Max over crashvragen: “doe maar niet meer”

Auteur: , 67 Reacties

Er vallen heuse dreigementen uit de Nederlandse hoek.

MV33

Vandaag was het weer tijd voor een aantal F1-coureurs om wat info te geven tijdens een persconferentie in Canada. Max Verstappen beantwoorde hierbij ieders favoriete vragen. Tenminste, bijna allemaal. Vanaf het begin wordt de jonge Nederlander al het hemd van het lijf gevraagd over de crash die vorige week in Monaco plaatsvond. Hij liet weten schoon genoeg te hebben van dergelijke vragen.

Tamelijk nonchalant liet hij weten waar hij opmerkingen steekt die zijn rijstijl bekritiseren. “Ik zal mijn rijstijl niet aanpassen. Zoals ik het aanpak sta ik waar ik nu sta. Ik word er ook een beetje moe van dat er niks beters te verzinnen valt dan vragen over vorig weekend.” Waarvan akte. Na een aantal vragen aan concullega’s Bottas en Vandoorne wordt er toch weer gevraagd naar de crash van Max in Monaco. “Dat weekend was inderdaad niet mijn hoogtepunt, maar ik heb dit jaar minder crashes gereden dan enkel Monaco in 2016.”

Na nog een vraag over de crash is de maat vol. We citeren:

I’m getting really tired of all the questions. I think if I get any more I might headbutt someone.

Dat is klare taal. Er wordt nog een vergelijking gemaakt met Hamilton, waar MV33 momenteel vrij ver achter staat in het klassement. Hij blijft nuchter en hoopvol: “onze hardware is niet het beste in het veld, maar heeft de potentie om op sommige circuits voor verrassingen te zorgen. Een aantal van die verrassingen zijn al geweest dit jaar: we kunnen het alleen blijven proberen.” aldus de 20-jarige coureur.

Image credit: Max Verstappen via Instagram.



67 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Gelijk heeft Max. Sensatie zoekende kut mediafiguren!
@venividivici: klootzakken zijn het, ik wil vanaf nu alleen maar positief nieuws over Nederlandse mensen en merken. Spyker, Verstappen, etc!
@autoblogger: wat heb je tegen vucktor vriend..
@venividivici: als je wint, vragen ze naar je winst. Als je crasht, vragen ze naar je crash. Oplossing: winnen en niet crashen
@ewoudhoed: en als je wint, heb je vrienden
@draadloos: nooit meer eenzaam.
@ewoudhoed: ja maar 50x dezelfde vraag, kom op joh dat is bull shit
“Headbutt”! Zijn vader achterna?
@erik2907: jup dat kamperbloed krijg je er niet uit
@gove: Geef mij wat van dat bloed, kan ik zondags ook dik betaald het over het circuit heen blazen…
Toch een beetje een zwaktebod dit, hoewel ik zijn irritatie wel begrijp. Maar Max moet begrijpen dat hij de milli’s primair betaald krijgt omdat mensen naar hem willen kijken en luisteren, zodat ze maandagochtend met hun collegae kunnen babbelen over zijn prestaties. Het is entertainment.

Zoals Coulthard ooit teffend zei (geparafraseerd): ik word betaald voor alle sponsorpraatjes en mediaverplichtingen, dat ik zondag in de auto mag rijden is een extra bonus.
@jaapiyo: Liever deze reactie dan een vooraf door de mediatrainer ingefluisterd saai riedeltje.
@wif1: Inderdaad. Gewoon een coureur met het hart op de tong! Al die strak ingesnoerde slaafse poppetjes door het management zijn er al genoeg.
@jaapiyo: exact. Dit is gewoon part of the job. Deze reactie van Verstappen vind ik stommer dan zijn schuiver in Monaco.
@pomoek: Het is hier wat kortdoordebocht gequoted.

Max kreeg tijdens de persconferentie al meer vragen rondom crashes, na de zoveelste keer gaf hij aan er niet meer over te willen praten en over dit weekend te willen gaan praten.

Vraag 1 na die opmerking; Why do you crash so often..?

Groot gelijk van Max dat hij even laat weten dat zijn vriendelijke verzoek opgevolgd wordt door een minder vriendelijk verzoek. Menselijkheid is hem niet vreemd. De journo die de vraag stelde werd zeer terecht op zijn plek gezet.
@bmcslx01: het was inderdaad een lompe vraag, dat geef ik onmiddellijk toe. Maar het is part of the deal. Zoals iemand anders hier ook al zei: als hij nu een schuiver maakt in Canada is de kritiek niet meer van de lucht. Daar moet hij beter mee leren omgaan. Dat geef je maar elke keer een zelfde antwoord. Overigens zie ook hier ook een rol voor de RB pers dames en heren. Die hadden moeten voorkomen dat dit zou gebeuren. Beetje amateur gebeuren.
@pomoek: niks part of the deal, iemand met een beetje respect in zijn flinker zegt sorry Max. Andere vraag! Dan ben je een kerel.
Moe van de vragen. Ik snap hem wel. Misschien niet het meest politiek correcte antwoord maar het werkt. Hij had ook kunnen zeggen: geen commentaar. Dan ben je ook klaar en de journalist weet dat hij een domme vraag stelt.
Maar goed ik hou van zijn aanpak, de beste jongen zit vol vuur en dat mag hij van mij houden. Hamilton is ook niet vrij van crashes.
@paulvtec: was het een domme vraag of gaf Max een dom antwoord?
@mashell: ben ik nou zo slim? Of ben jij nou zo dom?
– louis v gaal
@mashell: ja van Gaal.
Kijk, ik vind dat dus een typisch voorbeeld van een coureur die niet goed in zijn vel zit. Die zo van zich af gaat zitten bijten. Het vervelende aan Monaco is dat Verstappen, in my humble opinion, eigenlijk al op de weg terug was. Ja in Spanje had hij een onnodige botsing, maar hij had de pace, en hij deed verder alles gewoon goed. Ook in Monaco heeft hij een perfect weekend gereden. Op dat ene moment na. Was dit op elk ander circuit gebeurd dan was het allemaal geen probleem. En dan had hij ook nog de dubbele pech dat zijn bak naar de vaantjes ging. Monaco is een rot circuit voor een coureur die zijn vorm kwijt is. En nu zit hij, mentaal, dus weer in de situatie waarin hij zat voor Spanje. Althans, dat denk ik. Zodra en wanneer hij hier meer ontspannen op reageert geloof ik dat het goed zit. Maar nu dus nog duidelijk niet.
@pomoek: Perfect op dat ene moment na… Zeg maar niet echt perfect dus. Schijnt menselijk te zijn.
Rustig Maxi, rustig. Grote woorden gebruiken na je podium in Canada, niet voor. Stel het gaat mis en dan komen er nog meer vragen. Helmut kan dan niet meer om die bloedzuigers heen en zet hem dan terug naar het juniorenteam
Link naar video: http://www.skysports.com/f1/news/12433/11396564/canandian-gp-max-verstappen-unhappy-with-media-questions-over-change-of-approach

Tis wel echt een hard gefaalde poging tot humor/overdrijving met die zure bek die hij trekt.
Maar lekker boeiend. We zeggen en doen allemaal wel eens domme dingen. Zeker op die leeftijd.
Geen handige quotes van Max
@ikkr: ik wil geen handige quotes van Max, doe mij maar gewoon een menselijke reactie ipv wat sponsortechnisch het beste uitpakt.
@ikkr: Max kreeg tijdens de persconferentie al meer vragen rondom crashes, na de zoveelste keer gaf hij aan er niet meer over te willen praten en over dit weekend te willen gaan praten.

Vraag 1 na die opmerking; Why do you crash so often..?

Groot gelijk van Max dat hij even laat weten dat zijn vriendelijke verzoek opgevolgd wordt door een minder vriendelijk verzoek. Menselijkheid is hem niet vreemd. De journo die de vraag stelde werd zeer terecht op zijn plek gezet.
Een social justice warrior zou zoiets letterlijk nemen. Gelukkig zijn wij slimmer dan dat.
Oooh… Max heeft iets gezegd wat niet politiek correct is! Foei Max. Gelijk dit overal via de media uitbuiten, net zo lang tot eenieder het ook eens is met de media en ook vindt dat dit gewoon niet kan! (zucht)
Totaal geen zelfkritiek..waarschijnlijk alleen maar ja-knikkers in zijn directe omgeving…niet best…Hopelijk kan hij het negatieve sentiment zelf omdraaien maar dit soort statements helpen niet…
@maarten020: Max kreeg tijdens de persconferentie al meer vragen rondom crashes, na de zoveelste keer gaf hij aan er niet meer over te willen praten en over dit weekend te willen gaan praten.

Vraag 1 na die opmerking; Why do you crash so often..?

Groot gelijk van Max dat hij even laat weten dat zijn vriendelijke verzoek opgevolgd wordt door een minder vriendelijk verzoek. Menselijkheid is hem niet vreemd. De journo die de vraag stelde werd zeer terecht op zijn plek gezet.
Heerlijk beetje vuur in zijn reactie! Houd ik wel van(ook bij andere)!
Mensen die t intervisie gezien hebben weten dat t als grapje
van max bedoeld was..
Vraag me af; autoblog hebben jullie überhaupt t interview gezien??? Want dan zou ik dit artikel niet zo schrijven als dat t nu geschreven is..
Beetje jammer dit
@tvr1974: ben ik het wel mee eens. Ook vind ik het steeds meer roddelblog worden! En ik houd echt enorm van auto’s en vind het jammer dat ik dit moet lezen….
@tvr1974: even een toevoeging hoe dan zo’n artikel WEL geschreven had moeten worden ; https://www.ad.nl/formule-1/liever-een-controversieneuml-le-verstappen-dan-nietszeggende-koorknaapjes~aa2ffbef/

Dit is dus tav de autoblog auteurs/journalisten.
@tvr1974: exact mijn punt.
Drama om niks. Het niveau van de journalisten daar in die ruimte is ook bedroevend. Er lopen er een stuk of vijf rond die goede inhoudelijke vragen stellen, en de rest stelt alleen maar domme vragen in de hoop een gekke quote te krijgen of herhaalt de vraag van de competente journalist gewoon nog een keer of drie. Daar zou ik ook wel klaar mee zijn als ik Max was.
@Edge: Wat dacht je alleen al van die vent van de NOS! Jij bent net als ik , ook al jaren f1 fan, maar dit nemen we toch niet serieus meer! Ik vind die uitspraken van Max de laatste maanden ook niet mega slim, maar hier heeft hij gewoon groot gelijk! Als hij ineens anders gaat rijden heb je pas echt de poppen aan het dansen. Heel knap wat hij steeds zegt dat het hem wel heeft gebracht waar hij nu is. Snelheid is prima op orde en op China na heeft hij niet echt veel stoms gedaan. Bahrein heb ik mn twijfels nog over of het echt zijn eigen fout was. Baku ging Max te ver tegen Ric, maar als het allemaal wel gelukt was, is hij weer een held.
@fmgarcia: ik blijf van mening dat Baku voor een groot deel de schuld van Ricciardo was. Maar goed, daar sta ik redelijk alleen in.
@pomoek: waar kan ik me melden? :)
@pomoek: helemaal niet!! Ik ben je medestander. Alleen mag je dat niet hardop zeggen hier want dan zijn er een aantal die volledig in de stress schieten. Ricciardo is zo’n sympathieke coureur die zou zoiets nooit doen!!
@rhellema: 😉
@pomoek: Ik heb jou net als @edge hoog zitten als het op racen aan komt. Ik vond het uit race perspective meer Max zijn fout, maar ik had ook net zo goed Daniel kunnen zeggen. Heb me bij mijn eerste gevoel gehouden in deze discussie. Vind het ook niet direct een fout te noemen, echt racen was het wel!
Je kan zeggen wat je wilt maar hij heeft wel temperament en peper in zijn reet. Dat heb ik liever dan het politiek correcte gelul wat je van 99% van de sporters hoort.
@viezefreddyw: daar herken ik mijzelf niet in..
Ik distantieer mij van uw uitspraken..
@lekkaah: Van jou had ik ook niet anders verwacht eigenlijk..
@viezefreddyw: Ik kan mij niet vinden in uw bevindingen..
… Ik kan zo de politiek in, trots op mezelf :)
@viezefreddyw: Gelukkig hebben we Kevin ‘suck my balls’ Magnussen nog, aan die 99% komen we niet in de F1.
@viezefreddyw: wat is er politiek correct aan om te zeggen: ik ben niet op mij best maar werk hard om betere resultaten te halen?
@pomoek: Jij zou er niet gek van worden als je elke dag steeds dezelfde vragen krijgt?
@viezefreddyw: Voor 10 miljoen per jaar doe ik dat graag, zelfs in mijn blote kont.
@pomoek: Doe dat maar niet..
@pomoek: in dat laatste gedeelte ben ik absoluut NIET je medestander.
@viezefreddyw: zet ie de snelste tijden neer in de 2 eerste trainingen. Oerdom. Maar ook wel weer stoer. Ik zie hier dan wel weer de humor van in.
@viezefreddyw: Max danst gewoon naar de pijpen van de pers, het domme eraan is dat ik denk dat hij het zelf niet eens door heeft.
De kritiek is 100% terecht en zo’n opmerking over een kopstoot bewijst maar weer s hoe erg hij op papa en opa lijkt. Hij moet hier gewoon even doorheen, door de zure appel heen en vooral in de spiegel kijken. Het is gewoon niet goed dit jaar en dan krijg je dit.
Wat Max niet beseft is dat hij hij niet alleen zijn seizoen aan het verkloten is ,maar zijn hele carriere .IK denk dat Mercedes en Ferrari op dit moment sterk twijfelen om Max ooit een stoeltje te gaan geven.Bij hen staat het teambelang boven het individu . Met de Renault of Honda motor wordt Red Bull en dus Max nooit wereldkampioen!
@r9c11: kan je het ook technisch onderbouwen dat de Renault of de Honda motor geen WK kunnen worden?
@rhellema: Jammer dat je daarom vraagt ,alsof niet iedere F1-volger dit al weet gezien de motorproblemen van beide fabrikanten de afgelopen jaren. maar OK voor jou een kleine opsomming; het gebrek aan vermogen en ook de elk jaar beloofde upgrades stellen weinig voor tov Mercedes en Ferrari,Geen kwalificatiemodus,nog steeds niet de nieuwe MGU-H die lichter en kleiner zou zijn ,maar bovenal het ontbreken van de betrouwbaarheid(vraag maar aan Nico Hulkenberg na FP1)
@r9c11: weet je ook hoeveel successen beide fabrikanten gehaald hebben, weet je ook hoe slecht Ferrari ervoor heeft gestaan, weet je ook hoe slecht Mercedes is geweest in de F1. En Honda zou ik zeker niet onderschatten. Daarbij komt ook nog eens dat Verstappen 20 jaar jong is, die kan nog wel een aantal jaartjes mee en over 3 jaar komen er totaal nieuwe regels voor de motoren. Wie zegt jou dat Mercedes dan ook direct de absolute topmotor bouwt? Waarom kan Honda of Renault dat niet?
@rhellema: “Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst” zie Williams
“Ik zal mijn rijstijl niet aanpassen. Zoals ik het aanpak sta ik waar ik nu sta.

Max je staat op het punt het team uitgegooit te worden maar dat besef je volgens mij niet, Lauda heeft gelijk, die leert voor geen meter.
Erg jammer, volg F1 al vanaf 1992, eindelijk eens een echte kans voor een Nerderlander en die verkloot het zoner dat die het door heeft.
Kan je al wedden hoe Max het dit weekend verkloot ipv wedden wie er wint?

Dan nog die opmerking over een kopstoot, tja jammer weer.
@DJC528ia: Dankzij die rijstijl heeft ie bijna alles gewonnen in de karting, is ie (na slechts 1 jaartje F3) direct doorgestoten naar de Formule 1 en zat ie vervolgens na één jaar al bij een topteam…
Het gemis aan ervaring in de opstapklassen nekt hem nu een beetje maar laat hem asjeblieft niet zijn (rij)stijl aanpassen.

Tot slot nog een mooie quote van Martin Brundle over max over de risico’s die hij neemt: ‘my regret was not being risky and aggressive enough in F1. I’d rather have his regret’
Ja in de lijn der verwachting lag het antwoord, “next question”. Maar helaas mediarat.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).