon aan de microcars van toen. (Ik kan nu niet op de naam van dat gekend model komen)
    Deze uitwerking lijkt mij echter niet zo handig.

    Login om te reageren
  29. Trobken zegt

    30 december 2007 om 21:13

    BMW Isetta?
    Messerschmitt KR175?

    Login om te reageren
  30. Juppe zegt

    30 december 2007 om 21:23

    Steve Urkel mobiel :)

    Login om te reageren
  31. Onehp zegt

    30 december 2007 om 22:03

    Al eens in een Lotus Elise proberen instappen en, vooral, uitstappen?!? Niet zo handig, dus misschien slimmer om idd langs de voorkant in te stappen om een lichte en sterke langs(zij)structuur van het koetswerk te verkrijgen…

    Login om te reageren
  32. Onehp zegt

    30 december 2007 om 22:21

    correctie @mezelf: ik bedoel dus vooral een Elise mét dak of ook een Exige…

    Login om te reageren
  33. JH zegt

    30 december 2007 om 22:48

    De Loremo is verre van productie-rijp. Heel veel is nog in de “concept” fase dus het is te hopen dat ze het op tijd rond krijgen

    Login om te reageren
  34. Turbopaultje zegt

    31 december 2007 om 11:55

    Lijkt me een behoorlijk foute strategie. Bovendien willen ze de gewone versie in 09 in productie nemen……….

    Login om te reageren
  35. JH zegt

    31 december 2007 om 12:56

    Tja, maar de carosserie is nog zo dat het niet economisch te produceren is dus dat moet helemaal omgegooid worden..en crashtest? Wordt ook nog een probleem dus of ze NCAP gaan halen is ook de vraag. Ik vind sowieso de prijs erg laag voor een auto dat in zo kleine aantallen geproduceerd gaat worden. Iedereen weet dat kleine productieaantallen niet voor een lage prijs zorgt

    Login om te reageren
  36. Turbopaultje zegt

    1 januari 2008 om 19:10

    Crashtest voor de dichte versie zie ik niet als problematisch. Wel de serieproductie met een kostprijs van onder 10K€…………..

    Login om te reageren
  37. Johann Scheers zegt

    10 januari 2008 om 00:38

    eindelijk weer eens een betaalbaar, leuk en ook nog superzuinig sportautootje !
    Ben er zeker van, dat deze auto, zeker in cabrio-uitvoering, een succes wordt !
    Fun als met buggy’s in de 60-er jaren !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North