• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest

Auteur: RubenPriest, gepost 15 november 2021 om 16:00 – 24 Reacties

De facelift van één de dikste limo’s van dit moment, de Mercedes-AMG E63S 4Matic+, en wij reden ermee voor een rijtest.

Als je het hebt over een auto die alles kan, dan is de Mercedes-AMG E63S 4Matic+ een topkandidaat. Dit zou een geweldige auto zijn als ze ooit nog een Transporter-film gaan maken. Een gaaf uiterlijk, indrukwekkende prestaties en lekker veel snufjes aan boord. De Mercedes-AMG E63S 4Matic+ heeft het allemaal.

De E-klasse werd een tijdje terug alweeer van een facelift voorzien. Later volgde ook de facelift voor de Mercedes-AMG variant. Het ideale excuus voor ons om die facelift eens aan jullie voor te stellen natuurlijk. Qua aandrijflijn heb je nog steeds een 4.0-liter biturbo V8, goed voor 612 pk en 850 Nm koppel. Hoewel de auto vierwielaandrijving heeft, kun je ook lekker spelen met het kontje als de Drift Mode is ingeschakeld. De AMG is namelijk in staat om de aandrijving op de voorwielen los te koppelen, zodat de achterbanden al dat vermogen moeten verwerken. Een recept voor gecontroleerd glijden natuurlijk.

Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest
Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest

Je herkent de Mercedes-AMG E63S 4Matic+ facelift voornamelijk een de nieuwe voor- en achterlichten. In het interieur is een up-do-date stuurwiel te vinden. Net als de nieuwste versie van MBUX. De limo sprint in slechts 3,4 seconden naar 100 km/u en je mag van Mercedes-AMG een topsnelheid van 300 km/u halen.

Prijzen beginnen bij 183.316 euro voor de E63S. De minder krachtige (571 pk) E63 begint overigens bij 175.486 euro. De Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest video check je hierboven!

Ook interessant!

  • POV driften met de Mercedes-AMG E63S 4Matic+
    POV driften met de Mercedes-AMG E63S 4Matic+
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de eerste Taycan die méér waard is geworden?
  • Pas op: je kunt vanaf nu een boete krijgen van een focusflitser
  • Koop een 205 GTi voor weinig bij de Belgische overheid!
  • Wat voor gedrocht is Ferrari hier aan het testen…?
FacebookTweetPinLinkedIn

e-klasse, e63, e63s, Mercedes, mercedes-amg, Rijtest, Video

Vorig bericht: « Vernieuwde Skoda Karoq gaat er ZO uitzien
Volgend bericht: Autoblog-lezer spot de nieuwste vlaggenschepen van BMW »

Lees Interacties

Reacties

  1. nicolasr zegt

    15 november 2021 om 16:01

    Nog niemand de “snelle taxi” grap gemaakt joh?

    Login om te reageren
    • michaelras zegt

      15 november 2021 om 16:17

      het starttarief daarvoor is taart op de volgende redactievergadering en een rondje koffie halen voor elke keer dat iemand er nog op reageert in de comments..

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        15 november 2021 om 16:56

        Als de redactie thuis werkt en videovergadert en door het land (misschien zelfs wel tot in Spanje) verspreid zijn en de koffie moet rondgebracht worden met een Mercedes AMG E63s 4matic dan: taxi, taxi, taxi!

        Login om te reageren
      • nicolasr zegt

        15 november 2021 om 17:00

        Ben gek op taart. Dus… Snelle taxi!

        Login om te reageren
    • rikus zegt

      15 november 2021 om 16:30

      @nicolasr: Nee.. Maar door jouw voorzet zou het niet meer mogen duren.

      Login om te reageren
    • rfocus zegt

      15 november 2021 om 18:16

      @nicolasr: Nou vooruit komt ie dan. ALS IK MERCEDES WIL RIJDEN BEL IK WEL EEN TAXI.
      zal jij blij zijn.

      Login om te reageren
  2. youknowme zegt

    15 november 2021 om 16:11

    In estate vorm de ultieme allrounder!

    Login om te reageren
  3. Arno's zegt

    15 november 2021 om 16:20

    Explosies Wouter? Wanneer een auto pingelt is het volgens mij een explosie. Alles daaronder is een verbranding.

    Login om te reageren
    • tinnemans zegt

      15 november 2021 om 17:43

      @arno‘s; Bedoel je dan detonatie of deflagratie?

      Volgens mij kun je in normale spreektaal best wel van explosies spreken in een verbrandingsmotor. Het scheiden van muggen of het copuleren met mieren is echt niet nodig. 😁

      Login om te reageren
  4. e36thuglife zegt

    15 november 2021 om 17:06

    Hallo ik ben volges mij de enige die die Panoramericana gril echt kapot lelijk vind met ze lange tanden doe mij maar gewoon horyzontale strepen en probeer niet Bimma na te apen met verticale strepen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      15 november 2021 om 18:33

      Toch briljant, verticale versus horizontale strepen. Geef het een spannende naam, zoals Panamericana en heel het internet heeft er een mening over terwijl het nog steeds nergens om gaat, verticale versus horizontale strepen…

      Login om te reageren
  5. 993carrera4s zegt

    15 november 2021 om 17:47

    DIK. Maar waarom niet de estate getest, die is veel cooler, en de sedan hebben jullie vorige keer al gereden?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      15 november 2021 om 18:31

      Hoe kan de estate nou cooler zijn? Zeker bij de E-klasse is deze zo lang gerekt dat het een beetje een lijkwagen lijkt.

      Login om te reageren
      • vondick zegt

        15 november 2021 om 22:57

        Station is sowieso altijd cooler dan een sedan

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          16 november 2021 om 08:45

          Nee joh, de saaie langgerekte vorm voor mensen die teveel spullen moeten verslepen ziet er maar zelden beter uit dan de sedan (eigenlijk alleen 3 serie, A4 en A6).

          Login om te reageren
          • 993carrera4s zegt

            16 november 2021 om 09:48

            @mashell: ieder zijn smaak gelukkig. Deze station in die mat blauwe introductie kleur vind ik echt schitterend.

            Login om te reageren
          • vondick zegt

            16 november 2021 om 11:05

            Sowieso ook de 5 serie. Maar eerlijk gezegd begrijp ik niet eens waarom de sedan überhaupt nog bestaat. Je kan er letterlijk niks in meenemen. Mijn Duitse herder kan niet eens in de achterbak. Als ze er nou gewoon een hatchback van maken (zoals de renault laguna of tesla model S) dan kan je er nog wat mee. Ziet er het zelfde uit, maar dan kun je opeens wel iets meenemen.

            Login om te reageren
        • 993carrera4s zegt

          16 november 2021 om 09:46

          @vondick: dit dus! Is natuurlijk maar een mening. Ieder zijn ding.

          Login om te reageren
  6. Variomatic zegt

    15 november 2021 om 19:04

    Fijnfijnfijn dat dit soort beesten gewoon mog verkocht blijven worden door MB, alle milieuterrorisme ten spijt

    Login om te reageren
  7. MarcoM zegt

    15 november 2021 om 20:15

    V8, heerlijk. Alleen jammer dat deze auto een verkeerd imago heeft (gekregen), want op zich is het een beest van een wagen, bruut en toch van binnen beschaafd.

    Login om te reageren
  8. shellplc zegt

    16 november 2021 om 01:46

    Wat Wouter zegt in de video dat de estate een 10 kilometer lagere topsnelheid heeft dan de sedan klopt niet is gewoon 250 met begrenzing eventueel op te rekken naar 300 met het fameuze AMG driver’s package.

    Login om te reageren
  9. Ot92 zegt

    16 november 2021 om 04:33

    Gaan ze nog ooit die chromen spiegel op de achterklep weghalen? Je komt haast nergens op de auto een chromen deel tegen en dan bam! Vol in je gezicht een groot stuk chroom op de achterklep.

    Login om te reageren
    • vondick zegt

      16 november 2021 om 21:33

      Ik zal er over nadenken. Kom er later op terug.

      Login om te reageren
  10. dree16v zegt

    16 november 2021 om 09:29

    Ben ik de enige die maar niet kan wennen aan die panamericana grill? Vond de neus voor de facelift veel beter ogen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North