
Toro Rosso: “Okay, we need to cool the engine.”
Verstappen: “Say no more.”
WTF-momentje van de dag. Max Verstappen reed zojuist – opmerkelijk laat – in de kwalificatie voor de Grand Prix van Italië het circuit op, maar moest zijn ronde vroegtijdig staken. Zijn motorkap vloog eraf, samen met nog een paar stukken koolstofvezel. Een curieuze manier om de motor extra te koelen. Wel balen voor de 17-jarige Toro Rosso-coureur, want een plek in Q2 zat er niet meer in.
Lees hier de volledige uitslag van de kwalificatie.
Zo te zien test toro rosso hier hun superleggera chassis
Na DRS en KERS nu ook inschakelbare gewichtsbesparing in de F1?
Schiet weer lekker op…
Iemand al een idee waarom hij uberhaupt zo laat naar buiten ging? Zat toch al een nieuw blok in?
@trustmeiamanengineer: Hoorde iets over dat ze met de turbo aan het werk waren.
@trustmeiamanengineer: volgens wilden ze niet veel rijden om banden voor de race te bewaren
@trustmeiamanengineer: motorproblemen…. alweer ? met nog 1:30 min ging Max de baan op im ff een test rondje te rijden maar het bleef bij 3 bochten ?
@hoonigan247: Een outlap + 3 bochten dus ;)
@atteh:
Hij heeft duidelijk niet gekeken en bashed maar wat.
Max reed met 22 sec op de klok de baan op.
Hier kan Renault dus niets aan doen maar dat zal hem een zorg zijn, als je Renault niet bashed hoor je kennelijk niet op AB.
Gewoon een monteur die in alle haast om nog een shakedown rondje te kunnen rijden een paar fastners vergeten is.
@kylian: ik weet niet waar jij hebt gekeken, maar die 22 sec klopt niet hoor… 100 punten dat die met 1:30 de baan op ging voor een shakedown met de nieuwe motor
@hoonigan247: nee serieus niet. 22 seconden. Met 1:30 kan je misschien nog een ronde doen, net niet eigenlijk. Het was minder dan 30 seconden dat hij eruit reed. De vlag was al gevallen toen geel kwam.
@lambo4all: ja goed ik weet wat ik gezien heb… dat was zeker minimaal 1 min
En nu in een gifje https://fat.gfycat.com/FastReadyAnchovy.webm
Willen de stagelopers met hun poten van de auto afblijven? Het is geen speelgoed.
@maferick74: stagiair heet dat
@meneer: stageslopers
@xiran: stagnatieloper
achja, haasten om de auto nog op de baan te krijgen en dan blijkbaar iets net niet helemaal vast zetten. Leren ze weer van, en het kostte Max gelukkig niets.
Ziet er mooi uit zo, dat goud.
@jaapiyo: goud is het beste isolatiemateriaal. De mclaren f1 zat er ook vol mee.
@clarkson: goud is geen warmte isolator maar juist een warmte geleider…
@jmeverts: haha jij heb het over goudfolie. Ik heb het hier over echt goud. Zoek naar is wat op over de mclaren f1.
@clarkson:
“The carbon fibre body panels and monocoque required significant heat insulation in the engine compartment, so Murray’s solution was to line the engine bay with a highly efficient heat-reflector: gold foil.”
Gezien op goud folie ook gewoon echt goud zit snap ik je opmerking niet helemaal.
Maar misschien ben je in de war met goud kleurig folie.
@jmeverts: klopt Goud geleid warmte erg goed. Dat is alleen een andere toepassing dan hier gebruikt is.
Als je het effect wilt nabootsen: stop je hand in een lege chipszak voor een minuut.
@torsen: ik heb mijn hand in een doos Pringles geschoven, en nou zit ie klem…
James Bond style afweersystemen tegen andere coureurs, moet wel een idee van Bernie zijn geweest…
@kets: Helaas werken deze niet tegen The Maldonator die hem in zijn klunzigheid en vernielzucht van de baan zal vegen! Tenminste, als hij zelf niet al van de baan gevlogen is..
door de barriere!
Goed dat er niemand achter reed… We hebben net Justin Wilson verloren, dus dat zou niet goed zijn.
Air-brake break-down
Max is zo snel dat zelfs z’n auto ‘m niet meer bij kan houden…
Ziet er allemaal erg rommelig uit. Met Max in het stoeltje ligt Renault nog meer onder een vergrootglas. Fouten maken zoals ze dit seizoen doen kan je je dan gewoon echt niet veroorloven. Jammer maar helaas.
Kan het team nog op een mooie penalty komen te staan!
@toniominestrone: Verstappen heeft er zelf al één gekregen
@jessetje: Die penalty gaat over de motor switch.
@toniominestrone: Als het goed is heeft ik ook een drive-through
@jessetje: *ie
Misschien wil Audi hem nu op le mans hebben
Kunnen ze nu gelijk nog een nieuwe motor inbouwen? Staat toch laatste… Heb je een straf “gratis” afgekocht voor verderop in het seizoen..
Red Bull geeft je vleugels vandaar dat de onderdelen wegvliegen.
Dit is niet de schuld van Renault !
Zoiets heet geloof ik een crashdieet
Net zoals met death race je tomb stone laten vallen XD
Maar ook geen aanrijding ofzo. Skeer
Ruk wind koeling
Nu ook nog een drive through-penalty erbij:
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/329871/verstappen-krijgt-drive-through-voor-incident-met-enginecover/
@Arthur94: Je was mij voor. Zuur inderdaad, ook nog verplicht in ronde 1/2/3.
@Arthur94:
Als het echt waar is dat ze de kap opzettelijk maar 50% hebben vastgezet, dan verdient TR het in mijn ogen om gediskwalificeerd te worden voor deze race. Onvoorstelbaar dat een team zo’n beslissing accepteert en de risico’s voor henzelf en anderen daarmee maar voor lief neemt. Wat als max z’n achtervleugel was kwijtgeraakt bij dit incident en hard de muur in was gegaan ?
Max is qua rijden voor mij echt een nieuwe F1 held, en niet alleen omdat onze vlag naast zijn naam staat, dus ik gun hem zéker geen diskwalificatie, maar ik denk dat het team goed is weggekomen qua straf.
Wat ’n gepruts is er nu weeral gebeurt in het Torro Rosso team tijdens de kwalificatie in Monza Italië ?
Geen wonder dat zoiets als dit gebeurd, als ze niet eens in staat zijn om een fatsoendelijke motor te maken, waarom zou het ze dan wel lukken een degelijke motorkap te maken ?
Gewoon die drive trough gelijk pakken ben je over al vanaf
Zie het nu pas.. Toch best lullig als je er te dicht achter zou zitten