Mansory La Revoluzione: F12berlinetta met 1.200 pk

Auteur: , 40 Reacties

Omdat een standaard F12berlinetta volgens Kourosh Mansory niet genoeg is heeft Mansory deze volstrekt gestoorde creatie bedacht. De paarse carbonfiber body is misschien nog het minst bizarre detail van deze auto. Wacht namelijk maar tot je de prijs hoort.

Ga even zitten, want het prijskaartje van de Mansory La Revoluzione is maar liefst 1,3 miljoen euro. Uiteraard is dat nog exclusief vervelende belastingen enzo.

Op het moment dat je een F12berlinetta naar Mansory brengt om te laten verbouwen tot een La Revoluzione dan slopen ze eerst al het plaatwerk eraf en monteren ze een nieuwe body.

The manufacturer was not content with a patchwork approach, they didn’t even try to optimize the aerodynamics of the F12, but completely stripped down the car and developed a completely new skin.

Dat carbonfiber wordt gebakken in de eigen oven’s van Mansory trouwens. Ook het interieur wordt volledig gestript en krijgt een smakeloze make-over. Tot slot wordt de V12 opgepept tot 1.200 pk en 890 Nm. Daarmee zou je volgens Mansory in staat moeten zijn om vanuit stilstand in 2,9 seconden naar 100 km/u te sprinten.

De topsnelheid ligt volgens de tuner op 370 km/u. De velgen aan de voorkant zijn 21 inch terwijl de exemplaren achteraan 22 inch groot zijn. In totaal zal Mansory slechts 3 exemplaren van deze auto bouwen.

Daarnaast heeft Mansory op basis van de F12berlinetta ook nog de Stallone natuurlijk.



40 reacties

Begin de week met Mercedes-AMG, bekijk het HIER!
Gatver. Prefereer toch de standaard body.
Voorkant vind ik zo wel erg veel weg hebben van de SLR..
eigenlijk vind ik hem niet heel verkeert.ziet er beter uit dan de stallone
Okej.
Ik zou eerder alleen voor de motor upgrade gaan dan voor de rest.
En dan interieur is al helemaal kansloos, maar ja wel apart en opvallend dus Mansory waardig
@tuning: dan moet natuurlijk dat zijn, edit knop waar ben je?
Zinloos geval, zwaar overpowered, verkracht hok en dan dat Autostyle kippengaas….
“Wat namelijk maar tot je de prijs hoogt.”
Maagtablet!!!
De achterkant lijkt net op de auto die dracula zou hebben
Ik zou alleen de carbon-details voor het interieur, en dat monsterblok van 1.200 pk (!!!) bestellen. 1.200 pk uit een F12, gruwelijk!!
‘Tot slot wordt de V12 opgepept tot 1.200 pk en 890 Nm’.

Lijkt me sterk om de V12 betrouwbaar te tunen zonder twee turbo’s toe te voegen.
@gallardogt: Lijkt me sowieso al sterk dat ze dat blok tot 1200 “tunen” zonder turbo’s
@aallex:
Als ik kijk naar het koppel is hier weldegelijk sprake van een NA blok.
Zo ontzettend moeilijk is het trouwens niet om 1200pk uit een 6.3 liter motor te halen, of het ook heel blijft is dan wel afhankelijk van de gebruikte materialen, smering en koeling uiteraard.
@tupperware: Mee eens! Door
Het toevoegen van een turbo/supercharger zou de motor veel meer koppel moeten krijgen dan wat deze ge-upgrade motor heeft
@tupperware:

Dus een C63 AMG kan ook 1200pk hebben? SLR heeft volgens mij ook “maar” iets van 622pk met supercharger.

Die 1200pk zou wel een blok zijn waarbij je na elke 2000km lagers kan vervangen.
@tupperware: The headline figures amount to something quite staggering. The engineering department at Mansory have developed a range of upgrades including new software for the central electronic control unit, a set of larger turbochargers, and a brand new exhaust system designed for minimal back pressure. Together, the upgrade package pushes the 6.3 litre V12 up to a staggering 1,200 hp with a maximum torque of 890 Nm. 0-100km/h takes just 2.9 seconds and the La Revoluzione rockets to a maximum speed of 370 km/h. bron; http://www.gtspirit.com/2013/09/10/official-mansory-f12-la-revoluzione/
@T16: LargER turbos?
a set of larger turbochargers. Aha, want die turbo’s die standaard op de F12 zitten zijn niet groot genoeg natuurlijk. Oh, wacht….
Dit is carbonaro-power in een Ferrari toegepast. Ik geloof t pas als ik een rollenbankuitdraai zie.
@aallex: superchargers dan… Weet ik vrijwel zeker eigenlijk.
@ej20g: De Stallone heeft superchargers: nu met 775 pk/725 Nm levert in plaats van 740 pk/690 Nm. http://www.autoblog.nl/nieuws/mansory-stallone-f12berlinetta-is-angstaanjagend-58530
Zijn er dan toch precies 3 te veel
Ik zat eens door die gallery te swipen en vond hem -voor een Mansory- best ingetogen…Tot ik de foto’s van het interieur zag. Jammer, jammer en nog eens jammer.
Wat een verschrikkelijk ding!
Lekkere overkill! Moarrr pk’s!!!!1!!
Het enige wat ik mooi vind is de kleur en het vermogen. Bah. En wat staat hij hoog op z’n wielen zeg!
Iedereen roept hier wel dat ze dat vermogen zo gaaf vinden, maar ik denk dat voor 99% van de mensen met een F12 dat ‘standaard’ vermogen van 700pk al veel teveel is…
@MJB:
Dat zou dan betekenen dat 1% van de bevolking beschikt over het talent van een Alonso, dat vind ik best veel….
Knap hoe ze van zo’n sierlijke auto toch een ordinaire bak kunnen maken :-(
Zo, die is lelijk! Lijkt wel een Ferrari…
100 pk per liter vind ik ook niet van deze tijd. 1200 pk is knap, maar zeker reëel. Kijk naar een 2.0 4 in-lijn van de s2000 met 250 pk (Japan).
Uit een 6.3 V12, (ook ongeveer 500cc per cilinder) zou 1200 pk moeten kunnen, zeker nu, en vooral als het blok zo veel meer mag kosten. Natuurlijk is de krukas langer, maar door de V vorm scheelt het niet heel veel.
Vind het stiekem toch wel heel dik! Net als het prijskaartje, allejezus…
Indrukwekkende Ferrari, al vind ik het uiterlijk niet zo geslaagd als de prestaties.

Weet iemand hier of of @lemans96 nog actief is op zijn account (of wellicht een andere?). Zie hem in het ledenlijstje niet meer voor komen, had graag van zijn kennis (Lemans) gebruik willen maken.
1200 pk uit een atmosferische 6.3 v12? Dat nooit, er is iets mis gegeaan met de cijfertjes bij mansory, net als vele creaties.
Het kan misschien duur zijn maar dat interieur oogt zo cheap lijkt net alsof het gedaan was met een sticker setje.
Wel leuk zo’n McDonald’s interieur!
Ja want een tjoenert weet vast meer van airflow dan de meesters zelf.
Raar eigenlijk dat Ferrari deze vorm niet zelf verzonnen heeft.
Dat ding rijdt volgens mij ook al in Monaco rond.
Gelukkig hoeven we dit in Europa nooit te aanschouwen daar dit “ding” richting oliestaatjes gaat. Ook niet vergeten om tijdens de zomer NIET naar Londen te gaan als je niet wil k*tsen op de britse asfalt….

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).