• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes C63 AMG maakt ook een zeer lekker geluidje

Auteur: Dennis, gepost 17 augustus 2007 om 21:37 – 69 Reacties

Mercedes C63 AMG

Hier nog een filmpje van de Mercedes C63 AMG. Natuurlijk lang niet zo vermakelijk en onderhoudend als onze eigen Wouter in de BMW M3, maar dat heeft niets met de auto te maken en is zeker geen diskwalificatie van de C63. We nemen deze Benz ook graag nog een keertje mee voor een blokje om.

Het geluid van de C63 doet in ieder geval niet onder voor dat van aartsrivaal M3. Mocht je het filmpje in het begin te langdradig vinden, skip dan naar ongeveer de helft (2:50 remaining). Daar is de camera vlak naast de uitlaat gemonteerd en wordt de auto in de AMG stand gezet. De 6,2 liter V8 met 457 pk en 600 Nm koppel laat goed van zich horen, dus speakers lekker luid en beoordeel dan zelf of ik teveel gezegd heb.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 'Zoveel vermogen gaat de 2021 C63 AMG met vierpitter leveren'
  • Nieuwe Mercedes-AMG C63 met vierpitter laat zich zien
  • Mercedes C63 AMG W205 2014 – 2021 Occasion Aankoopadvies
    Mercedes C63 AMG W205 2014 – 2021 Occasion Aankoopadvies

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c-klasse, c63, Mercedes

Vorig bericht: « Aston Martin DBS images galore
Volgend bericht: Autogordel redt leven met Heimlichmanoeuvre »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bart zegt

    17 augustus 2007 om 21:41

    Hij pakt de M3 bij het onbijt en de RS4 als luch :D.

    Login om te reageren
  2. ivrh zegt

    17 augustus 2007 om 21:42

    “Natuurlijk lang niet zo vermakelijk en onderhoudend als onze eigen Wouter in de BMW M3,… ”

    Belachelijk commentaar! Mercedes boven alles :P

    Login om te reageren
  3. Dennis zegt

    17 augustus 2007 om 21:45

    @ivrh: Je mag van Mercedes vinden wat je wilt, maar dit filmpje is oersaai! Als we de C63 nog eens meenemen, zullen we dat graag nog eens over doen.

    Login om te reageren
  4. ivrh zegt

    17 augustus 2007 om 21:47

    @dennis: ok, ik ben ’t wel met je eens, dit is niet echt ’n geweldig filmpje.

    Login om te reageren
  5. Emmer Inc zegt

    17 augustus 2007 om 21:47

    Is een CL63 AMG niet eerder een rivaal voor de M6? Een M3 is toch een klasse kleiner/lichter? Qua vermogen komen ze wel in de buurt natuurlijk, maar de ene is toch duidelijk een grote en de andere een kleine coupe. Plaatst Mercedes de CLK63 AMG niet naast de M3?

    Login om te reageren
  6. jazeker zegt

    17 augustus 2007 om 21:47

    wanneer komt er een vergelijking van de m3, rs4, en de c63 amg, ben benieuwd wie de winnaar wordt……..

    Login om te reageren
  7. Emmer Inc zegt

    17 augustus 2007 om 21:49

    Mijn excuses, ik dacht dat het over een CL63 ging en niet de C-klasse, let dus niet op mijn comment. :-)

    Login om te reageren
  8. jordey zegt

    17 augustus 2007 om 21:54

    @ bart

    m3 is sneller dan rs4

    Login om te reageren
  9. Borat zegt

    17 augustus 2007 om 21:55

    @ Jazeker
    wss de Mercedes he, is bijna altijd zo in elk testverslag

    Login om te reageren
  10. Brecht zegt

    17 augustus 2007 om 22:00

    Benieuwd van de lexus is-F.
    Een Tiptronic met 8 gangen lijkt me wat tevéél van het goede, mar ja we zulle zien.

    ontopic:
    Als je deze kunt betale, ga je toch wat een duurdere en die méér exclusiever is toch kopé é (bv. CLK 63 AMG of een SLK 55 AMG), dat zou ik toch doen als ik zovéél geld bezit.

    Ik weet het niet, deze wagen heeft iets niet wat een rs4 of M3 wel heeft :s
    Zou ik een c- klasse kopen zou ik voor de 320 CDi gaan met de zeventrapsautomaat, snel genoeg en zuipt minder.

    Login om te reageren
  11. Armada zegt

    17 augustus 2007 om 22:03

    Verrek, zo klinkt mijn Charade 1.3 ook. Naja, bijna dan………

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    17 augustus 2007 om 22:05

    Wat is dat interieur lelijk zeg! Dat stuur zou op een beetje bestelbus met opties mogen, maar niet in een auto van een ton, kom op zeg! De buitenkant is wel lekker, sportief maar tegelijk ook wel subtiel en het geluid is echt ruig, wel behoorlijk “American muscle” maar dat is zeker geen disqualificatie.

    Login om te reageren
  13. sacha zegt

    17 augustus 2007 om 22:11

    Het interieur van de nieuwe C-Klasse is inderdaad helemaal niks (hoog huurauto gehalte). Jammer, want hij ziet er wel leuk uit, en het schijnt wel een goeie auto te zijn.

    Login om te reageren
  14. davidxkr zegt

    17 augustus 2007 om 22:11

    Dennis you da man :)

    Dat geluid is briliant natuurlijk…

    Login om te reageren
  15. Silverarrow zegt

    17 augustus 2007 om 22:12

    Machtig geluidje! :D Dat voorspelt veel goeds, het schijnt dat deze C63 AMG nog wel eens gehakt zou kunnen maken van een M3 en een RS4 (en dan niet alleen qua pk’s), maar daarvoor moeten we nog even op de vergelijkingstests wachten.
    In ieder geval een erg brute bak. Weet iemand al wat ongeveer de prijszal zijn voor al dit moois?

    Login om te reageren
  16. z1p zegt

    17 augustus 2007 om 22:13

    het is 6,3 meneer(A)

    -edit: nee, het is echt 6,2-

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    17 augustus 2007 om 22:18

    @Sacha: Van dat interieur kunnen ze bij Brabus vast wel iets aantrekkelijks maken ;)

    Trouwens al nieuwe geruchten van de mystery car van Brabus?

    Login om te reageren
  18. Hugo zegt

    17 augustus 2007 om 22:27

    Blijf het hilarisch vinden dat BMW 420peekaa uit een 4.0 weet te persen en die Benz (ja die uit dit filmpje wat wel gemaakt lijkt te zijn door mn demente opa in een rolstoel) ‘maar’ 37pk extra uit 2.2 Liter meer haalt…

    Login om te reageren
  19. jazeker zegt

    17 augustus 2007 om 22:32

    Hugo: als je slim bent en een beetje kan nadenken, dan weet je dat mercedes niet meer pk uit de c klasse haalt om zo geen concurrent te worden van de andere modellen van mercedes, denkt niet dat iemand blij zal zijn om in zijn cl63amg ingehaald te worden door een c63 amg

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    17 augustus 2007 om 22:32

    @@Hugo: jij noemt het hilarisch, ik noem het gebrek aan kennis (bij jou). De koppelkromme is veel belangrijker dan het uiteindelijke aantal pk’s. Brabus haalt zonder enige substantiële aanpassingen 550pk uit dezelfde motor……

    Login om te reageren
  21. Laurens zegt

    17 augustus 2007 om 22:33

    @Hugo: Jij snapt er net helemaal niks van..;)

    Login om te reageren
  22. Dymf zegt

    17 augustus 2007 om 23:08

    het blijft een oude mannen wagen die mercedes
    sorry

    Login om te reageren
  23. Bart zegt

    17 augustus 2007 om 23:17

    @Hugo wat dacht je van 600NM koppel uit een ongeblazen benzine.

    Login om te reageren
  24. Hugo zegt

    17 augustus 2007 om 23:18

    @jazeker: CL63 heeft 525pk zie ik inderdaad net, dus mijn reactie slaat inderdaad nergens op.
    Mercedes heeft mn interesse blijkbaar niet en dat zal zn redenen wel hebben ;)

    Login om te reageren
  25. Ari_M5 zegt

    17 augustus 2007 om 23:43

    jah , natuurlijk is dat ding sneller dan een M3, het is een 6.2 V8!
    In een M3 zit een 4.0 V8, kom op man. eerlijk gezegd vind k het met dat ding onder me motorkap geen concurent van de M3.

    Login om te reageren
  26. Ari_M5 zegt

    17 augustus 2007 om 23:47

    @ jazeker

    daar heb je wel gelijk in maar
    als ze dat doen waarom gebruiken ze dan geen kleinere motor ?

    Login om te reageren
  27. w0o0dy zegt

    18 augustus 2007 om 00:05

    één goede motor ontwikkelen en in allerlei variaties gebruiken in een aantal auto’s is natuurlijk veel goedkoper dan meerdere motoren ontwikkelen. De juiste vraag zou dan eigenlijk zijn: “Als ze niet meerdere motoren hoeven te ontwikkelen voor al die auto’s…. waarom zijn de auto’s dan zo duur?”

    Een grote cilinderinhoud (dankzij een lange slag) zorgt voor veel koppel, maar ook voor een aanzienlijk lager maximumtoerental. De auto is door het hoge koppel bij lage toeren veel makkelijker snel te rijden en sneller dan een auto die veel minder koppel ontwikkeld en die “toevallig” in een hogere versnelling staat…… Een M3 zal als beide auto’s flink toeren maken misschien sneller zijn….. maar voordat de M3 op toeren is heeft deze “lompe motor” de C-klasse al aan een voorspron geholpen. In een rechte lijn is deze Benz waarschijnlijk sneller dan de rs4 en de m3 en bij lage toeren is het “no contest”.

    Hoogtoerige motoren zijn lekker en het vraagt tamelijk speciale onderdelen, maar een motor die bij elk toerental veel koppel levert maakt de auto veel sneller zonder “hard te hoeven werken”.

    Login om te reageren
  28. Stephan zegt

    18 augustus 2007 om 00:17

    Beetje vage titel, alsof een M3 zo mooi geluid heeft. Deze heeft matig geluid en de E46 M3 ook.

    Login om te reageren
  29. dave zegt

    18 augustus 2007 om 00:24

    na viel bijna in slaap toe mij maar gewoon een bmw m3 lekker hoog in de toeren is veel leuker je moet er wat voor doen en by the way benz heb al zow lang saai desbord audi en bmw gaan voor uit c klaase niet erg saai en ik vind dat de m3 en rs4 er veel gewaagder je ziet dat het iets apart is benz is en blijft een ouwe lulle bak . bmw en audi rules

    Login om te reageren
  30. Tombnolz zegt

    18 augustus 2007 om 00:29

    Doordat hij niet zoooo’n hoge toeren draait vind ik het geluid meer lijken op dat van een zware Amerikaanse pick up die eens goed optrekt aan de verkeerslichten, dan op het geluid van een sportauto.

    Wat direct door m’n hoofd flitste: wie koopt nu in godsnaam een C-klasje met een 6.2-liter erin! Echt te zot voor woorden. Waar is de tijd van de C 36 amg?

    http://www.2phast.com/C36/c36%20rear.jpg

    Login om te reageren
  31. YannR zegt

    18 augustus 2007 om 00:55

    Allemaal zever, dit is gewoon een geile bak met een heerlijke sound al ben ik geen grote mercedes-fan. Enige valse noot is de sfeer die het dashboard uitstraalt… Downsizen van de moter om ‘niet te overdrijven’ vind ik toch wel wat belachelijk, waarom gebruiken ze niet overal de 525pk variant…

    Login om te reageren
  32. S65 AMG zegt

    18 augustus 2007 om 01:54

    Hier wordt ik helemaal agressief van

    Login om te reageren
  33. michiel zegt

    18 augustus 2007 om 09:27

    w8 ma tot de csl versie van de BMW uit is dan wil ik nog wel eens zien wie wint….

    Login om te reageren
  34. Vincent zegt

    18 augustus 2007 om 09:37

    @ Hugo,

    Denk je dat dit op pk’s een hoogstandje van Mercedes is? Nee, het gaat hierbij om een motor met enorm veel trekkracht die al vanaf lage toeren beschikbaar is. Uit een 5.4 V8 blok haalt Mercedes 650 PK in de SLR.

    Login om te reageren
  35. Ron zegt

    18 augustus 2007 om 09:53

    spannend! Een grote motor in een C-klasse…. *zet gauw filmpje met M3 weer aan*

    Login om te reageren
  36. Sjakie zegt

    18 augustus 2007 om 10:20

    Ik ben niet anti merc maar ook niet pro,beetje oudbollig af en toe;) dat amg gedoe op die c klasse is wel vrij ‘blitz’;), , ik snap alleen niet waarom er van die super zielige gasten reageren soms, allemaal van die vage zooi, ja maar m3 heeft maar 4 liter v8, ja dus? hadden ze er maar een v10 in moeten gooien ofzo, als je helemaal m3 fan bent prima toch:), maar waarom moet je dan nutteloos (of hopeloos) elke mogelijke concurrent gaan afkraken terwijl je zo een auto waarschijnlijk toch nooit kan kopen, is het miss omdat merc duurder is dan de rest dat er van die anti-s op deze topics afkomen om van die nutteloze opmerkingen te maken, bijv:

    # michiel schrijft,
    18 August 2007 om 9:27

    w8 ma tot de csl versie van de BMW uit is dan wil ik nog wel eens zien wie wint….

    lekker meedoen met michiel,

    ja maar michiel WACHT maar tot de c65 amg uit gaat komen, dan wil ik wel zien wie er wint

    wow, ik kan het ook, zo een nuttige opmerking:S, maarja ik kom maar af en toe op deze site, miss is deze site voor een ander publiek , maar als ik dan toch zover kom om reacties te lezen heb ik echt zo een medelijden met die mensen

    Ik wilde die mensen gewoon even laten weten dat ik met jullie meeleef

    Login om te reageren
  37. Ben zegt

    18 augustus 2007 om 10:43

    @Vincent +- 120pk/l voor een geblazen motor is niet eens veel
    Moest het een atmosferische motor van bv. 6.4l zijn met hetzelfde vermogen zou ik echter wél onder de indruk zijn …

    Login om te reageren
  38. Ringgo zegt

    18 augustus 2007 om 10:49

    Mercedes, de walvis; Deze mensen gaan voor veel kracht zonder finesse. (De boerepummel)

    Audi, de dolpijn; Deze mensen gaan voor stamina en finesse. (De gentelman)

    BMW, de haai; Deze mensen gaan voor power en precisie. (De aanvoerder)

    Login om te reageren
  39. w0o0dy zegt

    18 augustus 2007 om 10:52

    @Ringgo; dus mercedes is voor mensen die eerlijk werk doen maar wat lomp uit de hoek komen, de audi voor mensen met uithoudingsvermogen(?) en wat meer subtiliteit en de BMW is voor de vent met de grootste bek op het voetbalveld?

    Heb ik je reactie zo goed uitgeled? ;)

    Login om te reageren
  40. Ron zegt

    18 augustus 2007 om 11:33

    – Mercedes: ideaal voor mensen voor mensen met veel geld die zich op een zo saai mogelijke manier van A naar B willen verplaatsen. In de AMG uitvoering nog net zo saai, maar dan sneller.
    – Audi: leuk voor mensen die er geen enkele bezwaar tegen hebben om een exhorbitant buitensporig hoge prijs neer te leggen voor een opgeleukte Volkswagen. Tevens vinden Audi rijders het geen enkel probleem dat eigenlijk alle Audi modellen hetzelfde ontwerp hebben.
    – BMW: voor mensen die een compromisloze wegligging, kwaliteit en sportiviteit willen. Deze mensen worden vaak over 1 kam geschoren met opscheppers, schreeuwers en ander vervelend volk.

    Login om te reageren
  41. Vincent zegt

    18 augustus 2007 om 12:05

    @ Ron, ik zie wel dat je een bmw fan bent. Mercedes vind jij misschien saai, maar veel mercedesen zijn confortabeler gericht dan BMW, en dus op een andere doelgroep gericht (enkele uitzonderingsmodellen buiten beschouwing gelaten).

    Login om te reageren
  42. jantjebeton zegt

    18 augustus 2007 om 12:06

    BMW: Bij mercedes weggegooid!!!

    Login om te reageren
  43. Racer X zegt

    18 augustus 2007 om 12:12

    @ jantjebeton

    Zo dan, ook wat nieuws geleerd?

    Login om te reageren
  44. Ron zegt

    18 augustus 2007 om 12:36

    @Vincent: dat klopt, mijn eerdere post is volledig subjectief bedoeld, ik respecteer het absoluut als iemand voor Audi of Mercedes wil kiezen.

    Wat ik wel jammer vindt is dat mensen zoals bijvoorbeeld w0o0dy en vele anderen het nodig vinden om te roepen wat een asocialen er in BMW’s rijden terwijl er natuurlijk net zo goed grote groepen kampers, pooiers en andere ‘foute’ gasten rondrijden in bijvoorbeeld Mercedes en de laatste tijd ook steeds meer in Audi’s. Dat doet naar mijn mening niets af aan het merk, het gaat toch om de auto?

    Er wordt voor het gemak volledig voorbij gegaan aan de groep liefhebbers die een BMW kopen omdat ze het zelf een geweldige auto vinden. Ik weet wel dat men zo hard over BMW en asocialen roept omdat men niets negatiefs over de auto zelf weet te melden, maar toch.

    Naar verwachting reageert w0o0dy straks met de reactie “dat ik zijn post niet zo serieus moet nemen”, maar als iemand anders iets zegt, haalt hij ook graag de feitjes erbij, dus dat doe ik bij deze ook maar eens.

    Login om te reageren
  45. bmwF zegt

    18 augustus 2007 om 12:46

    @ jantjebeton, gij zijt van steen dus gij ligt al lang in de poubelle bij mij. maarja die uitspraken horen voor bij de kleintjes he.

    ik vind het geluid van de bmw toch het mooiste, schreeuwt een beetje maar je hoort toch die ultieme power die je je dan diep in de stoel drukt, je hoort dat die de power wilt gebruiken, bij mercedes niet:). maarja je moet het allemaal zelf meemaken.

    en voor de niet kenners, je kan al uit een 2.0L blok 300 pk halen zonder problemen dus zaag niet dat over een 6.2L “maar” ongev 450 pk uit te halen is. ik hoop dat de vele mensen weten dat ze dit moeten delen door 100 en dat aantal x 40 doen (+/- 40% rendement) en dat optellen, dat zijn ongev de werkelijke pk’s dat een motor heeft.

    Login om te reageren
  46. Cliff zegt

    18 augustus 2007 om 13:05

    EDIT: Nee, niet wéér he

    Login om te reageren
  47. Eddy Rocket zegt

    18 augustus 2007 om 13:09

    EDIT: Inderdaad, DOEI

    Login om te reageren
  48. e 55 zegt

    18 augustus 2007 om 13:40

    wat een geluid, er gaat toch niks boven een V8!

    Login om te reageren
  49. LJ zegt

    18 augustus 2007 om 14:55

    HEERLIJK(H)

    Login om te reageren
  50. w0o0dy zegt

    18 augustus 2007 om 15:17

    @Ron: je hebt me helemaal verkeerd begrepen…. mijn reactie was juist een reactie op de (in mijn ogen domme) opmerking van Ringgo….. helaas, dat was kennelijk niet duidelijk bij iedereen…..

    Login om te reageren
  51. CSL zegt

    18 augustus 2007 om 16:05

    @Ron
    Je hebt hellemaal gelijk.

    BMW rijders, vooral de ///M rijders verwachten gewoon veel meer van hun auto’s dan de concurrentie. En dat is ook gelijk het verschil.
    lees dit ook even:
    http://www.m3post.com/forums/attachment.php?attachmentid=85771&stc=1&d=1183944271

    -ontopic
    Saaie pick-up truck geluid.

    Login om te reageren
  52. rene zegt

    18 augustus 2007 om 17:07

    dit is echt een zieke mercedes een straatverder bij mij woont een man die werkt bij de mercedes dealer in utrecht ofzo en die heb om de 2 dagen een nieuwe mercedes voor ze deur staan laast had die de rocket amg voor de deur staan maar ja ook maar van de zaak zeg je dan maar toch vet om in te rijden

    Login om te reageren
  53. Ron zegt

    18 augustus 2007 om 17:28

    @CSL: dat artikel wat je linkt zegt het allemaal, feit blijft overeind staan dat als iemand gewoon een snelle comfortabele auto wil, hij prima af is met bovenstaande C-klasse… maar inderdaad, als men een echte sportieve auto wil is er iets beters te krijgen…. ;)

    Login om te reageren
  54. michiel zegt

    18 augustus 2007 om 21:26

    de mercedes is ook wel cool maar geef mij tog maar een M3 de mercedes heeft niet zoveel verschillen dan de gewone c-klasse vindt ik persoonlijk

    de M3 daarintegen is een totaal andere wagen dan een gewone 3-serie

    waar je ook eens moet op letten is hoe de uitlaat bibbert van de mercedes…

    Login om te reageren
  55. jantjebeton zegt

    19 augustus 2007 om 00:41

    @bmwF: waarom ben jij zo op het paard getilt?? door een kleine woordspeling??? is toch allemaal maar flauwekul! maar goed: de eene neemt het serieus, de andere niet.

    De eene persoon kiest voor bmw en de andere voor mercedes. Ik ga geen oordeel vellen welke wagen de beste is. want heb in beide wagens nog niet gereden. maar uit ervaring vind ik mercedes een fijnere en comfortabelere auto. maar das voor iedereen subjectief. Als ik op sportiviteit en uitstraling moet uitgaan neem ik een BMW maar helaas worden auto’s vandaag de dag gebruikt als kilometervreters(grotendeels toch) en dan vind ik persoonlijk een mercedes veel lekkerder en comfortabeler rijden.

    Gelukkig supportert ook niet iedere belg of nederlander voor de zelfde voetbalploeg. zou nogal eentonig worden in de stadions!

    Ieder zijn ding, jij bmw, ik mercedes (of audi :p )

    Login om te reageren
  56. X-man zegt

    19 augustus 2007 om 13:02

    AL die diehard BMW fans hier lijken mij nogal gefrustreerd. Maar blijven zagen over het feit dat de C AMG lomp is en het toch niet kan halen… Stop er gewoon mee en wacht een vergelijkingstest af. Want op de supertest van Autovisie was de E63 geoonweg een grote verrassing, terwijl de BMW M6 teleurstelde.

    Login om te reageren
  57. Ron zegt

    19 augustus 2007 om 15:37

    @X-man; zo’n Mercedes E-klasse, wordt dat tegenwoordig al standaard geleverd met een “taxi” bordje voor op het dak, of staat die nog op de optielijst?

    Login om te reageren
  58. sanders zegt

    19 augustus 2007 om 16:52

    mercedes-benz rullezz
    een meesterlijk filmpje laat ik zo zeggen;p

    Login om te reageren
  59. w0o0dy zegt

    19 augustus 2007 om 17:37

    @Ron: en jij zegt iets over mijn (overigens door jou verkeerd geïnterpreteerde) reactie? Die taxi opmerkingen zijn echt kleuterniveau. In de buurt van Utrecht rijdt een 7 serie als taxi……moeten we nu de hele tijd flauwe opmerking over BMW gaan maken? Lijkt me niet bevorderlijk voor sfeer hier.

    Login om te reageren
  60. Ron zegt

    19 augustus 2007 om 20:27

    @w0o0dy: het is een associatie die bij mij direct blijft opkomen zodra ik een E-klasse zie, maar ik ben met je eens dat het een cliche en te flauwe opmerking is, ik zal hem voortaan voor me houden :)

    Login om te reageren
  61. michiel zegt

    19 augustus 2007 om 20:40

    ik vindt de mercedes totaal niet indrukwekkend…
    de mercedes haalt maat 457pk uit een 6.2 liter v8?
    de m3 haalt al uit een 4liter v8 420 pk…

    Login om te reageren
  62. Ron zegt

    19 augustus 2007 om 20:53

    @michiel: als je erover nadenkt is het eigenlijk belachelijk, zoveel vermogen in een station… ik reed zelf kort geleden in een BMW 330i touring met 258pk en een zestraps automaat, begrensd op 250km/uur. Dat gaat al zo godsgruwelijk hard dat je je afvraagt waarom iemand met het hele gezin nog zoveel harder gelanceerd zou willen worden?

    Login om te reageren
  63. rider zegt

    20 augustus 2007 om 08:45

    ben benieuwd of mercedes zo verstandig is geweest om deze nu eindelijk van een limited sper differentieel te voorzien. anders heb je aan al die PK’s en Nm’s niks. Leuk voor op de snelweg maar zodra heb bochtig wordt, bv in de bergen of op het circuit slaan de wielen door. Resultaat is een gigantisch rookgordijn en geen grip, dus tijdsverlies. BMW’s M3 heeft dat gelukkig wel.
    Als mercedes het nu ook heeft is het een auto om serieus rekening mee te houden!
    Audi is een verhaal apart, Quattro! Wat overigens niet wil zeggen dat je met Quattro per defenitie sneller bent.

    Login om te reageren
  64. Arie Nap zegt

    20 augustus 2007 om 12:18

    Ik vraag me af in hoeverre deze merc nog een goede gewichtsverdeling heeft, een 6,3L motor in een relatief kleine auto lijkt mij niet ideaal, dan creëer je meer onderstuur dan lief is. In dat opzicht is de BMW dan weer beter met een extreem lichte V8 met 420PK.
    De audi RS4 is een lekkere bak maar het is niet mijn ding, de A4 is eigenlijk gewoon een voorwiel aangedreven ondersturende bak, geen verkeerde auto maar niet de beste basis om een 420PK sportauto van te maken, ik denk niet dat een RS4 sneller is dan de nieuwe M3.

    Uiteindelijk is het een kwestie van smaak, ik prefereer BMW vanwege de wegligging, iemand anders vind stoplicht sprintjes geweldig en met de 4WD RS4 ben je dan weer het rapst weg. De Benz is een pure show auto, niet gebouwd voor perfectie op het circuit. Ik denk dat je gewoon iedere auto in zijn waarde moet laten :)

    Login om te reageren
  65. leendert zegt

    20 augustus 2007 om 13:41

    De vraag wel van de inmiddels beroemde 3 het snelste gaat zijn is duidelijik toch??
    1 Mercedes Benz C63Amg
    2 Bmw M3
    3 Audi Rs4

    en dat zowel kwa sprint als rondetijd

    Login om te reageren
  66. Ron zegt

    20 augustus 2007 om 19:32

    @leendert: oh… want… dat weet jij nu al?

    Login om te reageren
  67. BoB zegt

    22 augustus 2007 om 15:23

    Kijk nou hoe blij ze doen.
    Bij de toerenteller zetten ze 6.3 v8..
    Nou nou … wel lomp

    Login om te reageren
  68. Autobandventieldopje zegt

    5 september 2007 om 23:59

    Je bent autoliefhebber of niet.al die zogenaamde voorkeuren..prima..mij gaat het om snelheid en geluid..esthetica..is een andere discussie die me minder boeit..als een LADA 600pk heeft en lekker rijd (waar ik zeker aan zal twijfelen.wil er best mee rijden hoor..uiteraard liever een Lambo of noem maar op.) Goed hier nogmaals een linkje v.e door Evo getunede Beamer M5 e60 met zo’n 567pk en een waaaaaaaaaanzinnig geluid.. voor de echte liefhebber dus!! er zijn meerdere filmpjes van , maar die moet je zelf maar zien te vinden.. http://www.youtube.com/watch?v=uvZCYH37DBQ

    Login om te reageren
  69. ramzi zegt

    10 oktober 2010 om 10:46

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North