• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes E63 AMG-update [incl. prijzen]

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 juli 2011 om 14:20 – 41 Reacties

Mercedes E63 AMG
Dat de E63 AMG geen atmosferische 6,2 liter V8 zou krijgen wisten we al, maar Mercedes bevestigt deze kennis vandaag met een persbericht, inclusief een mooie rits plaatjes van de Alpha Male onder de E-klasses.

Wat moeten we nog over de nieuwe E63 zeggen? Hij heeft weliswaar 700 cc minder inhoud in het motorblok dan zijn voorganger, maar ter compensatie schroeft Mercedes er wel twee turbo’s op. De stats van de ‘nieuwe’ 5,5 liter V8 (tussen haakjes met Performance Pack): 525 (557) pk, 700 (800) Nm koppel, 0-100 in 4,3 (4,2) seconden en een elektronisch afgeregelde topsnelheid van 250 km/u. Kiest u voor de Estate-versie, dan liggen de acceleratiewaarden een tiende hoger.

Dankzij het kleinere motorblok met drukvulling, een 7-traps automaat, en toepassing van start-stop (ja, echt, op een E63 AMG) is het ding 22% zuiniger geworden dan zijn voorganger. Dit betekent dat je (indien je je heel goed kan inhouden) ook met de dikste AMG gewoon 1 op 10 kan rijden. Nou zal het verbruik je wellicht worst wezen als je deze auto koopt, maar een bijkomend voordeel van het vleugje muesli op de E63 is dat de nieuwprijs fors naar beneden is bijgesteld. Moest je voorheen nog 152.201 euro aftikken voor een E63, tegenwoordig loop rij je er ‘al’ de showroom mee uit als je een koffertje met 136.200 euro mee neemt (140.400 voor de Estate). Ketsjing!

Gegadigden mogen zich nu al melden bij de Mercedes dealer. Vanaf september wordt de E63 ook daadwerkelijk leverbaar.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • AMG GT 4-Door update is goed nieuws voor bestaande eigenaren
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, e-klasse, e63, iaa-2011, Mercedes

Vorig bericht: « Nóg harder met je aanhanger voordat ‘ie om gaat
Volgend bericht: Volkswagen CrossPassat – Waarom ook niet? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Appii zegt

    15 juli 2011 om 14:25

    M5

    Login om te reageren
    • anacreos zegt

      15 juli 2011 om 15:08

      @Appii: agreed, de beemer kan daadwerkelijk ook het circuit op…

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        15 juli 2011 om 17:36

        @anacreos: behalve dat je bimmer bedoeld.

        Login om te reageren
    • trisx zegt

      15 juli 2011 om 15:30

      @Appii: tuurlijk M5

      Login om te reageren
      • Jochen zegt

        15 juli 2011 om 16:58

        @trisx:
        +1

        Login om te reageren
  2. toospee zegt

    15 juli 2011 om 14:29

    Grappig, zag ‘m toevallig gisteren al op de site van Mercedes staan, inclusief foto’s en alles.

    Login om te reageren
  3. bempi zegt

    15 juli 2011 om 14:34

    Ik zie het al voor me: Mercedes E63 AMG vs Audi RS6 vs BMW M5 vs Jaguar XF-R. 8)

    Login om te reageren
  4. norge zegt

    15 juli 2011 om 14:35

    Zo goedkoop? Is tie nou nog wel premium dan?

    Login om te reageren
    • floryn zegt

      16 juli 2011 om 08:42

      @norge: Probeer je de meest irritante reactie ooit te geven?

      Login om te reageren
  5. ferrari2011 zegt

    15 juli 2011 om 14:38

    Waarom nou weer een start stop op een auto die 525 / 557 pk levert…

    Login om te reageren
    • theblackstig zegt

      15 juli 2011 om 14:51

      @ferrari2011: De Ferrari California kan je er ook mee krijgen…

      Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      15 juli 2011 om 17:29

      @ferrari2011: omdat je dan bij de o-zo-heilige Europese cyclus weer een paar druppels brandstof minder verbruikt. Dat scheelt in je BPM, dus in je nieuwaarde. Kan ook gewoon uit, dus valt onder de catagorie ‘wij-naaien-graag-hypocriete-mensen-en-lachen-ze-vervolgens-keihard-uit’!!!!

      Login om te reageren
      • floryn zegt

        16 juli 2011 om 08:43

        @Svenska_Aeroplan_AB: Haha. De woede zit diep.

        Login om te reageren
  6. knalfa zegt

    15 juli 2011 om 14:39

    Mooie auto. Leuk vermogen (incl. Perfomance pack). Mooi verbruik (Ik rijd onzuiniger). Jammer dat ik het geld er niet voor heb.

    Login om te reageren
  7. Lucb zegt

    15 juli 2011 om 14:48

    Het verschil tussen een C63 en E63 is dus niet echt groot te noemen.

    Login om te reageren
  8. Tommy2 zegt

    15 juli 2011 om 14:56

    E55 dus… Ik hoop dat er nog aardig wat met het 6,2-literblok gesleten zijn. Qua sound is dat blok echt onovertreffelijk! :D

    Login om te reageren
  9. RubenPriest zegt

    15 juli 2011 om 15:02

    Erg mooie auto. Een van m’n favoriete AMG’s

    Login om te reageren
    • norge zegt

      15 juli 2011 om 15:47

      @rubenpriest: http://multimedia.dn.no/archive/00169/LB-Mercedes-AMG-300_169436e.jpgIk vind deze mooier.

      Login om te reageren
    • sanderbmwfan zegt

      15 juli 2011 om 16:16

      @rubenpriest: nou zo mooi vind ik hem nie hij mag wel wa groffer aan de buitenkant

      Login om te reageren
  10. Vreddy_B zegt

    15 juli 2011 om 15:10

    Ik vind die nieuwe E-klasse zo’n schitterende bak. Puur op uiterlijk zou ik deze kiezen boven de BMW en de Audi. Maar ik denk zelfs in Estate.. wat een beauty

    Login om te reageren
    • audirs6ravant zegt

      16 juli 2011 om 11:01

      @Vreddy_B: sedan oke ieder zijn smaak, maar estste dan kan je net zo goed een Caddilac lijkenkar nemen ;p

      Login om te reageren
  11. bigcar zegt

    15 juli 2011 om 15:28

    dat is echt @#$% goedkoop voor zo’n pracht wagen. de bimmer doet het voor anderhalf… nu kiezen…

    de m5 voor anderhalf..??
    – Hoogtoerige 4,4 liter V8 met M TwinPower Turbo, goed voor 560 pk @ 6.000 – 7.000 rpm en 680 Nm vanaf 1.500 rpm tm 5.750 rpm
    – 0–100 km/h in 4,4 sec, 0–200 km/h in 13 sec, topsnelheid: 250 km/h (305 km/u met M Driver’s Package); gemiddeld verbruik: 9.9 l /100 km; CO2-uitstoot: 235 gr/km; Efficient Dynamics-frutsels, waaronder Auto Start-Stop functie en Brake Energy Regeneration.
    – gewicht: 1.848 kg

    de de e63 zoals hierboven…???

    mijn keus: eerst optielijst bekijken, rijtest doen (en vervolgens (hoogstwaarschijnlijk) de e63 halen!

    Login om te reageren
  12. birdboy zegt

    15 juli 2011 om 15:34

    Prachtige auto, mooie nieuwe AMG velgen ook.

    Verkies ik zowieso boven een Audi of BMW. Komt er een Maserati in de keuze wordt het wat moeilijker.

    Login om te reageren
  13. jzaero zegt

    15 juli 2011 om 16:24

    Heeft zo zijn voordelen zo die bezuinigingen, maar voor mij liever de BMW M5, blijft toch voor mij een mooiere en wellicht schepere(?) auto.

    Login om te reageren
  14. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    15 juli 2011 om 17:26

    Mooie auto, mooie wielen ook. Zou hem nooit kiezen in deze klasse, blijft een fout imago aan kleven. Check de Jag XFR: 10x mooier, 10x beter imago, 10x meer stijl…

    doemijdiemaar!

    Login om te reageren
    • chrispothast zegt

      15 juli 2011 om 18:51

      @Svenska_Aeroplan_AB: De Jag bevindt zich in een andere klasse dude

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        15 juli 2011 om 19:47

        @chrispothast: absoluut! Dat zeg ik al jaren… Maar er schijnen serieus mensen te zijn die zo’n Mercedes verkiezen boven de XF…

        Login om te reageren
    • Relief zegt

      15 juli 2011 om 20:15

      @Svenska_Aeroplan_AB:

      Weet je wat fout is? Mensen die zich iets aantrekken van Imago.

      Login om te reageren
  15. mcf1 zegt

    15 juli 2011 om 18:59

    alleen al vanwege het feit dat deze niet van die lelijke achterlichten als de 5 serie heeft zou dit mijn voorkeur hebben, al is een oude cl600 voor 1/10 van t geld miss beter;)

    Login om te reageren
  16. kurdmanx zegt

    15 juli 2011 om 19:17

    domme mensen die een M5 boven dit verkiezen haha. Alleen al voor de looks zou ik voor deze gaan!!

    Login om te reageren
    • rstyled zegt

      15 juli 2011 om 19:55

      @kurdmanx: Want domme mensen kunnen auto’s zoals een nieuwe m5 of e63 amg kopen?

      OT: Vind het een zeer mooie wagen, maar geef de voorkeur aan de bmw m5.

      Login om te reageren
  17. gunther zegt

    15 juli 2011 om 20:03

    Kan er niks aan doen maar voor mij blijft het toch een Mercedes. Het merk van varkensboeren, kermisexploitanten en taxi-chauffeurs. Toegegeven, met zoveel vermogen kun je wel een grote haringkar trekken :-P

    Login om te reageren
    • Relief zegt

      15 juli 2011 om 20:16

      @gunther:

      Blijf jij maar vooral nadenken. Hebben we weer een boer minder in een mercedes en kan mercedes net ff wat exclusiever blijven.

      Login om te reageren
      • gunther zegt

        15 juli 2011 om 20:36

        @Relief: mooie kar man zo’n Mercedes, daarmee kan je wel gezien worden…. in een woonwagenkamp bijvoorbeeld :lol:

        Login om te reageren
    • mbman zegt

      16 juli 2011 om 00:02

      @gunther: de allemans vriend dus.

      Login om te reageren
      • mbevo zegt

        16 juli 2011 om 00:12

        @mbman: vanavond voor het slapen gaan is het bidden voor een e63;)

        Login om te reageren
  18. geertjuh zegt

    15 juli 2011 om 20:59

    Het blijft een lelijk hok. Doe mij maar een M5. Die is pas bruut

    Login om te reageren
  19. mbevo zegt

    16 juli 2011 om 00:10

    Wat een ding!! Ga me e55 denk ik maar inruilen:)

    Login om te reageren
  20. mightymike zegt

    16 juli 2011 om 10:11

    Maar 800 NM is we bar veel voor een sedan. Net als met de M3 heb ik liever een C63 amg net ff wat brutaler en ruiger, M5 nietde nieuwe maar de V10 uitvoering volstaat prima

    Login om te reageren
  21. Megakix zegt

    16 juli 2011 om 11:56

    Dit Merc-model leent zich ‘niet zo goed’ voor een wrede behandeling….het is meer een sjieke verschijning dan een bommeke. Wijk daarom liever uit naar de M5, omdat de relatie tussen vermogen en uiterlijk beter aansluit.

    Login om te reageren
  22. Baron zegt

    16 juli 2011 om 14:10

    Hele dikke auto,alleen vind de ‘oude’ velgen mooier..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North