• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes ML420 CDI

Auteur: Wouter, gepost 7 juni 2006 om 23:09 – 17 Reacties

Mercedes ML420CDI


And we have a winner: in de categorie snelste diesel SUV. We zijn er echter nog niet uit of dit echt reden voor een feestje is.

Bruut is deze ML420 CDI natuurlijk wel. De dikke 4,0-liter V8 dieselmotor schopt er 306 pk en 700 nm uit. Dat is genoeg om de 2200 kg zware ML aan aansprekende prestaties te helpen. De top van 235 is nog niet exorbitant, maar de sprint van 0-100 in 6,5 seconden is echt rap.

Vanaf 8 juni is de ML420CDI voor net geen ton in euro’s te bestellen bij de Nederlandse dealers. En in Belgie vast ook, maar dan met een vriendelijker prijskaartje.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

Asobakken, Diesel, m-klasse, Mercedes, SUV

Vorig bericht: « Viva Italia: onboard Ferrari video
Volgend bericht: Der Kermit fährt BMW »

Lees Interacties

Reacties

  1. silasse zegt

    7 juni 2006 om 23:16

    heb het al gelezen bij autoweek
    hihi

    Login om te reageren
  2. JeffreyG zegt

    7 juni 2006 om 23:23

    dure diesel
    moet je wel flink wat rijden om het bedrag daar weer uit te halen :?
    maar klinkt wel leuk natuurlijk :P
    “ik heb een 4.2 V8 in mijn merc” “watvoor brandstof dan?” “diesel” :lol:

    Login om te reageren
  3. William zegt

    8 juni 2006 om 09:38

    Dit nieuws is al een maandje oud… niet alles overnemen van AutoWeek hè? ;-)

    Login om te reageren
  4. Robbie zegt

    8 juni 2006 om 09:56

    Volkswagen geeft voor de Touareg 0-100 km/h een acceleratie op van 7,8s. In de praktijk heeft Auto Motor und Sport, Autovisie en Autoweek de auto geklokt 6,9s.

    Leuke test om deze 2 auto’s eens naast elkaar te zetten en te kijken wie er nu echt rapper. Ik denk toch de Mercedes omdat deze lichter is.

    Login om te reageren
  5. Rick zegt

    8 juni 2006 om 19:05

    Het is wachten op de sterke diesels in de Q7 he..? Maar doe mij de Q7 4.2FSI maar :p

    Login om te reageren
  6. Sjaak zegt

    8 juni 2006 om 19:22

    En ook wachte op de nieuwe x5 want daar word ook al gesproken van een flinke diesel beul.

    Login om te reageren
  7. Navarone zegt

    8 juni 2006 om 21:04

    He Jeffrey, de tijd dat je je voor diesel moest exsuseren hebben we al lang achter ons gelaten. De diesels van tegenwoordig zijn net zo snel, soms sneller dan de benzine versies. Bovendien wil ik op een feestje best wel vertellen dat ik een 4.0 ltr diesel heb, en als mersen dan beginnen te lachen, dan sla je ze gewoon met het koppel om de oren! Trouwens in een terrein wagen hoor nu eenmaal een diesel. Zelf de zwaarste Pick-ups in Amerika rijden op diesel, vanwege……..juist…….het hoge koppel.

    En laten we niet weer beginne over de 5.0 ltr v10 van VW. Ja het is een goede motor, maar met 5.0 ltr haalt iedereen (Mercedes, AUdi, BMW) er meer vermogen uit dan VW!

    Login om te reageren
  8. jens zegt

    8 juni 2006 om 21:19

    Ik vind deze ml niet zo mooi.
    ik zou nog altijd voor de vw touareg 5.0 tdi gaan. Of nog beter de touareg sport 6.0 w12 met zijn 450 paarde en een optrek 0-100 in 5,9s

    Login om te reageren
  9. Navarone zegt

    8 juni 2006 om 21:23

    Mee eens Jens, als het dan toch mercedes moet zijn dan maar de nieuwe G-klasse, of nog beter….de oude

    Login om te reageren
  10. jens zegt

    8 juni 2006 om 21:29

    g-klasse lijkt me meer een ding om mee naar de oorlog te gaan.

    doe mij maar een touareg, een cayenne of een q7

    Login om te reageren
  11. habib zegt

    11 juni 2006 om 01:01

    ML amg 63 die versla je niet zo makkelijk en VW zal nooit AUDI kunne verslaan want anders concureren ze hun eige.

    Login om te reageren
  12. habib zegt

    11 juni 2006 om 01:02

    ML amg 63 die versla je niet zo makkelijk en VW zal nooit AUDI kunne verslaan want anders concureren ze hun eige. http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=3910

    Login om te reageren
  13. tunIG zegt

    25 juni 2006 om 22:25

    gwoon duidelijk merceddes maakt de gekste:)

    Login om te reageren
  14. touaregv6tdi.driver zegt

    30 juni 2006 om 16:38

    ik vind dat het argument niet opgaat van Navarone, VW heeft het lef om een V10diesel in een auto te leggen… dat heeft nog geen enkel merk gedaan!

    De ML is lang niet zo stoer als een mooi aangeklede touareg.

    Login om te reageren
  15. Q7 zegt

    16 augustus 2006 om 09:14

    WTf…… Ml is zeker wel mooier dan een outdated toureg…
    Ik durf te wedden dat de ML een zeer beter rijgedrag heeft dan je verouderde lompe touaregje.

    Touareg>Cayenne–> Desperate in voor een Update:)

    Ben geen mercedes liefhebber maar mercedes is in rij comfort gwn niet te verslaan :)

    Groetjes:_)

    Login om te reageren
  16. patrol zegt

    1 februari 2007 om 17:46

    nou na 3 stuks nissan patrol,s heb ik nu ook een ml besteld ben erg benieuwd hoe hij me zal bevallen. uit de folder dus heb hem nog niet mogen voelen hahahaha

    Login om te reageren
  17. geen fan zegt

    29 augustus 2007 om 14:08

    he jongens kom op man je gaat toch geen volkswagen met mercedes vergelijken mercedes is een te hoge niveau voor al die andere merken en dat staat ook overal bekend tusse bmw audi volkswagen wind mercedes het altijd
    qua rijgedrag qua vermogen qua prijs qua naam qua acceleratie is mercedes gewoon niet te verslaan, volkswagen is maar een auto van de volks de naam zeg t zelf een standaart auto en audi is ook geen concurent met mercedes en bmw ja was vroeger een motorsport had helemaal geen relatie met de autobranche mercedes is gewoon nummer 1 van allemaal

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North