• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes en Che Guevara: een slechte combinatie

Auteur: ricardo, gepost 18 januari 2012 om 10:09 – 58 Reacties

Viva Dieter!

LOL. Die malle Dieter Zetsche toch. Staat hij op een podium zomaar even terroristenleider & moordenaar Che Guevara te promoten. Nee, dat viel niet bij iedereen in goede aarde. Zeker niet in de Cubaanse gemeenschap.

We gaan even terug in de tijd. Ongeveer een week geleden hield de CEO van Mercedes en Daimler een persconferentie op de Consumer Elecronics Show (CES) in Las Vegas. Een beurs waar overigens steeds meer auto-activiteiten plaatsvinden, maar dat terzijde. Hier brak de besnorde topman een lans voor het fenomeen car-sharing. Daimler is immers eigenaar van Car2Go, dat sinds kort ook in Amsterdam actief is en waar elektrische Smarts gehuurd kunnen worden. Dit was zijn uitspraak:

“Some colleagues still think that car-sharing borders on communism, but if this is a revolution, then ‘viva la revolucion!’.”

En terwijl Dieter deze Spaanstalige krachtterm rondstrooide verscheen er een afbeelding van Che Guevara op de achtergrond, waarbij de ster op Che’s pet was vervangen door een Mercedes-ster. Pijnlijk, inderdaad, met woedende Cubanen in Miami en omstreken als gevolg. Che Guevara mag in sommige kringen dan worden gezien als de ultieme verzetsheld, veel Cubanen krijgen toch een nare bijsmaak bij het horen van zijn naam. “He Killed for pleasure”

Che Benz Guevara

Kortom, Daimler maakte een tamelijk grove inschattingsfout toen ze dachten de afbeelding van Che voor hun eigen gewin te gebruiken. En dus zat er voor Daimler en dochteronderneming Mercedes niets ander op dan door het stof kruipen. Er werd een mea culpa gedaan en de Duitse autobouwer zal zich voortaan wel verre houden van vergelijkingen met markante personen uit de geschiedenis. (via TTAC)

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • Video - Mercedes EQB in beweging
  • Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video
    Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Dieter-Zetsche, fail, Mercedes

Vorig bericht: « Management Swedish Automobile (Spyker) stapt op
Volgend bericht: Lotus Elise neemt afscheid van zijn motor [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Den zegt

    18 januari 2012 om 10:13

    Onvervalste Duitse humor. Wellicht openen ze ter compensatie een Mercedes dealer in Havana :).

    Login om te reageren
    • Larick zegt

      18 januari 2012 om 10:40

      @Den: Er zijn al Mercedes dealers op Cuba, voor de verhuur/lease aan diplomaten/rijke toeristen. Maar ook voor onderhoud van de klassiekers, voornamelijk leveren onderdelen waarschijnlijk.

      Daarnaast zal er op Cuba hierover weinig ophef zijn. Naast dat Che daar nog steeds als held wordt gezien is er ook geen internet om dit filmpje te kijken. Dit ‘protest’ komt van Miami Cubanen, oftewel gevluchte mensen die vanaf het Amerikaanse vasteland de boel op Cuba proberen te ontregelen, en af en toe ook een loopje met de waarheid nemen.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        18 januari 2012 om 11:00

        @Larick: Je kan niks over Cuba, Che of Fidel/Raul zeggen in America of er is wel 1 (gedeelte van een) bevolkingsgroep gekwetst. Anyway, ze hebben wel de aandacht op zich gevestigd. Ik denk niet dat sommige Cuba-Amerikanen die anders wel een MB zouden willen kopen nu niet zullen kopen!

        Login om te reageren
      • LPJ zegt

        18 januari 2012 om 11:15

        @Larick: berichten uit Amerika over Cuba (en Guevara, Castro, ..) moet je inderdaad met een grote korrel zout nemen. Jammer dat autoblog het dan ook klakkeloos overneemt, maar ach, ’t is dan ook autoblog.

        Login om te reageren
  2. floryn zegt

    18 januari 2012 om 10:18

    Als je het aantal doden dat in Cuba gevallen is door het regime van de communisten vergelijkt met het aantal militairen en burgerdoden dat een man als G.W. Bush op zijn geweten heeft in een land als Irak, valt het alleszins mee. Voor dat je me nu uitmaakt voor communist oid., check your facts. Mercedes had z’n poot stijf moeten houden. Natuurlijk is het niet slim om dit soort grappen te maken, net zoals het dom is om met een T-shirt van Che te lopen. Maar als je je CEO dan zo’n grap laat maken, ga je niet terugkrabbelen achteraf. Dan geef je toe dat je niet denkt voor je iets doet. Bovendien is het niet eens zo’n slechte grap. Beeldtaal werkt nu eenmaal fantastisch. Er wordt per slot van rekening nu over geschreven. Viva Car2Go ;).

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      18 januari 2012 om 11:35

      @floryn:

      Nuja, hij zal wel minder moorden op z’n conto hebben dan Obama, en heeft de economie van Cuba (die ondertussen onbestaande is) minder hard verneukt dan Obama de zijne. Maar het was toch schorem van de bovenste plank die Ché.

      Login om te reageren
      • maartenooms zegt

        18 januari 2012 om 11:50

        @Hupke: Bedoel je Bush Jr. of ben je gewoon te dom om te poepen?

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          18 januari 2012 om 12:12

          @maartenooms:

          Ik bedoel wel degelijk Obama, die heeft veel meer op z’n kerfstof dan Bush. Bush was gewoon een slechte president Obama is vreselijk.

          Login om te reageren
        • StijnB zegt

          18 januari 2012 om 13:27

          @maartenooms:
          De man heeft een punt dat de beloofde verandering er niet/te weinig is gekomen…

          Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      18 januari 2012 om 20:44

      @floryn: Poot stijf houden? Zo werkt commercie niet…

      Mercedes had idd kunnen argumenteren dat Bush meer slachtoffers op z’n geweten heeft dan Ché, en ze zouden nog gelijk hebben ook. Maar dan zou Mercedes gewoon van de Amerikaanse markt verdwijnen. Principes zijn mooi, maar kosten veel geld…

      Login om te reageren
      • floryn zegt

        18 januari 2012 om 20:58

        @Esprit_de_Flandre: Je hebt gelijk. Eer en gezichtsverlies zijn voor ons niet zo belangrijk. Dat is ook wel positief ja. Zo zie je maar weer kijk nooit naar de commerciëlen voor je portie humor, want oei er zal maar een zwarte grap tussen zitten!

        Login om te reageren
      • Hupke zegt

        18 januari 2012 om 23:32

        @Esprit_de_Flandre:

        Als ze toch bezig zijn er ineens bij vertellen dat Obama nog meer slachtoffers gemaakt heeft dan Bush op elk vlak.
        Als hij PIPA toelaat dan is hij volgens mij de slechtste president ooit en diegene die de grondwet het meest geschonden heeft.
        Obama heeft meer schuld gemaakt dan al z’n voorgangers samen absoluut bekeken en ook relatief als je de schuld tov. het GNP zet.
        Obama heeft (maar dat heb ik nooit ge fac checked) meer doden op z’n geweten dan de hele familie Bush samen.
        Nog nooit hebben zo veel Amerikanen voor de overheid gewerkt.
        Tot nu toe was het nog nooit legaal om gevangen (ook burgers) voor onbeperkte tijd op te sluiten zonder dat ze recht op een proces hebben ofdat de familie recht heeft te weten waar ze zich bevinden, en martelen (hoewel oogluikend toegelaten) was ook nog nooit legaal tot nu.
        En het lijstje gaat door.
        Voeg daar nog internet censuur aan toe en je hebt een CV waar Stalin jaloers op zou zijn.
        (niet dat ik 2 goede dingen over Bush kan zeggen)

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          19 januari 2012 om 00:58

          @Hupke: Gevangenen opsluiten zonder proces + martelen, bestond dat al niet onder Bush? Nu had Obama wel beloofd Guatanamo te sluiten, en is het er nog niet van gekomen, maar allez, het is een erfenis van de vorige Grote Leider.

          Daarnaast heeft het altijd bestaan, alleen is het onder de Bush Administration veel meer naar buiten gekomen .Ik vermoed zelfs opzet in die ‘lekken’, want veel Amerikanen waren daar wel gelukkig mee, al die moslims op Guantanamo en in geheime gevangenissen…

          PIPA is ook een verderzetting van een evolutie die al jaren aan de gang is. Maakt ook geen slachtoffers. Niettemin niet goed te keuren natuurlijk.

          Oorlogen in Irak en Afganistan heeft ie ook geërfd, dus de slachtoffers daarvan kan je niet echt op zijn conto zetten. Vraag me dus af waar je het haalt dat ie meer doden op z’n geweten heeft dan Bush. Zolang hij Iran of N-Korea maar niet binnenvalt denk ik dat hij nog wel een stuk lager valt in kill-rate.

          De beloofde verandering is er echter niet gekomen, en ik kan begrijpen dat z’n populariteit daardoor ferm gezakt is. Anderzijds zijn wereldwijde economische problemen ook niet zo eenvoudig op te lossen, zelfs niet voor de US of A. Bush heeft dat handig gespeeld door de focus op buitenlandse politiek te leggen, en daarbij zelfs twee oorlogen te beginnen. Niet leidt de aandacht van binnenlandse problemen zo goed af als ‘our fighting men and women abroad’. Obama had die luxe niet meer, de situatie werd te erg, zowel binnen- àls buitenland.

          Nee, ik denk dat het te vroeg is om ons uit te spreken over Obama. Over een jaar of 20, dan gaan de grote lijnen duidelijk worden, en gaan we weten of ie al die shit redelijk heeft kunnen managen, misschien geen vooruitgang gemaakt, maar de achteruitgang vermindert. Of dat ie de boel nog erger heeft gemaakt. Dat kan je nu nog niet zeggen.

          Hoe zal het in Irak gaan over twintig jaar? Zal het een democratisch land zijn? Zal de terugtrekking van de troepen een stabilisatie veroorzaakt hebben, en wat rust in de regio? Of een burgeroorlog? Een paar extra aanvallen op Israël? Gaan de Israëli’s eindelijk eens met hun buren praten eens die weer een beetje op hun eigen poten staan? Of gaan ze nog wat omringende stukjes grond inpikken, nu de ‘vijand’ onderling verdeeld is en nog niet rechtgekrabbeld is? Komt er toenadering tussen het Nieuwe Irak en Iran? En gaat de USA mee in die vriendschapsband?

          Idem met N-Korea. Gaat Obama de dialoog aan met Kim Junior? En hoeveel speelruimte heeft Junior om dat te doen? Want daar hangt ook veel van af.

          Gaat de Taliban na al die jaren een reguliere, semi-democratische partij worden? En hoe democratisch is Semi? Fatah-niveau? Of Hamas-niveau? Of Sinn Fein/IRA, of Batasuna/ETA-niveau?

          Een presidentschap kan je maar beoordelen vele jaren nadat het voorbij is, en dan nog moet je rekening houden met het feit dat niet alles in die man z’n handen ligt. De Amerikanen spreken dan wel graag over ’the Leader of the Free World’, maar het moet steeds van twee kanten komen, of het nu op politiek of economisch vlak is…

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            19 januari 2012 om 02:13

            @Esprit_de_Flandre:

            Je focust te veel op democracy vind ik. Ik vraag me vooral af of de mensen morgen (binnen 20jaar dus) in al die landen vrij kunnen leven. Ofdat in anarchie (anarchokapitalisme) onder een koning/sultan/sjeik/ayatollah/president/parlement/… is maakt me niet uit, zolang ze niet onderdrukt worden. Een totalitaire staat kan een democracy zijn waarin 51% 49% compleet onderdrukt en dat lijkt me nefast.

            Obama heeft de soldaten in Afganistan verveelvoudigd. Onder Bush zaten er 10000 nato soldaten onder Obama 140000 en dan worden de private contractors (huurlingen, die meer geld kosten) niet mee gerekend. Onder Obama worden er veel meer kogels verschoten, er vallen wel procentueel minder doden en gewonden door.

            In Irak hebben nooit meer dan 70000 manschappen gezeten (onder Bush) onder Obama werd dit afgebouwd maar werden er wel 180000 private conctractors aangenomen die nu nog grotendeels actief zijn met de handvol soldaten die er nu nog aanwezig is.

            Nu dat gezegd zijnde zo’n oorlog erf je van je voorgangers.

            Maar hij is de oorlog in Libië begonnen (bommen doden ook mensen, en gratis wapens en officieren leveren aan rebellen ook), er zijn random drone-attacks in Iran en Pakistan onder z’n bewind waarbij soms ook onschuldige doelwitten worden uitgeschakeld (voor zover niet onschuldigen opblazen in een ander land niet fout is). Allemaal dingen die tot hij aan de macht kwam compleet ondenkbaar waren.

            Onder Bush (en andere presidenten) werd er ook gemarteld maar het was illegaal op US grondgebied en werd verzwegen als het in het buitenland gebeurde. Nu onder Obama is het legaal om bepaalde ondervragingstechnieken (de high-tech equivallenten van genitaliën aan een autobatterij te hangen) te gebruiken terwijl z’n hele campagne gebouwd was op het afschaffen van waterboarden, over hypocriet gesproken. Terroristen hadden geen recht op een (onmiddellijk) proces, als men kon aantonen dat je een terrorist (en buitenlander) was en je informatie gevaarlijk, nu heb je gewoon geen recht .punt. ongeacht je nationaliteit en waar je je bevind. Als ze je in Nederland kunnen arresteren en je er weg smokkelen dan ben je gevangen en dat mag nu.

            Obama heeft een heel leuke campagne gevoerd (ik vond z’n socialisme maar niets maar z’n buitenland beleid was veel belovend) en er niets van waar gemaakt.

            Daarbij heeft hij al zoveel geld uitgedeeld dat het meer is dan alle vorige presidenten samen.
            Hij is volgens mij meer bezig met overal te verschijnen dan met waar hij z’n handtekening onder zet.

            Ik wil gerust binnen 20jaar nog eens herevalueren maar voorlopig heeft hij een dikke dikke 0.

            Login om te reageren
  3. kliko zegt

    18 januari 2012 om 10:23

    Tja, typisch gevalletje van “solly, ikke niet geweten”. of de bekende uitspraak: wir haben es nicht gewusst. :lol:

    Er zijn wel meer reclames die zwaar falen met hun campagnes… Who cares. Over een maand hoor je niemand er meer over…

    Login om te reageren
  4. sdk16420 zegt

    18 januari 2012 om 10:25

    Ik moet bij Che de hele tijd aan dit plaatje denken (off-topic overigens):

    Login om te reageren
    • Klassiekerrally zegt

      18 januari 2012 om 10:32

      @sdk16420: Hahaha, die is leuk!

      Login om te reageren
  5. kaasboerin zegt

    18 januari 2012 om 10:26

    Lol, ik zie hier knuppeltjes rondlopen met shirtjes van Ché erop, ze weten niet eens wie die hele gast is.. Belachelijk. Massagedrag.

    Login om te reageren
    • Vreddy_B zegt

      18 januari 2012 om 10:29

      @kaasboerin:

      Dat heeft mij ook altijd verbaasd. Mensen die met deze shirts rondlopen.

      Ontopic: Ik denk dat er op de marketing afdeling van mercedes een paar banen gaan sneuvelen. Wat een domme actie.

      Login om te reageren
      • Lustigson zegt

        18 januari 2012 om 11:11

        @Vreddy_B: Inderdaad.

        Doet me ook denken aan wat een paar jaar geleden hip was: shirts en accessoires met een hamer-en-sikkel en ‘CCCP’ erop, terwijl Sovjet-Rusland meer mensen de dood in heeft gejaagd dan Nazi-Duitsland.

        Login om te reageren
        • knalfa zegt

          18 januari 2012 om 13:06

          @Lustigson: Ik heb zo’n shirt gehad met hamer sikkel, jaar of 10 geleden. Weet nog wel dat ik hem destijds op een indoor feest aanhad en een groep russen tegenkwam, die vonden het geweldig en wilden perse op de foto met me!

          Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          18 januari 2012 om 20:49

          @Lustigson: Hamer + Sikkel is gewoon een fantastisch logo. Het hakenkruis en het SS-logo ook trouwens. Stylistisch gezien zijn dat prachtige afbeeldingen. Jammer dat de achterliggende organisaties/personen het verdere gebruik onmogelijk maakt…

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            19 januari 2012 om 00:06

            @Esprit_de_Flandre:

            Maar goed dat we dit leuke logo dan nog mogen gebruiken zonder negatieve bijklank.

            Login om te reageren
  6. Klassiekerrally zegt

    18 januari 2012 om 10:34

    Ach, dit komt in het archief onder ‘Het maakt niet uit HOE er over je geluld wordt, ALS er maar over je geluld wordt’. Missie geslaagd.

    Login om te reageren
  7. seeq zegt

    18 januari 2012 om 10:41

    @klassiekerrally: Zo is het maar net. Toch voor het eerst dat ik hoor van die elektrische smartjes die je lekker kunt delen.

    Login om te reageren
    • floryn zegt

      18 januari 2012 om 18:51

      @seeq: Ik zag er vandaag een rijden. Het wordt sinds kort uitgerold en volgens mij gaat het goed werken. Wel vreemd als je een Smart voorbij ziet rijden en enkel iets van bandengeruis hoort. In de stad zijn ze gewoon onverslaanbaar, kan nog wel eens een succes worden naast de bestaande carsharing initiatieven.

      Login om te reageren
  8. jack_abarth zegt

    18 januari 2012 om 10:47

    Een groepje moeilijk blijf je altijd houden…

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      18 januari 2012 om 11:11

      @jack_abarth: Yep, als het dit grapje niet is is het wel oefenloos gezeik over een TopGear aflevering..

      Login om te reageren
  9. desjonnies zegt

    18 januari 2012 om 10:49

    Duitsers + Humor = Oorlog.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      18 januari 2012 om 20:50

      @desjonnies: :lol:

      Login om te reageren
  10. dasautoblog zegt

    18 januari 2012 om 10:52

    Toch wel raar van Benz om zo te doen.

    Login om te reageren
  11. The360box zegt

    18 januari 2012 om 11:06

    duitsers hebben geen humor lol
    http://www.youtube.com/watch?v=Hwd2qNp_Gbc

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      18 januari 2012 om 20:52

      @The360box: Cool. Deze aflevering heb ik nog niet gezien. Ga ik eens zoeken denk ik…

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        18 januari 2012 om 21:24

        @Esprit_de_Flandre: Khoor nu pas dat alles Duits is, engels is wel te prefereren en dan zonder die klote duitsers erdoor heen.

        Login om te reageren
  12. RazorHead zegt

    18 januari 2012 om 11:10

    toch vrij grappig dat je in Cuba verplicht bent lifters mee te nemen!

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      18 januari 2012 om 20:53

      @RazorHead: Of: hoe openbaar vervoer WEL kan werken…

      Login om te reageren
      • RazorHead zegt

        9 februari 2012 om 19:31

        @Esprit_de_Flandre: nu ja, het is dat doen of een paar jaartjes cubaanse cel :D

        Login om te reageren
  13. Pordon zegt

    18 januari 2012 om 11:14

    Is ook wel een aardige fout van Mercedes. Heb wel geleerd dat hij voor sommige een held is geweest maar wat me het meest is bijgebleven is dat het gewoon een ontzettende linkse terrorist is geweest die handjeklap deed met Fidel Castro…

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      18 januari 2012 om 11:16

      @Pordon: Nou kan het zijn dat er verschillende meningen zijn over zijn ‘verzetsstrijd’ maar puur het associëren van Che met Mercedes lijkt me toch niet helemaal slim bedacht.

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      18 januari 2012 om 11:33

      @Pordon:

      Niet alleen was het een linkse moordenaar, zowat alles alternatief tuig associeert zich met dat specifieke plaatje.
      Echt een domme move vind ik, dat wist je op voorhand toch dat het ging falen, zeker in een land waar ze tenen hebben die tot over de oceaan rijken.

      Login om te reageren
  14. ericc zegt

    18 januari 2012 om 11:23

    Veel dictators en communisten leiders zijn klant van de ster. De juist overleden dictator van Noord-Korea,Afrikaanse leiders,…

    Login om te reageren
  15. Hupke zegt

    18 januari 2012 om 11:31

    Dat kan ik nu echt niet begrijpen, wat speelt er in die idioot (die ik altijd hoog heb ingeschat) z’n hoofd dat hij meegaat in zo’n frats die bedacht is door een wietpaffende, rumzwelgende, profiterende intern die nu hopelijk al ontslagen is.

    Hoe kan je je als mercedes nu met zo’n soort tuig associeren, ten eerste is het communisten tuig en ten tweede associeert zowat alles wat alternatief, hippieachtig en irritant is zich met dat plaatje, daar blijf je als fabrikant van fatsoenlijke wagens dan toch zo ver mogelijk van weg niet?

    Stelletje idioten

    Login om te reageren
  16. raphael zegt

    18 januari 2012 om 11:34

    Onzin, dit is prachtig gecoordineerd pr-stuntje. Mercedes is bezig om z’n oude/bejaarde imago af te komen. Dat zie je aan de modellen en nu ook in het ‘gedrag’ van het bedrijf. De SLS, CLS, en bijvoorbeeld C coupé zijn typische voorbeelden van de verjonging van het merk.
    Denk je nou echt dat helemaal niemand binnen Mercedes opmerkte dat dit fout was? Al helemaal in de VS. Honderden blogs met jonge lezers pikken dit op, ideale reclame.
    Het is rebels, en niet saai zoals Mercedes door vele nog steeds wordt gezien. Denken dat dit een ‘echte’ blunder is, is heel naief. En natuurlijk zullen ze sorry zeggen etc. dat hoort er nou eenmaal bij.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      18 januari 2012 om 20:57

      @raphael: Ssht. Dat mag niet geweten zijn…

      Login om te reageren
  17. Hubert zegt

    18 januari 2012 om 11:38

    Misschien idee voor Ferrari reclame :
    Leuke auto op de voorgrond, vertellen over de fantastische Autobahn in Duitsland en vervolgens een metershoge afbeelding van Hitler op de achtergrond.
    Gegarandeerd succes!!!

    Login om te reageren
    • dasautoblog zegt

      18 januari 2012 om 16:49

      @Hubert: Succes heeft Ferrari al en hoeft daarom geen reclame te maken.

      Login om te reageren
  18. love4sportcars zegt

    18 januari 2012 om 13:03

    Maf, je kan even goed Hitker nemen.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      18 januari 2012 om 15:28

      @love4sportcars:

      Tuurlijk niet, alleen links-extremisme wordt goedgekeurd…..

      Login om te reageren
  19. HDM zegt

    18 januari 2012 om 14:01

    Wat kan de cubanen Mercedes schelen? Die rijden ja toch in al die ouwe Amerikaanse slagschepen rond. Ze moesten es weten waar die kerel op afgebeeld staat, alleen om het mode te maken en de kopers ermee te kunnen afzetten.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      18 januari 2012 om 15:11

      @HDM: Kopers afzetten? Je komt toch niet zomaar ’n shirt o.i.d. met tekens/afbeeldingen erop waarvan je de betekenis niet van weet??

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        18 januari 2012 om 15:12

        @kaasboerin: komt=koopt.

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        18 januari 2012 om 20:56

        @kaasboerin: Moet je maar eens vragen aan zo’n shirt-drager of poster-plakker wat die vent eigenlijk precies allemaal gedaan heeft.

        Euhmm… ??

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          18 januari 2012 om 22:19

          @Esprit_de_Flandre: Doet me gelijk hieraan denken.. http://www.youtube.com/watch?v=4UIhelTzoo8

          Login om te reageren
  20. dennisr zegt

    18 januari 2012 om 15:08

    drommels drommels en nog eens drommels! frikandel!

    Login om te reageren
  21. norge zegt

    18 januari 2012 om 18:07

    De klanten van Mercedes zijn wel vaker van twijfelachtige reputatie dus ik zie het probleem niet zo.

    Login om te reageren
  22. mercedesfan zegt

    18 januari 2012 om 20:37

    Zo droog. Mercedes het merk van dure auto’s voor individualisten. Dus dus niet echt communistisch gebruikt Che Guevara voor reclame doeleinden.

    Login om te reageren
  23. six-trey zegt

    19 januari 2012 om 00:03

    Ik kan mij toch eerder vinden voor Ché zijn standpunten dan voor die van elke EU/VS politieker, het kapitalistisch systeem is gewoon verkeerd en immoreel in alle opzichten

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      19 januari 2012 om 00:28

      @six-trey:

      Ché z’n standpunten zijn misschien leuk voor een jonge zwervende dokter maar op een dag moet je toch realistisch worden. Een systeem dat geen eigendom erkent kan toch niet moreel juist zijn?

      Volgens mij kan enkel een systeem waarin de vrijwillige interacties tussen mensen centraal staan moreel juist zijn, interacties zoals het vrijwillig uitwisselen van diensten en goederen. Zo ben je altijd zeker dat iedere ‘ruil’ vrijwillig is en dus iedereen het idee heeft beter te worden van hun interacties.

      Het feit dat je kapitalisme vermeld in dezelfde zin als EU/VS politiekers geeft wel aan dat je een verkeerd beeld hebt van wat kapitalisme is. Jij hebt het over corporatisme en etatisme, die dingen werken idd niet.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North