• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

C Coupé en Cabriolet exit, CLC geschrapt

Auteur: willeme, gepost 24 februari 2021 om 11:34 – 28 Reacties

C-Klasse Coupé en Cabriolet

De C Coupé en Cabriolet zijn exit, er komen minder leuke modellen aan. Lang leve EV’s en crossovers!

Gisteren onthulde Mercedes de compleet nieuwe C-Klasse. De vijfde generatie van de BMW 3 Serie-concurrent is 100% nieuw en kan er zo weer even tegenaan. Ook handig, Mercedes maakte van de gelegenheid gebruik om meteen even de Estate te onthullen. Tegenwoordig smeren automerken zoveel mogelijk alle introducties zo veel mogelijk uit. Maar Mercedes dus niet.

C Coupé en Cabriolet

Nu zou je kunnen denken, dan is het nu alleen afwachten op de Coupé en Cabriolet, toch? Helaas, dat gaat niet gebeuren. Mercedes heeft een tijd lang een enorm aantal cabriolets en coupé’s in productie gehad. Te veel, volgens COO Markus Schäfer. Volgens Schäfer heeft Mercedes op het moment zo’n 50 modellen in haar portfolio. Daar komen nog een hele hoop EQ-modellen bij de niet al te verre toekomst.

C Coupé en Cabriolet

Er zal dus (flink) moeten gesnoeid worden in het modelgamma. Niet alle modellen zijn even populair. Mercedes gaat dus iets doen wat heel erg logisch is: het R&D budget gaat naar modellen waarmee meer geld te verdienen is. Helaas zijn het alleen maar leuke auto’s die uit productie gaan. We hebben al afscheid moeten nemen van de SL roadster, SLK roadster, S-klasse Coupé en S-klasse Cabriolet. Daar komen de C coupé en cabriolet bij.

  • C Coupé en Cabriolet
  • C Coupé en Cabriolet
  • C Coupé en Cabriolet
  • C Coupé en Cabriolet

Imageboosters

Volgens Markus Schafer zijn coupé’s en cabriolets erg belangrijk voor het merk als imageboosters, maar niet in aantallen. De E-klasse coupé en cabriolet zijn nét voorzien van een update, dus deze zullen nog wel eventjes onder ons blijven. Er komt een nieuwe SL, alhoewel dat een andere auto zal worden dan de SL die inmiddels uit productie is. Ook de AMG GT krijgt een opvolger, die technisch nauw verwant is aan de nieuwe ‘SL’.

  • C Coupé en Cabriolet
  • C Coupé en Cabriolet
  • C Coupé en Cabriolet

Wat komt er dan wel? Volgens Schäfer zullen de cabrio’s en coupé’s er op een ‘andere manier’ moeten komen. Hopelijk bedoeld hij daar geen crossover-coupé’s en cabriolets mee. Er is overigens meer slecht nieuws, want de ‘CLC’ is ook geschrapt. Daarmee bedoelen we niet die gekke C Sportcoupé, maar een concurrent voor de Audi A5 Sportback en BMW 4 Serie Gran Coupé. Deze was in ontwikkeling, maar die is dus gestopt. Er is slechts één doekje voor het bloeden, want er komt een C-Klasse Estate All-Terrain, een opgehoogde stationwagon-versie van de C-Klasse.

Via: Autocar.

Ook interessant!

  • 'Mercedes EQS komt er niet als coupé of cabrio'
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Oei, er komt tóch een Volkswagen ID.3 GTI
  • Alle Vinfast showrooms mogelijk morgen al dicht
  • Video: Invoegen zonder te spiegelen heeft harde gevolgen
  • De goedkoopste Cayman GT4 van Marktplaats
    De goedkoopste Cayman GT4 van Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c-klasse, Cabriolet, Coupe, Markus-Schafer, Mercedes

Vorig bericht: « Marktplaats trends: enorme run op duurzame auto’s
Volgend bericht: Opel Vivaro is vandaag een jarige miljonair »

Lees Interacties

Reacties

  1. karhengst zegt

    24 februari 2021 om 11:44

    Ik zie ruimte voor een D-Klasse

    +1
    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      24 februari 2021 om 11:57

      Met 2 achterassen zoals de G63 6×6. Dan kunnen we hem Double D noemen.

      Login om te reageren
  2. mashell zegt

    24 februari 2021 om 11:49

    We leven nou eenmaal in het tijdperk van “als het leuk is dan mag het niet meer”. Er was dus geen toekomst voor deze wagens.

    +3
    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      24 februari 2021 om 14:09

      Ik denk toch echt dat het komt omdat de aandeelhouders kijken naar de verkoopcijfers. Als die tegenvallen, dan worden auto’s gewoon geschrapt. En we kunnen coupés en cabrio’s allemaal heel leuk vinden, maar als we ze niet kopen, dan verdwijnen ze dus.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        24 februari 2021 om 15:53

        Aandeelhouders kijken slechts naar dividenden. Het zijn de controllers die deze “self fulfilling prophecy” creëren. Wat je niet aanbiedt kan de consument ook niet kopen, want de controllers bij alle merken zijn op dezelfde controller school geweest en maken dezelfde beslissingen en dus sterven coupe’s en cabrio’s gewoon overal uit.

        Login om te reageren
        • dwfc zegt

          24 februari 2021 om 17:51

          Toch niet Mashell, Tesla aandeelhouders zijn nog steeds dividendloos ….

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            25 februari 2021 om 06:22

            @dwfc: Tesla heeft geen aandeelhouders, Tesla is in handen van speculanten…

            Login om te reageren
            • dwfc zegt

              5 maart 2021 om 20:42

              Het aandeel Tesla TSLA-6,08% zit intussen in een zware verkoopgolf. Het aandeel noteert rond 17.30 uur met een verlies van 12 procent, waarmee het aandeel sinds zijn top al 250 miljard dollar aan beurswaarde heeft ingeleverd tot 560 miljard dollar.
              Het gaat snel, er is een verkoopgolf …

              Login om te reageren
  3. lexis zegt

    24 februari 2021 om 11:49

    Jammer de c class coupé was één van de mooiste nog steeds. Maar inderdaad geen vraag meer naar dit koetswerk concept

    Login om te reageren
    • joos straetmans zegt

      24 februari 2021 om 14:01

      Smaken verschillen gelukkig, ik vind de C-klasse coupé met stip de lelijkste Mercedes.

      Login om te reageren
      • sportabgasanlage zegt

        24 februari 2021 om 14:10

        Hallo B-klasse?

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          24 februari 2021 om 15:55

          Nou ik denk dat de Citan dat kan toppen.

          Login om te reageren
          • sportabgasanlage zegt

            24 februari 2021 om 16:34

            Dat is geen Mercedes, dat is een Citroën Berlingo/Fiat Doblo

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              24 februari 2021 om 18:24

              Het is een omgekatte Renault Kangoo en juist dat die Citan tot zo’n lelijke Mercedes. Buiten dat het een bedrijfswagen is en die zijn altijd lelijk.

              Login om te reageren
  4. remco zegt

    24 februari 2021 om 14:38

    Sportieve coupé’s en cabrio’s het gamma uit en een crossover wagon erin. Het lijkt de standaard te worden binnen de gehele auto sector. :(

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      24 februari 2021 om 16:36

      Argumentum ad populum, consensus gentium

      Login om te reageren
  5. MaartenD zegt

    24 februari 2021 om 15:22

    Wat mij betreft geen gemis de C klasse coupe en cabriolet altijd een beetje een tokkiebak gevonden

    Login om te reageren
  6. Charles Taycan 4S zegt

    24 februari 2021 om 16:45

    Wat ik begreep is dat er in 2023 een CLE Coupe/cabrio komt . Een mix van een C en E Coupe/cabrio dus zoals vroeger de CLK. On verra !😉

    Login om te reageren
  7. The Stig NL zegt

    24 februari 2021 om 16:52

    ‘Volgens Markus Schafer zijn coupé’s en cabriolets erg belangrijk voor het merk als imageboosters, maar niet in aantallen.’
    Juist, dus dan krijgt Mercedes weer het imago van een oude-mannenmerk.

    Login om te reageren
  8. negennegenzest zegt

    24 februari 2021 om 17:04

    Zonde, ik stap met veel plezier in mijn C-coupé. Elegeante verschijning als je het mij vraagt. En ik vind het design behoorlijk tijdloos.

    Login om te reageren
  9. bsxc2 zegt

    24 februari 2021 om 17:24

    Deze C-klasse heeft hetzelfde ‘probleem’ als de nieuwe 4-serie, namelijk een oplopende raampartij bij de c-stijl. Ik heb het daarom nooit een mooie auto gevonden.

    Login om te reageren
  10. shellplc zegt

    24 februari 2021 om 17:33

    Vergeet de G klasse cabriolet ook niet die een aantal jaren geleden ook al uit productie is gegaan.

    Login om te reageren
  11. emielbruijntjes zegt

    24 februari 2021 om 22:23

    “Hopelijk bedoeld hij daar geen crossover-coupé’s en cabriolets mee.” moet zijn “bedoelt hij” of “bedoelde hij”

    Login om te reageren
  12. markgt3 zegt

    24 februari 2021 om 22:44

    Mercedes… zet Hamilton op straat , neem Russell aan en maak van het gespaarde geld weer een lekkere C-coupe met 6/8 pitter

    +1
    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 februari 2021 om 06:24

      @markgt3: heb je enig idee wat de ontwikkeling van een auto kost? Voor die besparen lukt het misschien net om de motorkap te maken.

      Login om te reageren
  13. MarcoM zegt

    24 februari 2021 om 22:50

    Eindelijk, weg ermee. Het wordt tijd dat “de ster” weer aanzien krijgt, helaas hebben ze veel terrein verloren de laatste jaren.

    Login om te reageren
    • negennegenzest zegt

      25 februari 2021 om 12:54

      Want met een mooie coupé verlies je aanzien of zo?

      Login om te reageren
  14. Charles zegt

    1 maart 2021 om 10:21

    Dit vind ik énorm spijtig nieuws. Voor mij is dit ‘by far’ de mooiste C-segment coupé in de markt momenteel.

    +1
    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North