• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes C-klasse coupe nu officieel uit zijn ei

Auteur: sir_smokalot, gepost 14 februari 2011 om 13:44 – 52 Reacties

Mercedes C-klasse coupe

De C-coupé, Mercedes’ nieuwste wapen tegen de e92-3-serie en de A5, heeft een debuut gekend dat over een aantal maanden uitgespreid was. Maar nu, na alle lekkage, heeft Mercedes een persbericht de wereld ingestuurd, waardoor we behalve de plaatjes nu ook wat uitgebreidere informatie hebben.

Als we de aanloop naar de lancering eens op een rijtje zetten, zien we het volgende: eerst stopte Mercedes zelf het interieur van de coupe als ‘easter egg’ in de fotoserie van de opgefriste c-sedan. Hierna lekten een aantal afbeeldingen, vervolgens verschenen er platen van de C63 AMG coupe en tot slot lekten er afgelopen weekend nog veel meer afbeeldingen. Waar is de tijd gebleven dat je alles ordentelijk in één keer kreeg?

Enfin, terzake. Mercedes zegt met de uitgesproken sportieve stylng te mikken op een jonger koperspubliek, en met jonger bedoelen ze kopers tussen de 35 en 45 jaar. Hij is 41 mm lager dan de sedan, en in het totale designplaatje ligt het accent duidelijk op een gedrongen, krachtig uiterlijk. Kort na de wereldpremière in Geneve kan het Nederlandse publiek de C overigens op de AutoRAI bekijken.

Bij de introductie zijn 3 benzine- en 2 dieselmotoren beschikbaar: de C220 en C250 CDI, beide op basis van Mercedes’ 2,1 liter vierpitter. De benzineinstapper is een 156 pk sterke C 180 BlueEFFICIENCY. Daarnaast zijn de C250 (204 pk) en C350 (306 pk) verkrijgbaar. De laatste is voorlopig de enige zescilinder die Mercedes aanbiedt, maar hier zal in de toekomst ongetwijfeld verandering in komen. Naast de droge cijfers wordt er ook veel aandacht aan connectiviteit besteed, want de premium-merken hebben dit de laatste tijd hoog in het vaandel staan. Voor internet, telefoon en mp3 zijn allerhande voorzieningen getroffen in de nieuwe coupe.

De marktintroductie van de C-coupe vindt in Nederland in juni plaats, prijzen zullen in een later stadium bekend gemaakt worden. Een video van deze Benz vind je HIER.

Ook interessant!

  • C Coupé en Cabriolet
    C Coupé en Cabriolet exit, CLC geschrapt
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

c-klasse, Coupe, geneve-2011, Mercedes

Vorig bericht: « Autoblog Uitzending Gemist: Top Gear S16E04
Volgend bericht: Toyota iQ EV concept – eerste elektrische Toyota »

Lees Interacties

Reacties

  1. vvb zegt

    14 februari 2011 om 13:53

    Dat ik hem lelijk vind! Dus het zal wel een succes worden.
    Waarom die wannabe-BMW Hofmeister-knik? Zo niet-Mercedes!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 februari 2011 om 14:58

      @vvb: Hoffmeister knik is rond en zo algemeen dat het de moeite van het noemen niet meer waard is. Dit is gewoon prima design van Mercedes.

      Login om te reageren
    • HDM zegt

      14 februari 2011 om 18:23

      @vvb: Dat is helemaal geen Hoffmeister knik kerel, de Hoffmeister knik heeft de scherpe bocht van de raamlijn in de bovenste lijn zitten, bij deze C zit die bocht in de onderste raamlijn.

      Login om te reageren
  2. technopatat zegt

    14 februari 2011 om 13:54

    mikken op 35-45 jaar, ik ben 20 jaar en ik hoop voor m’n portefeuille dat ik hem in het echt niet zo mooi vind als op foto, want anders staat er tegen het einde van het jaar een c250 cdi op de gravel voor de deur!

    Login om te reageren
    • technopatat zegt

      14 februari 2011 om 13:54

      @technopatat: ze mikken*

      Login om te reageren
    • Sciurida zegt

      14 februari 2011 om 14:45

      @technopatat: Wacht even, je bent 20 en je kunt deze auto al betalen? Op gravel? :P

      Login om te reageren
      • CowboyHenk zegt

        14 februari 2011 om 15:15

        @Sciurida: Wellicht de Nederlandse nadal?

        Login om te reageren
        • NLBUURMAN zegt

          14 februari 2011 om 15:30

          @CowboyHenk: nee joh, dat is die gast van de reclame: “dit smaakt naar gravel” “the next level!”

          OT: ik ben niet gecharmeerd van deze auto, en op de 3coupe ook wel uitgekeken, dan de A5 maar…

          Login om te reageren
        • technopatat zegt

          14 februari 2011 om 17:19

          @CowboyHenk: Belgische ;), verklaart miss al iets :D!

          Login om te reageren
      • technopatat zegt

        14 februari 2011 om 17:18

        @Sciurida: betalen ja (niet de full option 350 cgi welliswaar) een 250 cdi met wat redelijke opties moet toch wel lukken denk ik ;)! en op gravel, ik woon/ga wonen op een klein boerderijtje, dus ja daar ligt er gravel, denk maar niet aan tennisvelden, of chateau’s met een hoop witte gravel ervoor :D!

        Login om te reageren
  3. ardonjr zegt

    14 februari 2011 om 13:57

    Zeg het niet snel over een Mercedes, maar dit is echt wel een sjiek karretje. Als ik straks (over een paar jaar) 35 ben.. wil ik hier ook wel in rijden ja.. :D

    Login om te reageren
  4. jeanclaude zegt

    14 februari 2011 om 13:58

    zeer geslaagd intrieur.

    Login om te reageren
  5. vanquishs zegt

    14 februari 2011 om 14:03

    Wat een mooie auto! Dit is toch veel beter dan de Sportcoupe waar ze jaren een succes van hebben proberen te maken! Complimenten aan de designers!

    Login om te reageren
  6. C220AMG zegt

    14 februari 2011 om 14:04

    Ik wil hier nu ook wel in rijden! Echter, ik heb een goede auto :P

    Login om te reageren
  7. Ram-G-maN zegt

    14 februari 2011 om 14:04

    Adembenemend mooi! :D
    Het mooiste wat Mercedes-Benz zich kan schenken!
    Het is realistisch gezien iets te laat op de markt verschenen. Dat de auto niet B-stijlloos is ook een kleine zonde.

    Login om te reageren
  8. mbman zegt

    14 februari 2011 om 14:16

    Mooie wagen.Die koplampen zijn en kunst stukje op zich.

    Login om te reageren
  9. MichaelvdBroek zegt

    14 februari 2011 om 14:21

    en toch zou ik kiezen voor de a5..

    Login om te reageren
    • mbman zegt

      14 februari 2011 om 14:25

      @MichaelvdBroek: je bent vag liefhebber of niet.

      Login om te reageren
      • MichaelvdBroek zegt

        14 februari 2011 om 16:39

        @mbman: haha jah :D

        Login om te reageren
  10. the-budel-guy zegt

    14 februari 2011 om 14:30

    Hoewel ik enorme Audi fan ben moet ik echt toegeven dat ik
    voor een moeilijke keuzen zou staan als ik deze of de A5 moest kiezen.
    Vind het alleen dood zonde dat de ramen niet zo als bij de CL allebei open kunnen en dat er dan geen spijl meer tussen zit.
    Dus dat je 1 grote opening hebt. Als hij dat had zou ik hem gelijk boven de A5 gekozen.

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      14 februari 2011 om 14:43

      @the-budel-guy: Dat vind ik dus ook hartstikke jammer. Dat is wat de Mercedes-Benz CLK en de SL zo schitterend maakt. Bij de huidige E-klasse Coupé hebben ze het ook al verknald doordat er een piepklein ruitje tegen de C-stijl is geplaatst. Dit is ontstaan doordat de tankklep te ver naar voren was geplaatst waardoor de achteruit niet konden zakken. Voor de symmetrie hadden ze aan beide zijden zo’n klein ruitje geplaatst. :?

      Ik hoop maar dat ze de carrosserie stijfheid als excuus gebruiken, anders kan ik het niet vergeven.

      Login om te reageren
      • Ram-G-maN zegt

        14 februari 2011 om 14:48

        @AutomotiveDesigner: *achterruit = achterste zijraam

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 februari 2011 om 15:03

      @the-budel-guy: volgens mij heeft deze C coupe zelfs gewoon een rand om het glas, ook van het voorportier.

      Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        14 februari 2011 om 15:23

        @mashell: das al helemaal een misser als ik het zo bekijk hbe je nog eens gelijk ook

        Login om te reageren
  11. Merry zegt

    14 februari 2011 om 14:37

    Sorry hoor, maar ik vind de sedan mooier.
    Met een coupe kan je juist de achterkant mooier maken dan bij een sedan, zoals BMW en Audi dat goed doen.
    Dit ziet er gewoon uit als een sedan alleen de deuren achter zijn weg gelaten.
    Een coupe hoort mooie lijnen te hebben en een verbreding op de achterste wielkasten.
    Zo ziet de achterkant er voller uit, een booty, zeg maar.
    Deze C-coupe heeft dat niet die heeft alleen een kippenkontje, de SL en CL coupe’s hebben wel die booty.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 februari 2011 om 15:01

      @Merry: maar de achterkant van de Mercedes was al veel mooier dan die van de 3 en A4, die hadden dus wat verbreding nodig. Ik vind deze C coupe echt vele malen mooier dan een A5.

      Login om te reageren
      • Merry zegt

        14 februari 2011 om 16:17

        @mashell: ik heb het niet over kleine ontwerp dingetjes zoals koplampen en grilletjes.
        Begrijp me niet verkeerd als ik moet kiezen tussen Benz, BMW of Audi zal ik altijd maar dan ook altjd een Benz nemen.
        Alleen in zie niet de echte coupe lijnen die de 3-serie en A5 wel hebben wat een coupe mooi maakt.
        De brede achterkant en lekker brede wielkasten achter, niet dit dunne randje wat de boel een beetje sportief moet laten lijken op de C-coupe.
        Ik vind het een gemiste kans van Mercedes om er echt een vette wagen van de maken een coupe moet sport/racen uitstralen en dat vind ik deze wagen niet doen.
        De voorkant is geweldig de achterkant, ik vind van niet.
        Gewoon plat, geen heupen en een coupe hoort een lekker wijf te zijn, een Scarlett Johansson zeg maar.
        Dit is meer een Keira Knightley super mooi bekkie maar geen top figuurtje.

        Login om te reageren
  12. jack_abarth zegt

    14 februari 2011 om 15:03

    Zeer mooie auto, ben alleen wel bang dat ze er ongeveer 2 jaar te laat mee aan komen kakken.
    Tegen de tijd dat nu rondrijdende wagens versleten zijn (lees: 3-5 jaar en dan inruilen) is dit model weer net te oud en hebben Audi en BMW weer een net nieuw model.

    Nogmaals, zeer mooi auto, maar ik ben bang dat Mercedes achter de feiten aangaat lopen m.b.t. de leeftijden van de A5 en de 3-serie.

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      14 februari 2011 om 15:23

      @jack_abarth: Over 2 komt er een ook weer een nieuwe C-klasse met daarbij uiteraard een nieuwe Coupe. Mercedes heeft hem nu tegelijk met de facelift geïntroduceerd niet zozeer als verkooptopper maar om alvast klanten te pakken die nu nog bij BMW en Audi moesten shoppen om vervolgens (willen ze) dat de nieuwe C-klasse coupé voor echt grotere verkoopaantallen gaat zorgen.

      Login om te reageren
      • technopatat zegt

        14 februari 2011 om 17:25

        @Pordon: 2 jaar is een beetje snel zeker, ik denk toch 3-4 jaar! want als ze nog een AMG moeten uitbrengen, en nog een blackseries (volgens verwachtingen) dan gaan ze dat allemaal nogal snel moeten doen niet?

        Login om te reageren
  13. roffel zegt

    14 februari 2011 om 15:04

    ik vind de sedan ook mooier. ik heb ook liever een bmw m3 sedan ipv een coupe. same story here.

    Login om te reageren
  14. rubenp zegt

    14 februari 2011 om 15:24

    Deze auto heeft gewoon uitstraling waar nog veel FRANSE merken kunnen van leren!!

    Login om te reageren
  15. Den zegt

    14 februari 2011 om 15:29

    Ik snap deze auto niet, er is toch een e-coupe. Autoblog test????? C coupe vs. E coupe

    Login om te reageren
  16. CSL zegt

    14 februari 2011 om 15:39

    Nice..

    Login om te reageren
  17. MAB zegt

    14 februari 2011 om 16:01

    mooi kan niet wachten op de amg versie

    Login om te reageren
  18. reinier73 zegt

    14 februari 2011 om 16:10

    geef mij maar een estate!

    Login om te reageren
  19. majinstar zegt

    14 februari 2011 om 16:18

    Hij had beter in het ei kunnen blijven zitten. Wat een lelijk eendje is het geworden !
    Het was de insteek van Mercedes om met een coupé versie te komen die de vervanger zou worden van de CLC en daar wijken ze nu weer vanaf door er een te maken in het segment van de 3 series. Op zich niet erg als je zo wanhopig bent om te verkopen, maar ben benieuwd wat ze nu gaan brengen tegenover de 1 serie coupé ? Ik wacht rustig af.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      14 februari 2011 om 18:02

      @majinstar: zeikerd…

      Login om te reageren
    • HDM zegt

      14 februari 2011 om 18:21

      @majinstar: je slaat nogal erg mis. De C Sportcoupe was een 3-compact tegenhanger, de CLC was gewoon dezelfde auto met andere body en motoren, en nu komt er een échte Coupé die al meer dan twee jaar geleden is aangekondigd als échte coupé met kont voor de C-Klasse, die staat dus prima tegenover de 3-serie.

      En wat denk jij nou, dat de C met de 1-Coupé moet concurreren? Ga eens de gamma’s bekijken van MB en BMW, de A-Klasse wordt de nieuwe tegenhanger van de 1-serie als deze rond 2012 wordt geintroduceerd als echte lage hatchback zoals de 1, en van de A komen meerdere varianten van, een coupé voor de A zou dus best kunnen (men spreekt over een CLS op A-niveau maar dat betwijfel ik).

      Kortom, wat plaatsing betreft is er niets mis met deze auto, hij staat precies goed.

      Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    14 februari 2011 om 16:25

    Inderdaad, hij heeft een gedrongen, krachtig uiterlijk. Maar dat wil ik helemaal niet. Een coupé vind ik veel mooier als hij sierlijk is vormgegeven. De 3-serie heeft dat ook niet echt, de A5 komt het nog het dichtst in de buurt.

    Login om te reageren
    • HDM zegt

      14 februari 2011 om 18:22

      @Citrofiel: dat krijg je gauw met coupés voor een jonger publiek. Het zijn sowieso kleinere auto’s, en jonger publiek valt blijkbaar nou eenmaal meer op dynamischere auto’s dan op sierlijke auto’s.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        14 februari 2011 om 21:03

        @HDM: En zo blijkt maar weer: Qua autokeuze ben ik minstens 30 jaar ouder dan qua leeftijd. ;)

        Login om te reageren
  21. Justawheelchairguy zegt

    14 februari 2011 om 17:02

    Ik vind hem best lekker! Er kwam ook een AMG toch?

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      14 februari 2011 om 20:32

      @koen92winterswijk: Jep, nog met de heerlijke 6.2L V8 :) Hij is al eens op de foto gezet, nog wel met camouflage.

      Login om te reageren
  22. autoloos19 zegt

    14 februari 2011 om 19:27

    @koen92winterswijk: Wie weet.. Wanneer AMG er wat moois van maakt hebben de M- en RS-afdeling van respectievelijk BMW en Audi er weer een prima concurrent bij.

    De sedan vind ik net wat mooier, qua lijnenspel en proportioneel eigenlijk ook. De neuspartij doet mij wat lomp aan in vergelijking met de rest van de auto.

    Login om te reageren
  23. As_long_as_it_is_fast zegt

    14 februari 2011 om 19:38

    De 350 de zwaarste versie die er is? Komt er hier geen AMG van? Voor de rest ziet het er niet slecht uit. Niet mijn Mercedes, maar niet slecht. Binnen deze klasse zou ik dan toch opteren voor de genoemde A5. Of neen, de 3 coupé. Mercedes op de laatste plek hier..

    Login om te reageren
    • HDM zegt

      14 februari 2011 om 20:38

      @As_long_as_it_is_fast: AMG’s komen altijd later dan de gewone dus dat is nog afwachten, hij komt sowieso wél.

      Login om te reageren
  24. Dimglor zegt

    14 februari 2011 om 19:46

    Hehe.. dan nog eens de officiële onthulling….. Volgens mij hadden we alles er al van gezien ;-)

    Login om te reageren
  25. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    14 februari 2011 om 20:48

    Hehe, ik kan weer inloggen…
    Mooie auto zeg!
    Vooral en-profil een beauty.
    Moet hem nog wel in het echt zien, want wat Citrofiel zegt: hij kan wel eens TE gedrongen zijn… Hou ook meer van sierlijk.

    Login om te reageren
  26. E320cdi zegt

    14 februari 2011 om 21:32

    Hier ga ik voor sparen!

    Login om te reageren
  27. bohica zegt

    15 februari 2011 om 12:53

    Kan me niet voorstellen dat dit je voorkeur heeft boven een bmw 3 serie of audi A5

    Login om te reageren
  28. mennek zegt

    15 februari 2011 om 22:45

    @bohica: ik wel ! al helemaal als de AMG er is…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North