• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren 650S: de aangescherpte 12C is officieel

Auteur: sir_smokalot, gepost 17 februari 2014 om 10:23 – 32 Reacties

Afbeelding McLaren 650S: de aangescherpte 12C is officieelAfbeelding McLaren 650S: de aangescherpte 12C is officieelAfbeelding McLaren 650S: de aangescherpte 12C is officieelAfbeelding McLaren 650S: de aangescherpte 12C is officieelAfbeelding McLaren 650S: de aangescherpte 12C is officieelAfbeelding McLaren 650S: de aangescherpte 12C is officieelAfbeelding McLaren 650S: de aangescherpte 12C is officieelAfbeelding McLaren 650S: de aangescherpte 12C is officieel

McLaren 650S
McLarens 650S stak zijn P1-snuit afgelopen weekend al even om de hoek, en nu iedereen weer aan zijn werkweek begint hebben ze in Woking alle foto’s en specs de wereld ingestuurd.

De 3.799 cc grote twinturbo V8 levert in 650S-uitmonstering 650 pk en 678 Nm, tegenover 625 pk/600 Nm voor de 12C. De bijgeschaafde 12C is dus vooral koppelsterker geworden, voor nog een extra dosis souplesse. 0-100 gaat in 3,0 seconden (12C: 3,1), 0-200 geschiedt in 8,4 tellen (12: 8,8). Tegenover deze loeisnelle acceleratiespecs staat een topsnelheid van 333 km/u.

Prijzen worden later bekend gemaakt, in het VK wijzen de eerste verhalen richting een markup van zo’n 20.000 GBP. Ga voor de Nederlandse markt dus uit van zo’n 25-30 mille extra euro’s ten opzichte van de 12C, zodra het model bij McLaren-dealer Louwman Exclusive staat.

De 650S, met o.a. carbon-keramische ho-ijzers als standaarduitrusting, zal er ook als Roadster met inklapbare hardtop komen. Hij debuteert over 3 weken in Genève.

Ook interessant!

  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • Hoofdkwartier McLaren in Woking verkocht
  • Video: Mclaren 720S crasht vlak voor Mini
  • nieuwe McLaren Artura
    Video: McLaren Artura in de kreukels in Spanje

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

650s, blauw, geneve-2014, McLaren

Vorig bericht: « Autoblog uitzending gemist: Top Gear S21E03
Volgend bericht: 95% nieuwverkopen 2013 had een groen label »

Lees Interacties

Reacties

  1. hardewaarheid zegt

    17 februari 2014 om 10:33

    Dit noem ik nou een facelift! De voorkant is prachtig geworden, wel jammer dat de achterkant vrijwel identiek is gebleven.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      17 februari 2014 om 10:40

      @hardewaarheid: Eens, niets aan toe te voegen.

      Login om te reageren
    • jessetje zegt

      17 februari 2014 om 10:57

      @hardewaarheid: Precies

      Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      17 februari 2014 om 16:33

      @hardewaarheid: Dit is geen facelift.

      Login om te reageren
  2. paulaner zegt

    17 februari 2014 om 10:33

    Na de P1 oogt dit saai zeg. Hoewel dit kleurtje ‘m niet zo mooi staat in het oranje toch een indrukwekkende verschijning. Mijn voorkeur boven de 458.

    Login om te reageren
  3. Smokey zegt

    17 februari 2014 om 10:33

    Markup £20.000 ? Hebbbe hebbe

    Login om te reageren
    • roadrebel123d zegt

      17 februari 2014 om 12:34

      @Smokey: Ja, zo wordt de 12c steeds duurder en kunnen ze hun ‘instap’ mc laren met 450pk aan de prijs van de oorspronkelijke 12c aanbieden (maw helemaal niet meer zo instap)…

      Plan in 2010 was:
      12c 2010 voor 150000
      model erboven (p1) 3-4 jaar later
      model onder 12c richting 2017

      Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    17 februari 2014 om 10:36

    Ik vind hem niet mooier geworden. Jammer ook van de vooroverhang. Lijkt op de foto iig enorm. Niet mijn ding.

    Login om te reageren
  5. Ram-G-maN zegt

    17 februari 2014 om 10:49

    Hadden ze het gewoon niet McLaren MP4-12C Pro kunnen noemen? De huidige naamgeving suggereert dat het een volledig nieuw model betreft. Alhoewel, er is een ander Brits bedrijfje die het zelfde kunstje doet en er ook mee wegkomt. *kuch*Aston Martin*kuch*

    Login om te reageren
  6. snorrie11 zegt

    17 februari 2014 om 10:49

    Ik vond de MP4-12C (of zoiets :p) een stuk mooier.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 februari 2014 om 11:12

      @snorrie11: Helemaal mee eens, ik ben alleen bang dat als er binnenkort een 12C facelift komt en deze dan ook de “walviskop” krijgt.

      Login om te reageren
  7. batman zegt

    17 februari 2014 om 10:50

    Van de zijkant ziet het er toch wel goed uit hoor!

    Login om te reageren
  8. bartw zegt

    17 februari 2014 om 11:10

    Doet me beetje denken aan de Marussia B2

    Login om te reageren
  9. tbone zegt

    17 februari 2014 om 11:11

    De 12C vond ik van voren mooi, maar van achter een stuk minder om te zien. En wat doet McLaren? Ze veranderen de neus… Jammer hoor!

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      17 februari 2014 om 11:26

      @tbone: je bent niet de enige!

      Login om te reageren
  10. potver7 zegt

    17 februari 2014 om 11:18

    “carbon-keramische ho-ijzers”… moet dat niet “ho-carbon-keramieken” zijn? ;)

    Login om te reageren
  11. pomoek zegt

    17 februari 2014 om 11:28

    De mp4-12c vind ik een sympathiek ontwerp, direct en zonder Ferrari poespas, zoals de F1 dat ook is. De P1 is een waanzinnig apparaat met een bizar uiterlijk, met het golvende body work van de formule 1 mp4-22 of mp4-23. Maar deze? Tja, het voelt toch een beetje als een 12c die op een P1 wil lijken, tussen servet en tafellaken. Ik zou mij daar als bestuurder gewoon altijd een beetje lullig in voelen. daarnaast vind ik de voorkant gewoon niet bij de achterkant passen. Dat Jugendstil neusje met die no nonsense achterzijde. Het ding klopt gewoon niet.

    Login om te reageren
  12. MDA zegt

    17 februari 2014 om 11:50

    Huh… wat is dit nou? Is dit nou dat nieuwe model dat tussen de 12C en de P1 in moest gaan zitten zoals in eerdere artikels vermeldt, of is dit gewoon een hele grondige facelift van de 12C, en vervangt dit de 12C?
    Uit dit artikel lees ik vooral dat laatste, en ook de specs lijken dat te bevestigen. Maar eerder werd gerept over een tussenmodel…

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      17 februari 2014 om 12:26

      @MDA: Het is gewoon de 12C ‘Speciale’.

      Login om te reageren
  13. rosstrop zegt

    17 februari 2014 om 11:53

    Ik vind dat de achterkant ook nog wel wat aandacht verdient. De voorkant is duidelijk gevormd naar de P1, dat hadden ze bij de achterkant ook wel even mogen doen. Ik vind dit model het even net niet.

    Login om te reageren
  14. Polo90 zegt

    17 februari 2014 om 12:12

    Wat een belachelijk ding! Zelfs in de officiele foto’s ziet het ding eruit alsof de neus van de P1 gewoon gephotoshopt is op de body van de c12 … de neus is te lang!

    Login om te reageren
  15. dennisjuh95 zegt

    17 februari 2014 om 12:49

    De voorkant klopt gewoon niet met de achterkant, had niet verwacht dat McLaren een knip en plakwerk model op de markt zou brengen… Zonde.

    Login om te reageren
  16. thierryvth zegt

    17 februari 2014 om 12:56

    Ik zou voor design en style de volgende keer toch maar een paar Italianen in huren. Technisch zal het top zijn maar ik vind ze er geen van allen er uit zien.

    Login om te reageren
  17. sel777 zegt

    17 februari 2014 om 13:10

    Bij autoweek hebben ze het over het model tussen de P1 en 12C… En dus geen facelift 12C. Woe spreekt de waarheid?

    Login om te reageren
  18. kapiteinaudi zegt

    17 februari 2014 om 13:45

    Ik ben grote fan van zowel de 12C als de P1, maar om ze dan zo samen te voegen tot één auto… Ik weet het toch niet…

    Login om te reageren
  19. ar156sw zegt

    17 februari 2014 om 14:18

    Mijn eerste indruk is dat het nog het meest lijkt op een “wil een P1 zijn” bodykit van een (slechte) tuner… zoals je ook “R8” bodykits voor de Audi TT hebt…

    Ze hadden m.i. beter de voorkant wat minder en de achterkant wat meer kunnen aanpakken, en het geheel minder op de P1 laten lijken. Maar ach, niet alsof ik een potentiële klant ben :P

    Login om te reageren
  20. berlinetta zegt

    17 februari 2014 om 15:18

    Het lijkt er meer op dat een tuner een P1-kitje voor de 12C heeft uitgebracht.

    Login om te reageren
  21. grandmasterb zegt

    17 februari 2014 om 16:54

    Lelijke auto, ook van binnen niet veel soeps. Haalt het qua uiterlijk niet bij Ferrari of Lamborghini, zelfs de opel onder de sportwagens (de 911 dus) ziet er beter uit.

    Login om te reageren
  22. bmwfan20 zegt

    17 februari 2014 om 19:06

    Wat een beest!!!!!!!

    Login om te reageren
  23. kevin_verleyen zegt

    17 februari 2014 om 19:43

    Ze zouden het beter de McLaren P1/12-4C noemen. De voorkant is bijna identiek als die van de P1 en de achterkant als de 12C

    Login om te reageren
  24. toyotafortuner zegt

    17 februari 2014 om 22:11

    Vind het uiterlijk toch wel tegenvallen…

    Login om te reageren
  25. EJS zegt

    19 februari 2014 om 13:58

    Als ik in de markt zou zijn voor een supercar zou deze als cabrio hoog op mijn verlanglijstje staan….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North