• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes G-Klasse updates: meer AMG-pk’s, nieuwe G500

Auteur: sir_smokalot, gepost 4 mei 2015 om 15:21 – 52 Reacties

Afbeelding Mercedes G-Klasse updates: meer AMG-pk’s, nieuwe G500Afbeelding Mercedes G-Klasse updates: meer AMG-pk’s, nieuwe G500Afbeelding Mercedes G-Klasse updates: meer AMG-pk’s, nieuwe G500Afbeelding Mercedes G-Klasse updates: meer AMG-pk’s, nieuwe G500Afbeelding Mercedes G-Klasse updates: meer AMG-pk’s, nieuwe G500Afbeelding Mercedes G-Klasse updates: meer AMG-pk’s, nieuwe G500Afbeelding Mercedes G-Klasse updates: meer AMG-pk’s, nieuwe G500Afbeelding Mercedes G-Klasse updates: meer AMG-pk’s, nieuwe G500

Nieuwe G-KLasse
De onverwoestbare G-Klasse gaat een nieuw modeljaar in, waarbij het offroad-icoon nieuwe motoriseringen krijgt, en meer.

Het belangrijkste nieuws is de G 500, die de nieuwe 4.0 V8 biturbo krijgt. Deze vervangt de atmosferische 5,5 liter V8 die tot nu toe in de G500 lag, en is goed voor 422 pk en 610 Nm. Daarnaast krijgen de G63 en G65 moar power. Zij worden gelijkgetrokken met de overige AMG-modellen. Zie de tabel hieronder voor alle waarden.

ModelCilinderinhoudpkNm0-100 km/u
G 350d2987 cc2456008,9s
G 5003982 cc4226105,9s
G 63 AMG5461 cc571 pk760 5,4s
G 65 AMG5980 cc630 pk10005,3s

Naast de andere motoriseringen krijgt de G nieuwe schokbrekers en een aangepast ESP, ASR en ABS voor betere tractie en een kortere stopafstand. De G 350 d en G 500 krijgen nieuwe bumpers en standaard AMG wielkasten in carrosseriekleur.

Ook komt er voor de AMG’s een nieuwe EDITION 463-editie, met two-tone instrumentpaneel, dito stoelen, en koolstofvezel trim. Het exterieur krijgt een RVS-beschermplaat, AMG sport stripes op de flanken en gesmede 21‑inch wielen.

Ook interessant!

  • Nieuwe G-klasse 4x4² gaat los in de sneeuw [video]
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, g-klasse, g63, g65, Mercedes

Vorig bericht: « ‘Nieuwe Top Gear-presentatoren bekend’
Volgend bericht: Gibraltar wordt opgeschrikt door zwarte Veneno Roadster »

Lees Interacties

Reacties

  1. autofreaker zegt

    4 mei 2015 om 15:25

    Hmm doe maar een bruine met zwart interieur of zwart met wit interieur

    Login om te reageren
  2. fromtheg zegt

    4 mei 2015 om 15:25

    Toch stoer van Mercedes dat ze dit beest blijven produceren.

    Login om te reageren
    • Mika_Hakkinen zegt

      4 mei 2015 om 15:42

      @fromtheg: Inderdaad, dat Mercedes dat ding nog steeds maakt, is briljant in deze tijden van muslieauto`s

      Login om te reageren
  3. r32turbo zegt

    4 mei 2015 om 15:26

    Ik herken de G-wagon niet meer

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      4 mei 2015 om 15:44

      @r32turbo: http://www.pearle.nl

      Login om te reageren
    • stephanotis zegt

      4 mei 2015 om 18:40

      @r32turbo: Lol, sterliefhebbers hebben wel vaker een humormankementje, maar ze zijn wel met veel.

      Login om te reageren
  4. lambo4all zegt

    4 mei 2015 om 15:26

    Een blauwe G500 met de 4.0 graag, en een huisje in de bergen in Noorwegen. lijkt me heerlijk.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      4 mei 2015 om 15:32

      @lambo4all: Misschien kun je samenwonen met @norge?

      Login om te reageren
      • sebasjuhh zegt

        4 mei 2015 om 17:26

        @berlinetta: Gay

        Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        4 mei 2015 om 20:26

        @berlinetta: ik weet niet of norge mee wilt rijden in mijn premium mobiel..

        Login om te reageren
      • norge zegt

        4 mei 2015 om 21:40

        @berlinetta: Vraag me af wat hier de vader van de gedachte was…

        Login om te reageren
    • larsyboy1997 zegt

      4 mei 2015 om 17:33

      @lambo4all: G500 in Noorwegen, dat wordt duur haha

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        4 mei 2015 om 20:27

        @larsyboy1997: een tesla erbij dan maar, met 130 over de busbaan langs de file levert weer wat extra werktijd op om de tank van de G te vullen.

        Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      4 mei 2015 om 18:19

      @lambo4all:
      Waarom een huisje kopen als je dit huis gewoon kan parkeren waar je wilt….

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        4 mei 2015 om 19:13

        @jrk68: Inderdaad, gewoon genieten van het Allemansretten in je G:

        [img]http://www.woelcke.de/files/upload-blog/544.JPG[/img]

        Login om te reageren
  5. philipf zegt

    4 mei 2015 om 15:28

    Lekker!!!

    Login om te reageren
  6. jaapiyo zegt

    4 mei 2015 om 15:30

    Doe maar een G500 4*4 in purple swag dan.

    Login om te reageren
    • paganizonda760nc zegt

      4 mei 2015 om 16:50

      @jaapiyo: of in fuck-you-groen..te lekker!

      Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    4 mei 2015 om 15:31

    Die G65 koop je dus echtt alleen omdat je penis te klein is.

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      4 mei 2015 om 15:43

      @berlinetta: ja of gewoon omdat het kan

      Login om te reageren
    • michaelcorleone zegt

      4 mei 2015 om 15:48

      @berlinetta: Hoeft niet pese, maar de G63 AMG is dik zat en genoeg zou je zeggen maar wel leuk dat de G65 bestaat.

      Login om te reageren
    • redneckdarian zegt

      4 mei 2015 om 16:16

      @berlinetta: de 65 blijft toch een v12. Ipv v8? Dat is toch wel een andere karakteristiek. Kun je nog kiezen dus…

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        4 mei 2015 om 18:20

        @redneckdarian: Maarja het verschil in prestaties staat niet in verhouding tot het verschil in prijs. Echter denken rijke mensen waarschijnlijk niet zoals ik.

        Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      4 mei 2015 om 18:50

      @berlinetta: met genoeg geld, zou ik er zeker 1 kopen. Wil je dan even voor mij kijken hoe groot mijn penis in dat geval is?

      Login om te reageren
  8. desjonnies zegt

    4 mei 2015 om 15:43

    Handtasje geworden.

    Met zo’n oude G met een 240 of 300 Diesel heb je een beul in het terrein.

    Dit is een klein geel – groen ingravertje met al die nutteloze pk’s

    Je hebt alleen maar koppel nodig in het terrein, pk’s zijn vrij nutteloos.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      4 mei 2015 om 15:44

      @desjonnies:

      Je mag alleen Utrecht niet meer in, met zo’n oude G !

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        4 mei 2015 om 15:52

        @desjonnies: en binnekort ook in 010, wel lastig voor zo’n zeecontainer….

        Login om te reageren
        • Stijnson zegt

          4 mei 2015 om 19:42

          @henkhupelschoten: 2e Maasvlakte gelukkig wel!

          Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        4 mei 2015 om 18:22

        @desjonnies:
        Ach, alsof je daar iets te zoeken hebt met een oude G, zo’n ding hoort in het zand of de blubber, niet op de stoep….

        Login om te reageren
    • super zegt

      4 mei 2015 om 16:36

      @desjonnies:
      koppel zit voornamelijk in de versnellingsbak (of tussenbak), ga maar na; zelfs 500N.m is niet echt veel; als je een staaf van 1m aan de krukas maakt kun je dat met je eigen gewicht tegenhouden als je meer dan 51kg weegt (51*9.81*1= 500.3N.m). Een oude landrover met 2.3L benzine (160N.m koppel) deed het daarom prima in het terrein ondanks koppel dat je tegenwoordig in een golf al hebt.

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      4 mei 2015 om 17:53

      @desjonnies: gelukkig heb je ook nog de bedrijfswagen uitvoering, dat is nog wel een echte G.

      De 300dt (5 cil uiteraard) is trouwens ook een lekker blok voor deze auto’s. Helaas is die dan weer wat minder sterk.

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        4 mei 2015 om 19:03

        @lekbak: 150 pk als ik geloof maar wel bereveel koppel en relatief licht, ook een leuke

        Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        4 mei 2015 om 19:29

        @lekbak: De G-Professional wordt helaas niet meer gebouwd sinds 2013…. (ik heb het niet over de militaire versie)

        @henkhupelschoten: De G-Professional was leverbaar met dezelfde V6 als de civiele versie (463) alleen geknepen; als G280cdi en als G300cdi beiden met 184 PK en 400Nm.
        Daarvoor was er de 5 cylinder G270cdi met 156 PK en 370 Nm.

        Login om te reageren
        • henkhupelschoten zegt

          4 mei 2015 om 20:26

          @406_v6: zat ik er niet veel naast!

          Login om te reageren
  9. trustmeiamanengineer zegt

    4 mei 2015 om 15:44

    Dat ze dat hok nog steeds verkocht krijgen…
    Zal binnenkort wel echt afgelopen zijn, als in 2021 de CO2 uitstoot van het hele concern 95g/km moet zijn. Of ze moeten opeens wel heel veel Smart’s slijten.

    Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      4 mei 2015 om 16:08

      @trustmeiamanengineer: Ooit gehoord van hybrides?

      Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        4 mei 2015 om 16:14

        @991gt3rs: Nee, ik leef onder een steen.

        Login om te reageren
        • 991gt3rs zegt

          4 mei 2015 om 16:16

          @trustmeiamanengineer: Patrick, is that you?!

          Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      4 mei 2015 om 20:29

      @trustmeiamanengineer: ik denk dat het aantal G klasse’s dat verkocht wordt niet heel hoog is.. Wordt de verbruikstest trouwens niet op een rollerbank gedaan? En wordt er dan rekening gehouden met de Cw waarde van de auto of niet?

      Login om te reageren
  10. michaelcorleone zegt

    4 mei 2015 om 15:45

    Wat een auto is deze G en super dat Mercedes deze blijft bouwen.

    Login om te reageren
  11. lorddisick zegt

    4 mei 2015 om 15:48

    Heerlijke wagen! Als ik t geld had keer tien dan had ik er zeker één gekocht!

    Login om te reageren
  12. henkhupelschoten zegt

    4 mei 2015 om 15:51

    in die g500 4X4 tot de macht 2 heb ik bijna geen niemand over horen praten dat daar de 4.0 V8 ook in ligt. dus we hadden het wel kunnen verwachten. en als hij zo door gaat zal de volgende E500 ook wel een 4.0 V8 inzitten, zo ook de rest. overigens zou ik het liefste de oude G400 cdi hebben.

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      4 mei 2015 om 21:13

      @henkhupelschoten: realiseer me net dat we verder geen 63 amg modellen hoeven te verwachten (buiten de GT, C63 en binnekort de GLC 63) als alle 500’s met een 4.0 v8 wordt geleverd. is dat even goed nieuws! benieuwd of ze met een andere vervanger komen voor de 5.5 v8

      Login om te reageren
  13. mrrallycross zegt

    4 mei 2015 om 16:01

    Zit maar 0,1 sec verschil in de 63 en 65 van 0 naar 100. Toch lekker de 65 voor mij.

    Login om te reageren
  14. 991gt3rs zegt

    4 mei 2015 om 16:12

    @sir_smokalot: En wanneer worden deze tuinhuisjes op wielen geleverd?

    Login om te reageren
  15. schellekens006 zegt

    4 mei 2015 om 16:35

    Alles minder dan de Brabus G 850 komt mijn oprit niet op.

    Login om te reageren
  16. Junior540 zegt

    4 mei 2015 om 16:51

    Toch jammer dat ze een auto als dit toch nog op 1000Nm begrenzen, je kan het toch allemaal behoorlijk verstevigen, gewicht is toch al hoog zat, en ruimte heb je ook meer dan genoeg….

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      4 mei 2015 om 17:56

      @junior540: de bak kan niet meer hebben volgens Mercedes. Als je de moeite neemt om de bak aan te passen voor de G kan je die net zo goed in andere 65amg modellen leggen, maar die 1000nm is meer dan genoeg.

      Login om te reageren
      • Junior540 zegt

        5 mei 2015 om 13:26

        @lekbak: ze nemen ook de moeite om een 6×6 te maken speciaal van de G klasse, dan moet een andere bak ook niet zo moeilijk zijn

        Login om te reageren
  17. jorden zegt

    4 mei 2015 om 17:31

    Love it! Alleen zooooo knijter duur in NL. De 4pitter uit de A AMG lijkt me wel een prima optie voor de NL markt.

    Login om te reageren
  18. Dutchdriftking zegt

    4 mei 2015 om 21:31

    Blijft een heerlijk apparaat!

    Login om te reageren
  19. agera zegt

    5 mei 2015 om 09:49

    Nu nog het uiterlijk updaten

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North