Mercedes G-Klasse updates: meer AMG-pk’s, nieuwe G500

Auteur: , 52 Reacties

De onverwoestbare G-Klasse gaat een nieuw modeljaar in, waarbij het offroad-icoon nieuwe motoriseringen krijgt, en meer.

Het belangrijkste nieuws is de G 500, die de nieuwe 4.0 V8 biturbo krijgt. Deze vervangt de atmosferische 5,5 liter V8 die tot nu toe in de G500 lag, en is goed voor 422 pk en 610 Nm. Daarnaast krijgen de G63 en G65 moar power. Zij worden gelijkgetrokken met de overige AMG-modellen. Zie de tabel hieronder voor alle waarden.

Model
Cilinderinhoud
pk
Nm
0-100 km/u
G 350d2987 cc2456008,9s
G 5003982 cc4226105,9s
G 63 AMG5461 cc571 pk760 5,4s
G 65 AMG5980 cc630 pk10005,3s

Naast de andere motoriseringen krijgt de G nieuwe schokbrekers en een aangepast ESP, ASR en ABS voor betere tractie en een kortere stopafstand. De G 350 d en G 500 krijgen nieuwe bumpers en standaard AMG wielkasten in carrosseriekleur.

Ook komt er voor de AMG’s een nieuwe EDITION 463-editie, met two-tone instrumentpaneel, dito stoelen, en koolstofvezel trim. Het exterieur krijgt een RVS-beschermplaat, AMG sport stripes op de flanken en gesmede 21‑inch wielen.



52 reacties

Hmm doe maar een bruine met zwart interieur of zwart met wit interieur
Toch stoer van Mercedes dat ze dit beest blijven produceren.
@fromtheg: Inderdaad, dat Mercedes dat ding nog steeds maakt, is briljant in deze tijden van muslieauto`s
Ik herken de G-wagon niet meer
@r32turbo: Lol, sterliefhebbers hebben wel vaker een humormankementje, maar ze zijn wel met veel.
Een blauwe G500 met de 4.0 graag, en een huisje in de bergen in Noorwegen. lijkt me heerlijk.
@lambo4all: Misschien kun je samenwonen met @norge?
@berlinetta: ik weet niet of norge mee wilt rijden in mijn premium mobiel..
@berlinetta: Vraag me af wat hier de vader van de gedachte was…
@lambo4all: G500 in Noorwegen, dat wordt duur haha
@larsyboy1997: een tesla erbij dan maar, met 130 over de busbaan langs de file levert weer wat extra werktijd op om de tank van de G te vullen.
@lambo4all:
Waarom een huisje kopen als je dit huis gewoon kan parkeren waar je wilt….
@jrk68: Inderdaad, gewoon genieten van het Allemansretten in je G:

http://www.woelcke.de/files/upload-blog/544.JPG
Lekker!!!
Doe maar een G500 4*4 in purple swag dan.
@jaapiyo: of in fuck-you-groen..te lekker!
Die G65 koop je dus echtt alleen omdat je penis te klein is.
@berlinetta: ja of gewoon omdat het kan
@berlinetta: Hoeft niet pese, maar de G63 AMG is dik zat en genoeg zou je zeggen maar wel leuk dat de G65 bestaat.
@berlinetta: de 65 blijft toch een v12. Ipv v8? Dat is toch wel een andere karakteristiek. Kun je nog kiezen dus…
@redneckdarian: Maarja het verschil in prestaties staat niet in verhouding tot het verschil in prijs. Echter denken rijke mensen waarschijnlijk niet zoals ik.
@berlinetta: met genoeg geld, zou ik er zeker 1 kopen. Wil je dan even voor mij kijken hoe groot mijn penis in dat geval is?
Handtasje geworden.

Met zo’n oude G met een 240 of 300 Diesel heb je een beul in het terrein.

Dit is een klein geel – groen ingravertje met al die nutteloze pk’s

Je hebt alleen maar koppel nodig in het terrein, pk’s zijn vrij nutteloos.
@desjonnies:

Je mag alleen Utrecht niet meer in, met zo’n oude G !
@desjonnies: en binnekort ook in 010, wel lastig voor zo’n zeecontainer….
@henkhupelschoten: 2e Maasvlakte gelukkig wel!
@desjonnies:
Ach, alsof je daar iets te zoeken hebt met een oude G, zo’n ding hoort in het zand of de blubber, niet op de stoep….
@desjonnies:
koppel zit voornamelijk in de versnellingsbak (of tussenbak), ga maar na; zelfs 500N.m is niet echt veel; als je een staaf van 1m aan de krukas maakt kun je dat met je eigen gewicht tegenhouden als je meer dan 51kg weegt (51*9.81*1= 500.3N.m). Een oude landrover met 2.3L benzine (160N.m koppel) deed het daarom prima in het terrein ondanks koppel dat je tegenwoordig in een golf al hebt.
@desjonnies: gelukkig heb je ook nog de bedrijfswagen uitvoering, dat is nog wel een echte G.

De 300dt (5 cil uiteraard) is trouwens ook een lekker blok voor deze auto’s. Helaas is die dan weer wat minder sterk.
@lekbak: 150 pk als ik geloof maar wel bereveel koppel en relatief licht, ook een leuke
@lekbak: De G-Professional wordt helaas niet meer gebouwd sinds 2013…. (ik heb het niet over de militaire versie)

@henkhupelschoten: De G-Professional was leverbaar met dezelfde V6 als de civiele versie (463) alleen geknepen; als G280cdi en als G300cdi beiden met 184 PK en 400Nm.
Daarvoor was er de 5 cylinder G270cdi met 156 PK en 370 Nm.
@406_v6: zat ik er niet veel naast!
Dat ze dat hok nog steeds verkocht krijgen…
Zal binnenkort wel echt afgelopen zijn, als in 2021 de CO2 uitstoot van het hele concern 95g/km moet zijn. Of ze moeten opeens wel heel veel Smart’s slijten.
@trustmeiamanengineer: Ooit gehoord van hybrides?
@991gt3rs: Nee, ik leef onder een steen.
@trustmeiamanengineer: Patrick, is that you?!
@trustmeiamanengineer: ik denk dat het aantal G klasse’s dat verkocht wordt niet heel hoog is.. Wordt de verbruikstest trouwens niet op een rollerbank gedaan? En wordt er dan rekening gehouden met de Cw waarde van de auto of niet?
Wat een auto is deze G en super dat Mercedes deze blijft bouwen.
Heerlijke wagen! Als ik t geld had keer tien dan had ik er zeker één gekocht!
in die g500 4X4 tot de macht 2 heb ik bijna geen niemand over horen praten dat daar de 4.0 V8 ook in ligt. dus we hadden het wel kunnen verwachten. en als hij zo door gaat zal de volgende E500 ook wel een 4.0 V8 inzitten, zo ook de rest. overigens zou ik het liefste de oude G400 cdi hebben.
@henkhupelschoten: realiseer me net dat we verder geen 63 amg modellen hoeven te verwachten (buiten de GT, C63 en binnekort de GLC 63) als alle 500’s met een 4.0 v8 wordt geleverd. is dat even goed nieuws! benieuwd of ze met een andere vervanger komen voor de 5.5 v8
Zit maar 0,1 sec verschil in de 63 en 65 van 0 naar 100. Toch lekker de 65 voor mij.
@sir_smokalot: En wanneer worden deze tuinhuisjes op wielen geleverd?
Alles minder dan de Brabus G 850 komt mijn oprit niet op.
Toch jammer dat ze een auto als dit toch nog op 1000Nm begrenzen, je kan het toch allemaal behoorlijk verstevigen, gewicht is toch al hoog zat, en ruimte heb je ook meer dan genoeg….
@junior540: de bak kan niet meer hebben volgens Mercedes. Als je de moeite neemt om de bak aan te passen voor de G kan je die net zo goed in andere 65amg modellen leggen, maar die 1000nm is meer dan genoeg.
@lekbak: ze nemen ook de moeite om een 6×6 te maken speciaal van de G klasse, dan moet een andere bak ook niet zo moeilijk zijn
Love it! Alleen zooooo knijter duur in NL. De 4pitter uit de A AMG lijkt me wel een prima optie voor de NL markt.
Blijft een heerlijk apparaat!
Nu nog het uiterlijk updaten

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).