• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Max Verstappen verliest motorkap tijdens kwalificatie

Auteur: ricardo, gepost 5 september 2015 om 14:32 – 49 Reacties

Max Verstappen verliest motorkap tijdens kwalificatie


Toro Rosso: “Okay, we need to cool the engine.”

Verstappen: “Say no more.”

WTF-momentje van de dag. Max Verstappen reed zojuist – opmerkelijk laat – in de kwalificatie voor de Grand Prix van Italië het circuit op, maar moest zijn ronde vroegtijdig staken. Zijn motorkap vloog eraf, samen met nog een paar stukken koolstofvezel. Een curieuze manier om de motor extra te koelen. Wel balen voor de 17-jarige Toro Rosso-coureur, want een plek in Q2 zat er niet meer in.

Lees hier de volledige uitslag van de kwalificatie.

UPDATE: nu met bewegend beeld
Max Verstappen verliest motorkap tijdens kwalificatie

Max Verstappen verliest motorkap tijdens kwalificatie
Max Verstappen verliest motorkap tijdens kwalificatie

Ook interessant!

  • Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
    Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
  • Max Verstappen wereldkampioen
    Hoe kan Max Verstappen wereldkampioen worden?
  • Video: Verstappen owneert Bottas
  • Video: hierdoor werd Verstappen wereldkampioen!

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Max Verstappen, toro-rosso

Vorig bericht: « Koning van Saoedi-Arabië reist met honderden Mercedessen
Volgend bericht: Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van Italië 2015 »

Lees Interacties

Reacties

  1. uncivilsum zegt

    5 september 2015 om 14:35

    Zo te zien test toro rosso hier hun superleggera chassis

    Login om te reageren
  2. knipperlichtje zegt

    5 september 2015 om 14:38

    Na DRS en KERS nu ook inschakelbare gewichtsbesparing in de F1?

    Login om te reageren
  3. trustmeiamanengineer zegt

    5 september 2015 om 14:39

    Schiet weer lekker op…
    Iemand al een idee waarom hij uberhaupt zo laat naar buiten ging? Zat toch al een nieuw blok in?

    Login om te reageren
    • atteh zegt

      5 september 2015 om 14:45

      @trustmeiamanengineer: Hoorde iets over dat ze met de turbo aan het werk waren.

      Login om te reageren
    • wilbertg zegt

      5 september 2015 om 15:05

      @trustmeiamanengineer: volgens wilden ze niet veel rijden om banden voor de race te bewaren

      Login om te reageren
    • hoonigan247 zegt

      5 september 2015 om 15:08

      @trustmeiamanengineer: motorproblemen…. alweer ? met nog 1:30 min ging Max de baan op im ff een test rondje te rijden maar het bleef bij 3 bochten ?

      Login om te reageren
      • atteh zegt

        5 september 2015 om 15:24

        @hoonigan247: Een outlap + 3 bochten dus ;)

        Login om te reageren
        • kylian zegt

          5 september 2015 om 15:30

          @atteh:
          Hij heeft duidelijk niet gekeken en bashed maar wat.
          Max reed met 22 sec op de klok de baan op.
          Hier kan Renault dus niets aan doen maar dat zal hem een zorg zijn, als je Renault niet bashed hoor je kennelijk niet op AB.

          Gewoon een monteur die in alle haast om nog een shakedown rondje te kunnen rijden een paar fastners vergeten is.

          Login om te reageren
          • hoonigan247 zegt

            5 september 2015 om 15:49

            @kylian: ik weet niet waar jij hebt gekeken, maar die 22 sec klopt niet hoor… 100 punten dat die met 1:30 de baan op ging voor een shakedown met de nieuwe motor

            Login om te reageren
            • lambo4all zegt

              5 september 2015 om 15:55

              @hoonigan247: nee serieus niet. 22 seconden. Met 1:30 kan je misschien nog een ronde doen, net niet eigenlijk. Het was minder dan 30 seconden dat hij eruit reed. De vlag was al gevallen toen geel kwam.

              Login om te reageren
              • hoonigan247 zegt

                5 september 2015 om 18:02

                @lambo4all: ja goed ik weet wat ik gezien heb… dat was zeker minimaal 1 min

  4. sirmustang zegt

    5 september 2015 om 14:44

    En nu in een gifje https://fat.gfycat.com/FastReadyAnchovy.webm

    Login om te reageren
  5. maferick74 zegt

    5 september 2015 om 14:47

    Willen de stagelopers met hun poten van de auto afblijven? Het is geen speelgoed.

    Login om te reageren
    • meneer zegt

      5 september 2015 om 15:12

      @maferick74: stagiair heet dat

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        5 september 2015 om 15:27

        @meneer: stageslopers

        Login om te reageren
        • dailydriver zegt

          5 september 2015 om 17:20

          @xiran: stagnatieloper

          Login om te reageren
  6. lambo4all zegt

    5 september 2015 om 14:49

    achja, haasten om de auto nog op de baan te krijgen en dan blijkbaar iets net niet helemaal vast zetten. Leren ze weer van, en het kostte Max gelukkig niets.

    Login om te reageren
  7. jaapiyo zegt

    5 september 2015 om 14:50

    Ziet er mooi uit zo, dat goud.

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      5 september 2015 om 15:12

      @jaapiyo: goud is het beste isolatiemateriaal. De mclaren f1 zat er ook vol mee.

      Login om te reageren
      • jmeverts zegt

        5 september 2015 om 16:24

        @clarkson: goud is geen warmte isolator maar juist een warmte geleider…

        Login om te reageren
        • clarkson zegt

          5 september 2015 om 19:37

          @jmeverts: haha jij heb het over goudfolie. Ik heb het hier over echt goud. Zoek naar is wat op over de mclaren f1.

          Login om te reageren
          • torsen zegt

            6 september 2015 om 00:07

            @clarkson:
            “The carbon fibre body panels and monocoque required significant heat insulation in the engine compartment, so Murray’s solution was to line the engine bay with a highly efficient heat-reflector: gold foil.”

            Gezien op goud folie ook gewoon echt goud zit snap ik je opmerking niet helemaal.
            Maar misschien ben je in de war met goud kleurig folie.

            @jmeverts: klopt Goud geleid warmte erg goed. Dat is alleen een andere toepassing dan hier gebruikt is.
            Als je het effect wilt nabootsen: stop je hand in een lege chipszak voor een minuut.

            Login om te reageren
            • silver zegt

              6 september 2015 om 00:26

              @torsen: ik heb mijn hand in een doos Pringles geschoven, en nou zit ie klem…

              Login om te reageren
  8. kets zegt

    5 september 2015 om 14:51

    James Bond style afweersystemen tegen andere coureurs, moet wel een idee van Bernie zijn geweest…

    Login om te reageren
    • 123bat zegt

      5 september 2015 om 15:16

      @kets: Helaas werken deze niet tegen The Maldonator die hem in zijn klunzigheid en vernielzucht van de baan zal vegen! Tenminste, als hij zelf niet al van de baan gevlogen is..

      Login om te reageren
  9. fconderkantlat zegt

    5 september 2015 om 15:04

    door de barriere!

    Login om te reageren
  10. Nemus zegt

    5 september 2015 om 15:05

    Goed dat er niemand achter reed… We hebben net Justin Wilson verloren, dus dat zou niet goed zijn.

    Login om te reageren
  11. tjorque zegt

    5 september 2015 om 15:21

    Air-brake break-down

    Login om te reageren
  12. Rick-dos zegt

    5 september 2015 om 15:29

    Max is zo snel dat zelfs z’n auto ‘m niet meer bij kan houden…

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    5 september 2015 om 15:49

    Ziet er allemaal erg rommelig uit. Met Max in het stoeltje ligt Renault nog meer onder een vergrootglas. Fouten maken zoals ze dit seizoen doen kan je je dan gewoon echt niet veroorloven. Jammer maar helaas.

    Login om te reageren
  14. toniominestrone zegt

    5 september 2015 om 16:01

    Kan het team nog op een mooie penalty komen te staan!

    Login om te reageren
    • jessetje zegt

      5 september 2015 om 21:14

      @toniominestrone: Verstappen heeft er zelf al één gekregen

      Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        5 september 2015 om 23:22

        @jessetje: Die penalty gaat over de motor switch.

        Login om te reageren
        • jessetje zegt

          5 september 2015 om 23:26

          @toniominestrone: Als het goed is heeft ik ook een drive-through

          Login om te reageren
          • jessetje zegt

            5 september 2015 om 23:27

            @jessetje: *ie

            Login om te reageren
  15. niekie1999 zegt

    5 september 2015 om 16:02

    Misschien wil Audi hem nu op le mans hebben

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    5 september 2015 om 16:13

    Kunnen ze nu gelijk nog een nieuwe motor inbouwen? Staat toch laatste… Heb je een straf “gratis” afgekocht voor verderop in het seizoen..

    Login om te reageren
  17. musclecar zegt

    5 september 2015 om 16:20

    Red Bull geeft je vleugels vandaar dat de onderdelen wegvliegen.
    Dit is niet de schuld van Renault !

    Login om te reageren
  18. bazzelijn zegt

    5 september 2015 om 16:27

    Zoiets heet geloof ik een crashdieet

    Login om te reageren
  19. jordy14 zegt

    5 september 2015 om 17:04

    Net zoals met death race je tomb stone laten vallen XD

    Login om te reageren
  20. jeppie zegt

    5 september 2015 om 17:20

    Maar ook geen aanrijding ofzo. Skeer

    Login om te reageren
  21. rob5nismo zegt

    5 september 2015 om 19:41

    Ruk wind koeling

    Login om te reageren
  22. Automotivedrives zegt

    5 september 2015 om 21:09

    Nu ook nog een drive through-penalty erbij:
    http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/329871/verstappen-krijgt-drive-through-voor-incident-met-enginecover/

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      5 september 2015 om 21:21

      @Arthur94: Je was mij voor. Zuur inderdaad, ook nog verplicht in ronde 1/2/3.

      Login om te reageren
    • bietje zegt

      6 september 2015 om 08:48

      @Arthur94:

      Als het echt waar is dat ze de kap opzettelijk maar 50% hebben vastgezet, dan verdient TR het in mijn ogen om gediskwalificeerd te worden voor deze race. Onvoorstelbaar dat een team zo’n beslissing accepteert en de risico’s voor henzelf en anderen daarmee maar voor lief neemt. Wat als max z’n achtervleugel was kwijtgeraakt bij dit incident en hard de muur in was gegaan ?

      Max is qua rijden voor mij echt een nieuwe F1 held, en niet alleen omdat onze vlag naast zijn naam staat, dus ik gun hem zéker geen diskwalificatie, maar ik denk dat het team goed is weggekomen qua straf.

      Login om te reageren
  23. exclusieviteitsfreak zegt

    6 september 2015 om 00:15

    Wat ’n gepruts is er nu weeral gebeurt in het Torro Rosso team tijdens de kwalificatie in Monza Italië ?

    Login om te reageren
  24. amnesia zegt

    6 september 2015 om 01:38

    Geen wonder dat zoiets als dit gebeurd, als ze niet eens in staat zijn om een fatsoendelijke motor te maken, waarom zou het ze dan wel lukken een degelijke motorkap te maken ?

    Login om te reageren
  25. rob5nismo zegt

    6 september 2015 om 09:02

    Gewoon die drive trough gelijk pakken ben je over al vanaf

    Login om te reageren
  26. gtr34 zegt

    6 september 2015 om 17:11

    Zie het nu pas.. Toch best lullig als je er te dicht achter zou zitten

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North