• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes-AMG geeft u de C43 Coupé

Auteur: rynnus, gepost 24 februari 2016 om 07:40 – 73 Reacties

Afbeelding Mercedes-AMG geeft u de C43 CoupéAfbeelding Mercedes-AMG geeft u de C43 CoupéAfbeelding Mercedes-AMG geeft u de C43 CoupéAfbeelding Mercedes-AMG geeft u de C43 CoupéAfbeelding Mercedes-AMG geeft u de C43 CoupéAfbeelding Mercedes-AMG geeft u de C43 CoupéAfbeelding Mercedes-AMG geeft u de C43 CoupéAfbeelding Mercedes-AMG geeft u de C43 Coupé

C43 AMG!
Met 4Matic, alleen jammer dat de wintersport al bijna voorbij is.

Het is nog steeds een beetje verwarrend hoe het nu zit met de naamgeving van Mercedes. Maar dit model is dus afkomstig van Mercedes-AMG, bedoeld voor in de Performance familie. Het nieuwste paardje positioneert zicht hiermee net onder de bekende C63. Voor de jongeren onder ons; Mercedes gebruikt de naam C43 al eerder.

De C43 zal zijn kracht putten uit een 367 pk (540 Nm) sterke drieliter V6 met turbo turbo. Daarmee doet ‘ie net 102 pk onder voor zijn grote broer, de C63. Gekoppeld aan de bekende edoch nieuwe 9-traps automaat wordt de power via alle vier de wieltjes de straat op gesmeten. Geen achterwielaandrijving, het is echter wel mogelijk om de kracht tot 69% naar de achterwielen te sturen. Al met al zet je een lekkere 0-100 tijd neer van 4.7 seconden. Topsnelheid… ach, moeten we het nog vermelden?

Het onderstel is niet ongewijzigd gebleven en vindt zijn oorsprong dan ook in de C63. Voornamelijk de vooras is door elastokinematische (veel te vroeg hiervoor) behoorlijk anders. Het geheel wordt afgemaakt met het bekende bumperwerk, iets meer ingetogen uiteraard, en vrolijke logo’s die verklappen dat je net niet genoeg geld had voor het snelste model.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Hoe veel duurder is de nieuwe Mercedes-AMG GT 4-Door?
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c-klasse, C43, Coupe, geneve-2016, Mercedes

Vorig bericht: « Koop deze kinderachtige Veyron met Transformers-jasje
Volgend bericht: Truckers in Nederland hebben meest last van criminaliteit »

Lees Interacties

Reacties

  1. turboboy zegt

    24 februari 2016 om 07:48

    Moggee, dat was een pittig bakkie koffie.
    De naam is historisch verantwoord, mooi apparaat dus maar inpakken zou ik zeggen.

    Login om te reageren
    • baap zegt

      24 februari 2016 om 08:37

      @turboboy: De naam is historisch verantwoord? De C43 AMG van weleer had een 4,3l V8 (concurrent voor de M3 E36) waar de serienaam echt tot zijn recht kwam. Ze hadden dit lelijke eendje gewoon C300 moeten noemen. C43 als typeaanduiding geven is lachwekkend en zichzelf totaal niet serieus nemend.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        24 februari 2016 om 09:10

        @baap:

        Idd .. Gewoon een nepper met AMG stickertje ..

        Login om te reageren
        • thomasthomas zegt

          24 februari 2016 om 12:31

          @lincoln: hij maakt alleen gehakt van de oude C43 . Dus blijven jullie maar in die trage v8 turbo loze rondblazen. Ik ga wel met de tijd mee. Top auto deze nieuw C43 !

          Login om te reageren
      • danielj zegt

        24 februari 2016 om 09:13

        @baap: Inderdaad, dit gebakje hadden ze nooit C43 mogen noemen. Hiermee doen ze de echte C43 ontzettend tekort.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          24 februari 2016 om 09:41

          @danielj:

          Klopt ..
          Had bij de C43 nog echte C43 beleving ..

          Pure verkwanseling ..

          Login om te reageren
      • AMGS zegt

        24 februari 2016 om 09:19

        @baap: 4,7 seconden naar de 100 vind niet lachwekkend.

        Login om te reageren
        • baap zegt

          24 februari 2016 om 09:26

          @AMGS: Ik heb het ook niet over de ‘4,7s naar de 100 tijd’, daar hoor je me niet over. De typeaanduiding C43 is wel erg triest als er ‘maar’ V6je in ligt.

          Login om te reageren
          • mercedesclk350 zegt

            24 februari 2016 om 16:29

            @baap: In rekening genomen dat Mercedes de typenamen een beetje verandert. En een AMG sticker erop plakken betekent niet dat er een V8 in moet liggen. Het betekent dat AMG heeft meegeholpen.

            Login om te reageren
            • baap zegt

              24 februari 2016 om 18:29

              @mercedesclk350: Voor mij geldt dat wel als het predikaat C43 achter op de kofferklep staat. C43 betekent V8. Nothing more, nothing less :)

              Login om te reageren
              • michielb10 zegt

                25 februari 2016 om 08:29

                @baap: niet meer dus?
                Als geen een van de badgets tegenwoordig meer klopt, wat maakt het dan nog uit..

        • 4244cc zegt

          25 februari 2016 om 02:11

          @AMGS: Ja want het gaat natuurlijk alleen om de cijfers!

          Login om te reageren
      • reinoutgtr zegt

        24 februari 2016 om 15:52

        @baap: ik vind het een beetje onzin wat je zegt, dus omdat de totale cilinderinhoud van deze auto geen 4,3l is, mag hij ook geen “C43” heten? De S65,S63,A45,CLA45,C63 etc etc mogen dus ook allemaal niet zo heten omdat het niet overeenkomt met hun cilinderinhoud..? Misschien moet je meegaan met je tijd en accepteren dat er tegenwoordig wat zuinigere auto’s worden gemaakt dan vroeger, die ook nog is veel sneller zijn. Ik zie het probleem niet.

        Login om te reageren
        • baap zegt

          24 februari 2016 om 18:28

          @reinoutgtr: Ik ben nog van de oudere garde en houdt van puurheid. Dus die typeaanduidingen van menig premium automerk slaan kant noch wal en hebben niks maar dan ook niks meer te maken met de cilinderinhoud zoals dat vroeger wel was. Ik stoor mij daar aan, maar jij blijkbaar niet. Ach, smaken en ideeën verschillen blijkbaar.. niets mis mee. :)

          Login om te reageren
          • reinoutgtr zegt

            24 februari 2016 om 19:31

            @baap: gelukkig verschillen smaken! Maar om nou te zeggen dat het lachwekkend is om deze auto De typenaam (amg) C43 te geven vind ik een beetje overdreven ?. Het zal misschien allemaal niet zo puur zijn als de oude C43, maar qua prestaties zeker wel zijn naam waard naar mijn mening.

            Login om te reageren
  2. misterdrogba zegt

    24 februari 2016 om 07:53

    Smooi

    Login om te reageren
  3. bigbrabo zegt

    24 februari 2016 om 07:54

    Toch weten die Duitser telkens weer een niche te vinden

    Login om te reageren
  4. dieselaer zegt

    24 februari 2016 om 07:56

    Jammer dat het label AMG te grabbel wordt gegooid om alles groter dan een vierpitter te benoemen.
    Maak dit iets als C400 en bied een aeropakketje erop aan.

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      24 februari 2016 om 08:12

      @dieselaer: precies. Of noem ‘m gewoon C300 (alhoewel, die heb je al in de VS).

      Login om te reageren
      • dieselaer zegt

        24 februari 2016 om 10:04

        @e550: zou ik ook beter vinden, maar dat werkt niet omdat hij dan onder de c350e terecht zou komen.

        Login om te reageren
    • 650s zegt

      24 februari 2016 om 08:15

      @dieselaer: Inderdaad! Echte AMGs moeten nog wel een beetje exclusief blijven.

      Login om te reageren
      • reinoutgtr zegt

        24 februari 2016 om 15:40

        @650s: ik denk niet dat je deze amg op elke hoek van de straat zult aantreffen, net zoals dat je ook geen 335i op elke hoek van de straat ziet.

        Login om te reageren
    • ThomasBol zegt

      24 februari 2016 om 08:27

      @dieselaer: zeker. Zelfde geldt voor de S-line

      Login om te reageren
      • romeoalfa zegt

        24 februari 2016 om 08:40

        @thomasbol: s-line is een bumperpakket. Jij bedoelt het s-model van bepaalde audi’s

        Login om te reageren
        • ThomasBol zegt

          24 februari 2016 om 08:57

          @romeoalfa: nee, ik bedoel echt S-Line. Een 1.6 TDI zou in mijn ogen niet er uit kunnen zien als een auto met sportieve ambities en RS wielen, want dat is het niet.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            24 februari 2016 om 11:18

            @ThomasBol: inderdaad. Iedereen die meer dan 75 kilo weegt moet ook beboet worden als deze op Nikes of Adidas loopt. In trainingspakken lopen buiten sportcomplexen zou voor iedereen strafbaar moeten zijn. Dat of we stoppen gewoon met het opleggen van onzinnige normen en waarden over wat wel en niet kan aan anderen.

            Login om te reageren
            • ThomasBol zegt

              24 februari 2016 om 13:24

              @mashell: daarom sport ik niet!

              Login om te reageren
          • leaper035t zegt

            25 februari 2016 om 08:35

            @thomasbol: tot je met een S of RS naast een 1.8 tdi met s-line pakket staat. Dan zie je die bestuurders wel heel erg hun best doen om uit te laten blijken dat het hun niet interesseert :)

            Login om te reageren
        • maxximum zegt

          24 februari 2016 om 13:07

          @romeoalfa: is niet alleen het bumperpakket. Wat @Thomasbol zegt is wel waar. Rij zelf een A3 Limousine 1.6 TDi S-leasebak. Heeft geen supercarambities maar, gecombineerd met de fabriekaf 16″ velgjes, sportonderstel, elektronische sper, en z’n nodige botox buitenom. Moet zeggen dat de CW-waarde wel invloed heeft op het rijgedrag. Je kunt er wel leuk mee sturen… zomervelgen er misschien nog. Maarja voor de fun nog een 330ci ?

          Login om te reageren
          • maxximum zegt

            24 februari 2016 om 13:07

            @maxximum: zomervelgen komen er misschien nog op *

            Login om te reageren
    • amphiby zegt

      24 februari 2016 om 09:09

      @dieselaer: en de A45 + afgeleiden dan? ;)

      Login om te reageren
      • dieselaer zegt

        24 februari 2016 om 10:06

        @amphiby: tja het is inderdaad een vierpitter, maar de peekaa’s zijn er in overvloed en ik snap ook wel dat ze geen v8 in de A leggen. Daar is hij dus nog wel te rechtvaardigen…

        Login om te reageren
  5. Ram-G-maN zegt

    24 februari 2016 om 07:57

    Dit, de 435i xDrive M Performance of de S5?
    Ik ga zelf voor de Infiniti Q60 Coupe met AWD.

    Login om te reageren
    • meneer zegt

      24 februari 2016 om 08:26

      @AutomotiveDesigner: is het niet 440i tegenwoordig?

      Login om te reageren
      • Ram-G-maN zegt

        24 februari 2016 om 10:16

        @meneer: Je hebt gelijk, is lastig bij te houden joh. ?

        Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      24 februari 2016 om 08:34

      @AutomotiveDesigner: S5 voor mij dan.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      24 februari 2016 om 09:20

      @AutomotiveDesigner: 440i voor mij. Gewoon een persoonlijke keus. De auto’s doen niet veel voor elkaar onder, hoewel de S5 al erg oud is.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        24 februari 2016 om 10:47

        @berlinetta: Zal deze op kort termijn niet vervangen worden? Ik hoop in Genève.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          24 februari 2016 om 12:04

          @dutchdriftking: Die zal zeker ergens dit jaar worden vervangen denk ik. Geneve lijkt me echter nog erg vroeg.

          Login om te reageren
  6. racerx zegt

    24 februari 2016 om 08:03

    Zonde van de standaard 4-Matic… Mocht ik hiervoor in de markt zijn zou ik afhaken vanwege gebrek aan RWD.

    Login om te reageren
  7. volvokaj zegt

    24 februari 2016 om 08:14

    Het is pas woensdag, we zitten net op de helft.

    Login om te reageren
  8. vandijkbv zegt

    24 februari 2016 om 08:26

    Is dit nu een soort van vervanger van de x450 AMG?

    Login om te reageren
  9. gregorius zegt

    24 februari 2016 om 08:28

    Dus om het even op te sommen.
    Alles tussen C200 en C350 krijgt een 2.0.
    En dan heb je de C400 met een 3.0t met 333pk, een C450 AMG met 3.0t met 367 pk. Maar als je m dan als coupe bestelt, dan heet ie C43 ipv C450. Handig.

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      24 februari 2016 om 08:30

      @gregorius: was de C450 nog vergeten… Rare motorbenamingen nu bij Mercedes…

      Login om te reageren
      • mzonneveld zegt

        24 februari 2016 om 16:32

        @reactief: Dat is bij bmw niet veel anders….

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      24 februari 2016 om 09:20

      @gregorius: Ik begrijp er ook niks meer van.

      Login om te reageren
    • dieselaer zegt

      24 februari 2016 om 10:08

      @gregorius: Ja ze zijn bezig om de typeaanduidingen bij MB op te schonen, dat zie je toch! Het wordt immer makkelijker! *sarcasme uit*

      Login om te reageren
    • tdu2zonda zegt

      24 februari 2016 om 10:55

      @gregorius: Volgens mij worden de 450-modellen vervangen door de 43-modellen. Mercedes is namelijk gestopt met dat AMG-Sport gedoe en noemt die nu ook gewoon AMG, maar dan iets minder :)

      Login om te reageren
    • baap zegt

      24 februari 2016 om 18:24

      @gregorius: Ze zijn het spoor bijster, net als BMW.

      Login om te reageren
  10. reactief zegt

    24 februari 2016 om 08:28

    Ligt wel erg dicht op de C400, en ook geen uitgeklopt uiterlijk (wat de 63 zo mooi maakt).
    Scheelt maar 30pk en 60nm, beetje weinig verschil tussen een regulier model en een AMG…

    Login om te reageren
    • janmetdelangeachternaam zegt

      24 februari 2016 om 09:22

      @reactief: denk dat het grootste verschil de prijs zal zijn

      Login om te reageren
  11. v60polestar zegt

    24 februari 2016 om 08:29

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • v60polestar zegt

      24 februari 2016 om 18:48

      @v60polestar: hoezo nutteloze bijdragen?? K mag toch wel vermelden dat k liever een v60 polestar wil??

      Login om te reageren
  12. baap zegt

    24 februari 2016 om 08:32

    Ik vind het er niet uit zien. De nieuwe lijn die Merc heeft ingezet kan mij sowieso niet bekoren. Geef dat hoekige, statige maar van weleer, dat is Merc.. dit lijkt gewoon nergens naar (persoonlijk uiteraard).

    Login om te reageren
  13. viezefreddyw zegt

    24 februari 2016 om 08:33

    Zonde dat Mercedes het AMG label gebruikt voor auto’s als deze? Ja. Maar ach, elk merk doet het momenteel, dus erop zaniken heeft geen zin meer. Wel vind ik dit een lekkere auto, de specs zijn ook prima te noemen. Ben benieuwd naar het prijskaartje, de gewone C63 heeft een vanafprijs van 110.000 euro en de C63 S 119.000 euro. De C250 was op de AMG’s na de sterkste uitvoering met een vanafprijs van net geen 49.000 euro. Als ze de C43 weten te positioneren op rond de 70.000 euro doet Mercedes goede zaken denk ik.

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    24 februari 2016 om 08:35

    Ach ja, het is een heel mooi en fijn ding, maar ze hadden wel het label iets kunnen afzwakken.

    Login om te reageren
  15. knipperlichtje zegt

    24 februari 2016 om 08:47

    Voor een benzineblok met 367 pk is 540 nm best veel koppel, dat blok pakt vast meer dan prima op.

    Login om te reageren
  16. LMV zegt

    24 februari 2016 om 09:05

    Wat moet dit leuk zijn men een handbak an aandrijving op de achterste wielen…

    Login om te reageren
  17. kingjoop zegt

    24 februari 2016 om 09:16

    Hmmm, die cla 45amg heeft iets van 385pk, uit een vierpitter.
    Dus deze prachtige auto heeft meer cilinders, minder pk’s.
    #raar

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      24 februari 2016 om 09:22

      @kingjoop: Dit is een ander segment en daarin worden ook andere eisen gesteld. De cliëntèle wil in deze klasse liever wat meer cilinders. Bovendien rijdt het ook soepeler. En wat heb jij liever? Een opgefokte viercilinder of een lekkere V6?

      Login om te reageren
      • kingjoop zegt

        24 februari 2016 om 09:27

        @berlinetta: mijn keuze is een ongeblazen zes-in-lijn met handbak van een ander Duits merk ?

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          24 februari 2016 om 09:42

          @kingjoop: Ja, dat zou ook mijn keuze zijn. Helaas maken ze dat juweeltje niet meer. Een zesinlijn met turbo vind ik ook niet verkeerd. Of anders een V6 Supercharged van nog een ander merk. Die is ook erg aangenaam.

          Login om te reageren
  18. stephanotis zegt

    24 februari 2016 om 09:46

    (06.00 uur: Nederland in Beweging!, voor al uw elastokinematische oefeningen)

    En die badge, ach, die haalden we anders toch wel bij Halfords.

    Login om te reageren
  19. roadrage78 zegt

    24 februari 2016 om 09:48

    Als men het toch nodig vind om een oude batch uit de la te pakken, waarom hebben ze dan niet voor de. C32 AMG gekozen? Lijkt mij meer gepast gezien de V6…

    Login om te reageren
  20. smex zegt

    24 februari 2016 om 10:04

    Het lukt me niet om em mooi te vinden.

    Login om te reageren
  21. avantgarde541 zegt

    24 februari 2016 om 11:26

    Blijkbaar is een 3.0 v6 nu een C43 AMG? man man man…. is zn naam toch niet waardig
    Noem hem dan lekker een C300 of gooi er 0.2l bij op in die motor en maak het een C32 AMG

    Maar dit is gewoon een; net niet gevalletje.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      24 februari 2016 om 12:14

      Ik blijf het merkwaardig vinden hoeveel waarde sommigen mensen hechten aan cijfer-, kleur- en/of lettercombinaties…

      Login om te reageren
  22. joost1990_2 zegt

    24 februari 2016 om 11:39

    @rynnus: Is het nu dan tijd om aan diegenen die niet natuurkundig aangelegd zijn elestokinematisch uit te leggen?

    Login om te reageren
  23. pinut187 zegt

    24 februari 2016 om 12:32

    Voorkant vind ik echt een verbetering soor de jaren heen gezien, de achterkant daarentegen…

    Login om te reageren
  24. thomasthomas zegt

    24 februari 2016 om 12:33

    Prachtauto hebbe hebbe!

    Login om te reageren
  25. 2wheeler zegt

    24 februari 2016 om 12:52

    Is de kans aannemelijk dat deze auto prijstechnisch rond de M2 uit zal komen? In dat geval een moeilijke keus!

    Login om te reageren
  26. Bart_V zegt

    24 februari 2016 om 19:11

    Ik dacht even dat de 4pitter van de A45 AMG enz. Hier in zat
    Dan is die v6 nog een kleine bonus

    Login om te reageren
  27. 730ld zegt

    24 februari 2016 om 20:24

    Pfff het is een kwestie van tijd en een C63 AMG heeft een 2.0 viercilinder met 3 turbo’s. Moet er NIET aan denken

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North