• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren MP4-12C FAB Design Terso: love it or hate it

Auteur: Dennis, gepost 6 maart 2012 om 07:38 – 18 Reacties

Afbeelding McLaren MP4-12C FAB Design Terso: love it or hate itAfbeelding McLaren MP4-12C FAB Design Terso: love it or hate itAfbeelding McLaren MP4-12C FAB Design Terso: love it or hate itAfbeelding McLaren MP4-12C FAB Design Terso: love it or hate itAfbeelding McLaren MP4-12C FAB Design Terso: love it or hate itAfbeelding McLaren MP4-12C FAB Design Terso: love it or hate itAfbeelding McLaren MP4-12C FAB Design Terso: love it or hate itAfbeelding McLaren MP4-12C FAB Design Terso: love it or hate it

McLaren MP4-12C FAB Design Terso
Love it or hate it, geldt wel vaker voor de creaties van de Zwitserse tuner FAB Design. Op de autoshow van Genève speelt de tuner een thuiswedstrijdje met de hagelwitte McLaren MP4-12C FAB Design Terso.

Waar de MP4-12C van huis uit een redelijk braaf lijnenspel meekreeg, gooit FAB Design het over een iets andere boeg. Het aerodynamica pakket geeft de supercar een veel meer uitgesproken uiterlijk. Een voorbumper met veel grotere luchtinlaten en ook de luchthappers in de side-skirts zijn qua omvang toegenomen.

Vlak onder de voorruit werd een spoiler gemonteerd, als onderdeel van de “motorkap” (de motor ligt achterin). Bovenop het originele brave bipsspoilertje werd een heuse picknicktafel gemonteerd.

Het uitlaatsysteem van de McLaren werd onder handen genomen waarmee tegelijk het vermogen een upgrade kreeg van 600 naar 680 pk. Het koppel neemt hiermee toe van 600 Nm naar 715 Nm. Het sprintje naar 100 km/u duurt nog altijd minder dan 3 seconden en de topsnelheid is toegenomen van zo’n 322 km/u nar 343 km/u. Dit alles op 20 inch sloffen met Dunlop SportMaxx rubber.

Aan het interieur is ook gedacht. Daarover kan FAB Design kort zijn. Bijna alles is mogelijk: leer, alcantara, aluminium, carbon, de klant roept maar.

Ook interessant!

  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • Hoofdkwartier McLaren in Woking verkocht
  • Video: Mclaren 720S crasht vlak voor Mini
  • nieuwe McLaren Artura
    Video: McLaren Artura in de kreukels in Spanje

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, fab-design, geneve, geneve-2012, McLaren, mp4-12c, tuning

Vorig bericht: « Video: Lamborghini Aventador J speedster
Volgend bericht: Video: onthulling van de Bugatti Grand Sport Vitesse »

Lees Interacties

Reacties

  1. RubenPriest zegt

    6 maart 2012 om 07:42

    Vind het nog wel meevallen qua extremiteit vergeleken met die SLS van ze.

    Login om te reageren
  2. audi18 zegt

    6 maart 2012 om 07:43

    Meestal ben ik niet van de fab designs naar deze is niet slecht, hij kan het wel hebben, zou wel gelijk die spoiler eraf slopen

    Login om te reageren
    • burninrubber zegt

      6 maart 2012 om 13:35

      @audi18: Haha you read my mind

      Login om te reageren
  3. porteno zegt

    6 maart 2012 om 07:56

    doe mij de originele maar.

    Login om te reageren
  4. meneersander zegt

    6 maart 2012 om 08:06

    Afschuwelijk, wat is die lelijk!

    Login om te reageren
  5. michelyman zegt

    6 maart 2012 om 08:20

    Het orgineel vind ik wat saai, maar dit is gewoon lelijk. Bah!

    Login om te reageren
  6. norge zegt

    6 maart 2012 om 08:37

    Beter als het (saaie) origineel, maar wat een lelijke grote naden overal zeg :(

    Login om te reageren
  7. stefanamsterdam zegt

    6 maart 2012 om 08:55

    dit s t eerste van FAB wat ik nog aardig vind, maar wel zonder die achterlijke spoiler..

    Login om te reageren
  8. brian078 zegt

    6 maart 2012 om 09:24

    Ik vind hem wel al een stuk beter dan de orginele

    Login om te reageren
  9. Rsimon zegt

    6 maart 2012 om 09:26

    die voorkant valt nog mee, naar FAB-normen , maar langs acht zijn ze helemaal hunzelve geworden …

    Login om te reageren
  10. trisx zegt

    6 maart 2012 om 09:55

    Love it!!!!

    Login om te reageren
  11. Freewarefreak zegt

    6 maart 2012 om 11:36

    Nee dank, voor mij een originele. Of die met 666 PK van even terug. Die was mooi. Deze sla ik over.

    Login om te reageren
  12. douwe zegt

    6 maart 2012 om 12:55

    zijn 2 spoilers/airbrake niet een beetje te veel van het goede? voor de rest mooi ding hoor

    Login om te reageren
  13. Volvo_440_turbo zegt

    6 maart 2012 om 14:31

    Man man! Ziet er niet uit! FAB design, die maken auto’s op de manier hoe ik ze tekende als ik 12 jaar was en nog geen smaak had…

    Login om te reageren
  14. hahahi20 zegt

    6 maart 2012 om 16:43

    beetje merchilago achtige achterkant (excuses dat ik niet weet hoe ik dat spel, maar ik ben geen italiaan)

    Login om te reageren
  15. fiestafeest zegt

    6 maart 2012 om 19:22

    hmmm de mclaren mp4-12c Fap! design

    Login om te reageren
  16. monk zegt

    6 maart 2012 om 21:51

    Een grote vooruitgang wat betreft FAB-design in iedergeval. Ik vind alleen de afwerking toch een beetje van een erg laag niveau voor dit segment auto’s (als je kijkt naar de afwerking van naden, een raar randje van het rooster achter de achtelichten dat nog boven de bumper uitsteekt, de afwerking van het luchtgat aan de zijkant van de voorbumper).

    Login om te reageren
  17. Tonnie zegt

    7 maart 2012 om 08:54

    Ziet er wel goed bruut uit zo! Achterkant beetje futuristisch, vind ik leuk. En voorkant is gewoon mooi geworden zo!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North