
Nu we toch bezig zijn met premium-prijsstickers plakken: Mercedes heeft een prijs aan de nieuwe M-klasse gehangen.
‘Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes-Benz?’ Nou Janis, dat kan, maar dan moet de Heer wel minimaal 69.900 euro meenemen. Voor dit bedrag krijg je de ML 250 BlueTEC 4MATIC, met de bekende 2,1 liter viercilinder diesel die er 204 pk en 500 Nm uit gooit. Wil je iets krachtiger dieselen, dan kan je de ML 350 BlueTEC 4MATIC (258 pk / 620 Nm) voor 10 mille meer ophalen: 79.900 euro dus.
Heb je geen zin in een oliestoker, dan is de ML 350 4MATIC BlueEFFICIENCY (306 pk / 370 Nm) vooralsnog je enige keus. Deze valt met 74.990 eypo’s precies tussen de twee zelfontbranders in.
Vanaf november staat de nieuwe ML in de showroom, dus als je er nog niet helemaal bent met de centen in je spaarvarken heb je nog een half jaartje de tijd om je het brood uit de mond te sparen. Voor november zullen we hem overigens in Frankfurt op de IAA van dichterbij kunnen bekijken.





LOL @ eypo’s ;-)
ik vind ‘m wel mooier geworden, en ik zou voor de goedkoopste diesel gaan (toch snel zat), en dan helemaal behangen met opties. If I had the money… If..
Doen we niet meer aan de ‘normale’ motoren? Er moet wel een ML-500 zijn. Of neemt MB gewoon de moeite niet meer om dit in NL te leveren?
Anyway, ik hoef m niet. Het wint t niet bij een RR of een mooie X5 (behalve de ‘ruiten’bekleding dan!).
@gregorius: Ik zou hem niet weigeren, maar ga toch ook eerder voor de RR.
Lelijke achterkant, dat heeft Mercedes zelf ook door want de achterkant zie je nergens goed in deze serie persfoto’s.
@kraakensmaak: Precies je haalt letterlijk de woorden uit mijn mond had ik namelijk in een ander topic ook gezegd.
Duur hoor voor een 150mm verhoogde estate versie.
Downsizen heeft wel nut: de instapdiesel was de 300 CDI met een prijskaartje van 77.600 euro. Ook de ML 350 was met 81.300 euro duizenden euro’s duurder dan nu. Beetje CO2 schaven kan je een hoop opleveren in Nederland.
Ik vind de achterkant echt zwaar Ssang Yong, misschien kan deze ook zo’n mooie achterruitsticker krijgen, maar dan i.p.v. Powered by Mercedes – Styled by Ssang Yong.
Maybe zijn dit die Chinese ontwerpers geweest
@E34M5Touring: haha :p
Achterkant doet mij persoonlijk denken aan een E-klasse, maar dan mislukt.
@sdk16420: De E klasse is ook geen echt een mooie auto hoor
Brrr waarom moet al dat chroom erop? En het interieur is ook niet echt mijn smaak. Nee, dit wordt me te amerikaans. Geef mij maar een X5, of desnoods een Q7.
in belgie start de 250CDI voor net geen 50000 euro das dik 5000euro minder dan de goedkoopste nu
prijzen vallen nog mee vind ik
@laurens324 : kleinere motor .. valt niet te vergelijken
Stel:
Je gooit de auto een halve meter naar beneden, slijpt het “laatste stukje dak” eraf, en haalt die ruiten weg.
Dan heb je een best wel dikke sedan.
@jack_abarth: zoiets noem je een CL(S)?
indeed , mooi kan je hem niet noemen en voor 75000€ koop ik wel een appartementje ;-)
@gorre:
Met nadruk op ‘TJE waarschijnlijk
@gorre: Garagebox in A’dam waarschijnlijk.
Veel geld voor een lelijk hok… Waarom maken ze hem niet wat mooier?
@Cantago: Raar vind ik ook, want als ik naar de GL kijk vind ik die wel geslaagd!
@agera: Een GL vind ik 10 keer mooier! Niet dat ik hem echt mooi vind hoor, koop nog steeds liever iets anders, maar snap je punt!
audi en porsche ( hele vw a.g.) haalt uit een 3.0 l. v6 diesel 500 pk. mercedes doet dat makkelijk met een 2 l. 4 cilinder!! de concurrenten van mercedes kunnen er wel wat van leren!!
@bigcar: jaja, 500 pk..
@Ferdinand1: bedoel nm koppel….bloooper
@bigcar: 550 nm is het dan.. Mocht je dat te weinig vinden kun je gelukkig ook kiezen voor een grotere diesel.
Waar blijft de 500/550?
@e550: Waar blijft de AMG! :D
lol @jack abarth
Altijd weer blij dat Nederland een doorvoerlandje is…kunnen ze dit hok direkt verschepen naar de Yanks, of met goed geluk, laten voeren aan de haaien.
@Megakix: zo is dat: weg ermee. Krijg een vieze smaak van deze auto..
@Megakix: Doorvoeren is nergens voor nodig, dat hok wordt ook in de US gemaakt!
Zal wel verkopen als warme broodjes onder de doelgroep. Te hoge prijs maar dat kun je Mercedes niet kwalijk nemen, te veel belastingen – wordt je nie vrolijk van.
VEEL mooier dan die andere (Duitse) hokken. Binnen dit segment ver uit de mooiste. En de prijs, wie er naar moet vragen kan em niet betalen zullen we maar zeggen. ;)