• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes presenteert 3 BlueZero conceptcars in Detroit

Auteur: robbie, gepost 11 december 2008 om 22:49 – 43 Reacties

Mercedes Concept BlueZero


Ook Mercedes ontkomt niet aan de groene hype en daarom nemen ze naar de Detroit autoshow een trio van ‘groene’ conceptcars mee die ze geheel in Mercedes stijl BlueZero noemen.

De drie versies zijn de E-Cell (electrisch), F-Cell (waterstof fuelcell) en E-Plus. Die laatste variant heeft de 1.0 driecilinder uit de smart ForTwo die een accupakket oplaadt (zoals de Volt en Fisker Karma). Eigenlijk een soort hybride dus, maar we noemen dat met een duur woord een EREV (Extended Range Electric Vehicle). De range van de E-Plus is 600 km, niet onaardig lijkt mij zo.

Het design van de BlueZero zou een voorbode zijn van de volgende generatie B-Klasse en persoonlijk herken ik ook de Mercedes Bionic Car erin terug!

Mercedes Concept BlueZero

Mercedes Concept BlueZero

Mercedes Concept BlueZero

Mercedes Concept BlueZero

Mercedes Concept BlueZero

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

b-klasse, concept, Elektrisch, Hybride, Mercedes, waterstof

Vorig bericht: « Road legal: Lamborghini Murcielago R-GT by Reiter
Volgend bericht: Carmageddon update #13: Reddingsplan VS strandt in de Senaat »

Lees Interacties

Reacties

  1. Een betere ontwerper zegt

    11 december 2008 om 22:51

    Ik zag em al op autobild, en alleen de zijkant vind ik redelijk geslaagd, maar die vouw kon meer diagonaal lopen, niet met zo’n stomme knik erin.

    Front vind ik lelijk, achterkant wat minder, maar nog steeds niet graag wat ik wil zien als ik word ingehaald.

    Login om te reageren
  2. Philip zegt

    11 december 2008 om 22:51

    edit: reageer eens inhoudelijk!-

    Login om te reageren
  3. JzAero zegt

    11 december 2008 om 22:53

    Ik vind hem niet lelijk, vernieuwend eerder met een snufje A klasse.

    Login om te reageren
  4. Jochempie zegt

    11 december 2008 om 22:58

    Geweldig! En nu snel introduceren!

    Login om te reageren
  5. rs zegt

    11 december 2008 om 23:03

    die achterkant zou van citroën kunnen zijn:-)

    Login om te reageren
  6. Philip zegt

    11 december 2008 om 23:11

    Inhoudelijk vind ik hem erg vet!!!

    (zo mogen ze de nieuwe A-klasse uitbrengen)

    Login om te reageren
  7. Cantago zegt

    11 december 2008 om 23:18

    Mooie Ford? Ow, het is een Mercedes… Niet echt geslaagd he? Dacht dat de A-klasse al lelijk was…

    Login om te reageren
  8. joop zegt

    11 december 2008 om 23:19

    vernieuwend:)

    Login om te reageren
  9. MurcieBoy zegt

    11 december 2008 om 23:34

    ach ja hier kunnen we toch niks mee want er wordt nu toch nog niks geproduceerd en sowieso zal dit model (zoals op de foto) er toch nooit komen

    Login om te reageren
  10. Robert zegt

    11 december 2008 om 23:42

    @ Cantago

    Haha, deed mij ook denken aan de nieuwe Ford Fiesta. Maar dan van Mercedes, en wat groter..;)

    Login om te reageren
  11. mark zegt

    11 december 2008 om 23:45

    Net de Seat Altea.

    Vind hem totaal niet geslaagd

    Login om te reageren
  12. JJM zegt

    11 december 2008 om 23:56

    waarom is het toch nodig dat alle groene concepts zo afschuwelijk lelijk zijn, dat is echt niet nodig hoor, aerodynamica hoeft niet per sé lelijk te zijn, kennelijk snappen ze dat niet bij autofabrikanten

    Login om te reageren
  13. 3-Serie zegt

    11 december 2008 om 23:59

    zijknik van BMW 1-serie en achterkant van A1 Sportback concept, tjonge jonge wat kijken we naar elkaar.

    Raampartij aan de zijkant is overigens gewoon de huidige B klasse, gaat MERC een VWtje (Golf) doen?

    Login om te reageren
  14. Floryn zegt

    12 december 2008 om 00:09

    dit moet direct op de weg gezet worden. technisch goed onderbouwd met een futuristisch uiterlijk! ultieme combinatie

    Login om te reageren
  15. Michiel_vd_Brink zegt

    12 december 2008 om 00:12

    Waarom moeten zogeheten ‘milieuvriendelijke’ auto’s nou altijd lelijk zijn?

    Login om te reageren
  16. rotorhead zegt

    12 december 2008 om 00:23

    Een voortborduusel op de Bionic?
    Als je een beetje door de lijnen op de flank heen kijkt is ’t ‘gewoon’ een gefaceliftte B-Klasse. Ik vind ’t geen gek apparaat, maar ik ben dan ook een hippie :lol:

    Login om te reageren
  17. jasper zegt

    12 december 2008 om 00:24

    HAHAHAHAH de teletubbie mobiel ! Toen ik dacht dat t niet lelijker kon dan de fiat mulipla had ik het goed mis XD

    Login om te reageren
  18. Citrofiel zegt

    12 december 2008 om 00:35

    Om het groene imago te ondersteunen maakt Mercedes graag gebruik van natuurlijke vormen. Zo is deze conceptcar duidelijk geïnspireerd op een mengeling van een vis, een schildpad en een tapir… :roll:

    Login om te reageren
  19. RiKe zegt

    12 december 2008 om 00:36

    M’n ogen! :(

    Login om te reageren
  20. FFFBBB zegt

    12 december 2008 om 00:37

    Weer geen mercedes! al vind ik de neus wel geslaagd. Heeft gek genoeg wel wat van die gullwing. Maar hoe meer je naar achter gaat hoe minder die word! Ben benieuwd wat hier van komt

    Login om te reageren
  21. jodocus zegt

    12 december 2008 om 03:27

    Groene Hype ! ???
    Hebben jullie bij autoblog nu nog niet door dat er helemaal geen groene hype is ?
    Een ‘hype’ is een tijdelijk modeverschijnsel dat wel even zal overwaaien, als we het met z’n allen wel gehad en gezien hebben.
    Als zowat al onze autofabrikanten druk conceptcars op waterstof, elektriek, biofuel enz ontwikkelen en hybride wagens op de markt brengen, dan is dat geen hype, maar realiteit & pure noodzaak om te overleven op de markt en om te voldoen aan de strenger wordende CO2-normen die worldwide van kracht worden.
    Dat moet nu eenmaal voor het milieu, het ecologisch evenwicht, CO2 naar beneden halen, opwarming aarde beperken,… Believe it or Not.
    Wat ik zeker weet is dat de klassieke verbrandingsmotor zijn dagen geteld zijn. Over 20 jaar kijken we naar een auto met verbrandingsmotor als naar een stoomtrein vandaag.
    Ga toch eens mee met jullie tijd !

    Login om te reageren
  22. jodocus zegt

    12 december 2008 om 03:30

    Groene Hype ! ???
    Hebben jullie bij autoblog nu nog niet door dat er helemaal geen groene hype is ?
    Een ‘hype’ is een tijdelijk modeverschijnsel dat wel even zal overwaaien, als we het met z’n allen wel gehad en gezien hebben.
    Als zowat al onze autofabrikanten druk conceptcars op waterstof, elektriek, biofuel enz ontwikkelen en hybride wagens op de markt brengen, dan is dat geen hype, maar realiteit & pure noodzaak om te overleven op de markt en om te voldoen aan de strenger wordende CO2-normen die worldwide van kracht worden.
    Dat moet nu eenmaal voor het milieu, het ecologisch evenwicht, CO2 naar beneden halen, opwarming aarde beperken,… Believe it or Not.
    Wat ik zeker weet is dat de klassieke verbrandingsmotor zijn dagen geteld zijn. Over 20 jaar kijken we naar een auto met verbrandingsmotor als naar een stoomtrein vandaag.
    Ga toch eens mee met jullie tijd !

    O ja, die merc: fraai, maar die neus vindt ik dan maar weer nix

    Login om te reageren
  23. Bennink zegt

    12 december 2008 om 07:07

    Ik schrok me dood toen ik autoblog.nl opende… (ik vind m dus niet zo mooi) Heeft wel veel weg van de B-klasse.

    Login om te reageren
  24. BmwMPower zegt

    12 december 2008 om 07:53

    Alle ontwerpen zouden zo van Citroën af kunnen komen.
    Dit is typisch niet Mercedes…
    Jammer.

    Login om te reageren
  25. Mercedes-Gek zegt

    12 december 2008 om 07:56

    op het eerste gezicht leek het wel op een Ford, maar toen ik beter keek was het een Mercedes… ;) Zo slecht vind ik ‘m ook nog niet, maar ik vind dat ie een beetje van de A en de B klasse wat weg heeft.

    Login om te reageren
  26. Jochempie zegt

    12 december 2008 om 08:20

    @ Michiel van den Brink: misschien doordat Mercedes Benz met hun concepts bezig is naar het zoeken van een designtaal, in plaats van dat ze met een concept laat zien wat het nou wordt? Ik vind het wel grappig hoe ze geprobeerd hebben de grille van de W107 in de neus te verwerken :)

    Login om te reageren
  27. Waxweazel zegt

    12 december 2008 om 08:34

    Zonder het MB-logo zou ik direct gezegd hebben dat dit de nieuwe Citroen Picasso was. Die is zelfs in een soortgelijke kleur te verkrijgen :p

    Login om te reageren
  28. carsofcoolhaven.nl zegt

    12 december 2008 om 08:58

    Oeioeioei wat ongelooflijk foeilelijk! En dan blijkt dus maar weer dat je eerst naar het uiterlijk van een auto kijkt, want qua prestaties zal het allemaal wel snor zitten maar daar heb ik niet eens meer naar gekeken. Wat een onding! Een idiote neus voor een, ja, voor wat eigenlijk? Een soort 207 meets Seat of zo. Brr, ze hebben zich voornamelijk door die tapir laten inspireren denk ik…

    Login om te reageren
  29. Roger zegt

    12 december 2008 om 09:39

    Heeft iemand misschien een link naar de plaatjes in hogere resolutie?

    Het ziet er namelijk naar uit dat eco-modding is toegepast op de achterwielen; vergis ik me of zijn de wielkasten afgedicht met transparante kappen? (Zie ook de Honda Insight Classic.)

    Login om te reageren
  30. Buyck zegt

    12 december 2008 om 10:03

    Heel mooi lijnenspel en zeeer verniewend. Wel opletten dat de auto niet verworden tot uitgerekte op opengerekte voorlampen en achterwerk à la peugeot.

    Login om te reageren
  31. Apache zegt

    12 december 2008 om 10:18

    Een Mazdacedes concept car…

    Login om te reageren
  32. Jan C. zegt

    12 december 2008 om 11:53

    Niet te vergeten de hype om grilles en lichtunits overdreven groot te maken…

    Login om te reageren
  33. Appieflappie zegt

    12 december 2008 om 11:56

    Ik dacht dat de logo op de achterkant een citroen logo was :/

    Verder mooi concept!

    Login om te reageren
  34. Yeelen zegt

    12 december 2008 om 12:00

    basis nieuwe b/a ?
    of mss een hint naar de r?

    Login om te reageren
  35. JH zegt

    12 december 2008 om 12:22

    Exterieur design is gedaan door een Nederlandse ontwerper…en in het interieur herken ik een paar dingen ;)

    Login om te reageren
  36. Emerald Green Jag zegt

    12 december 2008 om 13:23

    @jodocus
    Ja het hele klimaatdebâcle is een HYPE! Een verkooppraatje en een politieke stok om mee te slaan, meer niet.

    Inhoudelijk. Het lijnenspel lijkt wel op de Seats, de achterlichten van Cirtoën, en het geheel Een Ford Kuga. Ik herken er – behoudens de ster en de gril – weinig Mercedes in.
    Ik ben benieuwd hoe het productiemodel, als het zover komt, eruit gaat zien. Laat maar komen die spyshots.

    Login om te reageren
  37. Roderick zegt

    12 december 2008 om 14:29

    Ahum, alles is concept-achtig aan dit Mercedes-gedrocht, behalve het COMAND APS-systeem!

    Login om te reageren
  38. Corvandegroppel zegt

    12 december 2008 om 16:53

    Het gaat hier volgens mij wel over de inhoud van de auto, de technieken dus. Mercedes laat deze auto volgens mij dus niet zien voor zijn uiterlijk. Dus daarom begrijp ik niet waarom iedereen het alleen maar of veel over zijn uiterlijk heeft en niemand (of weinig mensen) het hebben over de echte bedoeling hiervan.

    Login om te reageren
  39. Ben zegt

    12 december 2008 om 19:25

    Ben ik nou de enige die dit een achterlijk design vindt?
    Opzich is het idee goed, maar die voorkant lijkt op een chinese kloon van iets wat een vis voor moest stellen.

    Login om te reageren
  40. lincoln zegt

    12 december 2008 om 19:29

    @Ben .. ja .. jij bent echt de enige .. en dat maakt jou zo uniek en speciaal ..
    en jouw metafoor staat gelijk aan pure philosofie ..

    jij bent echt bijzonder ..

    Login om te reageren
  41. slk zegt

    12 december 2008 om 19:56

    Gaat het hier alleen om het model.Nee dus ,ook om de techniek,wat veel belangrijker is.

    Login om te reageren
  42. Lenny zegt

    12 december 2008 om 21:59

    Why oh Why… moeten “groene” auto’s altijd zo f*ng lelijk zijn?

    Login om te reageren
  43. Ben zegt

    14 december 2008 om 14:09

    @lincoln: Thanx, begon al te twijfelen ;P
    Nee ik bedoel alleen maar. Kan ie nog wel groen zijn, maar als hij er niet uitziet, wordt hij nog niet verkocht.
    Al zet je de A of B klasse om de techniek heen..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North