• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes C63 AMG W205 2014 – 2021 Occasion Aankoopadvies

Auteur: Wouter, gepost 25 maart 2021 om 16:00 – 19 Reacties

Mercedes C63 AMG W205 2014 – 2021 Occasion Aankoopadvies

Eén van de Autoblog favorieten en nog leverbaar in diverse carrosserievarianten ook. De Mercedes C63 AMG W205 in het occasion aankoopadvies.

Het is breedste aanbod aan dikke kanonnen in dit segment, want Audi en BMW houden zich nog net wat meer in met M3/M4 en RS4/RS5. De Mercedes-AMG C63 is namelijk in vier varianten geleverd: sedan (W205), station (S205), coupe (C205) en cabriolet (A205). Dat wordt nog lastig kiezen….

Alle C63 AMG’s zien er heftiger uit, maar vooral de sedan en station zijn het meest ingrijpend aangepakt. De voorzijde is met 54 mm verlengd en carrosserie is verstevigd om beter te kunnen omgaan met het geweld wat de V8 veroorzaakt. De spatborden zijn 14 mm verbreed, voorzien van V8 Biturbo badges en uitgevoerd in aluminium.

C63 versus C63S

Wie een C-klasse in AMG trim wil, die heeft nog wel wat te kiezen. In Europa komt de C63S het meest voor, maar voor de volledigheid tippen we ook nog even de reguliere C63 aan.

Beiden hebben een vier liter grote V8 (M177), de C63 heeft 476 pk en 650 Nm. De C63S heeft 510 pk en 700 Nm, waardoor de sprint naar de 100 0,1 tel sneller wordt. Afhankelijk van de carrosserie gaat dan in minder dan vier seconden.

Overige verschillen zijn de dynamische motorsteunen, grotere remmen, RACE mode, rode remklauwen en de mogelijkheid tot keramische remmen (tegen bijbetaling). Tot 2019 had de C63 een reguliere sper, vanaf dat jaar hebben ze beide een beter, elektronisch aangestuurd sperdifferentieel.

M177 blok uit de Mercedes C63 AMG W205 Occasion Aankoopadvies

C63 v C43

Nog een ander alternatief is de AMG light, zoals we die plegen te noemen. Net als Audi S en RS modellen heeft, biedt Mercedes nu ook twee smaken AMG aan. De C43 AMG heeft een V6 met 367 pk en 540, het verschil met de C63 (S) is best fors. De sprint naar de 100 doet de C43 in 4,7s, de C63 AMG in vier seconden rond en de C63S snoept daar nog een tiende van af.

De grootste verschillen zijn echter de minder brede carrosserie, andere grille en de aandrijving. De C63 (en C63S) sturen alle power naar de achterwielen, de C43 AMG heeft het veiligere en saaiere vierwielaandrijving. In het occasion aankoopadvies concentreren we ons deze keer op de Mercedes C63 AMG.

Aandachtspunten

Als je een tweedehands Mercedes C63 AMG wilt kopen, dan hebben we een aantal tips voor je. De betrouwbaarheid is op zich orde, maar loop toch even door de lijst met Mercedes-AMG C63 problemen van dit occasion aankoopadvies heen.

Carrosserie en interieur

  • Excessief windgeruis kan worden veroorzaakt door een niet goed afgehangen deur of door slechte rubbers.
  • Het optionele panoramadak zorgt nog wel eens voor problemen. Wees er alert op, want niets is zo vervelend als een dak dat half open staat en niet meer dicht wil. Vaak zijn de dakgeleiders defect, maar het is dan ook aan te raden direct de dakmotor te vervangen. Anders vreet een beschadigd tandwiel direct de nieuwe kabels op.
Mercedes C63 AMG W205 2014 – 2021 Occasion Aankoopadvies

Onderstel

  • De C63 lust best een achterbandje. Let er tijdens aanschaf op wat voor rubber er op ligt. Goedkope banden passen niet bij het prestatiepotentieel. Als ze op de achteras zitten, dan is het nog een leuk excuus om ze direct op te roken.
  • Optioneel kon de C63 AMG worden uitgerust met keramische remmen. Ze zijn te herkennen aan de gouden remklauwen. Keramische remmen gaan in theorie een autoleven mee. In de praktijk niet en ze zijn kostbaar om te vervangen. Controleren dus! Het werkgebied moet een glans hebben en op de randen mogen geen beschadigingen te zien zijn.

Aandrijflijn

  • Goed onderhoud en frequent olie wisselen is aan te raden.
  • De 4.0 biturbo is geen makkelijk blok om aan te werken. De motorruimte zit nogal vol en dus kunnen schijnbaar kleine klussen toch een hoop werk.
  • De bougies moeten regelmatig vervangen worden, zeker bij getunede auto’s. Hoe heftiger getuned en hoe “enthousiaster” je rijstijl, hoe eerder ze op zijn. Symptomen zijn vermogensverlies, misfires, stotteren en een hoger brandstofverbruik. Vaak merk je het als eerst bij opschakelen bij volgas.
  • De C63 lust het liefst goede brandstof, en lust er ook veel. Tank echter nog steeds goede benzine. Wellicht niet bij een “witte pomp” maar liever een duurdere premium brandstof. In ieder geval 98 of beter.
  • Olieverbruik: de V8 lust niet alleen graag brandstof, ook olie kan er rap door heen gaan. Controleer dus regelmatig het oliepeil. En hadden we al genoemd dat je regelmatig olie moet verversen?
  • De bobines hebben niet het eeuwige leven. Symptomen zijn vermogensverlies, misfires, stotteren.
  • De MAP sensor op de intercooler wil ook nog wel eens het leven laten.
Mercedes C63 AMG W205 2014 – 2021 Occasion Aankoopadvies

Motoren

  • C63 476 pk/ 650 Nm
  • C63S 510 pk/ 700 Nm

Aanbod Mercedes C63 AMG W202 op Marktplaats

Op moment van schrijven staan een kleine 50 exemplaren van de Mercedes-AMG C-klasse van de generatie W205 op Marktplaats.nl te koop. Prijzen voor de Mercedes C63 AMG W205 variëren van €40.000 tot een dikke ton. Voor het totale aanbod van de Mercedes C-klasse AMG kun je natuurlijk terecht op Marktplaats Auto.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 'Zoveel vermogen gaat de 2021 C63 AMG met vierpitter leveren'
  • Nieuwe Mercedes-AMG C63 met vierpitter laat zich zien
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Aankoopadvies, amg, c-klasse, C43, c63, c63s, marktplaats, Mercedes, occasion

Vorig bericht: « Video: Audi RS3 Sportback én Sedan scheuren op de ‘Ring
Volgend bericht: Porsche weigert elektrisch VW-platform vanwege hoge kosten »

Lees Interacties

Reacties

  1. gregorius zegt

    25 maart 2021 om 16:56

    Beste van de C63 cabrio: de E63 (die je eigenlijk wil hebben) is nooit geleverd: die ging maar tot de E53.
    De SL ziet er niet uit.
    En de AMG GT is toch echt een ander beestje.

    Kortom: je zit gewoon goed met de C63 cabrio.

    En wat een blok! Het verbaast me nog bijna elke dag wat voor kracht er in zit (E63s in mijn geval).

    Login om te reageren
    • Turbo S zegt

      25 maart 2021 om 20:19

      Ik vind de cabrio helemaal niet zo mooi. In geval van een C63 zou ik zeggen Coupé>Station>Sedan>Cabrio.

      Ik vind er ook helemaal niks aan om met mijn kop in de wind te zitten. Bij snelheden beneden de 100 km/h is het al hartstikke irritant.

      Login om te reageren
      • s2000vtec zegt

        26 maart 2021 om 07:42

        Heb je een te lange nek-kop combinatie ?.

        Login om te reageren
    • ghost zegt

      25 maart 2021 om 23:14

      @gregorius: je vergeet misschien nog wel het belangrijkste;

      Mercedes stopt ook met de C coupe en cabrio. De nieuwste generatie krijgt die niet meer. Collecter-wise gezien wellicht dus ook goed om een cabrio (of coupe) te bemachtigen. Worden wellicht gewild (in de juiste configuraties).

      Login om te reageren
  2. fabian159 zegt

    25 maart 2021 om 17:24

    Jammer van het hoge toeterstoetgehalte

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      25 maart 2021 om 18:32

      Die tüüüter geeft een grote blij!

      Login om te reageren
  3. jarnobakker zegt

    25 maart 2021 om 17:57

    Bij mij in de buurt rijden meerdere AMG modellen. Je hoort ze aankomen lekkere donkere roffel

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      25 maart 2021 om 18:54

      @jarnobakker: bij mij in de buurt rijden er ook een paar rond. Stuk voor stuk bestuurd door ‘nachtapothekers’. Te herkennen aan het achteruit inparkeren, de eeuwig draaiende motor op de parkeerplaats en de hardstyle of Arabische popmuziek uit de speakers.

      Hoe graag ik zelf toch ook rond rijd met een ster op de grille, met zulke gasten wil ik toch niet graag worden geassocieerd.

      Login om te reageren
      • jarnobakker zegt

        27 maart 2021 om 12:55

        @RRRobert: gelukkig zijn ze hier van hardwerkende autoliefhebbers met een goeddraaiende eigen zaak.

        Login om te reageren
      • clubbtraxx zegt

        28 maart 2021 om 00:18

        @rrrobert Je werkt het zelf in de hand door dit soort posts.
        Wat minder vaak roepen dat elke AMG rijder maar een ‘nachtapotheker’ is helpt al.
        Ik ken er ook een paar, stuk voor stuk GEEN nachtapothekers maar gewoon hard werkende ondernemers.

        Login om te reageren
  4. sportabgasanlage zegt

    25 maart 2021 om 18:20

    Vraag: stel je keramische schijven zijn op/kapot. Kun je die dan gewoon 1-op-1 vervangen door stalen schijven? Of moet er van alles aangepast worden?

    Login om te reageren
    • fabian159 zegt

      25 maart 2021 om 19:57

      Ja je dient 2 extra wielen toe te voegen

      Login om te reageren
    • Turbo S zegt

      25 maart 2021 om 20:19

      Volgens mij wel.

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      25 maart 2021 om 23:15

      @sportabgasanlage: kan uiteraard maar dan heb je een auto waarvan in het boekje staat: geleverd met keramische remmen, en dan heeft ie stalen remmen, niemand die dat dus doet.

      Login om te reageren
  5. 993carrera4s zegt

    25 maart 2021 om 21:12

    Heerlijke auto’s. Worden al aardig betaalbaar ook

    Login om te reageren
  6. ghost zegt

    25 maart 2021 om 23:20

    Wederom wordt C43 weer als saai en veilig afgestempeld. Wat een dooddoener altijd omdat er een nog een C63(s) bestaat. Ken meerdere mensen met diepe zakken die makkelijk 10 C63’s kunnen halen en alles wat ze wensen maar toch voor de C43 zijn gegaan. Simpelweg omdat die auto juist niet zo mega opvalt, je niet in de steek laat in de regen of de sneeuw, een toch net even lekkerder verbruik kent maar tegelijkertijd toch ook weer zo goed klinkt en rap is…ondergewaardeerde motor en auto!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 maart 2021 om 13:54

      Ach de mensen dromen van de onderste uit de lijst, merken als Mercedes maken daar schandalig misbruik van door van de onderste in de lijst nog een S model te maken, handjevol pk’s extra door andere kalibratie, niet merkbaar in dagelijks gebruik maar wel enkele tienduizenden euro duurder. Verstandige mensen gaan op zoek naar de sweet spot.

      Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      26 maart 2021 om 15:14

      @Ghost Exact. Die brede wielkasten geven wel dat extraatje als uiterlijk, maar voor de rest is zo’n C43 gewoon de betere auto om dagelijks mee te rijden. Zelfs op de autobahn heb je nog overschot.

      Login om te reageren
    • rensso zegt

      26 maart 2021 om 15:18

      @ghost: mee eens!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North