• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

LusoMotors LM 23

Auteur: autoblogger, gepost 25 januari 2009 om 19:01 – 35 Reacties

Lusomotors LM23
De Portugese ontwerper Ernesto Freitas kennen we oa van de Voisin Concept, Hansen GT en de Ferrari Dino look-a-like. Twee weken geleden toonde hij zijn eerste rijdende prototype van de LM23 op de International Autosport Show in Birmingham.

De LM 23 moet de ultieme lichtgewicht auto worden. Het space frame chassis is gemaakt van stalen buizen en de body bestaat uit dubbele aluminium platen. Als aandrijving is gebruik gemaakt van een 1-liter Honda CBR1000 motor, goed voor ongeveer 150 pk. Het totale gewicht komt rond de 400 kilo! Dat is echt bizar en ben zeer benieuwd naar de performance cijfers…

Ook interessant!

  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • Video: magistrale herstart Verstappen
  • Video: drama bij herstart
  • Krijgt Max concurrentie uit Nederland?
    Krijgt Max concurrentie uit Nederland?

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Lichtgewicht, lusomotors, Racing

Vorig bericht: « Ford dopt eigen boontjes en wil GEEN overheidssteun
Volgend bericht: Wat heb je nodig voor Tray Drifting? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rik3 zegt

    25 januari 2009 om 19:04

    Ziet er lelijk uit, maar het zal wel superchill rijden

    Login om te reageren
  2. Joost zegt

    25 januari 2009 om 19:04

    ziet er best leuk uit! probeer die maar te fixen voor een test rit ^^

    Login om te reageren
  3. Benz.. zegt

    25 januari 2009 om 19:10

    En met wat moet dit ”ding” concurreren?!

    Login om te reageren
  4. RenesisHP zegt

    25 januari 2009 om 19:10

    Leuk voor het circuit. :twisted:
    Een kart met een bodykit en 2 zitplaatsen en een erg laag gewicht zal ook geen al te hoge topsnelheid hebben.
    Dat wil je ook niet. Boven de 200 stijg je op. :lol:

    Login om te reageren
  5. Apache zegt

    25 januari 2009 om 19:14

    400 kg? al meer dan 100kg zal naar de motor gaan, dus dat onderstel zal vast stevig zijn met al die krachten…

    Login om te reageren
  6. robbie zegt

    25 januari 2009 om 19:15

    @Benz.. met de Lotus 2-Eleven?

    Login om te reageren
  7. Emile_Benz zegt

    25 januari 2009 om 19:17

    @ Benz..: of de KTM X-bow?

    Login om te reageren
  8. Mardec zegt

    25 januari 2009 om 19:19

    KTM X bow iemand?!

    Login om te reageren
  9. WithGolD zegt

    25 januari 2009 om 19:23

    die motor weegt miss 50kilo;) hoe kan een racer anders ooit 150 kilo wegen?? maargoed ben benieuwd na de vorderende specs

    Login om te reageren
  10. Martino zegt

    25 januari 2009 om 19:24

    En als het regent sta je binnen drie seconde achterstevoren! Super wanneer gaan jullie hem testen?

    Login om te reageren
  11. GeoBem007 zegt

    25 januari 2009 om 19:26

    Apache: Zo’n blok weegt écht geen 100kg!
    De (huidige) CBR Fireblade weegt droog 160-170kg ofzo.

    Login om te reageren
  12. RenesisHP zegt

    25 januari 2009 om 19:28

    @WithGolD.

    Lees eens even rustig het stukje door. Dan zul je zien dat er iets niet helemaal klopt aan jouw reactie.

    Login om te reageren
  13. jamesBROWN zegt

    25 januari 2009 om 19:53

    Leuk, maar 150pk is niet zo heel veel… Ik denk dat een opgevoerd gsxr1300-blok hem pas écht snel zou maken.

    Login om te reageren
  14. Apache zegt

    25 januari 2009 om 20:26

    @ GeoBem007

    wel reden te meer dat de rest niet al teveel krachten kan doorstaan dan!

    Login om te reageren
  15. Sjaakk zegt

    25 januari 2009 om 20:29

    @ james brown
    LusoMotors LM 23: 150PK, 400kg, gewicht/PK verhouding: 2,6kg per PK
    Bugatti veyron: 1001PK, 1968kg, gewicht/PK verhouding: 1.9kg per PK

    er zit maar 0.7KG verschil. dus hij zal wel snel zijn. natuurlijk niet zo snel als de veyron.

    Login om te reageren
  16. freek zegt

    25 januari 2009 om 20:43

    hmmmm doe mij de X-bow maar, ziet er wat lekkerder uit ook

    Login om te reageren
  17. CrazyHenkie zegt

    25 januari 2009 om 20:57

    @ Sjaak

    Plakkerige banden en slechts 400 kg zijn wellicht beter op droog wegdek dan 2000 kilo en vierwielaandrijving ;)

    Login om te reageren
  18. D zegt

    25 januari 2009 om 21:16

    @Mardec

    Inderdaad, dat was het eerste wat ik dacht toen ik dit ding zag

    Login om te reageren
  19. Foramen zegt

    25 januari 2009 om 21:47

    @Sjaak
    jouw berekening is lekker kort door de bocht. tuurlijk de veyron is misschien in het voordeel met vermogen/gewichts verhouding maar bij de veyron moet je wel 2ton meeslepen.

    Login om te reageren
  20. Sjaakk zegt

    25 januari 2009 om 21:55

    @foraman
    een circuit heeft niet allen bochten. op rechte stukken komt de LM 23 wel vermogen te kort.

    Login om te reageren
  21. ZonParaplu zegt

    25 januari 2009 om 22:47

    Als je gewoon even de site hadden gelezen kon je lezen dat er ook opgevoerde motoren tot 180 pk erin kunnen.
    Een subaru motor kan er ook in worden gezet, hopelijk ook een ej20TT! :)

    Login om te reageren
  22. JH zegt

    25 januari 2009 om 22:58

    als je de foto’s bekijkt is de kwaliteit van het plaat werk echt slecht… (voegen, reflecties…)

    Login om te reageren
  23. PhillyZ06 zegt

    25 januari 2009 om 23:00

    onbetrouwbaar blok! prutmobiel

    Login om te reageren
  24. CSL zegt

    26 januari 2009 om 00:36

    Zet hem maar voor de deur met een 200pk 1.3 Hayabusa blok.

    Login om te reageren
  25. KaiserSoze zegt

    26 januari 2009 om 00:47

    Als die niet duur wordt lijkt me dit een fun project om te kopen. Denk dat dit een leuke hobby auto is!

    Login om te reageren
  26. Thijs zegt

    26 januari 2009 om 08:37

    Doe mij maar gewoon de oude vertrouwde Atom 3 ;)
    Vind dit ontwerp stiekem ook wel een behoorlijke stap terug voor onze Portugees. Als je kijkt wat hij verder ontworpen heeft is dit wel heel erg basic.

    Login om te reageren
  27. Buyck zegt

    26 januari 2009 om 09:50

    Verderlicht!!! Het is niet de pk’s alleen dat tellen! Je moet kijken naar dat gewicht ook. De aerodynamica zit er zeer goed uit + veel liters zal hij ook niet zuipen.

    Login om te reageren
  28. Yeelen zegt

    26 januari 2009 om 10:25

    @ benz
    westfield xtr?

    Login om te reageren
  29. EJS zegt

    26 januari 2009 om 11:55

    @ Sjaakk

    denk dat dit kwa rij-ervaring veel heftiger is dan een Veyron hoor, een Veyron is een GT, dit geeft veel meer de ervaring van een opgevoerde kart. En ik weet niet of jij wel eens in een kart hebt gereden, maar neem aan van wel, en dat gaat voor je gevoel met 40 km/u al veel harden dan een willekeurige andere auto met 120km/h.

    Login om te reageren
  30. Grumnorch zegt

    26 januari 2009 om 13:09

    Beter goed gejat dan slecht verzonnen. Deze auto is natuurlijk geïnspireerd op de Lotus 23 uit de jaren zestig.

    Login om te reageren
  31. transam73 zegt

    26 januari 2009 om 14:03

    @Grumnorch: douze points! (Twee zielen – één gedachte)

    Login om te reageren
  32. Michiel_vd_Brink zegt

    26 januari 2009 om 14:52

    Ik sprak Ernesto net. Hij heeft, heel dapper, deze auto op eigen kosten gebouwd. Geen last van externe financiers die zich toch alleen maar gaan bemoeien met zaken waar ze geen verstand van hebben, maar wel een groot persoonlijk risico.

    Klanten kunnen dit model als trackday car aanschaffen, maar als ze ermee de weg op willen, dan zullen ze hem ‘even’ langs de Engelse SVA moeten sturen.

    Login om te reageren
  33. RenesisHP zegt

    26 januari 2009 om 15:20

    Ahh, de Engelse SVA… Het wondermiddel om de meest krankzinnige voertuigen op de weg te krijgen.

    Toch maar eens kijken of ik een Dome van Lammers straatlegaal kan krijgen. :twisted:

    Login om te reageren
  34. Sjaakk zegt

    26 januari 2009 om 18:07

    @ejs
    ja daar heb je ook weer gelijk in. in een kart is de beleving heel anders als in een auto. 8)

    Login om te reageren
  35. EJS zegt

    26 januari 2009 om 20:45

    @Sjaakk

    weet ik. Alhoewel ik niet denk dat je de ervaring van een kart als dagelijks vervoer zou willen hebben, laat staan op lange afstanden, daarvoor is die ervaring namelijk veel te intens en te vermoeiend.(H) maar wel véél leuker:)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North