![Lamborghini Aventador Roadster DMC @ Schiphol](https://static.autoblog.nl/images/wp2013/Lamborghini-Aventador-Roadster-DMC-Schiphol.jpg)
Een 900 pk blauwe laagvlieger die wordt ingeladen in een blauwe hoogvlieger. Dat zie je niet elke dag.
Deze Lamborghini Aventador Roadster LP700-4 is door de techneuten van DMC verbouwd tot Aventador LP900 met extra power, meer carbonfiber en een extreem lichte uitlaat.
Zoals de naam al doet vermoeden is de V12 opgepept van 700 pk naar 900 pk. Dat is onder andere gedaan door een titanium uitlaatsysteem te monteren dat slechts 3,45 kilo weegt. Dat is veel minder dan het standaard systeem dat 34 kilo weegt.
Afgelopen zomer zagen we de Aventador in Marbella en onlangs is hij vanaf Schiphol weer teruggevlogen naar Qatar. Alle foto’s die nielsruiter09 gemaakt heeft kan je bekijken op Autojunk!
UPDATE: nu met foto’s uit het vliegtuig, incl deze Veyron, met dank aan Jaap voor de tip!
Ik ga op vakantie en neem mee……
Wat een pauper eigenaar, heeft niet eens zn eigen vliegtuig om zn auto even over te vliegen.
@gertjan2012:
Op zijn sleutel staat wel Lamborghini, en bij jou..Skoda? of Batavus… :P
Wat een mooie brute bak is het!
Marbella? Foto’s van de gallery zijn volgens mij van Cannes.
Ben wel benieuwd naar de exacte modificaties, want 200pk extra uit een atmosferisch blok halen doe je niet zomaar, en dat haal je ook niet met alleen een uitlaatje.
@dutchiehd: gezien ze het uitlaatsysteem aangepakt hebben.. misschien een turbo gemonteerd?
die zal wel niet in die 3,45 kg meegerekend zijn…
@rnej: volgens mij is de cilinderinhoud vergroot.
@rnej: een twin turbo zou logisch zijn inderdaad. Wil je zoveel extra uit een atmosferisch blok halen dan moet je m inderdaad opboren, stroken, lagere compressie, andere zuigers, andere inlaat, andere inspuiting en ECU en alles toe moeten passen wil je dat realiseren.
Maar als je zo de tekst leest lijkt het net alsof alleen de utlaat voor 200pk extra zorgt :)
Volgens mij is zo’n auto de nachtmerrie voor autopoetsers. Als je al iets teveel je best doet om een muggelijkje te verwijderen, heb je al een gladde plek. Gewoon wassen schijnt ook niet te kunnen. In de was zetten kan ook niet. Oftewel dit is zo’n showbak waar vrijwel niet mee gereden wordt. Of de auto wordt elk jaar opnieuw gespoten/gewrapped.
@midasracer: http://www.wax-it.be/ons-portfolio/185-nissan-gtr-swissvax-opaque-update-na-9maand.html
@towi1989: Mooi spul. Ik wist niet dat het bestond, matte wax.
Wat een heerlijke auto’s rijden er ook rond in Qatar. Was twee weken geleden nog in Doha waar ik voor de eerste keer een McLaren MP4-12C in ’t wild heb gespot- was ook het een en ander aan verbouwd. Helaas geen tijd gehad om er foto’s van te maken.
En waar ging deze bak heen?
Huh???? Lichtere uitlaat = meer vermogen?
@gash: gaat niet alleen om het gewicht, maar wss ook de diameter en andere dempers. Daarnaast is de uitlaat lichter..
Alleen zo lijkt het inderdaad net of een lichtere uitlaat voor 200pk extra zorgt
Ik begrijp dat Niels zijn baan op schiphol kwijt wil? Hij dropt zijn naam zo entausiast…..
Wat een porno auto.
Lol @ “The Flying Dutchman”op de staart van dat vliegtuig.
Is dat bij elk KLM-toestel?
EIndelijk eens een mooie Aventador..
They decided to use 12 unique single intake throttle plates, one per each cylinder, followed by optimized engine electronics, an electronic load pressure control system, and completely new wiring. DMC also installed a brand new titanium exhaust system.
Bron: http://www.topspeed.com/cars/lamborghini/2012-lamborghini-aventador-lp900-by-dmc-ar135072.html#ixzz2fHIqBbmd
Geen drukvulling wot-so-evah! (;
@baap: kijk, dan is die 200pk ectra realistisch :), N/A en individual throttle bodies ftw!
Hee, die heb ik 2 weken geleden gezien in Beverly Hills! Hele gave kleur! Stond voor het Beverly Wilshire hotel en de eigenaar zat met zijn Sheikh matties op het terras.