• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes-AMG E63 S Estate is sneller dan Audi RS5

Auteur: Author, gepost 8 maart 2017 om 14:12 – 42 Reacties

Afbeelding Mercedes-AMG E63 S Estate is sneller dan Audi RS5Afbeelding Mercedes-AMG E63 S Estate is sneller dan Audi RS5Afbeelding Mercedes-AMG E63 S Estate is sneller dan Audi RS5Afbeelding Mercedes-AMG E63 S Estate is sneller dan Audi RS5Afbeelding Mercedes-AMG E63 S Estate is sneller dan Audi RS5Afbeelding Mercedes-AMG E63 S Estate is sneller dan Audi RS5Afbeelding Mercedes-AMG E63 S Estate is sneller dan Audi RS5Afbeelding Mercedes-AMG E63 S Estate is sneller dan Audi RS5

Mercedes-AMG E 63 S Estate
Labradors wereldwijd drijven uit hun mand.

Vergis je niet in het uiterlijk van de E63 S Estate, want deze ongekend praktische gezinsbak gaat in 3,5 tellen naar 100 km/u. Alle 612 paardjes komen uit de geblazen 4.0 V8 die de 1.995 kg zware Estate moeiteloos naar de begrenzer (250 km/u) jast. De E63-met-zonder-S is wel een stukje trager. Deze versie pompt er 571 pk uit en raffelt de standaardsprint af in 3,6 tellen.

Oplettende lezers/kijkers zagen al dat Wouter in één van de beursvideo’s aandacht besteedde aan het 4Matic+ label op de flanken. Dit systeem kan het koppel volledig variabel tussen voor- en achteras verdelen, zodat je nooit voor verrassingen komt te staan.

Verder past er 640 liter labrador in de kofferbak, met neergeklapte achterbank wordt dat alweer 1.820 liter. Aan ruimte geen gebrek dus, behalve als je op de Nederlandse snelweg aan den lijve wilt ondervinden wat dit ding allemaal kan. Een vergelijking tussen het vorige en het nieuwe model vind je HIER.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
    Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes E63 AMG Estate
    Is deze E63 AMG Estate de coolste station van Marktplaats?
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Video: Gefeliciteerd met je nieuwe auto
  • Renault 5 vs. Nissan Micra: zoek de verschillen
  • Deze peperdure Marktplaats-occasion is bekend van tv
  • Nu in vol ornaat: de nieuwe Volvo XC70
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Autoshows, e-klasse, e63, e63s, estate, geneve, geneve-2017, Mercedes, mercedes-amg, station, wit

Vorig bericht: « Gemballa Avalanche is uw WTF-mobiel van de dag
Volgend bericht: Dafoek? Shell gaat brandstof aan huis bezorgen »

Lees Interacties

Reacties

  1. v12powerr zegt

    8 maart 2017 om 14:14

    Blijft ook echt de ben(z)chmark in haar klasse

    Login om te reageren
  2. Edge zegt

    8 maart 2017 om 14:14

    Wat is ‘ie toch verrekte gaaf hè? Hoe hard ze het ook proberen, hier kan wat mij betreft geen enkel RS6 tegenop. En ook geen RS5 overigens, dan kies ik alsnog liever deze stationwagen.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      8 maart 2017 om 15:19

      @Edge: ik vind persoonlijk de RS6 echt veel gaver. En deze loopt al op het einde. Ik hoop dat de nieuwe beter lukt dan de RS5.

      Login om te reageren
    • allesmetturbo zegt

      8 maart 2017 om 15:51

      @Edge: het 4matic+ systeem is echt top maar ik zou anyday een rs6 kopen ipv deze

      Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      8 maart 2017 om 16:03

      @Edge: mwoah, als die achterkant minder lelijk was had ik hem ook boven de audi’s verkozen.

      Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    8 maart 2017 om 14:17

    Die sprinttijden. Het begint echt absurd te worden. 3,5 seconden van 0 naar 100 km/u. In een facking station! Dat is net zo snel als een Ferrari 458 Italia. Niet normaal meer man.

    Login om te reageren
    • nopetrolnofun zegt

      8 maart 2017 om 14:23

      @viezefreddyw: gelukkig is de 458 Italia nog 0,1 sneller :)

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        8 maart 2017 om 14:26

        @nopetrolnofun: Aii, en ik maar denken dat ik een kenner ben.

        Login om te reageren
    • Edge zegt

      8 maart 2017 om 14:27

      @viezefreddyw: En dan te bedenken dat deze station weliswaar vierwielaandrijving heeft, maar ook bijna 600kg zwaarder is dan de genoemde Ferrari en hetzelfde aantal pk’s heeft. Ik vind het niet meer normaal, maar ook verrekte knap van de ingenieurs die zoiets bouwen.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        8 maart 2017 om 15:12

        @Edge: ho ho best Edge. Volgens mij noem jij 100 kg teveel en het aantal pks is toch zeker niet gelijk. Laat staan het koppel.

        Login om te reageren
        • Edge zegt

          8 maart 2017 om 15:37

          @berlinetta: Goedemorgen, inderdaad zeg! Ik vergeleek het aantal paardjes van de E63 zonder S met die van de 458 (571 om 570), terwijl we het toch echt over de sprinttijd van de 612pk sterke E63S hadden. Wat het gewicht betreft zat ik naar de cijfertjes van de sedan te kijken. Die heeft volgens Mercedes zelf een leeggewicht van 1940 kg.

          Login om te reageren
      • Onehp zegt

        9 maart 2017 om 22:57

        @edge: beetje laat, maar mijn missie is om de gewichten in orde te krijgen. Ferrari geeft het drooggewicht op, Mercedes het EU gewicht getankt en met chauffeur. Op een echte weegschaal betekent dit dat het werkelijk gewichtsverschil tussen een E63s sedan en een 458 zich in de regio 285-430kg afhankelijk van de uitrusting van elke auto. Zeker geen 600kg verschil dus. Groeten

        Login om te reageren
    • krauwbak zegt

      8 maart 2017 om 19:22

      @viezefreddyw: labradors wereldwijd met een bebloede kop tegen de achterruit

      Login om te reageren
  4. Ram-G-maN zegt

    8 maart 2017 om 14:17

    Business Package-optie aanvinken (mits het leverbaar is) en boenderen met je hok naar je volgende consultatie met cliënt.

    Login om te reageren
    • demesmaeker zegt

      8 maart 2017 om 14:26

      @automotivedesigner:
      Klopt, bij de 458 is ook de neusafdruk van de Labrador niet zichtbaar op de achterruit.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      8 maart 2017 om 15:30

      @AutomotiveDesigner: Dat is wel een aantrekkelijke optie idd.

      Login om te reageren
  5. dare2think zegt

    8 maart 2017 om 14:19

    Het is de vraag waarín die labradors dan drijven ;)

    Login om te reageren
    • Author zegt

      8 maart 2017 om 14:29

      @dare2think: in juice.

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      8 maart 2017 om 14:38

      @dare2think: in 3,5s van nul naar hond-dirt…

      Login om te reageren
      • dare2think zegt

        8 maart 2017 om 15:02

        @onehp: geniaal!

        Login om te reageren
      • galgootje zegt

        8 maart 2017 om 19:12

        @Onehp: hah, mooi!

        Login om te reageren
  6. TimoBac zegt

    8 maart 2017 om 14:24

    Dit is echt pure Germaanse automotive porno. En ik vind de vergelijking met de RS5 terecht. Wat een wijverig gedoe die 450 pk van dat apparaat. Nee, alle gekheid op een stokje maar dit is wel even een klap in Audi’s gezicht.

    Login om te reageren
    • 964rs zegt

      8 maart 2017 om 14:41

      @timobac: Ja enorm. Want een RS6 performance heet 605 pk. Doet echt zwaar onder voor deze E.

      Login om te reageren
      • TimoBac zegt

        8 maart 2017 om 14:42

        @964rs: Haha, point taken.

        Login om te reageren
      • ernestvdp zegt

        9 maart 2017 om 07:29

        @964rs: een verschil van 7 pk is niet zo heel veel te noemen hé

        Login om te reageren
  7. JelleEp3 zegt

    8 maart 2017 om 14:28

    Die 612pk is dan ook heel eenvoudig te halen uit de c63 met dezelfde 4.0 v8. Zou die dan nog sneller naar de 100 zijn als deze E?

    Login om te reageren
    • duitseautos zegt

      8 maart 2017 om 14:35

      @jelle166: 612pk in een C zonder 4matic zorgt eerder voor 0-100 in 12,6 seconde zeg maar

      Login om te reageren
      • rodger zegt

        9 maart 2017 om 05:14

        @duitseautos: van 0 naar rookgordijn in 2,1 seconde

        Login om te reageren
  8. v6ti zegt

    8 maart 2017 om 14:28

    Nu nog een trekhaak en een tabbert en hub naar de camping.

    Login om te reageren
  9. mb10 zegt

    8 maart 2017 om 14:58

    Bij brabus hoef je eigenlijk ook niet meer langs met zulke prestatiecijfers.

    Login om te reageren
    • gerjan zegt

      8 maart 2017 om 16:14

      @mb10: maar 850 pk en 1100 nm klinkt wel mooier. Echt sneller zal die niet zijn maar gewoon omdat het kan.

      Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    8 maart 2017 om 15:10

    Ik ben volgens mij de enige, maar ik vind hem echt niet mooi. De normale E is schitterend, maar het AMG-maatpak maakt hem zo ordinair.

    De prestaties daarentegen zijn bizar. De nieuwe koning van het segment. Ohja, doe mij maar een Alpina B5 ;)

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 maart 2017 om 16:36

      @berlinetta: tja, ordinair is een synoniem van AMG. Dus als jij (ik en vele anderen) dat denken dat deze wat ordinair oogt dan heeft AMG haar werk goed gedaan. Mercedes is niet alleen het merk voor de nette conservatieve zakenman maar ook voor de niet zo frisse taxi-chauffeur en het merk van de baas van het woonwagenkamp.

      Login om te reageren
  11. thomasthomas zegt

    8 maart 2017 om 15:12

    Wel een lelijke kont / achterlichten zeg. Rest vind ik wel mooi. Meer Mercedessen hebben daar last van C Combi, ML… die designer die daar verantwoordelijk voor moet eens bij andere merken kijken om inspiratie op te doen.

    Login om te reageren
  12. eelco74 zegt

    8 maart 2017 om 15:18

    Hij is niet alleen sneller dan de Audi, maar ook veel mooier. Net het verschil tussen een echt premium merk en een Volkswagen met extra chroom en een wat mooier interieur.

    Login om te reageren
  13. bitd zegt

    8 maart 2017 om 15:39

    Waarom de RS5 erbij halen? Net ook al bij de Alpina B5, andere klasse! BMW en Mercedes hebben er in ieder geval een aardig Sjonnie/Seanie/Shonny gehalte van gemaakt met die zwarte velgen en over-designed skirts/etc kijken wat Audi er dit jaar van gaat bakken?! V8 met 6xx pk, als er maar niet zo’n grote grill op komt als bij de Q modellen

    Login om te reageren
  14. kermit123 zegt

    8 maart 2017 om 16:20

    Haha laat me niet lachen. Mercedes sneller dan een audi RS6? Dromen zijn bedrig.Zet ze naast elkaar dan zul je zien wat een echte quattro doet met een nep 4matic. Hihi

    Login om te reageren
    • tyso44quattro zegt

      8 maart 2017 om 21:00

      @kermit123: Volledig juist, Quattro is king!!

      Login om te reageren
    • ch26 zegt

      8 maart 2017 om 21:27

      @kermit123: of nee toch niet

      Login om te reageren
  15. cossiekiller zegt

    8 maart 2017 om 21:29

    Die kleur van die Gemballa op deze. Met 600pk mag het wel iets meer dan wit zijn.

    Login om te reageren
  16. mrrallycross zegt

    9 maart 2017 om 09:39

    Zou deze ook liever willen dan dit rs5

    Login om te reageren
  17. crackdavid zegt

    9 maart 2017 om 12:05

    Deze trekt een Tabbert helemaal aan gort :p

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North