• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mansory La Revoluzione: F12berlinetta met 1.200 pk

Auteur: robbie, gepost 10 september 2013 om 20:54 – 40 Reacties

La Revoluzione
Omdat een standaard F12berlinetta volgens Kourosh Mansory niet genoeg is heeft Mansory deze volstrekt gestoorde creatie bedacht. De paarse carbonfiber body is misschien nog het minst bizarre detail van deze auto. Wacht namelijk maar tot je de prijs hoort.

Ga even zitten, want het prijskaartje van de Mansory La Revoluzione is maar liefst 1,3 miljoen euro. Uiteraard is dat nog exclusief vervelende belastingen enzo.

Op het moment dat je een F12berlinetta naar Mansory brengt om te laten verbouwen tot een La Revoluzione dan slopen ze eerst al het plaatwerk eraf en monteren ze een nieuwe body.

The manufacturer was not content with a patchwork approach, they didn’t even try to optimize the aerodynamics of the F12, but completely stripped down the car and developed a completely new skin.

Dat carbonfiber wordt gebakken in de eigen oven’s van Mansory trouwens. Ook het interieur wordt volledig gestript en krijgt een smakeloze make-over. Tot slot wordt de V12 opgepept tot 1.200 pk en 890 Nm. Daarmee zou je volgens Mansory in staat moeten zijn om vanuit stilstand in 2,9 seconden naar 100 km/u te sprinten.

De topsnelheid ligt volgens de tuner op 370 km/u. De velgen aan de voorkant zijn 21 inch terwijl de exemplaren achteraan 22 inch groot zijn. In totaal zal Mansory slechts 3 exemplaren van deze auto bouwen.

Daarnaast heeft Mansory op basis van de F12berlinetta ook nog de Stallone natuurlijk.

Ook interessant!

  • Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
    Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - deel 1
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 1
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 3
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 3
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 4
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 4

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, f12berlinetta, Ferrari, iaa, iaa-2013, mansory, tuning

Vorig bericht: « Range Rover Hybrid: extra batterijen voor voetbalvrouwen
Volgend bericht: BMW i8 Coupé is eindelijk onthuld. Mooi of lelijk? »

Lees Interacties

Reacties

  1. heidi zegt

    10 september 2013 om 20:59

    http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=gaaf%20meme&source=images&cd=&cad=rja&docid=X3F7TSkjJNUoyM&tbnid=ZxLURDHuTYXOPM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fmemegenerator.net%2Finstance%2F27387666&ei=6WsvUp66M4ub0AXJjYGQAw&bvm=bv.51773540,d.d2k&psig=AFQjCNEoRoPrIsgomhy-3_nYBBrzwm3t6g&ust=1378925900834567

    Login om te reageren
  2. sebasjuhh zegt

    10 september 2013 om 20:59

    Gatver. Prefereer toch de standaard body.

    Login om te reageren
  3. daandaan zegt

    10 september 2013 om 20:59

    Voorkant vind ik zo wel erg veel weg hebben van de SLR..

    Login om te reageren
  4. jiry97 zegt

    10 september 2013 om 20:59

    eigenlijk vind ik hem niet heel verkeert.ziet er beter uit dan de stallone

    Login om te reageren
  5. heidi zegt

    10 september 2013 om 20:59

    Okej.

    Login om te reageren
  6. tuning zegt

    10 september 2013 om 21:01

    Ik zou eerder alleen voor de motor upgrade gaan dan voor de rest.
    En dan interieur is al helemaal kansloos, maar ja wel apart en opvallend dus Mansory waardig

    Login om te reageren
    • tuning zegt

      10 september 2013 om 21:02

      @tuning: dan moet natuurlijk dat zijn, edit knop waar ben je?

      Login om te reageren
  7. tupperware zegt

    10 september 2013 om 21:01

    Zinloos geval, zwaar overpowered, verkracht hok en dan dat Autostyle kippengaas….

    Login om te reageren
  8. thomcarspotter zegt

    10 september 2013 om 21:03

    “Wat namelijk maar tot je de prijs hoogt.”

    Login om te reageren
  9. woot zegt

    10 september 2013 om 21:03

    Maagtablet!!!

    Login om te reageren
  10. tt123 zegt

    10 september 2013 om 21:12

    De achterkant lijkt net op de auto die dracula zou hebben

    Login om te reageren
  11. rotjeknor zegt

    10 september 2013 om 21:17

    Ik zou alleen de carbon-details voor het interieur, en dat monsterblok van 1.200 pk (!!!) bestellen. 1.200 pk uit een F12, gruwelijk!!

    Login om te reageren
    • gallardogt zegt

      10 september 2013 om 21:29

      ‘Tot slot wordt de V12 opgepept tot 1.200 pk en 890 Nm’.

      Lijkt me sterk om de V12 betrouwbaar te tunen zonder twee turbo’s toe te voegen.

      Login om te reageren
      • aallex zegt

        10 september 2013 om 21:40

        @gallardogt: Lijkt me sowieso al sterk dat ze dat blok tot 1200 “tunen” zonder turbo’s

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          10 september 2013 om 21:48

          @aallex:
          Als ik kijk naar het koppel is hier weldegelijk sprake van een NA blok.
          Zo ontzettend moeilijk is het trouwens niet om 1200pk uit een 6.3 liter motor te halen, of het ook heel blijft is dan wel afhankelijk van de gebruikte materialen, smering en koeling uiteraard.

          Login om te reageren
          • velgenwasser zegt

            10 september 2013 om 22:03

            @tupperware: Mee eens! Door
            Het toevoegen van een turbo/supercharger zou de motor veel meer koppel moeten krijgen dan wat deze ge-upgrade motor heeft

            Login om te reageren
          • civicfk3 zegt

            11 september 2013 om 07:46

            @tupperware:

            Dus een C63 AMG kan ook 1200pk hebben? SLR heeft volgens mij ook “maar” iets van 622pk met supercharger.

            Die 1200pk zou wel een blok zijn waarbij je na elke 2000km lagers kan vervangen.

            Login om te reageren
          • T16 zegt

            11 september 2013 om 10:18

            @tupperware: The headline figures amount to something quite staggering. The engineering department at Mansory have developed a range of upgrades including new software for the central electronic control unit, a set of larger turbochargers, and a brand new exhaust system designed for minimal back pressure. Together, the upgrade package pushes the 6.3 litre V12 up to a staggering 1,200 hp with a maximum torque of 890 Nm. 0-100km/h takes just 2.9 seconds and the La Revoluzione rockets to a maximum speed of 370 km/h. bron; http://www.gtspirit.com/2013/09/10/official-mansory-f12-la-revoluzione/

            Login om te reageren
            • 6cylinder zegt

              11 september 2013 om 10:27

              @T16: LargER turbos?

              Login om te reageren
            • sir_smokalot zegt

              11 september 2013 om 10:35

              a set of larger turbochargers. Aha, want die turbo’s die standaard op de F12 zitten zijn niet groot genoeg natuurlijk. Oh, wacht….
              Dit is carbonaro-power in een Ferrari toegepast. Ik geloof t pas als ik een rollenbankuitdraai zie.

              Login om te reageren
        • ej20g zegt

          10 september 2013 om 21:49

          @aallex: superchargers dan… Weet ik vrijwel zeker eigenlijk.

          Login om te reageren
          • T16 zegt

            11 september 2013 om 11:17

            @ej20g: De Stallone heeft superchargers: nu met 775 pk/725 Nm levert in plaats van 740 pk/690 Nm. http://www.autoblog.nl/nieuws/mansory-stallone-f12berlinetta-is-angstaanjagend-58530

            Login om te reageren
  12. gasderop zegt

    10 september 2013 om 21:20

    Zijn er dan toch precies 3 te veel

    Login om te reageren
  13. Edge zegt

    10 september 2013 om 21:24

    Ik zat eens door die gallery te swipen en vond hem -voor een Mansory- best ingetogen…Tot ik de foto’s van het interieur zag. Jammer, jammer en nog eens jammer.

    Login om te reageren
  14. laaaurens zegt

    10 september 2013 om 21:25

    Wat een verschrikkelijk ding!

    Login om te reageren
  15. Corrado16v zegt

    10 september 2013 om 21:49

    Lekkere overkill! Moarrr pk’s!!!!1!!

    Login om te reageren
  16. deamodictus zegt

    10 september 2013 om 21:50

    Het enige wat ik mooi vind is de kleur en het vermogen. Bah. En wat staat hij hoog op z’n wielen zeg!

    Login om te reageren
  17. MJB zegt

    10 september 2013 om 21:55

    Iedereen roept hier wel dat ze dat vermogen zo gaaf vinden, maar ik denk dat voor 99% van de mensen met een F12 dat ‘standaard’ vermogen van 700pk al veel teveel is…

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      10 september 2013 om 21:58

      @MJB:
      Dat zou dan betekenen dat 1% van de bevolking beschikt over het talent van een Alonso, dat vind ik best veel….

      Login om te reageren
  18. a3aan zegt

    10 september 2013 om 22:34

    Knap hoe ze van zo’n sierlijke auto toch een ordinaire bak kunnen maken :-(

    Login om te reageren
  19. benzinehoofd zegt

    10 september 2013 om 22:36

    Zo, die is lelijk! Lijkt wel een Ferrari…

    Login om te reageren
  20. BMW330Ci zegt

    10 september 2013 om 23:08

    100 pk per liter vind ik ook niet van deze tijd. 1200 pk is knap, maar zeker reëel. Kijk naar een 2.0 4 in-lijn van de s2000 met 250 pk (Japan).
    Uit een 6.3 V12, (ook ongeveer 500cc per cilinder) zou 1200 pk moeten kunnen, zeker nu, en vooral als het blok zo veel meer mag kosten. Natuurlijk is de krukas langer, maar door de V vorm scheelt het niet heel veel.

    Login om te reageren
  21. jaguarjunk zegt

    10 september 2013 om 23:34

    Vind het stiekem toch wel heel dik! Net als het prijskaartje, allejezus…

    Login om te reageren
  22. ecobooster zegt

    10 september 2013 om 23:50

    Indrukwekkende Ferrari, al vind ik het uiterlijk niet zo geslaagd als de prestaties.

    Weet iemand hier of of @lemans96 nog actief is op zijn account (of wellicht een andere?). Zie hem in het ledenlijstje niet meer voor komen, had graag van zijn kennis (Lemans) gebruik willen maken.

    Login om te reageren
  23. maseratizzzzzzzz zegt

    11 september 2013 om 00:04

    1200 pk uit een atmosferische 6.3 v12? Dat nooit, er is iets mis gegeaan met de cijfertjes bij mansory, net als vele creaties.

    Login om te reageren
  24. O plaat zegt

    11 september 2013 om 02:13

    Het kan misschien duur zijn maar dat interieur oogt zo cheap lijkt net alsof het gedaan was met een sticker setje.

    Login om te reageren
  25. giel1405 zegt

    11 september 2013 om 09:25

    Wel leuk zo’n McDonald’s interieur!

    Login om te reageren
  26. PeugeotGTI zegt

    11 september 2013 om 09:48

    Ja want een tjoenert weet vast meer van airflow dan de meesters zelf.
    Raar eigenlijk dat Ferrari deze vorm niet zelf verzonnen heeft.

    Login om te reageren
  27. charly158 zegt

    11 september 2013 om 10:58

    Dat ding rijdt volgens mij ook al in Monaco rond.

    Login om te reageren
  28. ericc zegt

    12 september 2013 om 11:57

    Gelukkig hoeven we dit in Europa nooit te aanschouwen daar dit “ding” richting oliestaatjes gaat. Ook niet vergeten om tijdens de zomer NIET naar Londen te gaan als je niet wil k*tsen op de britse asfalt….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North