• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren 650S Sprint komt het circuit bestormen

Auteur: ricardo, gepost 11 augustus 2014 om 17:46 – 13 Reacties

Afbeelding McLaren 650S Sprint komt het circuit bestormenAfbeelding McLaren 650S Sprint komt het circuit bestormenAfbeelding McLaren 650S Sprint komt het circuit bestormenAfbeelding McLaren 650S Sprint komt het circuit bestormenAfbeelding McLaren 650S Sprint komt het circuit bestormenAfbeelding McLaren 650S Sprint komt het circuit bestormenAfbeelding McLaren 650S Sprint komt het circuit bestormenAfbeelding McLaren 650S Sprint komt het circuit bestormen

McLaren 650S Sprint
McLaren heeft een nieuw brulijzer voor het circuit gepresenteerd: de 650S Sprint.

De Britten hebben de reguliere 650S een complete racetrack-behandeling gegeven. McLaren kleedde het interieur van de 650S uit om kilo’s te besparen en voegde daar een rolkooi en zespuntsgordels aan toe. Achterop plaatsten de Britten een forse spoiler om de 458-concurrent meer downforce te laten genereren. De 650S Sprint staat ook op nieuwe, instelbare veerpoten die de auto iets dichter bij de grond brengen. Ook de ProActive Chassis Control (PCC) kreeg een race set-up.

McLaren 650S

De 650S Sprint rolt op 19-inch velgen met een center-lock, die in een handomdraai te verwisselen zijn dankzij de ingebouwde luchtkrik. Achter het nieuwe velgspul heeft McLaren een ander remsysteem geplaatst. Wat wel hetzelfde is gebleven, is de 3.8-liter V8 in het midden. De verhouding van de versnellingsbak zijn wel aangepast om het geheel meer track-focussed te maken.

De auto wordt later deze maand aan de wereld voorgesteld op het Pebble Beach Concours d’Elegance, waar de auto in zijn wit/zwart/oranje-kleurstelling naast de P1 komt te staan.

De tracktoy gaat in Engeland £198,000 kosten, omgerekend zo’n €248.000

Ook interessant!

  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • Hoofdkwartier McLaren in Woking verkocht
  • Video: Mclaren 720S crasht vlak voor Mini
  • nieuwe McLaren Artura
    Video: McLaren Artura in de kreukels in Spanje

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

650s, McLaren

Vorig bericht: « Video: Nissans GT-R en Audi RS6 battelen op nat asfalt
Volgend bericht: Hier is ‘ie dan, de nieuwe Mazda MX-5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. jrk68 zegt

    11 augustus 2014 om 17:57

    Moet ik dit zien als een dure tracktoy of is McLaren van plan om er een merkencup zoals de Tropheo Pirelli van Ferrari mee te beginnen?
    Dat laatste lijkt mij wel een strak plan, al hebben de rijken daarin al veel mogelijkheden, naast Ferrari hebben ook Lamborghini en Maserati iets dergelijks.

    Login om te reageren
  2. peidur zegt

    11 augustus 2014 om 18:16

    Is er iets bekend over welk kampioenschap dit racemonster kan worden ingezet? Want McLaren rijdt natuurlijk al met GT mee in o.a. de Blanchimon series

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      11 augustus 2014 om 18:23

      @peidur: Blancpain.

      Login om te reageren
  3. ghost zegt

    11 augustus 2014 om 18:48

    Zit het stuur in het midden? Nee? Yet another boring McLaren

    Login om te reageren
    • dragspert zegt

      11 augustus 2014 om 19:44

      @ghost: Ja, want een auto is pas echt een auto als ‘ie het stuur in het midden heeft. Rij je zelf in een Matra Bagheera?

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        11 augustus 2014 om 20:34

        @dragspert: haha nee je leest niet, ik ben gewoon alleen fan van de McLaren F1.

        Login om te reageren
      • tupperware zegt

        11 augustus 2014 om 20:48

        @dragspert:
        De Bagheera en de Murena hadden hun stuur gewoon op de normale plek, wel kon je er knus schouder aan schouder met z’n drieën in.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 augustus 2014 om 21:21

      @ghost: McLaren has moved on. En heeft gelukkig nu wel budget om een linksgestuurde en een rechtsgestuurde versie te bouwen. Want dat stuur in het midden in de F1 was gewoon een besparingsmaatregel.

      Login om te reageren
  4. brabander zegt

    11 augustus 2014 om 19:46

    Is dit gewoon een track-day auto voor de rijken?

    Login om te reageren
  5. phaeton zegt

    11 augustus 2014 om 19:50

    Leuk de veranderingen t.o.v. de straatversie, maar wat is er gewijzigd t.o.v. de raceversie van de 12C? Behalve de neus…

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      11 augustus 2014 om 20:15

      @phaeton:
      Meer dan je hier kan beschrijven, die 12C is een GT3 en daar is al een 650S versie van gepresenteerd voor 2015.

      De meest opvallende zaken zijn de breedte en de hogergeplaatste grotere achtervleugel.

      Login om te reageren
    • tupperware zegt

      11 augustus 2014 om 20:19

      @phaeton:
      De 650S GT3, om het plaatje compleet te maken.
      <

      Login om te reageren
    • HzR zegt

      11 augustus 2014 om 20:58

      @phaeton: Je krijgt het volle motorvermogen van de 650S. De GT3 versie is geknepen tot rond de 500pk vanwege de regelementen. Ook heeft ie een dempersysteem gebaseerd op de straatauto, geen speciale race schokbrekers. Je kunt de instellingen dan ook wijzigen met de knop op het dashboard. Verder heeft ie ook de electronische snufjes van de straatauto die voor GT3 races verboden zijn zoals ook oa ‘brake steer’.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North