• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer foto’s: Ford Focus RS [update: en video]

Auteur: RubenBaeten, gepost 10 december 2008 om 16:14 – 52 Reacties

Afbeelding Meer foto’s: Ford Focus RS [update: en video]Afbeelding Meer foto’s: Ford Focus RS [update: en video]Afbeelding Meer foto’s: Ford Focus RS [update: en video]Afbeelding Meer foto’s: Ford Focus RS [update: en video]Afbeelding Meer foto’s: Ford Focus RS [update: en video]Afbeelding Meer foto’s: Ford Focus RS [update: en video]Afbeelding Meer foto’s: Ford Focus RS [update: en video]Afbeelding Meer foto’s: Ford Focus RS [update: en video]

Ford Focus RS

Wat is het toch een lekker ding.

Voor een goede hot hatch mogen ze ons ’s nachts wakker maken; we waren dan ook zielsgelukkig toen de nieuwe Focus RS in het wild werd gespot in België. En nu heeft Ford meer plaatjes de wereld in geslingerd, deze keer officieel van de productieversie en in mooi glimmend blauw. Even genieten…

UPDATE: En we hebben een videootje waarin het beestje lekker door een arena gejaagd wordt bij de Wales Rally.

Ford Focus RS

Met dank aan iMotor!

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
    Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
  • Video: daarom heb je een linker buitenspiegel
  • Ford Focus ST Edition
    Ford Focus ST Edition is doekje voor het bloeden

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

focus-rs, Ford

Vorig bericht: « Carmageddon update #11: een stapje dichterbij $15 miljard
Volgend bericht: Video: Jay Leno en de allereerste Corvette ZR1 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Breinstein zegt

    10 december 2008 om 16:19

    ik vind de auto niet mooi maar een bom op wielen is het wel. kijk al uit naar de rijimpressie ;)

    Login om te reageren
  2. Macmark zegt

    10 december 2008 om 16:19

    Die achterkant is echt top

    Login om te reageren
  3. Enrico zegt

    10 december 2008 om 16:19

    Het blijft op een kadett lijken. En het stuur zit aan de verkeerde kant, op de een of andere manier vind ik t lelijk.

    Login om te reageren
  4. dotternetta zegt

    10 december 2008 om 16:20

    Is dit een nieuw model ofzo? Ik begrijp de ophef niet. Deze rijdt toch allang rond? Of zie je, net als bij Audi, het verschil nauwelijks?

    Login om te reageren
  5. TeunGSRD zegt

    10 december 2008 om 16:23

    Wat een FANTASTISCHE wagen! Normaliter ben ik niet zo van de hot-hatches á la golf gti, maar dit is echt een bruut bakkie. (bakkie koffieeee)
    Ik vond de facelift van deze focus al een enorm positief verschil, maar dit onderstreept alles alleen maar.

    Geil dingetje!

    Login om te reageren
  6. Riess14 zegt

    10 december 2008 om 16:27

    prachtige auto!
    maar in het blauw vind ik hem wel lelijk, doe mij maar een groene of een oranje.

    Login om te reageren
  7. Enrico zegt

    10 december 2008 om 16:29

    Hier, dit is m (hij reed idd allang rond!):

    Login om te reageren
  8. Stijn zegt

    10 december 2008 om 16:39

    Staat (zeker vooraan) toch wel wat hoog op zijn pootjes :s

    Login om te reageren
  9. Tommy zegt

    10 december 2008 om 16:44

    @dotternetta: De Focus RS is nog geen eens in productie dus kan ook niet rondrijden, misschien alleen wat testwagens.

    Best een leuk ding, hij ziet er mooi uit zo, één kritiek puntje, de bandjes zijn natuurlijk veel te smal het ziet er zo iel uit. Ben benieuwd of hij de 300 pk goed op de weg kan krijgen over de voorwieltjes.

    Login om te reageren
  10. Roadronner zegt

    10 december 2008 om 16:45

    Het is een rally-gerelateerde wagen, een beetje bodemvrijheid is bovendien wel zo praktisch in het dagelijks gebruik. Ziet er enorm goed uit, ben reuze benieuwd naar een rijtest! Impreza eat your heart out 8-)

    Login om te reageren
  11. VonStroke zegt

    10 december 2008 om 16:47

    Wat is ie lelijk hé. Nee echt, gewoon lelijk.

    Login om te reageren
  12. alex zegt

    10 december 2008 om 16:52

    -edit: caps lock uit graag-
    wat een super mooi ding!

    Login om te reageren
  13. CrazyHenkie zegt

    10 december 2008 om 16:52

    Nee hij´s mooi! Zou m enkel wel in het groen wil ipv dit blauw, op deze persfoto´s komt het niet zo sterk over. Als het gifgroen net zo fel is als het ST-oranje, dat zit dat wel goed!

    Login om te reageren
  14. Victortje. zegt

    10 december 2008 om 16:59

    @dotternetta, even opnieuw lezen dat het 1 een RS is, 2 300PK op de voorwielen heeft 3 dit een grote concurrent voor R32jes word!

    Login om te reageren
  15. Dennie zegt

    10 december 2008 om 17:03

    @ Enrico
    De enige gelijkenis tussen die kadet en de focus is zijn kleur, maarja sommige mensen kijken maar alleen naar de kleur, dus ik neem het u niet kwalijk.

    Login om te reageren
  16. erwtje20 zegt

    10 december 2008 om 17:19

    hotste hot hatch!

    Login om te reageren
  17. flappie zegt

    10 december 2008 om 17:26

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  18. freek zegt

    10 december 2008 om 17:26

    Mooie bak man, in het zwart word hij helemaal bruut!

    wanneer is de rijtest online bij @ ABHD?? :D

    Login om te reageren
  19. marruk zegt

    10 december 2008 om 17:35

    @Victortje:
    Een grote concurrent voor R32jes??
    Hahaha, laat me niet lachen! Denk je echt dat een R32 dit bijhoudt??
    De RS heeft dan wel geen 4WD, maar na alles wat ik gelezen heb ga ik
    er vanuit dat hij daar geen nadeel van heeft. Plus, het maakt hem een behoorlijk aantal kilootjes lichter. Tel daar de eeuwige voorsprong van Ford
    wat betreft rijeigenschappen bij op, en ik weet wel wie er als eerst bij het volgende stoplicht aankomt.

    Maar ik zou ‘m inderdaad ook in gifgroen laten afleveren,
    dat staat ‘m zo goed! Dat blauw was voor de eerste generatie Focus RS.

    Login om te reageren
  20. christophe zegt

    10 december 2008 om 17:42

    echt heel mooie en degelijke wagen lijkt het me , zoals hierboven gezegd een r32 is echt peanuts hierbij vergeleken…

    Login om te reageren
  21. Tinus zegt

    10 december 2008 om 17:45

    Flink partijtje onderstuur op het filmpje..

    Wel een vette bak! Die oude vind ik nog mooier.

    Login om te reageren
  22. The Apple zegt

    10 december 2008 om 17:58

    Ik wil snel rijden en ik ben een sjonnie, maar ik heb het budget niet om een snelle(betrouwbare en degelijke) auto te kopen.
    Dus koop ik deze nutteloze ford met 300+ pk dat bij de start van een sprint al 100pk verliest door wheelspin.
    Als ik boven de 200 rijd, gaat mijn auto van de linkse rijstrook naar de rechtse waaien.
    Maar zolang ik die grote(nutteloze) lelijke spoiler achterop heb, weet ik dat ik strak op de baan zit.

    Login om te reageren
  23. jOnas zegt

    10 december 2008 om 17:59

    In het blauw lijkt hij gelijk een pak minder johny

    Login om te reageren
  24. Joost zegt

    10 december 2008 om 18:20

    @ The apple

    hmm dus….ik vind het een beetje een sjonnie reactie eigenlijk. Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen met die wheelspin en ik vind dat je deze auto wel degelijk als betrouwbaar en degelijk kan noemen. Ik rij er in ieder geval al 3 jaar met bijna geen problemen 35.000 km per jaar mee.

    Login om te reageren
  25. lincoln zegt

    10 december 2008 om 18:39

    ik geloof dat Ford altijd wel heel serieus een goede auto wil neerzetten ..
    en er alles aan doet om hun klanten te binden ..

    dit sjonnie te noemen is lager dan sjonnie iig ..

    Login om te reageren
  26. JanJansen zegt

    10 december 2008 om 18:40

    Naast het Quaife torsen diff. zit er een revolutionaire voorwielophanging op die “torque-steer” moet verminderen. Ford noemt heet RevoKnuckle, right…
    Hieronder het concept:


    Ford heeft sinds de eerste Focus altijd goed sturende auto’s gemaakt, ben heel benieuwd naar deze versie.

    Login om te reageren
  27. JohNL zegt

    10 december 2008 om 19:03

    Stijlvol is ‘ie niet, maar ik zou er best eens in willen rijden :)

    Login om te reageren
  28. Tinus zegt

    10 december 2008 om 19:06

    Die wielophanging ziet er heel fancy uit.. Het fusee niet direct op de draagarm. Niets nieuws, check de wielophanging van een audi a4 eens. Die had dit al in 1995!

    Meer dan een verkleinde schuurstraal is het niet voor zover in kan ontdekken.

    Login om te reageren
  29. Een betere ontwerper zegt

    10 december 2008 om 19:38

    De vorige RS Focus vond ik al vet, deze al helemaal. Blauw graag.

    Login om te reageren
  30. johnnyt-jet zegt

    10 december 2008 om 19:57

    wel iets voor johnny hoor.

    Login om te reageren
  31. jorden zegt

    10 december 2008 om 20:27

    wanneer rally rijden je ding is

    Login om te reageren
  32. Marco zegt

    10 december 2008 om 20:42

    Geweldig bak, maar dan niet in het gifgroen maar in het ST-oranje. Ik ga alvast sparen!

    Login om te reageren
  33. RS zegt

    10 december 2008 om 21:05

    @ Tinus
    Het principe is misschien hetzelfde maar de daadwerkelijk uitvoering zal anders in elkaar zitten. Anders had de RS4 waarschijnlijk ook geen Quattro meegekregen. Hoewel dit systeem zich in de Focus natuurlijk nog moet gaan bewijzen.

    Login om te reageren
  34. sim zegt

    10 december 2008 om 21:59

    Mooie auto.
    Vergeleken met 1 serie van BMW is dit een beauty

    Login om te reageren
  35. Ralph zegt

    10 december 2008 om 23:35

    idd. net een Op@# Kadettilac GSi…

    Maar goed on topic.: dit is een echte bom weer van Ford. Ondanks die 5 cil. van Volvo in het vooronder.

    Mean Grean moet ie gewoon zijn als bij de ‘concept’.

    Login om te reageren
  36. SJ zegt

    11 december 2008 om 00:42

    Ik vond de vorige RS toch mooier. Die zag er meer wolf in schaafskleren uit, maar juist ook weer veel uhhh… professioneler (kan niet op het goede woord komen). Deze is toch net iets te bespoilerd, dat had iets ingetogener gemogen, maar verder heb ik hem liever dan iedere andere hot hatch op dit moment.

    En de vergelijking met de Kadett is ook leuk. Ik denk dat de kans dat die Kadett zich om een boom vouwt met dagelijks gebruik (door een bijpassend type bestuurder) dan de Focus tijdens een rally in de bossen van Zweden. Als die Kadett uberhaupt een hoge snelheid kan halen.

    Login om te reageren
  37. Pieter-Jan zegt

    11 december 2008 om 08:53

    Alle charme van een laaghangende balzak, maar de wagen zal zich wel op een andere manier bewijzen. Jammer van de prijs. Misschien gaat Ford toch nog failliet, en kunnen we die dingen voor een appel en een ei op pikken.

    Login om te reageren
  38. Nanning zegt

    11 december 2008 om 08:56

    @Tinus: 1995 A4 klinkt weinig sportief..

    Ik denk dat Ford een flink beter vertrekpunt had dan de oude A4 (nl. de gewone Focus reeks en de ST).

    Nog meer prestaties van FWD? Als iemand het kan, dan moet het toch Ford wel zijn.

    En ach, die spoilers.. De nieuwe RS zal toch wel een flink stukkie duurder zijn dan de vorige; en dat ‘moet’ toch ook zichtbaar zijn
    (Blijft toch een Focus voor de prijs van een BMW 325…?)

    Ons bent benieuwd!

    Login om te reageren
  39. Nanning zegt

    11 december 2008 om 09:01

    @Pieter-Jan: prijs? Wat weet jij wat ik niet weet?

    Login om te reageren
  40. Pieter-Jan zegt

    11 december 2008 om 09:11

    @nanning

    Ik heb ergens (hier op AB?) gelezen €39k in Duistland. Voor België en Nederland mag je er nog een schepje bovenop doen (met 300pk is dat €5000 inschrijving, en hetzelfde voor verzekering in België, denk ik). Ik vind €20k al veel voor een auto.

    Login om te reageren
  41. Altron zegt

    11 december 2008 om 10:29

    wanneer doen ze nou eens wat aan die lelijke achterkant…

    Login om te reageren
  42. johnnyt-jet zegt

    11 december 2008 om 10:33

    van je vrouw ?

    Login om te reageren
  43. Daan zegt

    11 december 2008 om 11:47

    word nu toch heel erg benieuwd naar de prijs en de precieze prestaties! Laat maar komen!

    Login om te reageren
  44. Miklo zegt

    11 december 2008 om 15:08

    @ enrico
    haha ga dit toch niet verglijken met een opel kadet.
    Dit is een beest, geen domme opel.

    Login om te reageren
  45. Hans zegt

    11 december 2008 om 15:49

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  46. Enrico zegt

    11 december 2008 om 16:02

    I know, I know… Maar toch lijkt ie er op, qua design dan :P

    Login om te reageren
  47. Tinus zegt

    11 december 2008 om 16:59

    @ RS en Nanning

    Het heeft niets te maken met grip of sportiviteit. Het is immers tegen torque-steer. Maw het elimineren van aandrijfreacties in het stuur.

    Audi concurreert tegen auto’s als BMW en Mercedes. Die zijn achterwielaangedreven en hebben daardoor geen last van torque steer. Dus Audi heeft een wielophanging ontworpen waarbij je zonder aandrijfreacties in het stuur toch een de voorwiel kan aandrijven.

    En ja, dat was al in 1995..

    Maakt niet uit, ik zou ook liever deze RS rijden dan een A4! (behalve de S4/RS$ natuurlijk)

    Login om te reageren
  48. RS zegt

    11 december 2008 om 17:34

    @ Tinus
    Volgens baas Capito heeft hun nieuwe systeem naast het tegengaan van torque-steer ook met grip en sportiviteit te maken.

    “As you would expect, we gave all-wheel-drive careful consideration, but by combining and tuning these elements and learning from Ford’s expertise in industry-leading handling, we have managed to eliminate the weight of AWD from the car and still have been able to target a class-leading balance of traction, handling and performance.

    “The result is a lightweight set-up, that will deliver the right blend of traction and razor sharp controllability – in a way no one would have expected from front-wheel-drive, and we believe we have made the right choice,”

    http://www.motivemag.com/pub/news/Ford_Focus_RS_-_No_Soup_for_You.shtml

    Login om te reageren
  49. Tinus zegt

    11 december 2008 om 18:32

    Je doet je naam eer aan RS! Een die-hard fan?

    maar wat van dat verhaal waar is moet nog maar blijken, marketing is iets wat je altijd met een korreltje zout moet nemen. Ze zullen niet zeggen dat ie een beroerde wegligging heeft natuurlijk haha.

    Ken je Cillit Bang met de munt-test? I rest my case..

    Login om te reageren
  50. RS zegt

    11 december 2008 om 19:44

    Haha ja dat Cillit Bang is echt een klassieker. Hoewel ze er bij de Europese afdeling van Ford niet vaak een potje van maken moet het zich inderdaad allemaal nog wel gaan bewijzen.

    De RS reeks van Ford vind ik stuk voor stuk erg interessant maar echt die-hard of merkentrouw ben ik niet. Zolang het maar licht en snel is en een korte wielbasis heeft. ;)

    Login om te reageren
  51. segura zegt

    11 december 2008 om 20:39

    http://www.youtube.com/watch?v=5ty4gEgEQVg

    Login om te reageren
  52. Fordfan zegt

    13 december 2008 om 20:21

    Ik vind het een mooi dingetje, en ik blijf het een mooi dingetje vinden!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North