• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford dopt eigen boontjes en wil GEEN overheidssteun

Auteur: autoblogger, gepost 25 januari 2009 om 17:46 – 64 Reacties

Run pony, RUN!

Hulde aan Ford! Het Amerikaanse automerk had gevraagd voor een kredietruimte van 9 miljard dollar, maar heeft besloten om daar geen gebruik van te maken. Het merk zegt voldoende middelen te bezitten om zijn herstructureringsplannen te financieren, ondanks de scherpe daling van aandelenprijzen en autoverkopen.

Het concern ziet geen redenen om een beroep te doen op noodleningen van de Amerikaanse overheid. ”Wij willen niet nog meer geld lenen, we hebben voldoende liquiditeiten om onze herstructurering te financieren. Dat betekent dat onze onderneming er redelijk goed voorstaat”, aldus Ford-topman Alan Mulally dit weekeinde op een congres voor autodealers.

De concurrenten General Motors en Chrysler hebben, in tegenstelling tot Ford, wel gebruik gemaakt van de staatsleningen om het hoofd boven water te kunnen houden. Ze kregen vorige maand ruim 17 miljard dollar steun toegezegd. (via nu.nl)

Wij gaan komende maand via de rijtesten eens even wat extra aandacht aan Ford geven, dat hebben ze wel verdiend. Zelfredzaamheid is iets moois.

Ook interessant!

  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk
  • Gratis Ford Explorer voor extreme lefgozer

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Carmageddon, Ford

Vorig bericht: « Ferrari F460GT by Idingpower
Volgend bericht: LusoMotors LM 23 »

Lees Interacties

Reacties

  1. DonSei zegt

    25 januari 2009 om 17:56

    Ik verwacht dat uiteindelijk de “grote” drie er allemaal wel bovenop komen.

    Ford heeft leuke nieuwe modellen zowel in de US als in europa die het relatief gezien goed doen.
    Chrysler heeft een leuke deal gesloten met Fiat waardoor ze op mileu gebied straks ook weer mee kunnen doen.
    GM zal vast ooit een volt bij de dealer hebben staan, daarnaast bengint opel en caddy leuke mooie en goede modellen te krijgen

    Login om te reageren
  2. Breinstein zegt

    25 januari 2009 om 17:59

    “Wij gaan komende maand via de rijtesten eens even wat extra aandacht aan Ford geven, dat hebben ze wel verdiend. Zelfredzaamheid is iets moois.”

    De Focus RS staat klaar voor jullie?

    Login om te reageren
  3. Majinstar zegt

    25 januari 2009 om 18:03

    Heeft Amerika soms ook een miljard in autoblog.nl gepompt ?

    Kom op zeg. Je moet niet overdrijven na dit bericht. Zelfredzaamheid is iets moois, maar niks unieks. Dus gewoon berichten posten die er altijd om doen: Bmw, Bmw en Bmw.

    Ik zie het al voor me. Een maand lang Ford. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaapppp.
    –edit: wellicht is dit je laatste reactie op autoblog, opletten aub–

    Login om te reageren
  4. mark zegt

    25 januari 2009 om 18:05

    Wat ben jij een vervelend mannetje majinstar, is sesamstraat nog niet afgelopen?

    Login om te reageren
  5. Gerard Bowling zegt

    25 januari 2009 om 18:05

    [F]ix [o]r [r]epair [d]aily

    Login om te reageren
  6. Chief_S5 zegt

    25 januari 2009 om 18:13

    Nice. Leuk om te zien dat ze het gewoon zelf willen aanpakken. :) Meer aandacht aan Ford? Mondeo, Focus RS, Fiesta, Ka? Er zijn zat mooie modellen van Ford. :)

    Login om te reageren
  7. Emile_Benz zegt

    25 januari 2009 om 18:17

    Wagens van het Ford-concern die wel wat aandacht mogen (dmv rijtest):
    Ford
    – Mustang Cobra
    – F150
    – Thunderbird
    – Explorer (Sport Trac)
    – Expedition

    Lincoln
    – Navigator
    – MKS
    – Towncar

    Mercury
    – Mountaineer
    – Grand Marquis

    Volvo
    ?

    Mazda

    Login om te reageren
  8. Emile_Benz zegt

    25 januari 2009 om 18:18

    Mazda dus niet!!! :roll: :arrow:
    Mazda

    Login om te reageren
  9. six-trey zegt

    25 januari 2009 om 18:19

    De grote 3 overleven het zeker, mischien dat bepaalde onderdelen afvallen zo als Mercury of Buick. Maar respect voor Ford, en mensen geef nu toe de Ford Mustang, Ford F150, Lincoln Mark LT en Lincoln Navigator zijn toch geile bakken ( misschientip voor rijtest ;) )
    Keep it up Ford *zwaait met amerikaans vlaggetje*

    Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    25 januari 2009 om 18:19

    die Mulally is ook niet de eerste de beste .. heeft de laatste 2 jaar keiharde beslissingen durven nemen .. dat betaald nu terug ..

    Login om te reageren
  11. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    25 januari 2009 om 18:19

    Ik zeg chappeau!

    Als ze het er echt mee redden geven ze ook een mooi signaal aan de markt: wij doen het beter dan GM en Chrysler…

    Voor de toekomst alleen maar goed!

    Login om te reageren
  12. JzAero zegt

    25 januari 2009 om 18:27

    Respect voor Ford! En inderdaad meer test van ford, een Ford GT misschien (A)?

    Login om te reageren
  13. Jonas zegt

    25 januari 2009 om 18:29

    Mooi cadeautje voor de andere bedrijven, ik zie hier echt geen economisch voordeel in :s

    Login om te reageren
  14. MagikJourney zegt

    25 januari 2009 om 18:39

    Ey, je kan zeggen wat je wilt maar ford is wel een van de betere merken!
    Zelfs een goeie concurent voor de duiters!

    Login om te reageren
  15. Emile_Benz zegt

    25 januari 2009 om 18:40

    @ JzAero: Die was ik vergeten idd…

    Login om te reageren
  16. Benz.. zegt

    25 januari 2009 om 18:42

    Echt petje af voor Ford :) Super!

    @Six trey

    Ford mustang een geile bak??! Nou niet gaan overdrijven he :D

    De F150 is idd wel nice..

    Login om te reageren
  17. Lagonda zegt

    25 januari 2009 om 18:43

    Zeer mooie actie, waarvan ik denk dat het ze nog meer klanten gaat opleveren ook.

    Mensen die nu toch nog een investering in een nieuw auto gaan doen zullen eerder een merk aanschaffen dat het nog redelijk goed doet dan een die slecht gaat en overheidssteun heeft gekregen.

    Login om te reageren
  18. Apache zegt

    25 januari 2009 om 18:58

    Ondanks de vorige comments zeg ik dat ik geen cent wil wedden om het overleven van gelijk welke van de “grote drie”. Wel integendeel misschien. We zullen wel zien.

    Login om te reageren
  19. Sjaakk zegt

    25 januari 2009 om 18:58

    ik denk dat deze ford het dan niet gaat redden:

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/08/14/te-koop-ford-f-650-the-mother-of-all-pickups

    maar hij is wel heel mooi.

    Login om te reageren
  20. Tedje zegt

    25 januari 2009 om 19:00

    @ Lagonda: eg nie. Amerikanen zijn hondstrouw aan hun merk, een GM rijder wil nog niet dood gevonden worden in een Ford en andersom idemdito. Slaat nergens op weet ik, maar het is nu eenmaal apart volk.

    Login om te reageren
  21. lincoln zegt

    25 januari 2009 om 19:03

    @Tedje .. wat appart zeg .. merkentrouw zijn ..

    je eerste keer op autoblog.nl zeker ..

    Login om te reageren
  22. Emile_Benz zegt

    25 januari 2009 om 19:14

    @ Tedje: ow dus omdat ik, als Benzofiel (=Mercedes-fanboy) trouw aan Mercedes blijf :arrow: merktrouw, behoor ik dus tot de Amerikanen?

    Wat lincoln zegt…

    Login om te reageren
  23. Emile_Benz zegt

    25 januari 2009 om 19:15

    …omdat ’t je 1ste keer is en omdat je nog <18 jaar bent vergeef, ik je die domme opmerking…

    Login om te reageren
  24. Culaste zegt

    25 januari 2009 om 19:19

    Inderdaad HULDE!!
    Zo… en nu wij allemaal in een Ford, daartoe opgeroepen door autoblog….?

    Login om te reageren
  25. Ton zegt

    25 januari 2009 om 19:20

    Hulde?

    Eind vorig jaar smeekten alledrie om steun van de Amerikaanse overheid en nu is het in eens niet meer nodig voor Ford?

    Twee mogelijkheden,
    – het topmanagement heeft vorig jaar zitten zwijnen met hun berekeningen en bakt er dus niets van, kwalijke zaak
    – het topmanagement is stronteigenwijs en doet net alsof ze het zelf kunnen, kwalijkere zaak.

    Het verbaast mij niets als Ford óf alsnog kopje onder gaat óf toch staatssteun vraagt/accepteert gedurende dit jaar.

    Login om te reageren
  26. Esprit_de_Flandre zegt

    25 januari 2009 om 19:31

    @Lagonda: Misschien is dat de achterliggende gedachte van Ford. Vertrouwen = verkopen.

    Lexus hebben we al, GM bracht onlangs de Caddy, Nissan brengt Infinity…
    Wanneer komt Lincoln eigenlijk onze kant op? De Lincolns van tegenwoordig zien er behoorlijk goed uit.

    MKS

    MKX

    Ziet er Europeser uit dan een Amerikaanse Infinity.

    Login om te reageren
  27. Esprit_de_Flandre zegt

    25 januari 2009 om 19:31

    De laatste is de MKZ

    Login om te reageren
  28. gekke turbo zegt

    25 januari 2009 om 20:14

    Zou concurrerend zijn met volvo he. Daarom is het voor zowel volvo als Ford (lincoln) beter als de partijen uit elkaar gaan, in Amerika zijn het nu concurrenten van elkaar. Het geld dat gebruikt wordt voor volvo zie ik liever gebruikt worden voor lincoln. Niet dat ik iets tegen volvo’s heb maar lincolns hebben meer ‘flair’ en ‘gogme’.

    Login om te reageren
  29. Rob zegt

    25 januari 2009 om 20:40

    @gekke Turbo: Echt?? Smaken verschillen, maar vanuit Europees oogpunt heb ik toch liever een degelijke strak gelijnde veilige Volvo, dan zo’n waaibomenhouten Lincoln. Het kwaliteitsniveau en de afwerking staat toch wel even op een ander level. Volvo is niet perse mijn merk, maar als je moet kiezen…..

    Login om te reageren
  30. arjontje zegt

    25 januari 2009 om 20:59

    @Esprit de Flandre

    denk allen wel dat ze de naam mkz wel moeten veranderen.
    denk niet dat mensen in een auto willen rijden die een dieren ziekte is.

    ontopic:
    Zou mooi zijn als ze het zonder steun kunnen redden.
    Maar ook hierbij, de tijd zal het leren.

    Login om te reageren
  31. gekke turbo zegt

    25 januari 2009 om 21:04

    @Rob zal wel met leeftijd te maken hebben ik vind persoonlijk dat Volvo’s een te veilig uiterlijk hebben, al vind ik de XC60 wel heel mooi gelijnd. Hoop dan ook dat ze in de toekomst die lijn kunnen doortrekken met de rest van hun modellen gamma.

    Login om te reageren
  32. lincoln zegt

    25 januari 2009 om 21:16

    @Gekke turbo .. Lincoln is best wel weer op de goede weg .. maar de best-sellers afgelopen jaren waren toch echt veredelde Fords .. worth every penny daar niet van .. maar niet echt totally Lincoln ..

    maar ze maken idd weer een beetje indentiteit ..

    @Rob .. uit de Ford fabrieken komt beslist geen “waaibomenhout” .. of je moet met een goed voorbeeld komen natuurlijk ..

    Login om te reageren
  33. gekke turbo zegt

    25 januari 2009 om 21:23

    @lincoln helaas is dat met meerdere merken (saab, bentley, etc.) iets met verhoging van rendement en winstmarge’s. Klinkklare onzin als je het mij vraagt want op den duur breekt het je door afbreuk van imago en het ‘merk gevoel’.

    Login om te reageren
  34. danny zegt

    25 januari 2009 om 21:26

    wat heb je aan dat geld als je het alsnog moet teruggeven, zei het dan zonder intresten, dit is gewoon een goedkope lening dat ze toepassen , en de staat gaat zich dan moeien met de gang van zaken binnen het bedrijf en eisen stellen, dan begrijp ik wel dat Ford hier niet aan mee doet

    Login om te reageren
  35. Rick dos zegt

    25 januari 2009 om 21:26

    Ford is voor de lommerd op de hoek. Of is het nou van de lommerd?

    In ieder geval één van jullie Escortjes. Durf ik te wedden! En als het niet zo is dan betaal ik je schuld af bij de lommerd.

    Login om te reageren
  36. Freez zegt

    25 januari 2009 om 21:54

    Persoonlijk denk ik dat Ford Europe het niet onaardig doet, en daarmee Ford U.S.A meer ademruimte geeft, met daarbij recente verkoop van Aston, Landrover en Jaguar. Nog voor de echte financiële crisis, was er het probleem met de hoge brandstofprijzen, met effecten voor de dure slurpers (Lees Jaguar, Aston en Landrover). De verkoop daarvan was niet helemaal winstgevend, maar helpt wel nu het financiëel slechter gaat.

    Volvo staat nog in de etalage, mocht er nog meer cash nodig zijn

    Login om te reageren
  37. lincoln zegt

    25 januari 2009 om 21:55

    @Gekke turbo .. daarom kruip ik ook altijd terug naar de jaren 60/70 .. toen de grote 3 nog overdadig absurd rijk waren ..
    en elk jaar van elk merk met elk model een nieuwe versie op de proppen kwam ..
    gek was niet gek genoeg ..

    vertel me vandaag het verschil tussen een Crown Vic / Grand Marq / town car ..
    kan je een juutje verdienen ..

    Login om te reageren
  38. lincoln zegt

    25 januari 2009 om 21:57

    @Freez .. Volvo gaat niet verkocht worden .. staat symbolisch te koop om onslagen te kunnen verantwoorden .. (heb ik het gevoel van) ..

    Login om te reageren
  39. Alwood zegt

    25 januari 2009 om 22:00

    netjes! maar ik ben bang dat dit de voorbode is van een grote verkoop…

    Goed voor de aandelen natuurlijk, en goed voor Ford-rijders… Maar ik vrees voor de toekomst van Volvo :| Alles behalve de chinezen!

    Login om te reageren
  40. gekke turbo zegt

    25 januari 2009 om 22:08

    @ lincoln ik zou het liefst ook achter de stuur van een amerikaan uit die periode kruipen en was zelfs heel erg dicht bij met een aankoop van een Mustang fastback uit 1968 als ik het me niet vergis, kon hem zo ophalen bij een bekende die hem had gerestaureerd, voor 10k. Ik vond het een prikkie, wou nog een gas installatie in zetten om de benzine kosten nog een beetje in toom te houden, maar het mocht niet zo zijn. Mijn vader overtuigde mij om hem niet te kopen vanwege onderhoud kosten die volgens hem onbetaalbaar voor een student zoals mij zou zijn. Het werd een Renault clio 1.2 waar ik denk inmiddels meer knaken aan kwijt ben qua onderhoud dan dat bij de Mustang ooit het geval zou kunnen zijn.

    Login om te reageren
  41. lincoln zegt

    25 januari 2009 om 22:18

    @gekke turbo .. no worries dude .. die dingen zijn niet voor dagelijks ..
    ook zijn ze de laatste 10 jaar niet in prijs gestegen ..
    dus zo,n ding komt echt nog wel ..

    wil je spotgoedkoop een dikke amerikaan rijden dan pak je een thunderbird van na 1994 .. rijdt iets van 1 op 10 .. alle luxe denkbaar .. voor pakweg 1200 euro ben je de man .. kan je alvast wennen ..

    neem eerst een opslag/garage voor dat je aan een classic begint ..
    en onderhoud aan je clio moet je zoveel mogelijk zelf doen .. werkplaats boekje kost geen roggel .. kan je alvast een beetje klooien en ontdekken ..

    Login om te reageren
  42. Emile_Benz zegt

    25 januari 2009 om 22:21

    @ gekke turbo: in zo’n geval (kan er nog wel meer opnoemen…) moet je nooit naar anderen luisteren en op je gevoel afgaan… Uiteindelijk is dat altijd de meest lonende strategie…

    Login om te reageren
  43. Emile_Benz zegt

    25 januari 2009 om 22:22

    Behalve naar lincoln en mijzelf. Naar ons weer wel… :wink:

    Login om te reageren
  44. Bertjan zegt

    25 januari 2009 om 22:34

    @ Ton
    Volgens mij was de belangrijkste reden voor Ford om mee te doen financiering los te peuteren, dat de andere twee niet direct om zouden vallen. Dit zou namelijk een domino effect hebben in de Amerikaanse autoindustrie, met name onder toeleveranciers welke massal over de kop zouden gaan. Indirect zou dat Ford dan vervolgens ook in grote problemen hebben gebracht, zonder dat ze directe overheidssteun nodig hadden.

    Login om te reageren
  45. gekke turbo zegt

    25 januari 2009 om 22:37

    @ lincoln ik heb het meer met sportief dan met luxe. Vandaar de Mustang. Het vervangen van de aandrijfas en een wielophanging zou ik ook niet met de hulp van een werkplaats boekje kunnen doen, maar de echte problemen waren elektronisch van aard en dat is nog een reden waarom ik een voorkeur heb gekregen voor een spartaans interieur in plaats van een ‘Fully loaded’.

    Login om te reageren
  46. Vive la FRANCE! zegt

    25 januari 2009 om 22:38

    Yeah! Ford is, naar mijn mening, ook de beste keus van de drie. Kijk bijv. naar de nieuwe Mondeo of Ka, niet de mooisten, maar zeker niet lelijk!

    Login om te reageren
  47. Cantago zegt

    25 januari 2009 om 22:55

    Goed van ze! *klapt in handen*

    Login om te reageren
  48. Wollie zegt

    26 januari 2009 om 09:03

    Ik lees anders op nu.nl dat Ford vorig jaar reeds een lening moest afsluiten (toe was de overheidssteun er nog niet): “Volgens Mulally staat Ford er financieel beter voor dan zijn noodlijdende concurrenten. Het concern had in 2006, toen de voorwaarden om geld te lenen stukken gunstiger waren, al een lening van 26 miljard dollar afgesloten.” Kortom, dezelfde problemen voor Ford USA als Chrysler en GM.

    Login om te reageren
  49. Bob zegt

    26 januari 2009 om 09:04

    Heb ik altijd al gezegd dat Ford er veel beter voor staat dan de andere 2.

    Login om te reageren
  50. Willem vd Velde zegt

    26 januari 2009 om 09:58

    Zoals Ton al zegt, eerst hulp vragen en nu kunnen ze het krijgen, en ineens hebben ze het niet meer nodig.
    Zou knap zijn als het echt zo is, maar waarom dan nu ineens?

    Login om te reageren
  51. Stephan zegt

    26 januari 2009 om 11:03

    Mensen vergeten dat het geen gewone lening is, er zitten allemaal haken en ogen aan waaronder een verplichte vergroening van de nieuw te ontwikkelen auto’s. Weliswaar noodzakelijk tegenwoordig, maar het lijkt mij dat ze niet zitten te wachten op een flinke lijst met overheids eisen en zoals eerder aangegeven het gaan redden met kapitaalmarkt leningen.

    Login om te reageren
  52. de sjonnies zegt

    26 januari 2009 om 11:16

    Het allerbelangrijkste signaal wat Ford hiermee geeft is : VERTROUWEN en dat is oer en oer belangrijk voor de consument, dit in tegenstelling tot Microsoft, een bedrijf dat nog steeds goed in de plus zit maar alvast maar gaat reorganiseren, wat uiteraard op een vermindering van arbeidsplaatsen uitkomt

    Login om te reageren
  53. Majinstar zegt

    26 januari 2009 om 11:26

    @ Degene die mijn comment heeft aangepast. Wat voor nut heeft het nou om zinloze dreigementen te gaan posten ?

    1) Je creeërt hier onnodig haatzaaiing.
    2) Je verpest de sfeer voor anderen.
    3) Je staat niet open voor de vrijheid van meningsuiting, op welke vorm / manier dan ook. Iets waar heel Nederland wel en bekend voor staat.
    4) Je weet toch wel wat een router is en wat het kan ?
    5) Ik ben degene die reageert op de inhoud van dit bericht in tegenstelling tot jou.
    6) Kortom ik hou me aan de huisregels.
    7) Hier kon ik even niks op vinden, maar lees 8,9 en 10 door.
    8) Laten we het gewoon gezellig houden voor iedereen.
    9) Ik snap dat je een Ford liefhebber bent, maar zo emotioneel hoef je niet te reageren.

    10) Het enige waar ik op let zijn de huisregels en meer niet. Einde.

    @ Mark: Ik ben vervelend omdat ik mijn mening geef op een deel van dit bericht?

    -edit: Boehoehoe! Als het je niet bevalt ga je maar ergens anders kleuteren-

    Login om te reageren
  54. Majinstar zegt

    26 januari 2009 om 11:46

    @ Degene die mijn post weer veranderd en blijkbaar de huisregels die zijn opgesteld zelf niet begrijpt.

    Dit is echt discussie onwaardig. Ik ga niet mee doen met je kinderachtige uitlok spelletjes. Zeg nou zelf ? Wie loopt hier nou te kleuteren ? Ik vraag me af hoe oud jij bent. Geef even het goede voorbeeld, want je haalt het niveau van autoblog en jezelf ver naar beneden.

    On: Ford heeft net als elk ander merk gewoon geld nodig, daar kan je in deze tijd niet meer omheen.

    Login om te reageren
  55. Emile_Benz zegt

    26 januari 2009 om 12:03

    @ Majinstar: Wie er loopt te kleuteren? Jij! Maar ja, dat is Beemer-fanboy eigen…* :roll: Dit is ’n Ford-topic, dan kom jij aankakken met zo’n idiote post en dat Autoblog zich bij “AB-waardig” nieuws moeten houden… Alles dat over auto’s gaat, of ermee te maken heeft is AB-waardig. Ongeacht het merk. Als je anti-Ford bent, waarom lees/reageer je dan überhaupt (op) dit topic?!! :?: Ga dan Beemer-topics lezen en reageer daar!

    * uitzonderingen (jij niet) daargelaten…

    Login om te reageren
  56. Ton zegt

    26 januari 2009 om 13:36

    @ Bertjan,

    Nope, ook Ford zit/zat diep in de zooi. Ford had slechts een paar maanden cash voorradig om deze situatie uit te kunnen zingen.
    Ik blijf het vreemd vinden.

    Login om te reageren
  57. arokh zegt

    26 januari 2009 om 13:39

    beetje overdreven bericht eigenlijk, Ook Ford heeft een dikke 26 miljard geleend anderhalf jaar terug toch? zlefredzaamheid is dat je het echt op eigen kracht kunt. en dat lukt ze niet, is ze niet gelukt, en zal ze uiteindelijk misschien niet lukken. maar wel fijn dat ze op dit moment dit roepen, kan ook een (geslaagde) marketingtruck zijn…

    Login om te reageren
  58. lincoln zegt

    26 januari 2009 om 20:56

    @manjistar ..
    ja tuurlijk heeft Ford geld nodig ..
    maar ik geloof niet dat ze schulden nodig hebben ..

    boereneconomie noemen ze dat ..

    Login om te reageren
  59. Turbo zegt

    26 januari 2009 om 23:19

    Praatjes vullen geen gaatjes. Ik moet zien hoelang Ford haar woorden hard kan houden. Het slechtste lijkt nog voor ons te liggen.
    @arokh, precies wat ik bedoel ;)

    Login om te reageren
  60. niek zegt

    27 januari 2009 om 08:27

    De reden dat de economie er zo slecht voorstaat is dat al het vertrouwen van investeerders helemaal weg is. Als Ford een signaal richting de markt stuurt dat het bedrijf voldoende middelen heeft om op eigen kracht te blijven opereren vergroot dit natuurlijk het vertrouwen in het bedrijf.

    Iedereen die Economie op de middelbare school heeft gehad, snapt dus wel wat er daardoor gebeurt: het aandeel Ford stijgt.

    Op langere termijn is dit natuurlijk een veel betere oplossing. Nu moeten ze natuurlijk nog wel even bewijzen dat ze het op kortere termijn kunnen trekken. Ik zeg: success heren, en laten we hopen dat meerdere bedrijven (niet alleen de automobielindustrie) dit voorbeeld volgen.

    Login om te reageren
  61. Victortje. zegt

    27 januari 2009 om 09:04

    ik hoop dat ze op de een of andere manier toch genoeg geld hebben om alles te overleven :)

    Login om te reageren
  62. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    27 januari 2009 om 10:02

    @ Niek: kijk, eindelijk iemand die het snapt!!

    Mooie elaboratie van mijn 2 regels van 18:19u…
    :D

    Login om te reageren
  63. Majinstar zegt

    1 februari 2009 om 18:27

    Ik geef gewoon mijn mening, daarnaast was de discussie allang beeindigd. Dus bemoei je er verder niet mee emil benz. Als jij je aan de huisregels houdt net als die chap die mijn berichtjes wijzigt is er niks aan de hand.

    Ik schat het niveau van AB hoog in. In dat geval hoef je je niet te beperken tot alleen maar Ford berichten voor de komende maanden. Waarom zouden anti-ford mensen niet reageren op een bericht van Ford ? Wat is dat voor discriminatie. Achtergesteld kind.

    En even voor de duidelijkheid. Ik ben geen Ford hater. Dus veroordeel personen niet zomaar op basis van een bericht.

    Login om te reageren
  64. Majinstar zegt

    1 februari 2009 om 18:28

    correctie :niet mogen reageren

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North