• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Marcel Boekhoorn koopt zich in bij Spyker

Auteur: autoblogger, gepost 5 april 2007 om 13:23 – 29 Reacties

Spykert

Spyker heeft er wat extra kapitaal en kennis bij gekregen met behulp van investeerder Marcel Boekhoorn. Dat is zojuist bekendgemaakt. De geldschieter die oa bekend is van Telfort en de nieuwe gratis krant De Pers heeft zich ingekocht voor een belang van 5,7 procent. Het gaat om 375.000 aandelen tegen 20 euro per stuk, het kost hem dus zo’n 7,5 miljoen euro.

Boekhoorn was overigens de eerste Nederlander met een Spyker, de bolide kostte hem destijds een slordige 360.000 euro.

Een andere “toevalligheid” is dat Boekhoorn de schoonvader is van Giedo van der Garde… Yep, de testrijder bij Spyker F1 (via dft.nl).

Ook interessant!

  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Autobouwer Spyker wil 182 miljoen euro ophalen
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Wie haalt deze brute Spyker weer terug naar Nederland?

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

marcel-boekhoorn, Spyker

Vorig bericht: « Kia KND-4 SUV Concept
Volgend bericht: Maserati GranTurismo Spyder »

Lees Interacties

Reacties

  1. Cedric zegt

    5 april 2007 om 13:30

    “De aandelen kosten 375.000 tegen 20 euro per stuk, het kost hem dus zo’n 7,5 miljoen euro. ”

    Bedoel je dat hij 375.000 aandelen heeft gekocht?
    –edit: yep, is inmiddels aangepast;)–

    Login om te reageren
  2. remco zegt

    5 april 2007 om 13:31

    Zijn beleggingsbedrijf heet BOWOLAR staat voor Boekhoorn Wordt Lachend Rijk :D.

    Login om te reageren
  3. Jela zegt

    5 april 2007 om 13:31

    ik denk 20 euro per stuk en dat het totaal 375000 kostte

    Login om te reageren
  4. Jan zegt

    5 april 2007 om 13:32

    @cedric, zo lees ik het ook.

    Login om te reageren
  5. Jela zegt

    5 april 2007 om 13:32

    ola, sorry, zit mis :)

    Login om te reageren
  6. Greg zegt

    5 april 2007 om 13:34

    denk t niet Jela.. dan zou Spyker niets waard zijn op de beurs… als 5,7% van het totaal al correspondeert met € 375000

    Login om te reageren
  7. autoblogger zegt

    5 april 2007 om 13:37

    Wat is beter? Twee nieuwe Spykers kopen of 5,7% van het bedrijf in handen krijgen? Vreemde koersverhouding eigenlijk…

    Login om te reageren
  8. michiel_^$ zegt

    5 april 2007 om 13:57

    neen 375000 aandelen van 20 euro per stuk 20 maal 375000 is 7500000

    Login om te reageren
  9. Keller zegt

    5 april 2007 om 14:09

    Zo! dat is een slechte investering, binnen een aantal jaren zijn ze toch failliet.

    Login om te reageren
  10. Jan zegt

    5 april 2007 om 14:19

    Keller, waar is dat op gebaseerd? Beetje ongefundeerd bashen…

    Login om te reageren
  11. ML Benz zegt

    5 april 2007 om 14:22

    nou ik heb de autos gister zien staan in amsterdam… bahbah… als je zoveel geld over hebt voor zo een lelijke auto…

    Login om te reageren
  12. Bramzel zegt

    5 april 2007 om 14:23

    Inderdaad ongefundeerd afzeiken. Ik zou juist willen zeggen dat ik wel vertrouwen heb in Spyker. Het zijn misschien excentrieke lui die er achter zitten, maar vergeet niet dat die mensen al onwijs veel hebben bereikt in hun leven. Dus die zullen Spyker ook heus niet over de kop jagen.

    Login om te reageren
  13. Fova' zegt

    5 april 2007 om 14:35

    kosten die aandelen maar 20 euro?

    Login om te reageren
  14. Fova' zegt

    5 april 2007 om 14:37

    Die Giedo zit er warmpjes bij – buiten dat hij zelf ook nog een goed belegde boterham bij elkaar kan racen – met zo’n schoonvader

    Login om te reageren
  15. Ton zegt

    5 april 2007 om 14:41

    @Fova’

    De aandelenprijs zegt helemaal niets over de waarde van Spyker.
    De waarde van het aandeel x het aantal (uitstaande) aandelen zegt iets over de waarde van Spyker.

    Stel het aantal aandelen van spyker wordt verdubbelt (splitsing v/d aandelen), dan zou een aandeel ongeveer 10e kosten.
    En er verandert daarmee niets aan de waarde van Spyker.

    OT, ik ben wel blij dat zo-iemand een dergelijke belang in Spyker neemt in plaats van een durfinvesteerder die op zoek is naar snel rendement.
    Een aandeelhouder zoals Marcel Boekhoorn bemoeit zich waarschijnlijk veel minder met de strategie en brengt gewoon geld in het laatje.

    Login om te reageren
  16. autoblogger zegt

    5 april 2007 om 14:48

    @Ton: en hij heeft een goed netwerk (telfort;)

    Login om te reageren
  17. Fova' zegt

    5 april 2007 om 15:04

    @Tom
    Ja dat snap ik

    Login om te reageren
  18. Ton zegt

    5 april 2007 om 15:09

    @Autoblogger,

    Zijn netwerk niet geweldig betrouwbaar te zijn hoor.. ;)

    @Fova’
    Prima! :)

    De aandelen zijn trouwens uitgegeven voor 15.50euro, waarna ze gezakt zijn tot ongeveer € 8.30.
    Nu op ruim 18.00 euro ps. Opzich geen slechte prestatie.

    (Boekhoorn heeft meer betaald dan het bedrag wat er op de aandelenmarkt gevraagd wordt, wat begrijpelijk is als je een dergelijk belang neemt.)

    Login om te reageren
  19. robbie zegt

    5 april 2007 om 15:57

    Het aandeel van 5,7% dat Boekhoorn in Spyker heeft genomen voor 7,5 miljoen betekend dat hij Spyker schat op een waarde van 131,6 miljoen euro. Als je kijkt naar de huidige beurskoers van Spyker (+/- 18,20) dan waardeert de beurs Spyker op slechts 113 miljoen euro. Het is dus wel duidelijk dat dhr. Boekhoorn een groot vertrouwen heeft in de toekomst van Spyker. Of zou hij die 7,5 miljoen alleen maar betaald hebben om ervoor te zorgen dat zijn schoonzoon kan testen bij Spyker F1 en hij als klap op de vuurpijl ook nog eens 5,7% van de aandelen krijgt?

    Login om te reageren
  20. slk55 amg zegt

    5 april 2007 om 16:50

    Ik ken Marcel vaag. maar wel genoeg om te kunnen zeggen dat hij altijd weet wat hij doet, en nooit zo’n grote investering zal doen zonder eerst een grondig voor onderzoek. zo’n grote investering is het voor hem trouwens niet. hij begon ooit met Bakker Bart, daarna Telfort en zo verder.. die 7,5 miljoen is echt ‘niets’ als je naar zijn vermogen kijkt. o ja, hij gaat sinds kort met dat ordinaire geval… tatjana simic ofzo heet ze. je weet het hè “je tweede vrouw dan je aan je carrière”. ;)

    Login om te reageren
  21. Rolo zegt

    5 april 2007 om 17:38

    @ ML benz

    Nee een Mercedes is mooi :+ saaie auto’s
    En het feit dat jij het lelijke auto’s vindt hoeft nog niet te betekenen dat het een slechte investering is ;).
    Want voorlopig zijn er genoeg orders om nog 3 jaar door te produceren dus failliet zullen ze er niet van gaan (he Keller) behalve als de Formule 1 heel erg gaat tegenvallen.

    Login om te reageren
  22. robbie zegt

    5 april 2007 om 17:59

    @Fova’, ik denk niet dat Guido een dikke boterham verdiend met racen, hij moet gewoon dik betalen om bij Spyker F1 testcoureur te zijn. En dat geld wordt hoogstwaarschijnlijk opgehoest door schoonvadertje Boekhoorn.

    Login om te reageren
  23. w0o0dy zegt

    5 april 2007 om 18:14

    wat schreef ik ongeveer een maand geleden?
    “Zolang Muller vriendjes is met mensen als Boekhoorn (Kent iemand een telecom bedrijfje dat Telfort heet?)…. Dat heeft hij gekocht een beetje gesaneerd en toen tegen een leuke premie doorverkocht)”

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/03/11/spyker-spat-de-zeepbel-uit-elkaar#comment-255360

    Login om te reageren
  24. xbox360 zegt

    5 april 2007 om 19:33

    @Ton,

    Boekhoorn = Durfkapitalist :D
    http://www.google.nl/search?hl=nl&q=boekhoorn+durfkapitalist+&btnG=Zoeken&meta=

    Login om te reageren
  25. Kevski-Style zegt

    5 april 2007 om 19:53

    Totaal oftopic: Net zoals Spyker ook maar eens lijfspreuk in het latijn gemaakt (of eerder laten maken) voor op mijn eigen auto:

    “Quo maiores sunt eo calamitosius cadunt”

    Login om te reageren
  26. chrizzzie zegt

    6 april 2007 om 08:45

    Raar dat dit bericht nu pas op de wereld komt want Boekhoorn heeft zich in Januri al ingekocht bij Spyker. Hij had eerst een aandeel binnen Super Aguri toen deze opgericht werd. (Daarom reedt Guido daar ook eerst) Maar hij kreeg ruzie met de Japanners en vervolgens heeft hij zich ingekocht bij Spyker waarna Guido ook meeverhuisde.

    Ik denk dat die vriendin van Guido de beste zet voor zijn racecarriere is geweest sinds hij voor het eerste in een kart stapte.

    Wat trouwens ook wel een mooi scenario zou zijn als Albers zijn contract uitbesteedt wordt aan Super Aguri waar hij vervolgens langs Sato gaat rijden waarna de Perikelen rondom Guido zijn contract, zijn inname van f1-licensie, en vooral de afhandeling van de openstaande aandelen van Boekhoorn bij Super Aguri kwijdt gescholden wordt. Ben er van overtuigd dat Albers beter af is bij Super Aguri dan bij Spyker.

    Login om te reageren
  27. Keller zegt

    6 april 2007 om 14:05

    Jan & Bremzel, als je een fundering voor mijn opmerking wil, lees dan het jaarverslag van Ernst en Young.

    Login om te reageren
  28. Jan zegt

    6 april 2007 om 14:13

    Dat is je verschuilen achter een bericht dat vandaag gepost is, terwijl de reactie van eerder is. Sneu!

    Login om te reageren
  29. huub Vanderlubbe zegt

    6 april 2007 om 16:41

    Je kan beter investeren in een bordeel, daar kan je nog genoeg lol aan beleven!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North