• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maserati Quattroporte met tuning van WALD en CDC

Auteur: ricardo, gepost 11 juni 2012 om 19:04 – 54 Reacties

Maserati Quattroporte met tuning van WALD en CDC

Op een prille lentedag werd de Chef Tuning van CDC Performance schreeuwend wakker en besloot zijn agressie te botvieren op een Quattroporte, en riep daarbij de hulp in van Wald. Het resultaat werd overgoten in een Ferrari Rosso Corsa-verfje en ze durven er nog geld voor te vragen ook.

Deze wirwar aan tuningonderdelen heeft uiteindelijk geleid tot een brute Maserati, als je daar tenminste van houdt. De Drietand combineren met aftermarket spultroep heeft namelijk dikwijls een negatieve uitwerking op onze netvliezen. Het Duitse CDC Performance begon met de bodykit van onze Japanse vrienden van Wald. Dat bestaat uit een voor- en achterbumper, zijskirts, kofferklepspoiler en een diffuser, allen van koolstofvezel. En om te accentueren dat je geen smaak hebt wordt de voorbumper geaccentueerd met LED’jes.

Zwart is het thema bij zowel de koplampen als de achterlichten, grille, het dak, de ventilatieroosters en de 10-spaaks 22″ Concave-velgen. Deze kleur wordt binnenin doorgezet met een leerbehandeling en rode stiksels. Dat gaat nog, maar kom op jongens, was die dertiendelige opplakset met stukjes carbonfiber nou echt nodig? Juk.

Onder kap werd de V8 aan de beademing gelegd middels twee turbo’s (0,35 bar). Uitblazen gaat via een nieuwe sportuitlaat van RVS en het totaalvemorgen komt uit op 580 pk terwijl het koppel steeg naar 570 Nm. Filmpje, als je durft.

Maserati Quattroporte by CDC Performance

Ook interessant!

  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
  • Zo bruut zag je de Maserati MC20 nog niet eerder
  • bijzondere Maserati vloot
    Bijzondere Maserati vloot raakt maar niet verkocht
  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

Maserati, quattroporte, tuning

Vorig bericht: « Nieuwe Renault Clio toont zijn aarswerk
Volgend bericht: Turfwar in de IJsco-business [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. jordy14 zegt

    11 juni 2012 om 19:07

    Ik vind hem wel mooi!

    Login om te reageren
  2. darkpluisje zegt

    11 juni 2012 om 19:07

    normaal vind ik dat je een statige wagen als dit subtiel moet houden… maar vind deze eigenlijk wel kinky :D

    Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      11 juni 2012 om 19:09

      @darkpluisje: leuk op een foute manier… maar liever het origineel :p

      Login om te reageren
  3. jrk68 zegt

    11 juni 2012 om 19:08

    Had ie net zo goed de hulp van Dewald in kunnen roepen, daar was ie ook niet mooier van geworden.

    De meeste auto’s knappen niet op van Tupperware en iconen zoals dit al helemaal niet.

    Login om te reageren
  4. c63amgvos zegt

    11 juni 2012 om 19:14

    Hier droomt elke jonge van toch ?

    Login om te reageren
  5. alassad zegt

    11 juni 2012 om 19:17

    Ik zou m origineel houden, maar toch kan ik dit wel waarderen!

    Login om te reageren
  6. ascari15 zegt

    11 juni 2012 om 19:20

    0.35 bar turbo druk is ook niet veel.

    Login om te reageren
  7. guccimelly zegt

    11 juni 2012 om 19:25

    Jullie zijn telaat met dit news is al 2 dagen op carbuzz jullie zijn dieven geen eigen news

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      11 juni 2012 om 19:36

      @guccimelly: Bel je John de Mol ook altijd op dat het eerder al op Ned 1 was?

      ga toch weg man..

      Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      11 juni 2012 om 19:40

      @guccimelly: loool dit is een blog geen nieuwssite now gtfo

      Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      11 juni 2012 om 19:50

      @guccimelly: blijf lekker bij je carbuzz zou ik zeggen.

      Login om te reageren
  8. kjell zegt

    11 juni 2012 om 19:27

    OMFG!!!! Give it to me!!

    Login om te reageren
  9. besaram zegt

    11 juni 2012 om 19:32

    Khenker dit is te dik voor woorden!!

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      11 juni 2012 om 19:40

      @besaram: het niveau daalt hier ook met de minuut

      Login om te reageren
      • zender zegt

        11 juni 2012 om 19:55

        @rubenpriest: Dat is een generatie nét voor ons (gelukkig)

        Login om te reageren
        • jordy14 zegt

          11 juni 2012 om 21:39

          @zender: niet iedereen in die generatie met kranker hoor. Ik vind dat je niet me zo’n ziekte mag schelden’

          Login om te reageren
      • darkpluisje zegt

        11 juni 2012 om 21:49

        @rubenpriest: +1 you made my day! :D

        Login om te reageren
      • besaram zegt

        12 juni 2012 om 04:10

        @rubenpriest:
        Niet alles zo serieus nemen joh.
        jij hbt een hoog niveau blijkbaar.
        Stoer!

        Login om te reageren
  10. birdboy zegt

    11 juni 2012 om 19:34

    Nou, dat is zo slecht nog niet. Bodykit is minder, maar wielen, kleurcombo, interieur, geluid en ook het filmpje zijn eigenlijk wel lekker.

    Login om te reageren
  11. love4sportcars zegt

    11 juni 2012 om 19:35

    holy shit! deze wagen is mooi! ik wil em!

    Login om te reageren
  12. alfa156 zegt

    11 juni 2012 om 19:35

    Van klassebak naar pooierbak.
    Die dakhemel is ook niet fijn afgewerkt..

    Login om te reageren
  13. slippie101 zegt

    11 juni 2012 om 19:37

    Ziet er goed uit! Alleen interieur standaard houden aub!

    Login om te reageren
  14. E34M5Touring zegt

    11 juni 2012 om 19:41

    In het zwart graag. Met stock interieur. Turbotuning altijd dikke +. Maserati Quattroporte altijd dikke +

    Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      11 juni 2012 om 19:49

      @E34M5Touring: Alle opgeplakte meuk dikke -. Doe ‘m maar gewoon stock (zowel binnen als buiten), turbootje erop mag altijd maar is geen vereiste…

      Login om te reageren
      • zender zegt

        11 juni 2012 om 19:56

        @gedwongenleaser: TURBO TUNING?!?!?!?!?!?!?!!?!?!?!!? Quote van directie Maserati ”De toekomstige V8 motoren kunnen we met turbo’s helaas niet zo mooi laten klinken als de huidige”. Turbo’s zijn ***. Atmosferisch :D :D :D +1+1+1

        Login om te reageren
        • gedwongenleaser zegt

          11 juni 2012 om 21:46

          @zender: tja de keuze is in dit geval een luxe probleem; iets lekkerder sound (schijnbaar) of iets meer vermogen, hangt er maar net vanaf wat je wilt toch?

          Login om te reageren
          • zender zegt

            11 juni 2012 om 22:10

            @gedwongenleaser: Sound. Prestaties zijn leuk.. maar ik vind sound nét wat belangrijker. Combinatie van beide mag ook :D

            Login om te reageren
  15. ferrari94tr zegt

    11 juni 2012 om 19:43

    Het ziet er nu wel kek uit, maar waarschijlijk geeft het heel snel een verouderderde indruk. Dit is wel vaker met van die cokemobielen.

    Login om te reageren
  16. spank zegt

    11 juni 2012 om 19:48

    Duivelse bak, precies zoals ik hem hebben wil.

    Login om te reageren
  17. ater zegt

    11 juni 2012 om 19:50

    eerste quattroporte die ik mooi vind standaard vind ik hem niet zo mooi

    Login om te reageren
  18. moondustfocus zegt

    11 juni 2012 om 19:52

    Dat knalrood staat wel erg lekker

    Login om te reageren
  19. zender zegt

    11 juni 2012 om 19:57

    Wel erg dikke uitvoering, kleur al helemaal. Ben ik nou de enige die de velgen te groot vindt? Een maatje kleiner en hij is helemaal af.

    Login om te reageren
  20. tomleeuw zegt

    11 juni 2012 om 19:58

    Gut eigenlijk is alles hieraan fout, en toch is het woest aantrekkelijk. Maar die carbon flut dat gaat te ver, dat is niet fout maar gewoon triest.

    Login om te reageren
  21. BRT zegt

    11 juni 2012 om 19:58

    Wel een onwijs dikke wagen dit! Wel raar dat ze de pre-facelift hebben genomen. Maar ook wel voordelig want nu kunnen we voor 50k een 2ehandsje kopen en hem meteen daar neer knallen.

    Login om te reageren
  22. syliaca zegt

    11 juni 2012 om 20:01

    Ik vind hem erg gaaf geworden, wist niet dat je een Quattroporte op een mooie manier kon tunen!

    Login om te reageren
  23. bruinbeer zegt

    11 juni 2012 om 20:06

    kleur is bruut, velgen ook, voorkant gaat nog maar de rest hoef ik niet. liever het origineel. ik houd niet van schreeuwerige bakken.

    Login om te reageren
  24. Carreza zegt

    11 juni 2012 om 20:12

    Met een Quattroporte kan je echt bijna niets fout doen. Deze versie valt voor mij dus nog best mee!

    Login om te reageren
  25. maseratizzzzzzzz zegt

    11 juni 2012 om 20:25

    Erg mooi, maar toch liever de originele sport gt s, turbo’s mogen ze ook houden, krijg je minder mooi geluid van, dan maar wat langzamer….

    Login om te reageren
  26. carfreak16 zegt

    11 juni 2012 om 20:35

    Het foute carbon. Verder is tie leuker dan de standaard quattroporte

    Login om te reageren
  27. lamborghini zegt

    11 juni 2012 om 20:42

    Ek ready

    Login om te reageren
  28. bonkers zegt

    11 juni 2012 om 20:56

    Die ziet er gaaf uit! Mooie bumpers, velgen en lak

    Login om te reageren
  29. lamborgfan zegt

    11 juni 2012 om 21:20

    Fout.. Maar gaaf! (:

    Login om te reageren
  30. citroenfanboy zegt

    11 juni 2012 om 21:25

    Zo maak je eenn lelijke auto prachtig naar mijn mening!

    Login om te reageren
  31. meneersander zegt

    11 juni 2012 om 21:42

    Vind hem wel dik!

    Login om te reageren
  32. Megakix zegt

    11 juni 2012 om 21:46

    Beetje ‘wacht voor het…’ introotje…en goed gefilmd + muziek.

    Maareh…handjes af van de Quattroporte !!! Neem hiervoor simpelweg de GT, die wel ‘snakt’ naar wat extra spanning. Het vermogen ligt overigens wel ruim 130Pk hoger, lekker.

    Login om te reageren
  33. kickass zegt

    11 juni 2012 om 21:57

    Hij is gelijk al z’n elegantie kwijt… :(

    Login om te reageren
    • bruinbeer zegt

      12 juni 2012 om 07:22

      @kickass: zo’n verwoording zocht ik ook. danku, precies wat ik ook vind

      Login om te reageren
  34. w0o0dy zegt

    11 juni 2012 om 22:07

    tja, duitsers… geen smaak, geen stijl. Het uiterlijk is grondig verneukt en het interieur maakt dat een hoerenkast stijlvol lijkt. Turbo’s op die Ferrari/Maser v8… lijkt me geen fijn plan. Minimaal top 5 in de lijst van best klinkende motoren.. veel liever de supercharger kit van Novitec…
    http://www.youtube.com/watch?v=rX954NeZYvE&hd=1&t=1m32s

    Login om te reageren
    • TSI-tje zegt

      12 juni 2012 om 07:29

      @w0o0dy: Quote:”tja, duitsers… geen smaak, geen stijl”
      Één keer raden wáár Novitec vandaan komt…
      Uh.. d’r schiet mij één woord te binnen, namelijk “FAIL”
      :P

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        12 juni 2012 om 16:45

        @TSI-tje: LOL! Die FAIL mag je lekker op je eigen voorhoofd plakken.. lees mijn comment nog maar eens en zie wat ik schrijf en niet wat jij hebt gelezen.. er is wel degelijk een verschil.

        Login om te reageren
  35. JamesBond007 zegt

    11 juni 2012 om 22:19

    Maserati moet je hooguit onder de motorkap tunen. Vermogen kan je nooit teveel van hebben en maserati kan het makkelijk hebben. Blijf alleen van het uiterlijk af en bemoei je niet met dat prachtige design ervan.

    Login om te reageren
  36. knalfa zegt

    11 juni 2012 om 22:58

    Die Quattroporte is echt porno op wielen!!

    Login om te reageren
  37. TSI-tje zegt

    12 juni 2012 om 07:33

    Natuurlijk is deze wat ‘over the top’ Maar met een dergelijk auto kan dat. Het is niet mijn smaak, maar er zitten zeker leuke feature’s op deze uitvoering.
    De remmen (vooral de klauwen voor, tsjees wat een formaat)
    De verlaging (staat’em goed) en de dikke wielen.
    Gelukkig heb het het geld niet om een keuze te moeten maken wat ik met m’n quattroporte moet doen. Anders werd het tóch moeilijk.

    Login om te reageren
  38. loloo zegt

    12 juni 2012 om 19:40

    Alleen jammer dat het een van de vorige generatie is

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North