• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer info over de Audi S1

Auteur: RubenBaeten, gepost 7 januari 2009 om 15:39 – 49 Reacties

Audi A1 Sportback concept
Nee, dan bedoelen we niet die extreem gave oer-S1, maar de sportiefste variant van Audi’s nieuwste kleinste autootje. De productieversie van de A1 Sportback kunnen we in de loop van dit jaar verwachten, en natuurlijk zijn jullie dan automatisch benieuwd naar de specs van de S1.

Want die komt er, volgens . Aan de buitenkant zullen we hem kunnen herkennen aan geprononceerde wielkasten met 19″ velgen erin, een spoiler op het dak en een agressiever front met een splitter eronder. Uiteraard vinden we ook LED-kerstverlichting en een chromen accentje hier en daar terug op dit topmodelletje.

De auto zou uitgerust zijn met de 1.4 TSI-motor met turbo èn supercharger die we ook in de Polo GTI en Ibiza Cupra terug kunnen vinden, goed voor minstens 200 pk. Achter de motor hangt een zeventraps S-tronic dubbele-koppelings-robotbak. Dit in combinatie met quattro-aandrijving met een lichte voorkeur voor de achterwielen (40:60) zou van de S1 een heel leuk speelkameraadje moeten maken.

Hoe de sprint van 0-100 verloopt laat zich voorlopig nog raden, maar er wordt gegokt op een tijd van rond de zes seconden – serieus snel dus. Ook de begrensde topsnelheid van 250 km/h moet een apart gevoel geven in zo’n klein ding. Dit alles betekent niet dat je met de S1 al te vaak aan de pomp zal staan; reken op een verbruik van zo’n 1 op 15 gemiddeld.

In Groot-Brittannië schat men de prijs van de S1 op zo’n £25.000, oftewel €27.600. Ga er dus maar vanuit dat wij dik over de 30 mille moeten betalen voor dit gifkikkertje, waarmee hij toch aardig in het vaarwater van de Golf GTI begint te komen.

Ook interessant!

  • Supersportieve Audi A1
    Supersportieve A1 Sportback is bijna een S1
  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Audi A1, s1

Vorig bericht: « Gespot: de letters ‘GT’
Volgend bericht: Donkervoort met Nürburgring-record te koop »

Lees Interacties

Reacties

  1. MagikJourney zegt

    7 januari 2009 om 15:41

    30 mille beetje duur vind je niet?

    Login om te reageren
  2. stefan zegt

    7 januari 2009 om 15:42

    NAJS

    doe mij die maar

    Login om te reageren
  3. TomRS6 zegt

    7 januari 2009 om 15:43

    Maar…. Dan rijdt je wel een Audi ipv een VW

    Login om te reageren
  4. Christian Adriaensen zegt

    7 januari 2009 om 15:43

    30.000 euro…voor dit ??? Pfff…next please…

    Login om te reageren
  5. Majinstar zegt

    7 januari 2009 om 15:48

    Kicken !!!!! de 1ste gehandicapte auto van nul naar 100 in 6 sec.

    Login om te reageren
  6. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    7 januari 2009 om 15:53

    Tja, ze hadden nog een platformpje van een oude Polo ergens in de hoek staan en dachten: kom!

    Is maar 1 reden voor dit autootje: gemiddelde uitstoot over de gehele productlinie verlagen. Daarom ook 30 mille. Hoeft geen extreem volume te draaien maar elke die ze verkopen zit dan i.i.g. een dikke marge op…

    Kortom: slim!

    En zijn vast weer genoeg badge-nerds die erin trappen.

    Login om te reageren
  7. Laurens zegt

    7 januari 2009 om 15:57

    De afbeeldingen van de concept A1 lijken mij net een concept voor de nieuwe A3. Qua afmetingen is hij ongeveer hetzelfde.. Het lijkt me sterk dat de definitieve A1 veel op het concept lijkt.

    Login om te reageren
  8. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    7 januari 2009 om 16:12

    Ik vind trouwens het interieur wel heel cool in zn eenvoud!
    Maarja, dit is de concept…
    Ben benieuwd wat ervan overblijft in de productieversie.

    Login om te reageren
  9. Endlezz zegt

    7 januari 2009 om 16:14

    Leuk, maar ik zou me nooit veilig voelen in zoiets, ervan uitgaand dat ik er al in zou passen… liever een snelle middenklasser dan een stadswagentje met 200pk :/

    Login om te reageren
  10. Pauluz328i zegt

    7 januari 2009 om 16:21

    Ut lijkt haast een volvo c30 die achter kant enzo.
    Maar het zal wel een grappig ding worden daar niet van.
    Maar helaas het spreekt me niet aan. next….

    Login om te reageren
  11. Jesper zegt

    7 januari 2009 om 16:21

    Mwoah, niet verkeerd die specs, wanneer zien we de RS1? :P

    Nee serieus, die prijs, dat is toch belachelijk, voor 30 mille rijd je ook een hele nette Golf, die je vervolgens kan chippen tot vast wel 200pk of meer…
    Ik denk dat je dan beter voor de één na hoogste versie van de A1 kan gaan – zal wel een 1.6 FSI 105pk zijn – en die laten chippen tot zeg 170…

    SAAB heeft het bestaansrecht van de A1 behoorlijk goed omschreven denk ik ;)

    Login om te reageren
  12. Jochempie zegt

    7 januari 2009 om 16:22

    30 mille is een normale prijs voor een bom als deze auto. Hij’s dus nog sneller dan een GTI en exclusiever. Erg tof!

    Login om te reageren
  13. q-oekje zegt

    7 januari 2009 om 16:23

    die gril heb ik eerder gezien hij lijkt hier wel een beetje op
    http://www.youtube.com/watch?v=471S994veeM :P

    Login om te reageren
  14. SjoerdV zegt

    7 januari 2009 om 16:26

    gadver de gadver! Niet bepaald mijn smaak. Wat zijn de concurrenten?

    Login om te reageren
  15. Melvivio zegt

    7 januari 2009 om 16:27

    Als ze deze nou eens exact zo laten, zou ik er nog best 30K voor neer leggen.

    Maar denk zo’n beetje het enige wat van het concept model over blijft is de vorm en de koplampen.

    Als ze het interieur nou ook eens zouden houden, was het tenminste niet meteen je zakelijke duitste net iets hippe golf.. Maar gewoon alom een toffe auto.

    Ahjah, niet dat het zakelijke duits zo verkeerd is. maar is dat echt wat we willen ?
    Nee, we willen dit ! dus laat maar kopen, ik steel alvast een paar spaarvarkentjes van kinderen bij mij uit de straat (6)

    Login om te reageren
  16. Larrs zegt

    7 januari 2009 om 16:37

    Ik vind snelle kleine auto’s erg leuk, maar een kleine Audi is even wennen.

    Login om te reageren
  17. q-oekje zegt

    7 januari 2009 om 16:44

    jah zeker kleine audi is wennen? a2 vergeten?

    Login om te reageren
  18. DennieFR zegt

    7 januari 2009 om 16:46

    Opzich wel een leuk karretje lijkt me.
    Alleen of ie in Nederland goed gaat verkopen is maar afwachten,want voor meer dan 30.000 euro wil je toch echt wel meer auto,en niet alleen snelheid.

    Over dat verbruik,gemiddeld 1:15??
    Het kan wel een 1.4 zijn,maar dat haal je dus echt niet ;)

    Login om te reageren
  19. fjc zegt

    7 januari 2009 om 16:51

    Als zo hem zo laten dan mogen ze hem direct bij mij voorhuis parkeren
    wat een prachtig ding !

    Login om te reageren
  20. Heyhuub zegt

    7 januari 2009 om 17:13

    Er is maar 1 auto te koop die voor minder dan 30000,- 0-100 onder de 7 seconden doet. Dat is de Renault Clio 2.0 Sport, en dat is dan net aan met 6.9 seconden.
    Dan klinkt die prijs opeens niet meer zo verkeerd.

    Login om te reageren
  21. INSIDEMAN zegt

    7 januari 2009 om 17:14

    een MINI Cooper S is ook 30.000 euro en die verkoopt ook goed

    Login om te reageren
  22. BMW liefhebbert zegt

    7 januari 2009 om 17:21

    De Mini Cooper S Works heeft ruim 213 PK’s en die kost een een dikke 30 K euro’s. Gaat erg snel en heeft een perfecte wegligging. Is toch wat mooier dan de zoveelste variant op de Audi single frame modellijn……gaaaap

    Login om te reageren
  23. Mo zegt

    7 januari 2009 om 17:27

    BMW liefhebbert ben je nog steeds fan van mini als ze straks verkocht worden? Wat een fanboy ben je ook he.

    Login om te reageren
  24. Neal zegt

    7 januari 2009 om 17:30

    ff wachten op de 3 deurs:)

    Login om te reageren
  25. Jordey zegt

    7 januari 2009 om 17:34

    Mini’s zijn voor mannen met een kleine leuter of een verwijfd gedrag tegenover zijn vriendin. Kom op BMW liefhebber, dit gaat wel te ver. Audi’s zijn gewoon cool en laten we het daar maar bij houden.

    Login om te reageren
  26. Cupracer zegt

    7 januari 2009 om 17:46

    Vergeet die begrensde topsnelheid van 250km/u maar en 0-100 zal in het beste geval 6.8 zijn.

    Login om te reageren
  27. Mattie zegt

    7 januari 2009 om 17:51

    pff 30.000 is aardig bakkie met geld.. Maar als nog zet hem maar voor de deur, maar loos dan wel graag die achterdeuren dat maakt hem minder mooi! Volgens mij als ze met foto’s komen met een 2 deuren dan zal dat hem een stuk interessanter maken (niet qua prijs maar qua uiterlijk)

    Login om te reageren
  28. Tommy zegt

    7 januari 2009 om 18:12

    Hij komt er ook gewoon als 3-deurs hoor, het lijkt nu net alsof in de tekst staat dat er alleen van de A1 Sportback een S-variant komt. Maar een 1.4 T(F)SI met 200 paardjes is wel ubervet!! Nu kan Audi ook eindelijk profiteren van de Volkswagen’s Twincharger-techniek.

    @ q-oekje: En toch denk dat de A1 veel beter gaat scoren dan de oude A2, die was gemaakt om zo zuinig mogelijk van A naar B te rijden en deze A1 is een sportief autotje wat veel meer mensen aan zal spreken dan een te duur zuinigheidswonder. Super zuinige auto’s kan je veel beter aan andere merken over laten die daar altijd al mee bezig zijn denk ik.

    Login om te reageren
  29. bozewolf zegt

    7 januari 2009 om 18:40

    Ik vind em best cool. Klein bommetje. 30 mille is wel veel geld voor zo’n klein karretje, though.

    alleen kopen als 2e auto of als je weinig vrienden hebt.

    Login om te reageren
  30. Jochempie zegt

    7 januari 2009 om 18:45

    @ bozewolf: een auto lease je voor je vrienden, een auto koop je voor jezelf

    Login om te reageren
  31. kyanite zegt

    7 januari 2009 om 19:09

    Dit is echt niet de eerste kleine Audi, nee de A2 was dat ook niet:

    Login om te reageren
  32. kyanite zegt

    7 januari 2009 om 19:12

    Bovenstaande foto is trouwens een Audi 50, later ook verkocht als VW Polo:

    Login om te reageren
  33. El Loco zegt

    7 januari 2009 om 19:32

    Dit is wel een AutoWeekberichtje hoor mannen, één grote speculatie.

    Login om te reageren
  34. Nuvolari zegt

    7 januari 2009 om 20:37

    Top, lijkt me heel geslaagd zo’n klein nuclearbommetje op 4 wielen. Al denk ik dat die 19inch een beetje overdreven is, dat stoppen ze zelfs niet onder een S4.

    Login om te reageren
  35. WieAndersDasAuto zegt

    7 januari 2009 om 20:38

    Ik geloof nooit dat de S1 250 haalt. Ik denk hooguit 230-240.
    Ik zou het een hele prestatie vinden als hij echt 1 op de 15 reed. Maar de tijd zal het wijzen, we zullen het zien…

    Login om te reageren
  36. freek zegt

    7 januari 2009 om 20:46

    een drie deurs zou al veel mooier zijn ipv van die deuren voor de achterstoelen, die er zo ff ingepropt zijn…
    maar best een geinig bakkie, net als de scirocco, puur een auto die je koopt omdat ie gewoon gaaf is, niet omdat je zoveel mogelijk auto voor je geld wilt hebben.

    Login om te reageren
  37. thom zegt

    7 januari 2009 om 21:14

    “En zijn vast weer genoeg badge-nerds die erin trappen.”

    Eeeehhhm, juist ja

    “The 9-3 shares platform with the Opel Vectra, and with the Cadillac BLS made on the same assembly line in Sweden”

    The Saab 9-7X is a Saab-branded mid-size sport utility vehicle (SUV) based on General Motors’ GMT360 platform, which also includes the current GMC Envoy and Chevrolet TrailBlazer (and for this the 9-7X has been given the nickname “Trollblazer”,

    Trollblazer: nice :)

    “De Saab 9-5 zal het platform en veel andere mechanische onderdelen gaan delen met de Opel Insignia”

    Login om te reageren
  38. marruk zegt

    7 januari 2009 om 21:17

    27.600, jaja.. Ik denk dat de pond-euro waarde zich door eurodaling of pondstijging wel weer zal herstellen naar minimaal 1,20. En dan spreek je al gauw weer van 35.000 ipv 27half.

    Login om te reageren
  39. wimbers zegt

    7 januari 2009 om 21:59

    pass
    A2 please..

    Login om te reageren
  40. Edje® zegt

    8 januari 2009 om 09:15

    Zeer mooie auto… beetje duur, maar denk ik zeker wel een alternatief voor een Mini of een full options MiTo.

    Vind hem in de trouwens in de 5 deurs versie mooier. Weet niet… oogt ie gestrekter en daardoor wat meer classy.

    Ik hoop wel dat hij zo blijft als deze foto’s. Ze moeten niet alle spannende elementen er af halen voor de productie versie. Trouwens wat een waanzinnig mooie kleur dit grijs.

    Login om te reageren
  41. Bert zegt

    8 januari 2009 om 09:36

    Zal wel aan mij liggen, maar dit is net zon uberlelijke Impreza.
    Wel beter geslaagd als de A2 iig, maar veel teveel knikjes en vouwen.

    Login om te reageren
  42. tdj zegt

    8 januari 2009 om 12:02

    Leuk leasebommetje.

    Login om te reageren
  43. Ash zegt

    8 januari 2009 om 16:27

    Nahh vind em niet echt wat.. Ziet er best in elkaar getrapt uit..

    Login om te reageren
  44. Windhoos zegt

    8 januari 2009 om 16:29

    Ik kan het wel toejuichen, maar dan liever wel een driedeurs versie, geen vijfdeurs. Trouwens ook zowiezo nutteloos een vijfdeurs aangezien je er wel van mag uitgaan dat er vrijwel nooit iemand achterin zit, en het is bovendien ook geen porum

    Wel een bommetje trouwens, 200pk voor zo’n klein auto’tje! :-D

    Login om te reageren
  45. Camiel zegt

    8 januari 2009 om 17:18

    5 of 3 Deurs???

    Login om te reageren
  46. Windhoos zegt

    8 januari 2009 om 17:21

    @Camiel,

    Ja, 5 of 3 deurs. Bij een hatchback of station wordt de kofferbakklep ook als een deur gezien….

    Login om te reageren
  47. Windhoos zegt

    8 januari 2009 om 20:36

    Het valt me nu trouwens pas op, maar 19″ onder een S1? Dan zijn die uitgebouwde wielkasten ook wle nodig ja :-S

    Login om te reageren
  48. wilco zegt

    8 januari 2009 om 22:20

    Eindelijk een miniconcurrent die er WEL goed uitziet. Deze wil ik wel hebben. Mini en fiat 500 niet.

    Login om te reageren
  49. Ger zegt

    9 januari 2009 om 15:36

    Welke dronken Duitser heeft dit nu weer bedacht?(of gestolen) het lijkt namelijk verdacht veel op een Mazda 323 uit 1989…..en dat waren echt leuke auto’s ;-) . Audi zet em op!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North