• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mazda MX-5 RS krijgt fijne performancegoodies

Auteur: CasperH, gepost 2 oktober 2015 om 10:46 – 32 Reacties

Afbeelding Mazda MX-5 RS krijgt fijne performancegoodiesAfbeelding Mazda MX-5 RS krijgt fijne performancegoodiesAfbeelding Mazda MX-5 RS krijgt fijne performancegoodiesAfbeelding Mazda MX-5 RS krijgt fijne performancegoodiesAfbeelding Mazda MX-5 RS krijgt fijne performancegoodiesAfbeelding Mazda MX-5 RS krijgt fijne performancegoodies

Mazda MX-5 ND RS
De Mazda MX-5 is sowieso al een auto die het van z’n fijne rij-eigenschappen moet hebben, maar nu is er een variant die nóg fijner moet sturen.

De Mazda MX-5 RS is namelijk onthuld in Japan. Deze speciale uitvoering van de MX-5 krijgt een aantal goodies mee die nóg meer rijplezier beloven. Zo is er een nieuw Bilstein onderstel, zijn er grotere remmen gemonteerd, is er een veerpootbrug gemonteerd en bovendien is er een verbeterde luchtinlaat ontwikkeld die het aanzuiggeluid verbetert.

In het interieur vinden we Alcantara gecombineerd met leer op de verwarmde Recaro’s, en er is een Bose Sound System gemonteerd met 9 speakers. Ook zijn er standaard een aantal veiligheidsgoodies aan boord, waaronder Lane Departure Warning, Blind Spot Monitoring en Adaptive Front Lighting.

Motorisch gezien zijn er helaas geen upgrades voor de 1.5 dit RS pakket is geen upgrade voor de 2.0), maar dankzij het lage gewicht (1040 kg) zou het alsnog een leuke upgrade moeten zijn. Vooralsnog wordt de RS alleen in Japan geleverd, maar als jullie genoeg zeuren bij de dealer komt er vast ook wel wat naar Europa.

Ook interessant!

  • Mazda MX-5 met treinhoorn voorkomt ongelukken!
  • opgefriste Mazda MX-5
    Opgefriste Mazda MX-5 stuurt nu eindelijk beter
  • Mazda MX-5 990S
    Mazda MX-5 990S is lichtere en sportievere MX-5
  • Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE
    Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Mazda, mx-5

Vorig bericht: « Dichte mist op Nederlandse wegen: code geel
Volgend bericht: Toyota probeert een sedan van de Yaris te maken »

Lees Interacties

Reacties

  1. boxergt zegt

    2 oktober 2015 om 10:56

    Wat een leuke auto… Maar wat een gebrek aan creativiteit vergeleken met het model uit 1990

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      2 oktober 2015 om 11:24

      @boxergt: Zo heel creatief was Mazda bij de eerste generatie ook niet:

      Kijk maar eens naar de Lotus Elan van de late sixties…

      Maar totaal niet erg dat Mazda zich door deze auto had laten inspireren. Want de eerste MX-5 was een waardig spiritueel opvolger voor deze Lotus. Én Mazda had het lef om als eerste sinds lange tijd weer eens met een betaalbare open sportieve wagen op de markt te komen. Jarenlang was er niets in dat segment. Alleen Alfa Romeo had nog iets in dit segment, maar de Spider was inmiddels al stokoud.

      Die eerste generatie was zoals we allemaal weten gelijk een schot in de roos. Én nog steeds is die sympathieke eerste MX-5 bij velen geliefd. Één van de weinige Japanse auto’s die de status van klassieker gaar krijgen.

      Login om te reageren
      • jochempie zegt

        2 oktober 2015 om 20:51

        @moveyourmind: sterker nog, ze hadden een Amerikaanse autojournalist nodig die ze ging vertellen wat ze moesten maken (Bob Hall)

        Login om te reageren
  2. bartteeuwen zegt

    2 oktober 2015 om 10:58

    “bovendien is er een verbeterde luchtinlaat ontwikkeld die het aanzuiggeluid verbetert”

    hij maakt dus meer herrie? prima :)

    Login om te reageren
  3. allesmetturbo zegt

    2 oktober 2015 om 10:58

    Vet

    Login om te reageren
  4. ettie zegt

    2 oktober 2015 om 11:11

    De derde alinea is ongeveer alles wat de mx-5 rijder niet op een mx-5 wil hebben lijkt mij. De mx-5 is in mijn ogen altijd een van de puurste rijdersauto’s geweest. Als je iets meer poespas voor dagelijks gebruik wil koop je een z4 of slk (zoals ik, Z4).

    Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      2 oktober 2015 om 12:37

      @ettie: jou laatste 3 woorden mocht je gerust weglaten hoor , of wil je liever dat ik ” WAUW heb jij een z4″ zeg?

      Login om te reageren
      • ettie zegt

        2 oktober 2015 om 13:03

        @johanhummer9: kinderachtig figuur ben je zeg. het is een tien jaar oude z4 2.5i, die zijn goed betaalbaar op dit moment, veel goedkoper dan deze mx5. Ik weet niet wat er zo raar aan is. Je weet toch wel van meer mensen wat voor een auto ze hebben? Of mag je je eigen auto ook niet meer op aj zetten?

        Login om te reageren
        • postzegel zegt

          3 oktober 2015 om 09:04

          @ettie: nee, onder autobloggers is het ten strengste verboden om over je eigen auto te spreken en al helemaal als het een koele kar betreft, dat begrijpt iedereen, ongeschreven regel enzo,…..

          (psssst; koele bak! Maar niet verder vertellen hoor!)

          Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        2 oktober 2015 om 14:12

        @johanhummer9: als we toch kinderachtig gaan doen:

        Jouw*

        Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        2 oktober 2015 om 17:41

        @johanhummer9: Ik geef mensen met een afkeurende reactie graag het voordeel van de twijfel, maar hier zie ik toch echt afgunst.

        Login om te reageren
    • duess zegt

      2 oktober 2015 om 14:04

      @ettie:
      Bij die alinea had ik een flink WTF moment, zo’n ding wil je zo kaal en licht mogelijk.

      Login om te reageren
  5. Tuono zegt

    2 oktober 2015 om 11:16

    Vond de mx5 op de foto’s niet zo geweldig maar ben ‘m laatst in het echt tegengekomen…

    … en nu wil ik er een.

    Wat een geslaagd karretje, maar dan wel graag zonder alle overbodige luxemeuk. Is in zo’n auto niet echt van toepassing.

    Login om te reageren
  6. clarkson zegt

    2 oktober 2015 om 11:22

    Hij is wel heel gaaf zo. Maar de fiat 124 spider is meer wat voor mij..

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      2 oktober 2015 om 12:35

      @clarkson: Voor de liefhebbers die hem nog niet hebben gezien: http://www.autoblog.com/photos/fiat-124-spy-shots/#slide-3639925

      Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    2 oktober 2015 om 11:36

    Kek wagentje, en Bilstein is altijd goed. Sinds kort heb ik er persoonlijk ervaring mee (jaja de VR6 heeft nu Bilstein veren en dempers) en het rijd super!

    Het ziet er alles bij elkaar uit als een leuk pakketje, alleen de wielen kunnen mij niet zo bekoren. Maar dat is simpel te fixen. Het neusje is echter nog heel erg wennen, ik hoop dat dit met een facelift verbeterd. Wie weet valt het in het echt mee, ik heb de auto namelijk nog niet in het echt kunnen bewonderen.

    Login om te reageren
  8. trustmeiamanengineer zegt

    2 oktober 2015 om 11:51

    Helemaal niet ‘helaas’ dat de 2.0 niet komt. De 1.5 is de veel betere motor voor dit wagentje.
    Ik ben trouwens benieuwd naar de Fiat 124 Spider, is al opgedoken op foto’s, is qua design aantrekkelijker. En een Italiaans MultiAir torretje met een pk of 170 is al helemaal niet verkeerd.

    Login om te reageren
  9. stephanotis zegt

    2 oktober 2015 om 12:17

    De 2.0 (MX-5 GT-M 160), met optioneel Sports Pack (=3e alinea), heeft volgens mij al alles goodies deze ook heeft.

    Het is dus a.h.w. een 1.5 GT-M met Sports Pack en het onderstel en de remmen van de 2.0, maar dan met geluidverbeteraar?

    Login om te reageren
    • bugboy zegt

      2 oktober 2015 om 13:15

      @stephanotis: De GT-M SKYACTIV-G 160 uitvoering heeft inderdaad al het Bilstein onderstel, adaptive lighting, BOSE audiosysteem, strut bars, lane departure warning en een sperdiff. Lijkt me een erg leuke auto. Jammer dat je er nooit iets over leest of de auto op de weg ziet. Mijn ervaring met Mazda was top. Superbetrouwbare auto met een heerlijke wegligging…

      Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        2 oktober 2015 om 13:21

        @bugboy: bij autovisie waren ze volgens mij niet te spreken over de Bilstein dempers. De gewone 1,5 reed veel gebalanceerder en leuker.

        Login om te reageren
  10. rob5nismo zegt

    2 oktober 2015 om 12:24

    Hoe werkte dat grijze import systeem ook alweer,

    Login om te reageren
  11. vtechlover zegt

    2 oktober 2015 om 12:36

    Word tijd dat de mx5 meer power krijgt..

    Login om te reageren
    • scott5701 zegt

      2 oktober 2015 om 17:12

      @vtechlover: hoezo? Vermogen is niet alles bij zo’n MX-5.

      Login om te reageren
    • jochempie zegt

      2 oktober 2015 om 17:25

      @vtechlover: dat is net als zeggen dat tijd word dat Keira Knightley plastic tieten koopt: you just don’t get it.

      Login om te reageren
  12. cpp1 zegt

    2 oktober 2015 om 17:15

    Best leuk. Alleen begrijp ik niet dat ze geen setje grotere wielen monteren. 1 inch groter kan al voldoende zijn. De band zit nu wel erg balon achtig op de velg. Ook zou het goed zijn om de auto 2cm lager leggen.

    Login om te reageren
  13. michaelb zegt

    2 oktober 2015 om 17:45

    Leuke auto, maar toch gebrek aan vermogen. Iets meer kracht had hem erg leuk gemaakt. Idem met de GT86/BRZ broertjes.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      3 oktober 2015 om 00:32

      @michaelb:
      Niet dus. Tenzij je er uiterst serieus mee gaat racen en ook weet hoe je uiterst serieus moet racen….

      Login om te reageren
  14. gokartmozart zegt

    2 oktober 2015 om 20:36

    De MX 5 n.a , type 1 dus , rules nog altijd als een pure rijders auto. Weinig gewicht , weinig opties , niet veel vermogen maar puur sturen.
    Ik heb er 10 jaar geleden 2 jaar dagelijks mee gereden zo’n 40.000 km per jaar en daarna heel veel snelle auto’s gehad maar hij blijft me bij als puur en fun….spijt dat ik hen toendertijd verkocht heb

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      2 oktober 2015 om 20:53

      @gokartmozart: ik heb m’n MX-5 uit 1993 nog als enige auto, in het eerste jaar van bezit ook 50K km mee gereden. Het enige waar ik spijt van heb is de hoeveelheid benzine die ik er doorgeen gejaagd heb :D

      Login om te reageren
  15. steviedenty zegt

    2 oktober 2015 om 22:18

    Als je toch een racy spider wil met een aparte uitstraling dan koop je toch een echte: een Lotus elise cr Nog betere looks en een perfecte wegligging!

    Login om te reageren
  16. BaRa zegt

    3 oktober 2015 om 05:57

    @CasperH: “helaas geen 2.0 voor Europa”. Please check your facts…

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      3 oktober 2015 om 09:05

      @BaRa: kak, je hebt gelijk. Dat nieuws had ik even gemist. Ga het aanpassen!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North