• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lotus Emira GT4 heeft tankinhoud van 96 liter!

Auteur: willeme, gepost 8 september 2021 om 16:11 – 7 Reacties

Lotus Emira GT4

De Lotus Emira GT4 is het ultieme rijdende kantoor, nietwaar?

Lotus is niet nooit al te scheutig met nieuwe modellen. Onlangs is de Emira geïntroduceerd. Dat is de eerste compleet nieuwe Lotus in meer dan 10 jaar tijd. In 2008 werd de Evora geïntroduceerd. Daarvoor duurde het ook 16 jaar (met de Elise). Kortom, als er een nieuwe Lotus is, worden wij petrolheads altijd een beetje blij.

Uiteraard gaat Lotus het Emira-concept helemaal uitmelken. Dus met een hele hoop uitvoeringen, verschillende motorvermogens, luxe-niveau’s en ga zo maar door. De eerste variant is deze Lotus Emira GT4. Het is helaas geen Cayman GT4-concurrent.

Lotus Emira GT4

Lotus Emira GT4

Nee, de Lotus Emira GT4 is een raceauto voor de, jawel, GT4-klasse. De auto die je op de afbeeldingen ziet is officieel nog een concept. De auto is ontwikkeld door niemand minder dan de RML Group van Ray Mallock.

Lotus Emira GT4

De motor is een 3.5 liter V6, die mede dankzij een mechanische compressor goed is voor 400 pk. Deze krachten worden via een sequentiële xTrac-transmissie overgebracht naar de achterwielen. De standaardversie weegt zo’n 1.400 kg, maar RML Group is er trots op dat de Lotus Emira GT4 minder dan het beoogde gewicht van 1.280 kilogram weegt.

Lotus Emira GT4

96 liter tank

Naast de nodige gewichtsreductie, is er ook sprake van een toename van gewicht. Denk bijvoorbeeld aan de rolkooi (FIA-gecertificeerd, uiteraard) en een 96 liter grote brandstoftank. De 20 inch wielen zijn op het circuit helemaal niet nodig, want de Emira GT4 doet het met bescheiden 18 inch wielen met Pirelli-banden. Uiteraard is het complete chassis herzien en kun je het naar wens afstellen.

  • Lotus Emira GT4

Wat de Lotus Emira GT4 precies gaat kosten is niet bekend. De Britten geven aan dat ze er een aantal gaan bouwen voor 2022 en als er vraag is, nog een serie voor 2023.

Ook interessant!

  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Lotus Emira
    Nederland loopt warm voor Lotus Emira
  • Lotus Emira V6 (2022): Supercar voor een prikkie?!
    Lotus Emira V6 (2022): Supercar voor een prikkie?!
  • Nieuwe Lotus Emira met AMG motor, zwaar en duur!

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

circuit, Emira, gt4, Lotus, Racing

Vorig bericht: « Video: motorrijder gaat extreem dom doen
Volgend bericht: Knapt de nieuwe 2 Serie op van M Performance Parts? »

Lees Interacties

Reacties

  1. piedlourd zegt

    8 september 2021 om 16:59

    Ja, maar in de winter als het koud is kom je gewoon veel minder ver.

    Benieuwd wat het echte bereik is…

    Login om te reageren
    • erwingrunn zegt

      8 september 2021 om 17:02

      Waar heb je het over ?

      Login om te reageren
    • tinnemans zegt

      8 september 2021 om 17:22

      Briljant. 🤣

      Login om te reageren
    • Hubert zegt

      8 september 2021 om 17:38

      @Piedlourd

      Gewoon de verwarming niet zo hoog zetten in de winter en voorverwarmen in de garage.

      Login om te reageren
  2. ericc zegt

    8 september 2021 om 17:03

    Nu nog een spider, GT4 voor de weg…

    Login om te reageren
  3. kaeser zegt

    8 september 2021 om 19:33

    Me like! 🤤

    Login om te reageren
  4. SpeedGeek zegt

    8 september 2021 om 19:43

    Is 96Liter soms belachelijk veel? Een GT3 heeft al meer dan 120L tankinhoud.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North