• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes G-Klasse blijft minimaal tot eind 2015 in productie

Auteur: robbie, gepost 27 februari 2009 om 12:08 – 47 Reacties

Mercedes G55 AMG 2009


Fuck de CO2 maffia!

Op dit soort nieuws zit ik nou te wachten! Mercedes en het Oostenrijkse Magna Steyr hebben vandaag bekend gemaakt dat ze de G-Klasse minimaal tot eind 2015 door blijven bouwen. Magna Steyr heeft inmiddels al meer dan 200.000 exemplaren van de 30 jaar oude G-Klasse inelkaar geschroefd en ze blijven dat dus nog zeker een jaartje of 7 doen. Als dat geen mooi verjaardagcadeau is voor de jarige G-Klasse!

IN 2005 was al besloten dat de G-Klasse in elk geval tot 2012 in productie zou blijven, maar daar is nu dus nog een aantal jaar bijgekomen. (via: Automotive News)

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

Asobakken, g-klasse, magna, Mercedes

Vorig bericht: « Video: 11-jarig jongetje drift in Mitsubishi Lancer EVO II
Volgend bericht: Robbie’s vrijdagmiddag Quiz, moeilijk? [bekend] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jandepandaman zegt

    27 februari 2009 om 12:12

    Shit- Dan blijven we dus bij Defensie ook nog al die tijd rond rijden in die mormels… :-(

    Login om te reageren
  2. MacMorre zegt

    27 februari 2009 om 12:25

    Heerlijk! Dikste bak allertijden! Mag echt wel nog even in productie blijven! Wat een tank!

    Login om te reageren
  3. Golfke zegt

    27 februari 2009 om 12:29

    En terecht! Dit model is echt tijdloos. Hoop dat ze tegen 2015 een hybride variant gaan leveren voor een lagere uitstoot, zoals de ML en GL. Wellicht dat ze de G-klasse dan nog langer gaan bouwen.

    Login om te reageren
  4. Donstil zegt

    27 februari 2009 om 12:31

    Mooi nieuws,

    Nog tot 2015 de tijd om succesvol te worden en een GxxAMG te kopen.

    Login om te reageren
  5. Laurens zegt

    27 februari 2009 om 12:38

    Productielijn verplaatsen naar een lage lonen land lijkt me snel terug te verdienen. T-Ford productie was al moderner dan dit.

    Login om te reageren
  6. ZeRoo zegt

    27 februari 2009 om 12:39

    Mooi nieuws dit.. kan die G klasse altijd wel waarderen.. jammer dat ze zo weinig te zien zijn op de weg!

    Login om te reageren
  7. Jesper zegt

    27 februari 2009 om 12:41

    Je weet dat een model goed is als het 37 jaar lang nagenoeg onverandert in productie blijft! Lang leve de G Klasse! :D

    @ Jandepandaman: Niet zeuren man, je bent bevoorrecht :o

    Login om te reageren
  8. robbie zegt

    27 februari 2009 om 12:42

    @Jandepandaman, wat is er mis mee dan? En wat zou je liever hebben?

    Login om te reageren
  9. Laue zegt

    27 februari 2009 om 12:44

    Idd, ik had wel verwacht dat deze simpele auto om te bouwen op een massa lijn werd gemaakt.

    Login om te reageren
  10. Jan zegt

    27 februari 2009 om 12:45

    Ga ik wel lekker doorsparen voor een G klasse edition 35 of Final edition release ipv uit te kijken naar de edition 30

    Login om te reageren
  11. Breinstein zegt

    27 februari 2009 om 12:52

    Ze moeten toch wat he, om de productie langer vol te houden dan de kever ;) Echt geweldig nieuws dit!

    Login om te reageren
  12. MR2 20V zegt

    27 februari 2009 om 12:53

    @Jandepandaman
    Met wat voor motorisering rijden de G’s van Defensie eigenlijk, want ik kom ze vrij makkelijk voorbij met m’n Sprinter?!

    Login om te reageren
  13. Supra600BHP zegt

    27 februari 2009 om 12:58

    Heb hem nooit mooi gevonden.

    Login om te reageren
  14. Jordy zegt

    27 februari 2009 om 13:01

    Ik vind de G trouwens nog vrij prijzig, voor zo’n simpele constructie.
    Zelfde geldt voor de LR Defender trouwens

    Login om te reageren
  15. Edman zegt

    27 februari 2009 om 13:03

    Terecht!

    Als die milieu hype over is, koop ik er één :D

    Login om te reageren
  16. clijde zegt

    27 februari 2009 om 13:08

    Wat een waanzin, daar wil je niet mee gezien worden. Hoor ik daar iets vertellen over mileu? Meteen afschaffen die gedrochten, we leven niet in de jaren 70.

    Login om te reageren
  17. Joost zegt

    27 februari 2009 om 13:13

    Top, echt geweldig nieuws:D

    Eén van de mooiste suv’s imo!!:)

    Login om te reageren
  18. Simpson zegt

    27 februari 2009 om 13:16

    @jordy, dat zal ook meteen de reden zijn dat ‘ie nog in productie blijft.
    er is nog vraag en men betaalt er de gevraagde prijs nog voor.

    Login om te reageren
  19. dern wahnzin zegt

    27 februari 2009 om 13:25

    Pffff talk about you’re overrated cars! wat een obsolete vormgeving, en veels te duur geprijsde simpele pochbak is dit zeg!

    Login om te reageren
  20. Henkie zegt

    27 februari 2009 om 14:17

    Geweldig nieuws,
    onze G wordt komende januari 25 jaar, kan ie nog even genieten van zijn ‘kleinkinderen’

    @ MR2 20V
    Ik meen dat defensie rijdt in 290 GD’s, en ja dat zijn volgens mij zelfs dezelfde motoren als in een Sprinter te vinden zijn;)

    Login om te reageren
  21. Henkie zegt

    27 februari 2009 om 14:19

    Oja, @ dern wahnzin
    Dat heb ik ook wel eens gedacht (in veel mindere mate), totdat je erin gaat zitten, of rijden.
    Dan wil je er gelijk ook een kopen

    Login om te reageren
  22. Benz.. zegt

    27 februari 2009 om 14:38

    Heel erg fijn om te horen.. Is (naar mijn mening) de mooiste SUV die ooit is geproduceert. Volgens velen is het een vierkante container, maar hij heeft echt uitstraling, en zit gewoon degelijk en goed in elkaar!

    Mercedes, keep up the good work!! :D

    Login om te reageren
  23. Vive la FRANCE! zegt

    27 februari 2009 om 14:53

    Ik heb toch liever de Defender!

    Login om te reageren
  24. pieter zegt

    27 februari 2009 om 15:57

    Verschrikkelijk overhyped. Iedereen die denkt dat dit de perfecte auto is om dwars door Afrika of door de Australische outback te rijden komt bedrogen uit (als ze het al kunnen navertellen). Net als met alle Landrovers en alle Jeeps heb ik veel verhalen gelezen dat betrouwbaarheid vaak een probleem is met deze auto (schande voor Mercedes). Doe mij maar een Landcruiser.

    Login om te reageren
  25. Markus zegt

    27 februari 2009 om 16:20

    @ pieter: Niemand heeft het over Afrika. Het is gewoon een stijlvolle bak, vooral als AMG of Brabus versie.

    Login om te reageren
  26. Citrofiel zegt

    27 februari 2009 om 16:28

    @ Golfke; Bij een hybride moet er volgens mij wel een speciale constructie aan te pas komen, dat kan je niet zomaar op elk platform bouwen. En ik denk niet dat ze dertig jaar geleden al dachten aan accupakketjes…

    Login om te reageren
  27. Golfke zegt

    27 februari 2009 om 17:22

    @ Citrofiel
    Daar heb je wel een punt. Misschien zijn de ontwikkelingskosten voor zo’n conversie ook wel te hoog/veel. Ik denk dat het chassis van een G het gewicht wel kan dragen, ze rijden er immers gepanserd met het dubbele wagengewicht rond. Start/Stop systeempje inbouwen dan maar?

    Login om te reageren
  28. little zegt

    27 februari 2009 om 17:33

    Mooie vorm, maar wat rijdt dat ding ruk zeg. Heb er een paar dagen in (mee)gereden en dat viel behoorlijk tegen.

    Login om te reageren
  29. Witte Sprinter zegt

    27 februari 2009 om 17:43

    Hoezee, lang leve de G!

    Login om te reageren
  30. Rob USA zegt

    27 februari 2009 om 18:00

    Hoezo heeft de paus er een stelletje besteld?

    Login om te reageren
  31. Emile_Benz zegt

    27 februari 2009 om 18:10

    @ Rob USA: nu Opel misschien door Daimler overgenomen wordt, kan de productie misschien zelfs langer dan tot 2015 blijven…

    Login om te reageren
  32. Emile_Benz zegt

    27 februari 2009 om 18:11

    Hè sh*t dat was helemaal niet @ Rob USA.
    Dit wel: Nee, defensie heeft er weer ’n paar extra nodig…

    Login om te reageren
  33. Benz.. zegt

    27 februari 2009 om 18:13

    @Rob USA

    Misschien omdat de paus een goede smaak heeft qua keuze?! ;)

    Login om te reageren
  34. Benz.. zegt

    27 februari 2009 om 18:15

    @Emile_Benz

    Enkel de fabriek van Opel zal worden opgekocht door Daimler.. Er zal geen hechte samenwerking tot stand komen tussen de merken!! :D

    Login om te reageren
  35. ///M zegt

    27 februari 2009 om 18:25

    nog een reden om m te kopen

    Login om te reageren
  36. Peter zegt

    27 februari 2009 om 19:07

    Eindelijk een beetje goed nieuws uit de autowereld !

    De mooiste ’tweede auto’ ter wereld :-)

    Login om te reageren
  37. Emile_Benz zegt

    27 februari 2009 om 19:17

    @ Benz..: hè sh*t! Dus ze zitten bij Mercedes vast aan de downsizing…?

    Login om te reageren
  38. Rob USA zegt

    27 februari 2009 om 19:19

    @Benz:Goede smaak? Naast jonge jongetjes zeker.

    Login om te reageren
  39. Benz.. zegt

    27 februari 2009 om 19:31

    @Rob USA

    Ja…juist….

    :?

    Login om te reageren
  40. Benz.. zegt

    27 februari 2009 om 19:47

    @Emile_Benz

    Huhh.. nee hoor. ;)

    Login om te reageren
  41. Benz.. zegt

    27 februari 2009 om 19:47

    @Rob USA

    Dat slaat nergens op ;)

    Login om te reageren
  42. Testpiloot zegt

    27 februari 2009 om 20:00

    Jihaa! Jippie! Whoohoo! Tralalalala!

    Mijn dag kan niet meer stuk. Dit betekent dat ik tegen de tijd dat ik het geld er voor heb, gewoon lekker een nieuwe verse G-klasse kan bestellen naar mijn smaak.

    In mijn ogen een logische en verstandige beslissing van Mercedes en Magna Steyr.

    Login om te reageren
  43. six-trey zegt

    28 februari 2009 om 01:59

    ik snap de gemiddelde nederlander/belg echt niet hoor, een hummer vinden ze lelijk om dat hij hoekig is, een SUV is en om dat hij milieu onvriendelijk is en dan vinden ze een auto die op elk vlak ongeveer het zelfste is mooi. Als er een Chevy kruis op stond was hij een lelijk hok zeker? :roll:

    Ik zelf heb geen probleem met MB of met de G klasse hoor ik vind gewoon dat je de G klasse perfect naast een Hummer kan plaatsen ook al is de G klasse overpriced

    Login om te reageren
  44. TomTom zegt

    28 februari 2009 om 06:02

    Verbaast me niets! Toen ik twee weken in Dubai bij de dealer informatie vroeg over de G55 AMG, vertelde ze me dat er 1 jaar (!) levertijd is! Tsja, zoveel geduld heb ik nu ook weer niet…

    Login om te reageren
  45. Benz.. zegt

    28 februari 2009 om 11:00

    @Six trey

    Dat is wel uit te leggen hoor..
    Er zijn wel degelijk een paar grote verschillen tussen een Hummer en een Mercedes G-klasse. Ten eerste: De Hummer is acociaal breed, de G daarintegen is gewoon ”gewoon” Niet over the top. Ten tweede: Ik heb nog nooit een G-klasse zien rijden gevuld met bling,bling gastjes beladen met gouden kettingen en armbanden.. Nee joh, want die sjonnies rijden (meestal) in Hummers met velgen van 28 inch waar je je haar in kan kammen, omdat ze waarschijnlijk denken dat ze onsterflijk zijn ofzo..
    En het is ook heel knap dat ze (ondanks de enorme breedte en lengte) het interieur zo hebben ingedeeld dat je voor je gevoel echt geen ruimte over hebt!
    En ja, ben al meerdere naar de US en A geweest dus ik weet waar ik over praat. ;)

    Het klopt dat je zegt dat een G-klasse net zo vierkant is als een Hummer.. Ik zelf als Mercedes liefhebber kijk dan naar het totaalplaatje!

    You get my point? ;)

    Login om te reageren
  46. Een betere ontwerper zegt

    28 februari 2009 om 12:31

    Prachtig nieuws, het laatste dat ik had gehoord was dat ie tussen 2009 en 2012 weg ging maar dit klinkt mooi. G63 alsnog?

    Login om te reageren
  47. chivas zegt

    10 oktober 2009 om 09:34

    Heb nu een G400 CDI maar de volgens mij beste G is een G500 cabrio zonder logo. Vierkante doos maar 0 naar 100 in 5,7 sec !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North