• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Melkus RS 2000

Auteur: Dennis, gepost 8 oktober 2006 om 21:41 – 23 Reacties

Melkus RS 2000


Een blogger weet ook niet alles, althans deze blogger. Zo had ik nog nooit van het merk Melkus gehoord (shame on me), maar onder het mom van “ken je klassiekers”, zal Melkus voor de liefhebbers van klassieke auto’s waarschijnlijk geen onbekende zijn. Als alles volgens plan verloopt, zullen ook de “heidenen” onder ons (als mijzelf) bekend geraken met het merk Melkus en wel de Melkus RS 2000.

Autobouwer Heinz Melkus was in de jaren 60 succesvol in de productie van race-auto’s en had daarnaast tevens de ambitie om een sportauto te bouwen, die zowel op het circuit als in het dagelijkse verkeer gebruikt kon worden. Deze ambitie resulteerde in de Melkus RS 1000, waarvan er 101 werden gebouwd in de periode van 1969 tot 1979.

Peter en Sepp Melkus zijn de zoon en kleinzoon van Heinz Melkus en hebben plannen om een opvolger voor de RS 1000 te bouwen en dat moet de RS 2000 worden. In januari volgend jaar start de bouw van het eerste prototype. Dit zal een lichtgewicht auto worden, met de hand gebouwd en vermoedelijk aangedreven door een 2,0 liter vierpitter, goed voor 130 tot 200 pk. In de lente van 2008 moet dan het prototype af zijn, zodat deze aan de wereld kan worden gepresenteerd. Bij succes zal Melkus maximaal 25 exemplaren per jaar bouwen, die naar verwachting rond de 75.000,- euro per stuk moeten opbrengen (ex. belastingen). We houden de ontwikkelingen van de heren in de gaten (via: motorfull.com).

Melkus RS 2000

Melkus RS 2000

Melkus RS 2000

Melkus RS 2000

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Gespot - Mégane RS Trophy van een vlotte moeder
  • Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
    Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Klassiekers, melkus, rs2000

Vorig bericht: « Rokende Volvo’s op video
Volgend bericht: 1995 Jaguar XJ220 Pininfarina »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rick dos zegt

    8 oktober 2006 om 21:47

    Melkus zegt mij ook niks. Sorry!
    maar RS 2000 dat was toch een oude rally auto van Ford? Die te laat voor de rallysport kwam omdat men de regels had aangepast?!

    Het uiterlijk. Tja het heeft veel van veel auto´s ik noem een Opel GT, Alfa 8C, Porsche 911 (het aflopende achterkant gedeelte), Gullwing en miisschien ook wel snufje Dino.
    Of ik het mooi vind……

    Login om te reageren
  2. Franqie zegt

    8 oktober 2006 om 21:54

    Dit zijn toch nog maar schetsen, zoveel is er niet aan te zien. Desalniettemin weer een goed idee, hopen dat het ook echt gebouwd gaat worden.

    Login om te reageren
  3. sacha zegt

    8 oktober 2006 om 21:56

    Ligt het aan mij of zie ik de 8C Competizione hierin?

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    8 oktober 2006 om 21:58

    ff je beeldscherm schoonmaken Sacha, ik denk dat er teveel vingers opzitten na al die reportages over de beursbabes ;-)

    Login om te reageren
  5. Dennis zegt

    8 oktober 2006 om 22:03

    @Sacha: Hoe bedoel je? Ik zie het niet…

    Login om te reageren
  6. sacha zegt

    8 oktober 2006 om 22:03

    @Dennis: Er staat helemaal geen auto op jouw foto grapjas!

    Login om te reageren
  7. Dennis zegt

    8 oktober 2006 om 22:07

    @Sacha: Oh, je heb gelijk… Nu zie ik het… Ik dacht dat al die tijd dat die dame de 8C Competizione was. ;)

    On-topic: RS 2000 heeft toch vooral de lijnen van zijn voorganger gekregen, de RS 1000.

    Login om te reageren
  8. Danger zegt

    8 oktober 2006 om 22:08

    Net een Ferrari Dino 246 gt van de voorkant

    Login om te reageren
  9. Anzwoin zegt

    8 oktober 2006 om 22:09

    leuk bedacht zo’n retro dino maar ik vind m niet zo mooi…

    Login om te reageren
  10. Bram zegt

    9 oktober 2006 om 09:47

    wel grappige auto, maar wel super-eclectisch. Er is echt van elke auto wel iets gejat. Ik zie er Ferrari, Alfa, Dino, Aston Martin en Porsche in, maar ook een wolkje Amerikaanse muscle car.
    Maar uiteindelijk vind ik het er nog best netjes uit zien! Leuk is dat, de kleine fabrikanten schieten uit de grond de laatste jaren.

    Login om te reageren
  11. JLJ zegt

    9 oktober 2006 om 09:57

    Je moet wel een echte fan van deze auto zijn om hem te kopen. 130pk voor 75000 euri, mooi niet!!

    Login om te reageren
  12. JLJ zegt

    9 oktober 2006 om 09:58

    Ik bedoel natuurlijk: 75000 euri voor 130 pk, mooi niet!!

    Login om te reageren
  13. 3s zegt

    9 oktober 2006 om 11:14

    De belijning heeft een hoog opel-gt gehalte als je het mij vraagt maar zeker de moeite waard om te produceren.

    Login om te reageren
  14. Luuk zegt

    9 oktober 2006 om 11:30

    De naam melkus zegt me niks, maar hoe de deuren opengaan doet me denken aan de 300 sl.

    Login om te reageren
  15. 911 zegt

    9 oktober 2006 om 12:22

    nee zegt mij ook niets
    het idee is wel leuk en veel belovend en ik vind de schetsen helemaal niet zo slecht.
    Beter goed gejat dan slecht zelf……..

    Login om te reageren
  16. Maartenunplugged zegt

    9 oktober 2006 om 16:16

    een 2.0 4 cil. met slechts 130 pk? Een stevige 1.6 heeft tegenwoordig bijna net zoveel.

    Login om te reageren
  17. GeeJee zegt

    9 oktober 2006 om 18:10

    Haha, dat origineel… gek hè dat er maar weinig van zijn gebouwd. De voorkant is net een platgestampte Jaguar E-type, middenstuk half MB 300 SL Güllwing en dan aan de achterkant een stuk omhooggekrikte Camaro?? En dan maar als algemene belijning die van een Opel GT genomen….

    Login om te reageren
  18. RenesisHP zegt

    9 oktober 2006 om 19:32

    Het zijn niet echt ontwerpwonders he?

    Login om te reageren
  19. 911 zegt

    9 oktober 2006 om 20:33

    het is idd mischien qua design niet echt een design hoogstandje maar het zijn wel leuke en sportiefe lijnen.

    Ik weet alleen niet of deze auto de concurentie wel aan kan

    Login om te reageren
  20. Djivy zegt

    10 oktober 2006 om 12:18

    Verrek Dennis, dit was echt wel wat voor m’n Ken je Klassiekers-rubriek!
    Nu natuurlijk niet meer… ;(

    Login om te reageren
  21. Klassiekerrally zegt

    22 oktober 2006 om 22:06

    Beetje late reactie…

    Ja, Melkus! Las vandaag in de Motor Klassik nog een klein stukje over de RS1000.
    Apart. De nieuwe heeft ook een snufje Noble in zich.

    Login om te reageren
  22. serpente zegt

    6 november 2006 om 21:24

    das de voorkant van n ferrari dino

    Login om te reageren
  23. Fonske zegt

    21 november 2007 om 20:37

    De Melkus was een sportwagen van Oost-Duitse makelij. Van de Melkus – mét vleugeldeuren – werden in de jaren zeventig inderdaad 101 exemplaren gebouwd. Dat gebeurde in het door de partij gecontroleerde staatsautobedrijf in Eisenach, DDR, waar ook de Wartburg van de band rolde.
    De Melkus was, in tegenstelling tot de Trabant, voorbestemd voor topmannen in de partij en andere grote jongens.
    In het Westen zijn er maar weinig Melkus’en te vinden. Een voormalige verkoper van DDR-auto’s in het Belgische Sint-Katelijne-Waver (bij Mechelen) stelt er permanent eentje tentoon in zijn eigen museum (IFA Museum Achiel Olbrechts).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North