• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lotus Exige GT3 Concept

Auteur: sir_smokalot, gepost 5 maart 2007 om 23:18 – 32 Reacties

Lotus Exige GT3 Sport

Kent u deze nog?


Dat is de raceversie, waarover we in 2005 schreven, en die vorig jaar zeer succesvol was in de Britse GT3-klasse. Oud nieuws dus, maar wat wel nieuw is, is dat Lotus vandaag bekend heeft gemaakt een straatversie van de GT3 te maken! Dit betekent een ultralichte sportauto, met het bekende 1.8-liter VVTi-L motorblok, waaruit met behulp van een supercharger maar liefst 271 pk (bij 8000 tpm) geperst wordt. Dit is goed voor een acceleratie van 0 tot 100 in 4 seconden vlak en een begrensde top van 257 km/u. Bij de opgave waar menigeen het meest benieuwd naar is, het gewicht, staat helaas nog een TBA, oftewel To Be Announced.

Wel heeft Lotus een paar schetsen vrijgegeven van de straatversie, die eind dit jaar te koop moet zijn.
Lotus Exige GT3 schets
Lotus Exige GT3 schets
Wie de specificaties rustig wil doorlezen, kan ze hier downloaden.

Ook interessant!

  • Puristische sportwagen overstuurt
    Lotus Exige crasht in Nederlandse sloot
  • Lotus Exige S1
  • Lotus Elise, Exige en Evora
    Drie keer afscheid bij Lotus
  • Autoblog Family: Lotus Exige S Komo-Tec

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, exige, GT3, Lichtgewicht, Lotus, Supercars

Vorig bericht: « Robert Doornbos doet een Clive Owen
Volgend bericht: Autoblog est arrivé à Genève. BMW M3 est ici! »

Lees Interacties

Reacties

  1. slk zegt

    5 maart 2007 om 23:22

    Ziet er dik uit.

    Login om te reageren
  2. Micha zegt

    5 maart 2007 om 23:31

    Kan niet beter!

    Login om te reageren
  3. Alwood zegt

    5 maart 2007 om 23:35

    daar bij lotus brengen ze écht alleen maar specials uit :P wel mooi! dit lijkt me een heel erg welkome en mooie update van de exige! met een beetje geluk blijft het gewicht ook heel erg laag… als ze niet allemaal veiligheids-rotzooi erin hoeven te stoppen.
    het zou helemaal mooi zijn als ze weer een maken waar je in het midden kan zitten :D

    Login om te reageren
  4. Klassiekerrally zegt

    5 maart 2007 om 23:37

    Klinkt geweldig! Daar word ik heel hebberig van :)

    Login om te reageren
  5. Speedlimit zegt

    5 maart 2007 om 23:47

    Wauw da’s 150pk/ltr…welliswaar met supercharger maar toch ’n mooie prestatie van ’t 1.8 VVTL-I blokkie uit de Toyota stal ;)

    Login om te reageren
  6. Stephan zegt

    5 maart 2007 om 23:50

    Is veel pk/liter goed dan? Echt waardeloze discussie is dat. In jaren 80 haalde ze al 1000 pk uit een liter, en nu vieren we feest als honda 100 pk/ltr haalt…

    Login om te reageren
  7. Armada zegt

    5 maart 2007 om 23:56

    Vind de body een beetje too much eigenlijk. Liever wat minder plastic plakken.

    Login om te reageren
  8. Speedlimit zegt

    5 maart 2007 om 23:58

    @ Stephan

    Volgens mij heb jij de boot gemist: er is namelijk geen feest en ’t gaat hier niet over honda.
    Overigens is hier ook geen discussie bezig over pk’s/ltr…gooide ’t er alleen ff in omdat ’t ’n leuke prestatie is van zo’n klein blok.

    Login om te reageren
  9. Bram zegt

    5 maart 2007 om 23:59

    got to love this one

    Login om te reageren
  10. integrale zegt

    6 maart 2007 om 00:03

    LOTUS=altijd top ;)

    Login om te reageren
  11. Jan zegt

    6 maart 2007 om 00:08

    begrenst op 257kmu, ik ben dan benieuwd hoeveel hij onbegrenst gaat!

    Login om te reageren
  12. Stephan zegt

    6 maart 2007 om 00:09

    Niet veel harder denk ik.

    Maar 1.8t van VAG levert toch veel meer?

    Login om te reageren
  13. dekster zegt

    6 maart 2007 om 00:15

    wie start er een petitie om die spiegels te veranderen?

    Login om te reageren
  14. Ejay zegt

    6 maart 2007 om 00:19

    Leuke wagen, wa kostie?

    @ Stephen, je mist een paar dingen. Honda haalt 120 pk/l. Dit is nog nooit vertoond uit een atmospherische motor op een straatmodel, dat is dus zonder turbo of superchargers. In de jaren ’80 haalden ze inderdaad een hoop vermogen uit de F1 blokken. BMW had naar ik meet 1500 pk uit een 1.5l blok. Maar dat zijn geen straatauto’s. Een top fuel dragster heeft duizenden pk’s, maar dat is totaal irrelevant, want die komt toch niet op straat. het gaat gewoon om dat deze auto licht is, relatief veel vermogen heeft en ongetwijfeld erg scherp stuurt. Kortom een perfecte combo waarmee je op straat en op het circuit prima mee uit de voeten kan.

    Login om te reageren
  15. Ejay zegt

    6 maart 2007 om 00:19

    @ mezelf Stephen = Stephan

    Login om te reageren
  16. Base zegt

    6 maart 2007 om 05:59

    Herinnert zich een 3 cilinder-blokkie van een kleine liter van Daihatsu eind jaren 90 waar ze 101PK uit haalden. Effe relativeren… altijd leuk.

    Maar die Lotus is idd wel een grappige kart voor grote jongens. Zo leuk dat ik bijna trots ben dat mijn eigen dagelijks vehikel dezelfde motor heeft (op een paar modificaties na =;0] )

    Login om te reageren
  17. JLJ zegt

    6 maart 2007 om 08:05

    @ Base
    Let’s start a club! Die Daihatsu motor was trouwens niet eind jaren 90 maar helft jaren 80 (de Charade Gtti, leuk bommetje).

    Wat deze Lotus betreft, ik hoop dat de uiteindelijke versie een wat agressievere voorkant krijgt, hij kijkt wat ’te lief’.

    Login om te reageren
  18. ikbenivo zegt

    6 maart 2007 om 08:13

    Ik vind van de straatversie het dak ook niet zo mooi, het staat zo bol. Maar ja, anders heb je waarschijnlijk helemaal geen hoofdruimte ;-)

    Login om te reageren
  19. Der Ghopmeister zegt

    6 maart 2007 om 08:26

    ziet er verdomt goed uit!

    Login om te reageren
  20. beschuitfluiter zegt

    6 maart 2007 om 10:16

    das pas autorijden met zo’n ding!

    Login om te reageren
  21. Sebas zegt

    6 maart 2007 om 12:03

    ik hoop maar dat het gewicht een beetje rond de 900 kilo blijft, maar ziet er dik uit!

    Login om te reageren
  22. mark zegt

    6 maart 2007 om 13:18

    Lotus maakt tenminste sportwagens zoals ze ze vroeger maakte. Geen comfort lichtgewicht en stug geveerd en veel lawaai. Tegenwoordig worden auto’s steeds zwaarder met steeds grotere motoren en elektronische hulpmiddelen. Lotus bewijst dat het ook anders kan. Alleen is deze auto dan wel voor mensen die niks om comfort geven maar echt van het scheuen is zo’n auto genieten.

    Login om te reageren
  23. David zegt

    6 maart 2007 om 15:06

    Uit de gegevens valt af te leiden dat deze auto 982KG zal wegen.

    Er staat namelijk een power to weight ratio vermeld.

    Superauto!

    Login om te reageren
  24. Thom zegt

    6 maart 2007 om 15:33

    ziet er top uit!

    Login om te reageren
  25. db zegt

    6 maart 2007 om 16:48

    als je een lotus in GT3 trim zet, dus lichter maakt, gaat hij dan niet vliegen ?

    Login om te reageren
  26. joeri zegt

    6 maart 2007 om 17:39

    Die schetsen zijn echt prachtig.

    Login om te reageren
  27. jory zegt

    7 maart 2007 om 13:40

    knap staaltje werk

    Login om te reageren
  28. Lebastille zegt

    7 maart 2007 om 17:08

    Ziet er goed uit. De basisvorm is eigenlijk niet veranderd. De spoiler is me wat te groot, maar zal nodig zijn om de auto op hogere snelheden stabiel te houden. Netjes dat ze zo’n flink vermogen uit de motor persen en die ook nog 8000 toeren/min kunnen laten draaien.

    Login om te reageren
  29. Serzjuhh zegt

    9 maart 2007 om 14:58

    Leuk die 1.8 VVTi, maar van mij mag er ook de 5liter V8 van de IS-F erin, dan heb je een supercar die Lotus wel verdiend heeft vind ik.

    Login om te reageren
  30. Nick zegt

    14 maart 2007 om 14:25

    Wat dacht je van de Audi 3998cc V8 motor, is succesvol in de racerij (Le Mans bijv.) en daardoor een stukkie leuker dan die Toyeuta motor. ;)

    Login om te reageren
  31. Nick zegt

    14 maart 2007 om 19:26

    Sorry, ik bedoelde de 3,6 liter V8 motor.

    Alleen zou deze meer passen in de volgende generatie Lotus Esprit.

    De Toyota (Yamaha) 2ZZ-GE 1,8 liter VVTi-L motor is voorlopig zat voor de Elise, Exige, Circuit car en 2-Eleven.

    Login om te reageren
  32. Peter MINI zegt

    15 maart 2007 om 11:08

    prachtig

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North