• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mark Rutte schiet aangereden vrouw te hulp

Auteur: ricardo, gepost 22 april 2013 om 15:27 – 126 Reacties

" title=


Een drama van een verkeersongeluk vandaag in de Haagse Bankastraat. Een aanvaring tussen een fietsster en een truck voltrok toen de MP in de buurt was, waarop hij adequaat reageerde.

Mark Rutte reed langs (of werd gereden in zijn Mercedes S600 Guard) toen het gebeurde. Volgens een woordvoerder van de premier snelde hij direct naar het slachtoffer toe. Op het moment dat de premier bij het slachtoffer knielde, verleende iemand anders al eerste hulp. Rutte heeft haar hand vastgehouden en tegen haar gesproken.

Het mocht niet baten. Later overleed de vrouw.

Foto’s bij Dichtbij.nl, Regio15, en petje af voor Rutte.

Fotocredit: @Haageneesch

Ook interessant!

  • Noodweer in Assen zorgt voor natte pitboxen
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • AB-lezer schiet puike plaatjes van zijn eigen Lotus
  • Video: vrouw neemt snelste weg naar het tankstation
    Video: vrouw neemt snelste weg naar het tankstation

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

mark-rutte, trucks, Verkeer

Vorig bericht: « BMW 6 Serie Gran Coupe kunstzinnig in beeld gebracht
Volgend bericht: Audi RS6 Avant: rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    22 april 2013 om 15:31

    Arme vrouw… :(

    Login om te reageren
  2. audirs7 zegt

    22 april 2013 om 15:34

    Respect
    Maar wanneer komt de review???

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      22 april 2013 om 15:37

      @audirs7: ah, eigen belang eerst.

      Login om te reageren
    • YouRockMyWorld zegt

      22 april 2013 om 18:15

      @audirs7: Wauw. Levenslange ban is hier wel op z’n plaats.

      Login om te reageren
  3. betonstaal zegt

    22 april 2013 om 15:34

    In de blinde hoek wellicht? Ai.

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      22 april 2013 om 15:37

      @betonstaal: daar kan je wel van uitgaan. dan mag je als vrachtauto nog zo veel spiegel’s hebben. zo’n ongeluk is zo gemaakt.

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      22 april 2013 om 16:44

      @betonstaal:
      Hier mag je helaas weer letterlijk spreken van de Dode Hoek.
      Blijft telkens weer tragisch als zoiets gebeurd.

      Login om te reageren
  4. themanjeroen zegt

    22 april 2013 om 15:34

    Niet de normaalste zaak van de wereld dat je dan iemand helpt?

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      22 april 2013 om 15:36

      @themanjeroen: voor veel mensen niet. Die durven niet.

      Login om te reageren
    • bart123456 zegt

      22 april 2013 om 15:43

      @themanjeroen:

      Het zou de normaalste zaak van de wereld moeten zijn!

      Ik ben er overigens ook voorstander van dat elke Nederlander over een EHBO diploma beschikt.

      Login om te reageren
      • MrSkyline zegt

        22 april 2013 om 22:59

        @bart123456: Er zijn genoeg mensen die zelf van hun stokkie gaan als ze zoiets voor ogen krijgen, dat is niet handig. Maar het zou zeker niet onverstandig zijn als iedereen een EHBO diploma had. Ik moet misschien eens een BHV cursus gaan volgen, baas betaald.

        Sterkte aan haar vrienden en famillie.

        Login om te reageren
        • bart123456 zegt

          22 april 2013 om 23:09

          @MrSkyline:

          Daar heb je gelijk in, zat ik ook over na te denken. Maar als iedereen er één heeft is de kans groter dat er iemand is die dat soort situaties beter kan handlen wellicht.

          Login om te reageren
      • gregorius zegt

        23 april 2013 om 09:48

        @bart123456: inderdaad, op school verplicht stellen!

        Login om te reageren
  5. thomaz zegt

    22 april 2013 om 15:35

    Treurig voor de vrouw dat ze zo aan haar einde moet komen. En treurig voor de directe betrokkenen, waaronder Rutte.

    Maar lieve fietsers in het algemeen, blijf nou toch alsjeblieft eens uit de dode hoek van die vrachtwagens. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen…

    Login om te reageren
    • GT4Ever zegt

      22 april 2013 om 16:03

      @thomaz:

      Kan wel wezen dat je als fietser op moet passen niet in de dode hoek van een vrachtwagen te fietsen. Maar hoe lang je je gewoon aan de verkeersregels houd vind ik dat de verantwoording hiervoor ligt bij de vrachtwagen fabrikant en de bestuurder om met een oplossing te komen voor de dode hoek. Het is niet zo dat je er als fietser iets aan kan die dat dit ondingen een gigantische dode hoek hebben. Helaas zijn dat wel de slachtoffers van deze design-faal.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        22 april 2013 om 16:07

        @GT4Ever: Verzin jij ‘effe’ een oplossing dan??…..

        Iig; gewoon vroeg op school beginnen met het erop wijzen van het wegblijven van de dode hoek.
        Een reclamecampagne hier en daar.
        Vroeger (als fietser) dacht ik altijd maar dat de automobilist/chauffeur ’toch wel alles ziet’..
        Nu ikzelf rijd is dat wel anders, en nu zie ik ook hoe makkelijk andere jeugdigen erover denken, en complete skijt aan de automobilist hebben.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          22 april 2013 om 16:09

          Overigens heb ik het hier absoluut niet over het geval in dit artikel, ik weet niet wat hier precies fout is gegaan!

          Login om te reageren
        • Orichy zegt

          22 april 2013 om 16:35

          @kaasboerin: Het antwoord, of oplossing is simpel, geen vrachtauto’s in woongebieden.
          (Grote) Bedrijfauto’s zouden de oplossing zijn.
          Vrachtauto’s tot de rand van de stad, of het woongebied, daar verladen naar kleine bedrijfauto’s en daarmee de taak volbrengen.
          Het is misschien duurder, maar niet persé langzamer, of onhandiger, het is maar waar je aangewend wil raken.
          Verkeersslachtoffers, daar zit niemand op te wachten. (Dat zou weer een goede slogan zijn voor Veilig Verkeer Nederland, of hoe het tegenwoordig ook heet.)

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            22 april 2013 om 16:52

            @Orichy: Leuk idee, maar totaal niet praktisch ..
            Zelf vind ik dat er goede verkeerslessen moeten worden gegeven op vroegere leeftijd.
            Dat is het beste.. Steeds regels aanpassen neigt naar dweilen met de kraan open, aan het verkeer deelnemen is een relatief complex iets, dat vereist kennis en ervaring, zelfs met onze luxe infrastructuur.
            Een automobilist weet op de snelweg ook dat je een vrachtwagen snel in moet halen, dat komt door dat papiertje dat hij heeft moeten halen.
            En oh ja, in de bebouwde kom gebeuren relatief veel meer gevaarlijke dingen, toch staan er alleen op de 15 baans A2 vier flitsers per km en daar niet.. :)

            Login om te reageren
            • Orichy zegt

              22 april 2013 om 17:41

              @kaasboerin: Wat is er niet praktisch aan? Omdat een vrachtauto meer in één keer kan verplaatsen, is dat praktischer? Ja, het is maar hoe je er na kijkt.
              Een kleinere bedrijfswagen heeft nog meer voordelen. Hij is hanteerbaarder, overzichtelijker, minder kostbaar bij aanschaf en fysiek gebruik en ook nog millieuvriendelijker, als je het over een moderne uitvoering hebt.
              Daarnaast is het zo dat vrachtwagenchauffeurs het zelf ook niet prettig vinden, om in dichtbevolkte gebieden te rijden, niet van wegen de verkeersdeelnemers, maar door de infrastrucuur, die is er niet meer op ingesteld, dat wachtwagens in woongebieden komen en alleen daarom al, moet men overstappen op een ander soort vervoermiddel, dat kleinere en flexibeler is.
              Ik ben absoluut niet tegen vrachtwagens, juist het tegendeel, maar ook in dat gebied, is er nog veel vooruitgang mogelijk, een andere structuur van modellering van vrachtwagens en de vele mogelijke technologisch aanpassingen, moeten worden gebruikt, om het verkeer veiliger te maken.
              Onderricht is ook maar één onderdeel, opletten het gebruiken van de leerstof is twee, de juiste vormen en maten kiezen is drie en uiteindelijke beleid is vier.
              Alle vaardigheden zullen moeten worden ingezet, om tot veiliger verkeer te komen, daar zijn wij het dan wel weer overeens, toch?

              Login om te reageren
          • jack_abarth zegt

            22 april 2013 om 16:53

            @Orichy:

            Familie van Melkert? Banen creëeren lukt je in elk geval al!

            Login om te reageren
            • Orichy zegt

              22 april 2013 om 17:48

              @jack_abarth: De economie moet draaien en iedereen wil wel weer aan het werk, de angst en de schrik zit er nu wel weer genoeg in.
              Vooruit kijken en kansen benutten is ook een optie, het is maar hoe je er naar wil kijken, of kijkt.
              Maar als jij niet vooruit wil, is ook prima, doe het op jou manier en wij zien wel waar het eindigt.
              Één ding, ik wil alleen een zeer treurig aspect van onze samenleving verbeteren en daar geef ik mijn inzicht op, daar was dit artikel toch óók voor bedoeld?

              Login om te reageren
          • thomaz zegt

            22 april 2013 om 16:53

            @Orichy: een keer extra overladen is volgens jou niet langzamer en dus niet duurder? Je hebt helemaal gelijk.

            Ik zal het je even voorrekenen:

            Een normale oplegger heeft een inhoud van circa 90m³. De grootst leverbare MB Sprinter heeft een inhoud van 17m³. Er zijn dus meer dan 5 Sprinters nodig om (qua inhoud) net zo veel te vervoeren als met een vrachtauto. Dan heb ik het nog niets over het GVW, want de grootste Sprinter gaat heel makkelijk over de 3500kg en dan is daar ook alweer een C-rijbewijs voor nodig. Er moet dus een keer overgeladen worden, vervolgens zijn er 6 Sprinters (en dus chauffeurs) nodig om hetzelfde te vervoeren als met een vrachtauto. Voor de rest is het inderdaad niet langzamer of duurder.

            Login om te reageren
            • thomaz zegt

              22 april 2013 om 16:56

              @thomaz: ah even verkeerd gelezen. @Orichy had zelf al geconstateerd dat het wél duurder zou zijn. Blijft staan dat zijn voorstel in ieder geval wél langzamer is, in tegenstelling tot wat hij beweert.

              Login om te reageren
            • Orichy zegt

              22 april 2013 om 17:11

              @thomaz: Allemaal redenen van onderbouwing. om de noodzaak van maatregelen te maskeren.
              Ja, voor mijn oplossing, heb je meer mensen nodig en je krijgt meer vervoersbewegingen, maar misschien, is het nog handiger, om er vanuit de fabrikant, als het mogelijk is, er al rekening mee te houden.
              Vanuit distributiecentra is het sowieso te regelen, maar het gaat meer om de wil, van veranderen.
              Zo te lezen, is een deel van Nederland niet bereid te veranderen, om minder verkeersslachtoffers over te houden. Te voorkomen is niets, maar beter anticiperen wel. Regeren is vooruit zien, denken en handelen.

              Login om te reageren
        • norge zegt

          22 april 2013 om 17:44

          @kaasboerin: Infrarood censor die alarm geeft als er een mens zich naast de auto bevindt?

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            22 april 2013 om 18:11

            @norge:
            Dan kom je geen meter meer vooruit, in de stad bevindt zich vrijwel altijd iemand naast de auto.

            Login om te reageren
          • ckaka zegt

            22 april 2013 om 21:33

            @norge: jamaar, dan moet het systeem wel herkennen om niet te piepen bij Smartjes, hier mag je gewoon overheen raggen. Dat is een verbetering van het straatbeeld nl.

            Login om te reageren
        • dafmaf zegt

          22 april 2013 om 21:05

          @kaasboerin: Ik ben twintig jaar geleden een keer de dans ontsprongen, kon nog net de stoep oprijden. Nu prent ik mijn kinderen in nooit naast een vrachtwagen of bus te gaan staan. Het staat trouwens ook in het verkeersexamen, zag ik, maar naar mijn smaak niet in letter die groot of vet genoeg zijn.
          Ik ga trouwens zelf ook nooit meer naast een vrachtwagen staan, maar blijf erachter, tot irritatie van achteropkomende fietsers die zich dan lekker naast de vrachtwagen opstellen. Dan zijn vast dezelfden die nog snel achterlangs een achteruitrijdende vrachtwagen rijden, wat je ook vaak ziet…

          Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        22 april 2013 om 16:17

        @GT4Ever:
        onzin.
        Vele doden in het verkeer zouden voorkomen kunnen worden als fietsers zich bewust zouden zijn van het fenomeen vrachtwagen.
        Hoevelen, zoals deze mevrouw zijn er niet gestorven terwijl 10 seconden????? wachten hun leven had kunnen redden.
        Het gaat om de mentaliteit en het je bewust zijn van het gevaar wanneer je een afslaande vrachtwagen tegenkomt.

        Login om te reageren
        • GT4Ever zegt

          22 april 2013 om 16:23

          @desjonnies:
          Ik ben geen vrachtwagenchauffeur dus misschien is dit een stomme opmerking. Maar zal het voor vrachtwagens die in de bebouwde kom rijden dan geen goede gewaarwording zijn om bij elke keer afslaan even 10 seconden rustiger te rijden/wachten? Zodat je kan zien of er iets je dode hoek ingaat, en alles wat er al in zit er uit kan komen?

          En met camera’s en sensors moet dit probleem toch wel op te lossen zijn tegenwoordig?

          Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            22 april 2013 om 16:33

            @GT4Ever:
            bekijk het plaatje.
            De cabine met spiegels staat onder een hoek ten opzichte van de oplegger.
            De man ziet alleen maar het wit van de oplegger in zijn spiegel, groothoekspiegel en zelfs in zijn zgn dode-hoek spiegel
            Het enige waar hij iets door kan zien is de zgn trottoir spiegel die de ruimte naast de rechter deur op de grond bestrijkt.
            Hoe kan hij in vredesnaam dan een fietser zien tijdens zo’n manouvre?

            De meeste mensen zijn zich hiervan ngewoon niet bewust, maar alsjij de chauffeur niet kunt zien in zijn spiegels, dan ziet hij jouw ook niet.
            Simpele regel.

            N.B. Hele personenwagens verdwijnen in zijn dode hoek, dus laat staan een fietser.
            Ik zeg : Afslaande vrachtwagen, fietser wacht 10 seconden, hele kerkhoven liggen vol met mensen die voorrang hadden.
            Fijn voor ze die voorrang.

            Login om te reageren
            • nostravinniedus zegt

              22 april 2013 om 18:27

              @desjonnies: Dus een fietser moet er maar op letten dat een vrachwagen hem/haar niet kan zien? Nee, sorry, als je zo groot bent als een vrachtwagen heb je maar rekening te houden met ander verkeer.Een fiets mag rechts van je staan bij het stoplicht.Bij de meeste vrachtwagens is duidelijk aangegeven wat de dode hoek is.Dat lijkt me een oplossing.Maar de chauffeur zal toch moeten checken.Hou is het mogelijk dat er anno 2013 nog zoiets is als een doden hoek.Camera misschien?

              Login om te reageren
              • desjonnies zegt

                22 april 2013 om 18:46

                @nostravinniedus:

                Ja 100%
                Van mij mag de regel voor afslaande vrachtwagens tegenover fietsers vandaag worden veranderd.
                Scheelt een heleboel doden
                Weleens meegemaakt of gezien als er zoeits is gebeurd?
                Is geen prettig gezicht kan ik je verzekeren

                Verkeer is geven en nemen
                En elkaar iets gunnen
                En niet altijd doordouwen als je in je “recht ” staat.

                Want, zoals ik eerder heb geponeerd, daar liggen hele kerkhoven vol mee.

                En had ik en misschien wel een heleboel mede bloggers, hier niet meer gezeten.

              • nostravinniedus zegt

                22 april 2013 om 18:53

                @desjonnies: Sorry hoor maar het moet toch lukken je als vrachtwagenchauffeur je aan de regels te houden? Als je dat niet kan, omdat je de fiets niet kan zien dan betekent dat dus dat er een oplossing gevonden moet worden op het feit dat er een dooie hoek is.Camera’s bijvoorbeeld en wel verplicht.

              • draadloos zegt

                22 april 2013 om 20:34

                @nostravinniedus: kort door de bocht? Die maatregelen zijn er, maar fietsers die als mongolen door rood rijden, verkeerde kant fietsen etc helaas ook.

              • potver7 zegt

                22 april 2013 om 23:16

                @draadloos: Er is hier helemaal geen sprake van door rood rijden of aan de verkeerde kant. Dus jouw opmerking slaat even helemaal nergens op.

      • thomaz zegt

        22 april 2013 om 16:29

        @GT4Ever: U bent Nederlands politicus / ambtenaar? Omdat de fietser niet zelf kan nadenken moeten we hem (meestal haar) beschermen door door de grote boze vrachtwagenchauffeurs / fabrikanten maar een allesomvattende camera te laten bedenken zodat die arme LKW-fahrer zijn 18.60m lange en 2.50m brede voertuig kan overzien op 20 schermen in de cabine. Denk toch eens na.

        Login om te reageren
        • nostravinniedus zegt

          22 april 2013 om 18:30

          @thomaz: Hoezo niet opletten? Wil je zeggen dat de fietser tegen de vrachtwagen is opgereden?? Ik vind het ook verschrikkelijk voor de chauffeur van de vrachtwagen, begrijp me niet verkeerd,maar een fietser die rechts staat van een vrachtwagen en gaat zodra het groen is ( gebeurd niet vaak geef ik toe) doet niks verkeerd.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            22 april 2013 om 18:36

            @nostravinniedus:
            wettelijk gezien niet, maar waarom zou je het gevaar opzoeken als je veilig achter die vrachtwagen kan wachten.
            En toch had ik gelijk, is geen tekst die je op je steen wil hebben staan.

            Login om te reageren
            • nostravinniedus zegt

              22 april 2013 om 18:39

              @jrk68: Sorry,maar als men de fietser niet ziet, en de fietser doet niks fout dan hebben we hier te maken met een probleem dat toch op te lossen moet zijn met camera’s bijvoorbeeld.Overigens vind ik als fietser (in Amsterdam) die stickers waarop de dode hoek is aangegeven erg prettig en handig! Zou dat niet verplicht moeten worden (of is dat als zo?)

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                22 april 2013 om 18:43

                @nostravinniedus:
                Het probleem zit hem in de wettelijke bescherming van de fietser. Die denkt nu onaantastbaar te zijn. Zeker in 020 is het een ramp met die lui, in 010 zijn die problemen echt minder. Wat heb je aan je recht als gezondverstand je leven flink kan rekken….

              • nostravinniedus zegt

                22 april 2013 om 18:49

                @jrk68: Sorry maar een fietser heeft ook hetrecht gebruik te maken van de openbare weg. Beide (vrachtwagen en fietser) moeten dus opletten.Logisch toch?

              • desjonnies zegt

                22 april 2013 om 18:51

                @nostravinniedus:

                Recht
                Gelijk
                Ik kwam van rechts
                Ik had voorrang
                Hij had moeten wachten

                De meest gelezen teksten op grafstenen

              • nostravinniedus zegt

                22 april 2013 om 18:55

                @desjonnies: Ik ben er nog hoor!!!! Beide moeten opletten.Dat is common sense lijkt me.En ik risceer nooit mijn leven om een “punt ’te maken in het verkeer. Maar wat is er mis met een camera???

            • desjonnies zegt

              22 april 2013 om 18:47

              @jrk68:
              Dat heet gezond verstand

              En is heel heel zeldzaam aan het worden als ik zo het niveau van de comments hier lees……………………………………………………………….

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                22 april 2013 om 18:52

                @desjonnies:
                Yep, je hebt helemaal gelijk, AB is al lang niet meer die site waar de echte petrolheads op zaten. De jankende, verongelijkte pubers hebben het inmiddels overgenomen. Toch weiger ik me daarbij neer te leggen.

              • desjonnies zegt

                22 april 2013 om 19:00

                @jrk68:
                count me in !

              • ckaka zegt

                22 april 2013 om 21:36

                @jrk68: ach inhoudelijk zijn ze vaak toch beter onderbouwd…desalniettemin denk ik dat beide argumenten juist zijn!

                Maar jou kennende, zie jij alleen je eigen comment als de waarheid. *zucht*…

        • Orichy zegt

          22 april 2013 om 19:18

          @thomaz: Het feit, dat jij het hebt over de maten en de dodenhoek van de vrachtwagen geeft het probleem ansich al aan. De vrachtwagen met zijn collosale afmetingen en onhanterbaarheid is het probleem, dat moet men gaan oplossen.
          Daar zijn meerdere optie voor, die heb ik je in een eerdere reactie al gegeven, zoals andere kleinere vervoersmiddelen, ook de structuur van het model vrachtwagen kan anders.
          Tevens kun je oplossingen zoeken in opleiding, technische hulpmiddelen, infrastructuur en verdraagzaamheid in de samenleving, maar dat lijken mij allemaal middelen, om het probleem te maskeren, of als “tijdelijke” oplossing, voor het hier en nu.
          Natuurlijk, als iedereen beter rekening met elkaar houdt, zal het aantal slachtoffers verminderen. Maar het probleem is die vrachtwagen zelf.

          Login om te reageren
    • Homer55 zegt

      22 april 2013 om 19:24

      @thomaz: Niet alleen de dode hoek… Ze moeten ook niet met zn 3 een naast elkaar fietsen tot dat je ze van de weg af beukt. Ze moeten ook niet elke gaatje pakken zonder om te kijken of er wel iemand aan komt van achter. De lichten gewoon aanzetten savonds en proberen rechtuit te fietsen ipv te slalomen met 1 hand aan de stuur. Als je een kruispunt nadert waar een fietser van rechts komt die voorrang moet verlenen mag wel even om zich heen kijken ipv zichzelf de weg op te fietsen zonder af te remmen, ook al moet hij/zij rechtsaf…

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        22 april 2013 om 23:18

        @Homer55: Zo… lucht het op?

        Login om te reageren
      • ropbp zegt

        23 april 2013 om 02:30

        @Homer55: nu heb je het over de jeugd. Ik heb niet het idee dat dit een pubermevr. was die deel uit maakte van een groepje teveel naast elkaar rijdende fietsers. Vrachtwagenchauffeurs moesten gewoon uitkijken. Ze rijden met een mega log ding alsof het een personenauto is. Op snelwegen doen ze van alles en letten vooral niet op de weg en in de stad denken ze dat ze alles mogen en kunnen, omdat ze de grootste zijn. Jammer genoeg zijn er nog geen alternatieven voorhanden.

        Login om te reageren
  6. jzaero zegt

    22 april 2013 om 15:35

    Helaas nog altijd een groot probleem, dode hoeken van voertuigen. Het is zeker knap om zo’n gevaarte in de stad te manoeuvreren, helaas gaat dat niet altijd goed. Respect voor Rutte en de omstanders die te hulp schoten, ondanks dat het niet mocht baten.

    Login om te reageren
  7. johanhummer9 zegt

    22 april 2013 om 15:36

    Hij Had zeker niks beters te doen

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      22 april 2013 om 15:37

      @johanhummer9: zoals.

      Login om te reageren
    • str8six zegt

      22 april 2013 om 15:38

      @johanhummer9: wat een onnozele reactie zeg!

      Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      22 april 2013 om 15:39

      @johanhummer9: Werkende mensen gaan heel af en toe in hun pauze naar buiten. want er bestaat zo iets als frissen lucht wel eens van gehoord???

      Login om te reageren
    • bart123456 zegt

      22 april 2013 om 16:31

      @johanhummer9:

      Ik hoop dat degene die op jouw reactie een duimpje omhoog gegeven heeft, dit per ongeluk heeft gedaan.

      Anders is het best een kneus…

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        22 april 2013 om 17:27

        @bart123456: Heeft hij zelf gedaan. Je kan namelijk 1x +1 doen met je eigen ip-adres.

        Login om te reageren
    • JaxDryke zegt

      22 april 2013 om 20:59

      @johanhummer9: Wat een ontzéttend wanstaltige reactie zeg.
      Jij bent zeker een van die mensen die er naast gaat staan kijken in plaats van te helpen.

      Login om te reageren
      • rotjeknor zegt

        22 april 2013 om 23:17

        @JaxDryke: ramptoerist. Sensatiezoeker. Hoe kun je het nog noemen?

        Login om te reageren
  8. Dimitriej zegt

    22 april 2013 om 15:38

    Sterkte aan de chauffeur.

    Login om te reageren
    • jolig zegt

      22 april 2013 om 15:46

      @Dimitriej: Inderdaad. Ik heb zoiets wel eens van dichtbij meegemaakt en als je dat tegen je eigen wagen ziet gebeuren, dan moet je dat toch extra lang bij blijven.

      Login om te reageren
  9. spellingscontrole zegt

    22 april 2013 om 15:43

    Nou mogen zijn plannen nog zó irrationeel zijn, hier moeten we hem toch credit voor geven.

    Login om te reageren
  10. jolig zegt

    22 april 2013 om 15:44

    Mooi dat dat toch nog kan in Nederland. Als je een beetje paranoïde bodyguard mee hebt (goeie eigenschap in een bodyguard, natuurlijk) dan mag je echt niet uitstappen voor zoiets.

    Login om te reageren
  11. KEV9 zegt

    22 april 2013 om 15:46

    Dit zal je merkel of holande niet zien doen

    Login om te reageren
    • bart123456 zegt

      22 april 2013 om 15:47

      @Soulmaster:

      Jij kent ze persoonlijk?

      Login om te reageren
  12. fit4fun zegt

    22 april 2013 om 15:47

    Zoveelste ongeluk waarbij een meisje/vrouw onder de wielen van een truck komt. Poosje terug was er een initiatief om juist (jonge) vrouwen bewust te maken van de zichtbeperkingen en de rijeigenschappen van vrachtwagens. Helaas voor dit slachtoffer te laat.

    Login om te reageren
  13. koenh zegt

    22 april 2013 om 15:50

    R.I.P maar echt een goede daad van Rutte.

    Login om te reageren
  14. smotsholle zegt

    22 april 2013 om 15:51

    Niet gedacht van een VVDer. Wel super!

    Login om te reageren
    • petrolman zegt

      22 april 2013 om 15:58

      @smotsholle: Want VVDers staan er om bekend mensen te laten creperen/overlijden op straat na een ongeluk?

      kom op joh, lekker de politieke agenda er tussen gooien op een autowebsite, way to go.

      Login om te reageren
      • GT4Ever zegt

        22 april 2013 om 16:07

        @petrolman: Daar heeft Rutte helemaal geen ongeluk voor nodig. Maar gelukkig heeft hij nu in ieder geval nog iets goeds gedaan deze kabinets-periode. Zeg overigens niet dat ik het beter kan, maar wees dan gewoon eerlijk en gooi de handdoek in de ring.

        Login om te reageren
        • petrolman zegt

          22 april 2013 om 16:13

          @GT4Ever: u snapte niet dat ik vond dat een autowebsite geen plek is voor politiek moddergooien (behalve wanneer gerelateerd aan, nouja, autos), dus je besloot na het lezen van mijn comment er gewoon nog maar even een fantastisch clichematige opmerking overheen te gooien.

          nogmaals; way to go.
          OT: erg vervelend voor Rutte en andere omstanders, en natuurlijk dramatisch voor de familie en vrienden van het slachtoffer.

          Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          22 april 2013 om 16:19

          @GT4Ever:
          jij bent er dus ‘zo eentje’

          respect – NOT !

          Login om te reageren
          • GT4Ever zegt

            22 april 2013 om 16:32

            @desjonnies: Ik ben er eentje die dit zwaar klote vind voor de nabestaanden en het slachtoffer en die hun ook alle sterkte toewenst. Feit is alleen dat dit veel te vaak gebeurt alleen hoor je er dan niks over (terwijl ik het idee heb dat dit iets is waar iets aan kan en moet gebeuren). De enige reden dat dit het nieuws haalt is omdat Rutte er bij gezeten heeft, en daarvoor zeker respect. Ik ben alleen een beetje teleurgesteld dat je nooit iets over of van hem hoort als het politieke beslissingen aankomt. En anderzijds dat je nooit iets hoort over de problemen die er allemaal spelen met vrachtwagens. Toevallig omdat deze twee nu samen komen is het ‘interessant’.

            Login om te reageren
            • bart123456 zegt

              22 april 2013 om 16:39

              @GT4Ever:

              Ik stel je voor het nieuws wat beter te volgen. Ik zie Rutte samen met zijn beslissingen (regeerakkoord, woonakkoord, sociaal akkoord) vrij vaak op TV.

              Dat dit dan beslissingen zijn die niet bij iedereen in goede aarde vallen, dat is een ander verhaal.

              Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              22 april 2013 om 16:53

              @GT4Ever:
              Ga lekker met lemans een theekransje beginnen, nog zo’n figuur dat meent dat dit een politieke site is.

              Login om te reageren
              • bart123456 zegt

                22 april 2013 om 17:02

                @jrk68:

                Inderdaad, als je het niet met @lemans96 eens bent ben je gelijk links, rood, moet je naar joop.nl etc.

                Best een grap die man, ik kan er wel om lachen!

              • jrk68 zegt

                22 april 2013 om 17:26

                @bart123456:
                Zolang het over auto’s gaat kan ik het best vinden met hem. Helaas draaft hij politiek nogal door.

              • lemans96 zegt

                22 april 2013 om 17:47

                @jrk68: Dit heeft uiteraard niets met de politieke overtuiging/acties van dHr. Rutte te maken. Het zou dus ook zeer kortzichtig zijn om hier de politiek bij te halen.
                Alle sterkte aan de betrokkenen.

              • jrk68 zegt

                22 april 2013 om 17:49

                @lemans96:
                Fijn, dan zijn we het daar over eens.

            • kaasboerin zegt

              22 april 2013 om 16:56

              @GT4Ever: Je moet ook niet RTL Boulevard kijken voor dat soort nieuws.. =’)

              Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          22 april 2013 om 17:35

          @GT4Ever: Hey dombo, heb jij een beter alternatief dan qua coalitie die het land direct uit de problemen haalt en dat ook het consumenten vertrouwen ineens terug is??…

          Login om te reageren
  15. jonkie zegt

    22 april 2013 om 15:54

    Voorbeeldfunctie en burgerplicht, heeft hij toch goed begrepen

    Login om te reageren
  16. n54coupe zegt

    22 april 2013 om 16:01

    Het zou makkelijk zijn hier een paar grappen over te maken, maar in dit geval is elke grap misplaatst.
    Triest voor alle betrokkenen.
    En respect voor de hulpverleners, waaronder ook Mark Rutte.
    Zeker als het slachtoffer overlijdt ga je toch een paar slapeloze nachten tegenmoet…

    Login om te reageren
  17. oskaar7 zegt

    22 april 2013 om 16:01

    Verschrikkelijk! Wel echt goed gedaan van Rutte!

    Login om te reageren
  18. toyotafortuner zegt

    22 april 2013 om 16:23

    Sterkte aan alle betrokkenen, ook de chauffeur. En petje af voor Rutte. Zoiets wil je echt niet meemaken.

    Login om te reageren
  19. Johnnnyboy15nl zegt

    22 april 2013 om 17:02

    Sterkte aan de vrachtauto chauffeur en de nabestaanden.

    Login om te reageren
  20. lemans96 zegt

    22 april 2013 om 17:45

    Diep triest dit. Het verbaast me niet hoor, gezien de hoeveelheid fietser die er van overtuigd zijn dat ze onkwetsbaar zijn of dat iedereen maar rekening met hen houdt.
    Ik heb zelf altijd heilig respect voor deze zware mastodonten die personenauto’s als luciferdoosjes kunnen vermorzelen, laat staan als ik op de fiets ben op als voetganger aan het verkeer deel neem. Nog meer ‘awareness’ creëren lijkt me het beste. Op alle scholen, via de televisie, noem maar op. Onzinnige plannetjes om vrachtauto’s uit de binnensteden te houden zijn het aangaan van de discussie niet eens waard.
    Verders een niet meer dan menselijke reactie van dHr.Rutte. Chapeau. Hij zal er een zuur nagevoel aan overhouden…

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      22 april 2013 om 17:54

      @lemans96:
      Die verkeersregel hadden ze idd. nooit in mogen voeren.
      Sindsdien is het hek van de dam met de fietsers. Je bent immers zo kwetsbaar als je jezelf maakt.
      Laat onverlet dat dit een tragisch ongeval is waarvan ik de omstandigheden waar onder het gebeurd is niet ken.

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        22 april 2013 om 23:24

        @jrk68: Ach gut, was het voor die verkeersregel zoveel beter dan? Nog afgezien daarvan, die regel is hier gewoon helemaal niet van toepassing omdat die mevrouw gewoon voorrang had. Als ik met m’n auto daar rechtsafsla moet ik ook in m’n spiegel én over m’n schouder kijken of er niet toevallig een fietser rijdt. Zo moet ook die vrachtwagenchauffeur kijken in al z’n spiegels. Simpel zat.

        Daarnaast neemt iedereen hier maar even voetstoots aan dat de vrachtwagen eerder bij het verkeerslicht stond dan de fietsster, maar dat kan heel goed gewoon andersom geweest zijn. En bovendien, als de vrachtwagen geen richting aangaf had de vrouw niet kunnen weten dat hij rechtsaf wilde slaan en was dus niet op het gevaar bedacht.

        Zomaar lukraak de fietser de schuld geven van dit soort ongevallen is echt veel te gemakkelijk.

        Login om te reageren
    • nostravinniedus zegt

      22 april 2013 om 18:34

      @lemans96: Awarness creeren ok,maar dan eerst bij dezgene wwarvoor we als fiestser moeten oppassen.Niet anderson.Het lijkt er steeds meer op dat de fietser hier de schuld krijgt.Waarom? Heeft de fietser zich niet aan de regels gehouden????

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        22 april 2013 om 18:58

        @nostravinniedus:
        Ho ho, ik vel hier geen oordeel over dit ongeval.
        Ik ben geen trucker en wil ze niet verdedigen, feit is dat een trucker niet zoveel kan zien als een fietser.
        9 jaar geleden was ik met mijn zoon de theorie aan het oefenen voor zijn brommercertificaat.
        1 vraag daar in was, of hij die vrachtwagen rechts mocht inhalen. Het antwoord was, Ja.
        Mijn opmerking naar hem was dat hij meer kans had om 18 te worden als hij dat toch maar niet zou doen.
        Velen denken helaas ik mag het dus ik doe het, het kerkhof ligt er vol mee.

        Login om te reageren
        • nostravinniedus zegt

          22 april 2013 om 19:02

          @jrk68: Ik wilde ook niet insinueren dat u wel een oordeel gaf over dit ongeval.Mijn excuses als dat zo lijkt. Uw reakties hier op autoblog zijn vaak goed onderbouwd ben het niet altijd met u eens,maar dit terzijde :)

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            22 april 2013 om 19:05

            @nostravinniedus:
            Je hoeft het niet met mij eens tezijn, no worries.
            In dit specifieke geval verhoogt het aannemen van mijn advies je levensverwachting echter significant.

            Login om te reageren
        • lemans96 zegt

          22 april 2013 om 19:47

          @jrk68: “1 vraag daar in was, of hij die vrachtwagen rechts mocht inhalen. Het antwoord was, Ja.”

          You’ve got to be jokin’ …

          Dan verbaast het me niet dat er veel van die kamikazefietsers en bromfietsers zijn.

          *schud hoofd*

          Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        22 april 2013 om 19:09

        @nostravinniedus: Zoals jrk68 hier al aangeeft, zo’n vrachtwagenchauffeur ziet nu eenmaal veel minder goed om zich heen dan een fietser en is natuurlijk ook niet zo wendbaar. Elke fietser doet er slim aan om er per definitie van uit te gaan dat de bestuurder van zo’n joekel hem of haar niet ziet. Al is het alleen al omdat je als fietser een aanrijding met zo’n heleboeltonner doorgaans niet naverteld.

        Login om te reageren
  21. norge zegt

    22 april 2013 om 17:50

    Is een koud kunstje om een vrachtwagen veiliger voor fietsers te maken, camera’s,censors,waarschuwingsignalen als je in de dode hoek zit moeten een koud kunstje zijn als je ziet dat ze tegenwoordig een auto autonoom kunnen laten rijden.
    Is zoals altijd een kwestie van geld, misschien dat de MP zich hiervoor nu eens hard kan gaan maken?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      22 april 2013 om 18:00

      @norge:
      Het terugdraaien van die achterlijke wet die fietsers onder alle omstandigheden in bescherming neemt haalt meer uit.
      Gewoon bij het fietsexamen meer aandacht besteden aan het fenomeen dodehoek.
      Leer kinderen weer wat hun plaats is in het verkeer, leer ze om bij een stoplicht achter de vrachtwagen te wachten ipv er tussendoor te kruipen.
      Het duurt weer een aantal jaren maar ik ben ervan overtuigd dat de verkeersveiligheid er beter op wordt.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        22 april 2013 om 18:09

        @jrk68: Gelijk heb je, maar waarom zou je beschikbare techniek niet gebbruiken voor iets nuttigs inplaats van een optie VAG pakket te zijn?

        Login om te reageren
        • norge zegt

          22 april 2013 om 18:10

          @norge: minus een b ….ergens.

          Login om te reageren
      • nostravinniedus zegt

        22 april 2013 om 18:36

        @jrk68: Echt ongeloofelijk…Norge komt met een logische oplossing,maar nee..het zijn de associale fietsers weer die zonodig onder de vrachtwagen willen komen …

        Login om te reageren
        • lemans96 zegt

          22 april 2013 om 19:15

          @nostravinniedus: Ik kan je, als regelmatig fietser in een grote stad, vertellen dat een groot deel van alle fietsers met ware doodsverachting door het drukke verkeer heen schiet. Druk sms’snt, mp3 spelert in de oren op 10, stoere zonnebril op en gaan! Als ze vervolgens door eigen schuld bijna voor hun sokken worden gereden, zijn ze over het algemeen niet te beroerd om nog even een grote bek op te zetten.
          Nogmaals, je bent als fietser gewoon m-e-g-a dom als je bijdehand jou plek in het verkeer gaat opeisen tegenover voertuigen die 10 tot 500 keer zo zwaar zijn dan jij.

          Login om te reageren
      • mashell zegt

        22 april 2013 om 20:07

        @jrk68: het probleem is niet op te lossen door een regelaanpassing. Je moet het probleem technisch aan de kant van de vrachtwagen oplossen, daar zit de professional (meestal) achter het stuur die we kunnen leren met de techniek om te gaan. Dan is het probleem niet alleen voor volwassen fietsers, maar ook voor smartphone zombies, pubers, tieners, peuters, kleuters, skeeler rijders, voetgangers, senioren, doven, blinden etc opgelost.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          22 april 2013 om 21:17

          @mashell: en de chauffeur de schuld geven als er alsnog een puber kleuter etc etc tussenhopt..

          Login om te reageren
      • potver7 zegt

        22 april 2013 om 23:29

        @jrk68: Nee, terugdraaien van die wet haalt echt niks uit. Er zit geen één fietser op z’n zadel met die insteek. Een fietser die zich als een malloot in het verkeer gedraagt zal dat ook doen als hij wel de volledige verantwoordelijkheid voor eventuele ongevallen krijgt. Het probleem zit er in het feit dat zo’n fietser gewoon denkt nooit een ongeval de krijgen. En dat los je niet op met een wetswijziging. De enige oplossing daarvoor is betere handhaving en een grotere pakkans.

        Login om te reageren
    • rrk147 zegt

      22 april 2013 om 23:10

      @norge:

      Sorry, maar duidelijk niet op de hoogte van de techniek in een vrachtwagen als je het hebt over het feit dat het een kwestie is van ff juiste apparatuur aan boord, waardoor dergelijke ongevallen volgens jou verleden tijd zijn.

      In de moderne vrachtwagens voor distributie doeleinden zitten 2 camera’s tegen de dode hoek en 3 spiegels, en nog is er een dode hoek. Daarnaast is het bij een bocht naar rechts als deze, dat je voor de bochts moet controleren of je ruimte voor de uitzwaai van de trailer hebt, of er geen fietsers rechts naast je rijden, het tegemoet komende verkeer in de gaten moet houden, checken of er geen verkeer van links komt, daarna kijken of er geen verkeer intussen achter de spiegel/raamstijl rechts is gaan staan, das namelijk een 2e aanwezige dode hoek, vervolgens de bocht maken en controleren of de trailer ook de bocht haalt. Dergelijke handelingdn moeten binnen een paar seconden gebeuren, omdat er ook (ongeduldige) automobilisten achter je zitten. Met andere woorden: meer techniek is niet altijd beter… En is ook niet de oplossing denk ik. Een oplossing is denk ik ook onmogelijk,

      Blijft dat dit een triest ongeval is voor de familie, chauffeur en mogelijke omstanders. Misschien heeft de chauffeur niet goed opgelet, of de fietser het risico teveel opgezocht, dat is nu helaas te laat en onherstelbaar.

      Login om te reageren
  22. jagofiel zegt

    22 april 2013 om 17:52

    Ik werk naast dit kruispunt en reed zoals elke ochtend exact dezelfde route als deze vrachtauto vanmorgen. Het maakt niet uit hoe langzaam ik reed en hoe vaak ik keek, toch zaten er 2 meiden in m’n dode hoek die ik nauwelijks zag. 4 uur laten was deze dame daar doogereden. Dit is voor iedereen tragisch. De omstanders inclusief Rutte zullen niet lekker slapen, de chauffeur is zwaar getraumatiseerd, om over de familie en vrienden van deze arme dame nog niet eens te beginnen. Iedereen opletten dus. Deze dame stond op met hele andere plannen voor de week. Klinkt cliche maar morgen is geen garantie.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      22 april 2013 om 18:49

      @jagofiel:
      Amen………………..
      Maar op begrip hoef je steeds minder te rekenen.

      Login om te reageren
  23. floorlot zegt

    22 april 2013 om 18:54

    Goede zaak hoor Rutte. Had niet anders verwacht.

    Login om te reageren
  24. Rick-dos zegt

    22 april 2013 om 19:06

    Mark Rutte is in mijn achting gestegen. Heeft hij verder niks aan maar wilde het wel even gezegd hebben. Eigenlijk zou het feit dat hij helpt niet eens verbazing moeten oproepen maar gezien de maatschappij van tegenwoordig is dat wel zo. “Not my problem” is eerder regel dan uitzondering. Wij vinden het belangrijker om ons mobieltje er bij te pakken om het vervolgens te kunnen posten op FB en zodoende “likes” te krijgen. Te zielig voor woorden eigenlijk. Wij moeten ons eens daar bewust van worden. Dat je iemands leven niet kan redden is niet het uitgangspunt. Het kan al heel veel voor zo’n persoon uitmaken als er iemand om hem of haar bekommert.

    V.w.b. het ongeluk en de dodenhoek is het altijd oppassen voor beide partijen. Maar zelfs ik in mijn auto geef een vrachtwagen all ruimte als we samen door een bocht moeten. Het hebben over “recht hebben” is een non-issue als je zulke issues kunt voorkomen door inzicht te hebben en elkaar de ruimte gunnen. Ik bedoel, hoe cru ook, als deze dame gewoon achter de vrachtwagen was gebleven dan had ze nu haar bestemming bereikt. Maak niet uit hoeveel dodenhoekspiegels en camera’s zo’n vrachtwagen heeft, ga er altijd van uit dat hij je niet ziet en pas je aan. Zo heeft die chauffeur geen traumatische ervaring en kun jij je weg vervolgen….

    Login om te reageren
    • norge zegt

      22 april 2013 om 19:16

      @Rick-dos: Laten we deze dame niet de schuld van haar eigen ongeval geven, verder een dikke plus voor je reactie.

      Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        22 april 2013 om 19:18

        @norge: Ik denk dat de schuldvraag niet meer relevant is. Het enige wat nu nog te doen valt is hier lering uit te trekken. Helaas.

        Login om te reageren
        • norge zegt

          22 april 2013 om 19:21

          @lemans96: Daarom mijn reactie.

          Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        22 april 2013 om 19:29

        @norge: Alhoewel het er op lijkt is dat zeker niet mijn bedoeling.

        Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      22 april 2013 om 19:17

      @Rick-dos: 100% mee eens.

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      22 april 2013 om 23:33

      @Rick-dos: Ben het helemaal met je eens. Maar wie zegt dat de vrachtwagen al voor het stoplicht stond toen de vrouw aan kwam fietsen? Het kan best andersom geweest zijn.

      Login om te reageren
  25. jgo1 zegt

    22 april 2013 om 19:25

    Rutte werd niet gereden in zn tank maar in een kwetsbare A6

    Einde van het filmpje: http://www.nu.nl/algemeen/3403861/rutte-staat-verkeersslachtoffer-dodelijk-ongeluk-bij.html

    Login om te reageren
  26. barrrry zegt

    22 april 2013 om 19:54

    Dodelijk ongeval….En wie is het onderwerp: Rutte. Ook dat is eigenlijk al best ziek.

    Login om te reageren
  27. elizabeth1930 zegt

    22 april 2013 om 20:02

    Het is heel triest voor die mevrouw ,wij zeggen ook altijd ga nooit naast een vrachtauto rijden en zeker als hij de hoek om gaat,begrip voor de chauffeur die zit te hoog en kan niet zien wat er naast hem zit,altijd uitkijken,hier is geen schuld voor de chauffeur.

    Login om te reageren
  28. fortuna zegt

    22 april 2013 om 22:18

    Jaloers op Kris Peeters?

    Login om te reageren
  29. vale46 zegt

    22 april 2013 om 22:21

    Dit toont aan dat Rutte ook maar een mens is, en nog steeds is gebleven! :)
    Spijtig dat de vrouw het niet gehaald heeft!

    Login om te reageren
  30. kross zegt

    22 april 2013 om 22:51

    Sterkte aan hem en de familie

    Login om te reageren
  31. Emile_Benz zegt

    23 april 2013 om 09:02

    Arme mevrouw. Het laatste wat ze zag es die kop van Rutte…

    Login om te reageren
  32. lenhardspot zegt

    23 april 2013 om 16:13

    Zie hier wat zich allemaal in de dode hoek kan bevinden, ik schrok er zelf van!
    http://www.dumpert.nl/mediabase/6472752/48e52305/kies_uw_moordwapen_.html

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North