• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes-AMG E43 is de nieuwe instapsporter

Auteur: CasperH, gepost 11 maart 2016 om 07:41 – 83 Reacties

Afbeelding Mercedes-AMG E43 is de nieuwe instapsporterAfbeelding Mercedes-AMG E43 is de nieuwe instapsporterAfbeelding Mercedes-AMG E43 is de nieuwe instapsporterAfbeelding Mercedes-AMG E43 is de nieuwe instapsporterAfbeelding Mercedes-AMG E43 is de nieuwe instapsporterAfbeelding Mercedes-AMG E43 is de nieuwe instapsporterAfbeelding Mercedes-AMG E43 is de nieuwe instapsporterAfbeelding Mercedes-AMG E43 is de nieuwe instapsporter

Mercedes AMG E43 2016
Ook van de E-Klasse is nu een instap-AMG te krijgen, in de vorm van de Mercedes-AMG E43.

Daarmee volgt Mercedes de trend die het onlangs heeft ingezet met de C43 AMG. De Mercedes-AMG E43 heeft een supercharged V6 in de neus die 401 paardenkrachten levert aan alle vier de wielen. De toevoeging “4MATIC” is dus standaard. Wel wordt er standaard 69% van het koppel naar de achterwielen gestuurd, voor een balans die doet denken aan een achterwielaandrijver. En over dat koppel gesproken: er is 520 Nm beschikbaar binnen het toerenbereik van 2500 – 5000 toeren per minuut, mede dankzij de twee dikkere turbo’s die Mercedes op dit blok geschroefd heeft. Mercedes claimt zelfs “high on power, low on consumption” te hebben gerealiseerd met dit blok, maar 8,3 liter is natuurlijk helemaal geen “laag verbruik” en bovendien ga je dat verbruikscijfer nooit halen. Je gaat niet eens in de buurt komen, zelfs.

De 9G-Tronic is standaard en heeft verschillende manieren van werken. Van Comfort tot Sport+. Ook is de variabele luchtvering Air Body Control standaard op deze E Klasse. Een sprint tot 100 duurt 4,6 seconden en de topsnelheid is afgeregeld op 250 kilometer per uur en is optioneel op te schroeven tot 280 kilometer per uur.

De E43 AMG is het makkelijkst te herkennen aan z’n agressievere neus met diamond grille en drie grote koelopeningen in de voorbumper. Ook zijn 19 inch hoogglans zwarte velgen standaard, alsmede een spoilerlipje en een diffuser. In het interieur vinden we sportstoelen met rode stiksels in zwart leer. Ook is er een sportstuur gemonteerd, en zijn er onder meer andere tellers en rode gordels te vinden.

UPDATE: De Mercedes-AMG E 43 4MATIC beleeft zijn wereldprimeur deze maand tijdens de New York International Auto Show. De verkoopstart staat gepland voor begin juli en vanaf september staat de auto bij de dealer.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
    Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
  • Nieuwe G-klasse 4x4² gaat los in de sneeuw [video]
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, e-klasse, e43, Mercedes

Vorig bericht: « CO2-mageddon: vorig jaar record CO2-stijging in de lucht
Volgend bericht: Politie bestelt ranzige diesels, ChristenUnie is boos »

Lees Interacties

Reacties

  1. wildewesten zegt

    11 maart 2016 om 07:48

    Willen ze het opnemen tegen de S-versies van audi?

    Login om te reageren
    • renaulthater zegt

      11 maart 2016 om 08:20

      @wildewesten: nee de s van Audi is niet krachtig maat mooi ze willen tegen de rs3

      Login om te reageren
      • ko3n zegt

        11 maart 2016 om 08:45

        @renaulthater: met een e klase? Dit is dus wel de mercedes concurrent van de S6

        Login om te reageren
      • willeme zegt

        11 maart 2016 om 09:37

        @renaulthater: Audi S6 heeft een V8 met 450pk. Toch een stapje hoger ;-).

        RS3 is ern andere klasse (A45 AMG).

        Login om te reageren
      • jochempie zegt

        11 maart 2016 om 17:21

        @renaulthater: fantastisch verhaal

        Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      11 maart 2016 om 15:50

      @wildewesten: Verliezen ze keihard… 401pk vs 450pk

      Login om te reageren
      • nederland1994 zegt

        11 maart 2016 om 18:43

        @ot92: niet als de e klasse minder weegt, of meer kracht uit zijn pk haalt. Pk’s zijn niet Eem doorslag gevende factor.

        Login om te reageren
        • henkhupelschoten zegt

          11 maart 2016 om 20:39

          @nederland1994: Commercieel wel..

          Login om te reageren
          • nederland1994 zegt

            11 maart 2016 om 20:46

            @henkhupelschoten: tja voor mensen die lieverd geld uitgeven dan sparen wel ja haha

            Login om te reageren
      • appeltje zegt

        8 december 2016 om 20:59

        @ot92: Een verschil van nog geen 50 pk boeit mensen denk ik geen fluit. En anders betalen ze wel wat bij om hem te laten kietelen.

        Login om te reageren
  2. eklasse zegt

    11 maart 2016 om 07:51

    Nog even wachten op spots op autojunk want op Photoshop plaatjes komt de nieuwe E niet echt uit de verf.

    Login om te reageren
  3. rodger zegt

    11 maart 2016 om 07:53

    400pk en bijbehorende prestaties is niet behelpen als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      11 maart 2016 om 09:07

      @rodger: had de oude E500 V8 ook niet 400 pk?

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        11 maart 2016 om 09:30

        @stfu: 388pk had die.

        Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        11 maart 2016 om 09:30

        @stfu: excuses, dat was de 5.5 v8, de nieuwe 4.7 biturbo heeft 450

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          11 maart 2016 om 09:45

          @lambo4all: 435 had ie in de vorige E, volgens mij. Van de nieuwe E is er nog geen E500 voorgesteld, dacht ik.

          Misschien dat ze de E43 als sportieve aanbieding neerzetten, en van de E500 een soort luxe versie maken (Mercedes-Maybach E500 misschien?)

          Login om te reageren
          • lambo4all zegt

            11 maart 2016 om 11:19

            @willeme: ik merk dat ik mijn benzen kennis weer even op moet poetsen.. thanks voor de correcte nummers!

            Login om te reageren
  4. Alpinaa zegt

    11 maart 2016 om 07:56

    Lieber ein 550i met twinturbo V8 en 50 pk meer.

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      11 maart 2016 om 08:06

      @Alpinaa: Daarvoor heeft das Haus ook iets: E500. En doe iets aan je Duits..

      Login om te reageren
      • Alpinaa zegt

        11 maart 2016 om 17:12

        @henkhupelschoten: Van de nieuwe E is nog geen 500 toch?

        Login om te reageren
    • eelco74 zegt

      11 maart 2016 om 08:33

      @alpinaa: met deze beheersing van de Duitse taal ga je nooit een alpina of E klasse rijden. Je weet dat Duitsland onze grootste handelspartner is ?

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        11 maart 2016 om 10:18

        @eelco74: Er zijn altijd not knock-off velgen en badges van AMG en Alpina te koop.

        Login om te reageren
        • stephane8200 zegt

          11 maart 2016 om 15:01

          @Edge: knock-off velgen? Met zo’n centrale wielmoer?

          Login om te reageren
      • Alpinaa zegt

        11 maart 2016 om 17:13

        @eelco74: Rustig maar, het duits was nogal sarcastisch bedoeld. ;) Heb duitse rokts dus als het moet spreek ik boven gemiddeld duits. Maar bedankt voor de tip.

        Login om te reageren
        • Alpinaa zegt

          11 maart 2016 om 17:14

          @alpinaa: Rokts moet natuurlijk roots zijn.

          Login om te reageren
  5. ouweroestkar zegt

    11 maart 2016 om 07:58

    Voor de snelle taxi chauffeur!

    Login om te reageren
  6. Michiel1 zegt

    11 maart 2016 om 08:02

    heeft dit ding nou een supercharger of 2 turbo’s???

    Verder wel dik! Meer dan genoeg power, benieuwd of het ook betaalbaar is….

    Login om te reageren
    • El-Loco zegt

      11 maart 2016 om 08:36

      @michiel1: 2 turbo’s :)

      Login om te reageren
  7. tyso44quattro zegt

    11 maart 2016 om 08:04

    Audi maar volgen.!.!.!

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      11 maart 2016 om 09:08

      @tyso44quattro: ze volgen elkaar allemaal…

      Login om te reageren
  8. Dimglor zegt

    11 maart 2016 om 08:05

    Ik vind de benaming Amg Sport dan nog altijd beter en duidelijker dan deze manier van naamgeving..
    Hiermee duiden ze normaal de echte Amg’s aan..
    Beetje onderscheid kan geen kwaad.
    Bij Audi is het duidelijk. Je hebt de S en dan de Rs.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      11 maart 2016 om 08:18

      @Dimglor: In feite is het ook best lastig voor Mercedes om hun sportievere modellen buiten de echte AMG’s een mooie naam mee te geven. Audi heeft inderdaad S en RS, maar dat is een beetje standaard. Een hoop merken gebruiken S of RS. Ik snap Mercedes wel dat ze het zo proberen op te lossen, ik zou niet weten hoe ze het anders moeten noemen. Mercedes E43 Sport klinkt ook zo saai..

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        11 maart 2016 om 10:00

        @viezefreddyw:
        Waarom niet Amg Sport zoals ze wel bij de c sedan en break gebruiken?
        Daar is het ook een soepje van namen..
        Bij de c coupe is het c43 amg, bij de berline amg sport…

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          11 maart 2016 om 10:10

          @Dimglor: Ik ben het zeker met je eens dat het een soepje van namen is. Het is nu alles behalve overzichtelijk. Spijtig vind ik het, heb het merk erg hoog zitten. Zoals @knipperlichtje het benoemt vind ik het wel aardig. Geen slechte gedachte.

          Login om te reageren
        • dawwg zegt

          11 maart 2016 om 14:46

          @Dimglor: AMG Sport is een optiek-pakket, net zoals Audi S-line een optiek pakket is.

          Login om te reageren
          • Dimglor zegt

            11 maart 2016 om 15:14

            @dawwg:
            http://www.autoblog.nl/nieuws/officieel-amg-sport-mercedes-amgs-mediumcore-label-72359

            Login om te reageren
      • knipperlichtje zegt

        11 maart 2016 om 10:08

        @viezefreddyw: ik had het zo gedaan: Mercedes E500s by AMG. Dan heb je AMG genoemd, maar is het geen ‘echte’ AMG.

        Login om te reageren
        • Dimglor zegt

          11 maart 2016 om 10:56

          @knipperlichtje: en @viezefreddyw: Dit is inderdaad ook goed!
          Ofwel doen ze consistent en blijven ze bij de benaming waar ze eerst mee waren begonnen zoals bij de C berline en de break…
          Ah, kunnen wij niet beter eens gaan solliciteren om ze in dit issue te gaan helpen?
          Misschien krijgen wij er dan ook zo’n leuke bedrijfswagen bij ;-)

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 maart 2016 om 09:57

      @Dimglor: dit is ook gewoon een echte AMG maar nu met een dikke maar niet overdreven motor.

      Login om te reageren
  9. 87sandyd zegt

    11 maart 2016 om 08:08

    Mooie c-klasse, ik bedoel s-klasse, of e-klasse?

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      11 maart 2016 om 08:44

      @87sandyd: eerst wat ik dacht: het een berichtje dat ze de C450 nu ook C43 gaan noemen.
      Hmm.. ziet er nog steeds best prima uit.
      O wacht, het is een E.

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        11 maart 2016 om 09:32

        @gregorius: klopt, had precies hetzelfde. Ik vind het dus een mooie wagen, want dat was mijn eerste reactie. Maar zelfs de gemiddelde Audi’s zijn beter te onderscheiden…

        Login om te reageren
      • willeme zegt

        11 maart 2016 om 09:39

        @gregorius: same here!

        Login om te reageren
  10. kroverbeek zegt

    11 maart 2016 om 08:08

    Vind m erg subtiel en toch sportief, misschien wel strakker/mooier dan de ekte AMG..

    Login om te reageren
  11. racerx zegt

    11 maart 2016 om 08:18

    Zonde dat de 4-matic een moetje is. Beter laten ze die keuze aan de klant, zeker bij een sportief model.

    Login om te reageren
  12. scottishcarspotter2000 zegt

    11 maart 2016 om 08:21

    En wat kost al dit moois?

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    11 maart 2016 om 08:26

    Ik vind het wel een fijn ding. Ook oogt hij wat meer ingetogen, en dat vind ik wel netjes. Zet maar voor de deur.

    Login om te reageren
  14. begbers zegt

    11 maart 2016 om 08:34

    Ze maken toch wel echt heerlijke auto’s bij mercedes.. Blijft naar mijn mening toch meer klasse hebben dan een bmw/audi

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      11 maart 2016 om 13:03

      @begbers:
      Mag ik het niet met je eens zijn? Ik vind die nieuwe design-lijn van Mercedes maar niks. Ze hebben zich mee laten sleuren in de vaart der design-sletten. Ik kan de superioriteit van weleer niet meer herkennen.
      Ze maken vanzelfsprekend auto’s van hoge kwaliteit. Dat leidt geen twijfel. Maar voor mij hebben ze de “waardigheid” van het merk verkwanseld.
      Nee, als ik in de markt zou zijn voor een dergelijke auto werd het toch een BMW.

      Login om te reageren
      • begbers zegt

        11 maart 2016 om 13:09

        @9000cse: Dat mag je zeker! Gelukkig zijn er 3 top zakelijke Duitse merken. Voor iedereen iets leuks! Ik heb 1 dag in een splinternieuwe S500 mogen rijden. En dat verkoopt zichzelf.. Ongelooflijk! Maar de nieuwe 7 serie heeft ook zeker mijn waardering gekregen in tegenstelling tot de vorige generatie!

        Login om te reageren
  15. stephanotis zegt

    11 maart 2016 om 09:05

    @CasperH: Mag ik om een streepje meer respect voor de juiste naam vragen? Alle AMG-modellen heten tegenwoordig Mercedes-AMG in plaats van Mercedes-Benz, maar nog steeds met een streepje ertussen.

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      11 maart 2016 om 09:19

      Je hebt gelijk. Alhoewel ik respect voor dat ge-eikel met type-aanduidigen en merken bij Mercedes de afgelopen jaren wat ver vind gaan.

      Login om te reageren
  16. lincoln zegt

    11 maart 2016 om 09:14

    Dikke nep AMG ..
    Kenners zien dat in 2 seconden ..

    Login om te reageren
    • MDA zegt

      11 maart 2016 om 09:19

      @lincoln: haha… het straatbeeld staat vol met nep-AMG’s die het vooral van bumper- en stikkertuning moeten hebben. Dan liever dit :)

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        11 maart 2016 om 09:42

        @MDA:

        Tis beide comedie ..

        Login om te reageren
        • MDA zegt

          11 maart 2016 om 10:50

          @lincoln: Ach… 400 pk+ vind ik wat minder en 500Nm+ vind ik wat minder comedie dan een 220CDI met AMG sport pakketjes en after-market AMG badges…

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            11 maart 2016 om 13:42

            @MDA:

            Ik vind dat net andersom ..

            Login om te reageren
  17. Rick-dos zegt

    11 maart 2016 om 09:20

    Dus je hebt een E63 AMG en nu dus ook een E43 AMG?!

    What de Fuchs, Mercedes…what….de…Fuchs….

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      11 maart 2016 om 09:51

      @Rick-dos: want het is heel raar om een wat sportiever model met een wat bescheidener aantal pk’s te hebben ipv de ziljoen plk

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        11 maart 2016 om 09:59

        @lambo4all: Nee, maar het is naar mijn mening wel vreemd dat als het AMG model als top of the range moet gelden dat er dan een E63 en een E43 is.

        Had het dan E430 of E430 AMG of iets genoemd. Had je het ook als een sportiever model in de schappen kunnen zetten zonder afbreuk te doen aan je top of the range model of in ieder geval het niet te laten verwateren.

        Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          11 maart 2016 om 13:09

          @Rick-dos:
          Marketing, bro! Marketing!

          Login om te reageren
  18. MDA zegt

    11 maart 2016 om 09:21

    Doe mij deze maar in station versie. Niets aan veranderen, alleen die begrenzer naar 280.

    Login om te reageren
  19. reactief zegt

    11 maart 2016 om 09:23

    Lekker ding hoor,die E Klasse.
    Ja, hij lijkt behoorlijk op de C en S. Maar de C vind ik net te gedrongen en de S net te groot. Perfect dus, dit maatje.
    Zou dit ook liever hebben dan de E63, wat minder aan de pomp lijkt me ook wat fijner.
    Nu nog ff afwachten hoe hij in real life oogt.

    Login om te reageren
  20. Edge zegt

    11 maart 2016 om 09:27

    Ik hou hier wel van. Met 400pk en de bijbehorende prestaties heb je gewoon een heerlijk vlotte auto, en het ziet er ook allemaal net even wat beter uit dan gewone Avantgarde. Ja, ik zou deze wel als daily willen hebben.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      11 maart 2016 om 10:03

      @Edge:

      Inderdaad, met deze hang je na 15 seconden weer achter de volgende vrachtwagen op de
      linkerbaan en doe ik er met hetzelfde model Diesel Benz 25 seconden over, kun jij je dus 10 hele-secondes langer ergeren !

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        11 maart 2016 om 10:24

        @desjonnies: Dan is het maar goed dat ik de meeste kilometers overdag rijd, wanneer het inhaalverbod voor vrachtwagens op de meeste snelwegen van kracht is. ;)

        Login om te reageren
  21. 650s zegt

    11 maart 2016 om 09:51

    Ik hoop wel dat er nog een E500 komt. Das een lekkere sleeper. Dit is ook een fijne auto

    Login om te reageren
  22. Carreza zegt

    11 maart 2016 om 09:57

    E 43, niet E43. Een detail, maar ik zie het op vrijwel elke site verkeerd staan…

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      11 maart 2016 om 10:21

      @Carreza: Dat roep ik ook al tijden over de hete versie van de Alfa Romeo Giulia. Hier wordt nog stoïcijns doorgegaan met QV. Terwijl Alfa zelf nooit van QV gesproken heeft en de wagen “Quadrifoglio” noemt. Dus zonder V(erde)

      Login om te reageren
  23. phaeton zegt

    11 maart 2016 om 10:25

    Rode gordels… Dat is dus het eerste dat ik door de dealer zou laten vervangen bij aflevering. Het is een E-klasse, geen verjaardagsfeestje van een Golf GTI.

    Login om te reageren
  24. praag zegt

    11 maart 2016 om 10:30

    Beauty!

    Login om te reageren
  25. kilum zegt

    11 maart 2016 om 10:34

    Wordt dit dan boven of onder de E500 gepositioneerd? Met de C43 is dat wel duidelijk maar de E500 heeft gewoon een V8 etc. Lijkt me dat dat meer power heeft etc dan deze E43. En ik denk niet dat ze de E500 gaan laten vervallen.

    Login om te reageren
  26. fconderkantlat zegt

    11 maart 2016 om 10:39

    meh, vind e400 lekkerder en ingetogener en meer passen bij een benaming voor een E

    Login om te reageren
  27. Thomasio zegt

    11 maart 2016 om 10:57

    4wd in een Mercedes, ik ben benieuwd wat dit pareltje weegt.

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      11 maart 2016 om 11:31

      @Thomasio: 1.765 kg met de tank voor 90% vol en zonder bestuurder of bagage.

      Login om te reageren
      • Thomasio zegt

        11 maart 2016 om 11:39

        @Carreza: Thanks voor de info! Man man man wat een gewicht, onze Volkswagen Transporter T4 was nog een stuk lichter dan deze bak.

        Login om te reageren
  28. reggie-boy_rood zegt

    11 maart 2016 om 11:20

    het stuurwiel ziet weer niet in één lijn met de stoel. Waarom is dat zo?

    Login om te reageren
  29. spylegion zegt

    11 maart 2016 om 11:45

    9 versnellingen is gewoon teveel in een ‘sportieve’ auto.

    Login om te reageren
  30. steiger zegt

    11 maart 2016 om 12:09

    Prijs al bekend?

    Login om te reageren
  31. mpowerm3 zegt

    11 maart 2016 om 12:35

    Na het lezen van het artikel kwam ik erachter dat dit geen c klasse was.gisteren nog bij hans geweest maar goed.wel een dikke E-klasse!

    Login om te reageren
    • dubois zegt

      11 maart 2016 om 22:59

      @mpowerm3: misschien moet je dan de titel eens lezen. Misschien heb je dan geen bril meer nodig.

      Login om te reageren
  32. thomasthomas zegt

    11 maart 2016 om 12:45

    400pk+ en dan zeggen hier sommige het is geen AMG ga weg man….

    Login om te reageren
    • schellekens006 zegt

      11 maart 2016 om 12:47

      @thomasthomas: Klopt, maar dan wel de oude 500E een hele snelle auto vinden ;-)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North