• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer bewegende beelden van autonome Audi TT-S

Auteur: vvb, gepost 25 juni 2010 om 21:13 – 15 Reacties

autonome Audi TT-S
De computerwizzkids die de zelfsturende Audi TT-S hebben ontwikkeld komen weer met nieuws: zo hebben ze het project beplakt met nostalgische Audi Quattro-stickers. Ook is er een nieuw filmpje van het autonome vehikel. Zeg nou zelf: het blijft toch een maf gezicht, zo’n zelfsturende auto?

Misschien ken je het wel. Die splitsecond van twijfel wanneer er een Britse RHD-auto langsrijdt. Hee daar zit nie… Oh nee. Hij zit rechts. Hoe zou je staan te kijken als de autonome Audi TT-S uit het filmpje hieronder langskomt? Het nieuwe stickersetje verwijst naar de S1-oerquattro die in 1985 het snelste was in de Pikes Peak Hill Climb.

Oorspronkelijk was het idee om autonome TT-S te laten meerijden met de Pikes Peak van dit jaar. Die is aanstaande zondag en dat gaat ‘m niet worden. Dit najaar is nu de planning. De technici achter de auto hebben ook nog een andere ambitie: het binnenhalen voor het wereldsnelheidsrecord voor zelfsturende auto’s. Hier horen we vast nog meer over…

Klik!

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Dit is dan écht de aller-allerlaatste Audi TT

Nieuwste artikelen

  • Video: In het donker over een doorgetrokken streep inhalen
  • Tanken over de grens gaat in 2026 nóg meer lonen, maar wel alleen in dit land
  • Overleden Call of Duty-oprichter laat prachtige autocollectie achter
  • Video: Tesla-influencer laat zien hoe Full Self-Driving zorgt voor spookrijden en crash
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, autonoom, pikes-peak, Techniek, tt-s

Vorig bericht: « Bodykit-tip: nieuwe neus voor oude VW Jetta
Volgend bericht: Het M3-renderingseizoen is begonnen! »

Lees Interacties

Reacties

  1. HDM zegt

    25 juni 2010 om 21:23

    En hoe hoog ligt dat record? Misschien leuk te vermelden.

    Mercedes heeft in de jaren 90 al een wagen met 130 of 140 de snelweg opgestuurd, maar dat zal denk ik niet het record zijn of wel soms?

    Login om te reageren
  2. RenesisHP zegt

    25 juni 2010 om 21:27

    “Hoe zou je staan te kijken als de autonome Audi TT-S uit het filmpje hieronder langskomt?”

    Ehh, bang waarschijnlijk. Ik vertrouw dit soort dingen nog niet helemaal. Iets te veel ellende met computers meegemaakt om daar op te kunnen rekenen.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      26 juni 2010 om 11:51

      @RenesisHP: En toch denk ik dat dit de toekomst heeft, vooral voor vrachtwagens. Op lange ritten is het toch heerlijk als je even kan overschakelen op de auto-pilot (-:

      Login om te reageren
  3. ace_dave zegt

    25 juni 2010 om 21:36

    @RenisisHP: Eens… Die dingen zijn gewoon (nog) niet te vertrouwen… Menselijke bestuurders halen ook wel eens eens fratsen uit.. Maar dan weet je gewoon wanneer het mis kan gaan :-S

    Login om te reageren
  4. Laurens zegt

    25 juni 2010 om 21:43

    99% wil dit.

    Login om te reageren
  5. ace_dave zegt

    25 juni 2010 om 21:50

    @Laurens: Ik schaar me dan alvast tussen die andere 1% ;)

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      25 juni 2010 om 22:00

      @ace_dave: misschien krijgen we een eigen baantje. Zeker gedurende de overgangsperiode. Altijd wel een systeemtester (gek) die even een noodstopje maakt :-)

      Login om te reageren
  6. AutoInformatief zegt

    25 juni 2010 om 22:12

    Op Discovery is er ook zo’n serie waar diverse groepen gevolgd worden die meedoen aan de Darpa challenge meen ik.

    Daar zie je hoe onbetrouwbaar dit alles nog is. Met heel veel sensors en maanden aan coderen kan één simpele, onverwachte, beweging alles door elkaar gooien.

    Zo zie je in die serie ook geregeld dat ze de “kill switch” moeten indrukken om een aanrijding te voorkomen, of dat een auto gewoon op hol slaat.

    Login om te reageren
  7. willie zegt

    25 juni 2010 om 22:18

    zo’n autonome TT zou een voorbeeld moeten nemen aan een lemming. die maakt er zelf een eind als’ie te veel is. weg met deze enorme saaie lullen bak.

    Login om te reageren
  8. Megakix zegt

    25 juni 2010 om 22:32

    BMW was hier zoveel eerder mee…en Benz…tsja, als Audi iets ruikt denken ze al markt te hebben..maar het is boekhoudersgeneuzel eerste orde…

    Login om te reageren
  9. HDM zegt

    25 juni 2010 om 23:34

    @AutoInformatief: ja, Robocar of zo, idd gefocussed op de DARPA Challenge.

    Login om te reageren
  10. Ronny zegt

    26 juni 2010 om 09:24

    Ja wat die darpa challenge betreft, die auto’s worden vnl gecodeerd door studenten = geen kwalitatieve software. Zal inderdaad vol met bugs zitten :D

    Login om te reageren
  11. Dog zegt

    26 juni 2010 om 11:01

    @Megakix: Je domme fanboy opmerking valt door de mand; het zijn studenten van de Stanford University; niet de autofabrikant zelf. Je kortzichtigheid is treffend, maar geen reden om het zo ongenegeerd te etaleren …

    Login om te reageren
  12. raul8711 zegt

    26 juni 2010 om 14:09

    Het is wachten op de eerste rijtest van Autoblog zonder presentator, nu maar hopen dat de cameraman een beetje vertrouwen heeft in deze techniek.

    Login om te reageren
  13. janklaassen zegt

    26 juni 2010 om 14:24

    goed geprobeerd en geregeld van Audi.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North