• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes R-Klasse facelift

Auteur: autoblogger, gepost 11 mei 2007 om 08:32 – 62 Reacties

Mercedes R-Klasse facelift


We wisten al dat er een tweede kans voor de R-klasse aan zat te komen. De officiële specs zijn inmiddels bekend en zoals reeds aangegeven krijgt het model nu ook achterwielaandrijving in plaats van AWD. Maar er is meer.

Kopers kunnen nu kiezen uit een RWD of een 4MATIC AWD variant. Daarnaast heeft de R-klasse wat frisse bodystyling en een interieur-upgrade gekregen, ook is er de keuze uit een short- of long wheelbase en zijn er nieuwe motoren beschikbaar. De bekende zespersoons configuratie is uitgebreid met een vijfpersoons en zevenpersoons versie.

De R280 krijgt een nieuwe V6 met 231 pk en de R500 4MATIC krijgt een 5,5-liter V8 met 388 pk en 530 Nm max koppel, die laatste heeft 82 pk meer dan zijn voorganger. Maar is dat een reden om de Merc SUV Tourer te kopen? Ik ben benieuwd…

Mercedes R-Klasse facelift
Mercedes R-Klasse facelift
Mercedes R-Klasse facelift
Mercedes R-Klasse facelift

De R-Klasse was al bijzonder ruim, zeer veilig en uitermate comfortabel voor zes inzittenden. De nieuwe Grand Tourer is nu leverbaar met vijf- en zeven zitplaatsen. De nieuwe generatie van deze ruime SUV is nog attractiever door een gerestylede voor- en achterzijde. Mercedes-Benz introduceert achterwielaangedreven versies van de R-Klasse. De uitvoeringen worden geleverd naast de huidige vierwielaangedreven 4MATIC-modellen.

Meer dan ooit versterkt Mercedes-Benz met de nieuwe generatie van de R-Klasse zijn rol als visionair en trendsetter. Het model verenigt de voordelen van verschillende autocategorieën zoals een sedan, combi, MPV en SUV in één Grand Tourer. Al sinds de introductie in 2005 wordt dit model geroemd vanwege zijn moderne, veelzijdige karakter, de dynamische rij-eigenschappen, z’n variabele ruimte, het hoge comfortniveau en de veiligheid.

Voor het eerst is de Grand Tourer ook leverbaar als vijfpersoons auto met een tweede zitrij voor drie personen. De R-Klasse is er voortaan met een korte of lange wielbasis. De variabele bagageruimte is in elke uitvoering meer dan riant. Bij de versie met de korte wielbasis biedt de R-Klasse een bagageruimte van maximaal 2001 liter; de uitvoering met de lange wielbasis biedt een bagageruimte van maximaal liefst 2436 liter! Daarmee is de R-Klasse de ruimste Mercedes-Benz personenauto van dit moment.

De R-Klasse was al een auto die zeer uitnodigt om op reis te gaan. Zijn variabele karakter draagt daartoe wezenlijk bij. Als de middelste stoel van de tweede zitrij niet wordt gebruikt, is deze eenvoudig neer te klappen tot een comfortabele middenarmsteun. De drie stoelen bieden elk plaats aan een kinderstoeltje. De zittingen hebben ISOFIX bevestigingsankers voor het veilig installeren van een kinderzitje en kunnen optioneel worden voorzien van side airbags. Tegen meerprijs zijn achterin twee separate stoelen leverbaar die van de R-Klasse een zevenzitter maken. De achterste stoelen zijn eenvoudig te bereiken dankzij de verschuifbare stoelen en het EASY-ENTRY systeem van de tweede zitrij. Alle stoelen achterin zijn neer te klappen zodat er een compleet vlakke laadruimte ontstaat. De al bekende zespersoonsuitvoering blijft gewoon leverbaar.

De nieuwe R-Klasse is uiterlijk herkenbaar aan een vernieuwde voor- en achterzijde, ronde mistlampen en 18-inch lichtmetalen velgen voor alle modellen met een V6-motor. Het topmodel, de R 500 4MATIC, heeft 19-inch lichtmetalen wielen. Mercedes-Benz biedt een aantal attractieve nieuwe kleuren aan.

Mercedes-Benz breidt het gamma van de R-Klasse uit met een nieuwe V6- benzinemotor voor de R 280. Met deze krachtige V6 met 170 kW/231 pk accelereert de R 280 in 9,6 seconden naar 100 km/u. De motor verbruikt gemiddeld 10,9 liter per 100 km. Nog zuiniger is de R 280 CDI 4MATIC met de 140 kW/190 pk sterke Common-Rail dieselmotor van de laatste generatie. Deze V6 zorgt voor een geringer verbruik, minder uitstoot en een verfijnder karakter. Met deze V6-motor is reeds vanaf een laag toerental het maximum koppel van 440 Nm beschikbaar. De diesel verbruikt slechts 9,3 liter diesel per 100 km. Ook de R 500 4MATIC heeft een nieuwe krachtbron. De 5,5-liter V8 biedt 285 kW/388 pk – 82 pk meer dan zijn voorganger en een maximum koppel van liefst 530 Nm. Daarmee zijn indrukwekkende prestaties gegarandeerd terwijl de motor toch tot zeven procent minder brandstof verbruikt. Alle motoren zijn standaard gekoppeld aan de zeventraps 7G-TRONIC automaat die is voorzien van DIRECT SELECT aan de stuurkolom.

Nieuw is dat de R-Klasse modellen R 280 CDI, R 280 en de R 350 in zowel de korte als de lange wielbasis leverbaar zijn met achterwielaandrijving. De modellen worden geleverd naast de huidige vierwielaangedreven 4MATIC-modellen. De achterwielaandrijving brengt het verbruik verder terug. De R 280 CDI is momenteel de spaarzaamste versie van de R-Klasse met een gemiddeld verbruik van slechts 8,9 liter diesel per 100 km.

De vijf- en zespersoons modellen van de R-Klasse zijn standaard voorzien van een stalen schokdemping; tegen meerprijs is een luchtgeveerde achteras met niveauregeling leverbaar. Bij de zevenpersoons versies en de R 500 4MATIC is de luchtgeveerde achteras standaard. AIRMATIC luchtvering rondom is voor alle modellen optioneel leverbaar. Deze is gekoppeld aan het Adaptieve Dempings Systeem ADS en biedt op slechtere wegen de mogelijkheid om de carrosserie met vijftig mm te verhogen. Bij snelheden boven de 120 km/u legt AIRMATIC de carrosserie automatisch twintig mm lager, om de luchtweerstand te verminderen.

Mercedes-Benz biedt ook voor de nieuwe generatie van de R-Klasse een aantal aantrekkelijke uitrustingspakketten aan waarmee klanten hun Grand Tourer volgens eigen smaak kunnen aankleden. Zo filtert de THERMATIC, de standaard airco met twee zones en bediening achterin, de lucht die van buiten komt nog beter dankzij een combifilter. Het ruime handschoenenvak heeft nu een aansluiting voor externe apparatuur.

Naast de nieuwe uitvoeringen en modelaanpassingen introduceert Mercedes-Benz een uitgebreid programma van nieuwe extra’s voor de R-Klasse. Dat zijn onder meer een achteruitrijcamera in combinatie met het navigatiesysteem COMAND APS, DISCTRONIC (cruise controle systeem met variabele afstandsregeling), LINGUATRONIC spraakbediening en een standkachel met afstandsbediening.

Ook kan de klant nu kiezen voor een verwarmd stuurwiel en comfortstoelen met verwarming en ventilatie, ter aanvulling op de toch al riante standaarduitrusting van de R-Klasse!

De nieuwe generatie van de R-Klasse staat vanaf de herfst bij de Mercedes-Benz dealer. De R-Klasse is leverbaar vanaf e 62.950.

Ook interessant!

  • Autoblog-lezer spot Mercedes met camouflage
    AB-lezer komt toevallig Mercedes A-klasse facelift tegen
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Mercedes, r-klasse

Vorig bericht: « Dodge Viper vs Lamborghini Gallardo Spyder
Volgend bericht: De snelste kaas! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Danny zegt

    11 mei 2007 om 08:41

    Leuke auto maar nog steeds lelijk koplampen. Buitenspiegels hadden ook wel vernieuwd mogen worden (zoals nieuwe S-klasse spiegels)?

    Login om te reageren
  2. Knilles zegt

    11 mei 2007 om 08:46

    Dit word er niet beter op zeg!

    Login om te reageren
  3. PieterA zegt

    11 mei 2007 om 08:47

    Damn, nu is pas echt lelijk vooraan, dat ding verkopen ze helemaal niet meer.

    Login om te reageren
  4. Laurens zegt

    11 mei 2007 om 08:51

    Dit is de lelijkste mercedes! Ze hadden die voorlamen moeten aanpassen, dan was het misschien nog wat geworden!

    Login om te reageren
  5. Casey zegt

    11 mei 2007 om 08:53

    Ziet er niet verkeerd uit voor een vrachtwagen….

    Login om te reageren
  6. Rossi zegt

    11 mei 2007 om 08:56

    Ze snappen het ook niet daar bij mercedes…. ;-P altijd worden wij uitgenodigd voor een nieuw model. Van de A-klasse tot de SL en bij deze niet :S terwijl we toch een familie met kinderen zijn. En zo in het bestand staan. Maja deze auto is toch niet mooi ;)

    Login om te reageren
  7. 64-JV-DS (nee, géén autokenteken) zegt

    11 mei 2007 om 09:05

    Interieur is netjes… Heeft deze R flippers? Ik zie geen versnellingspookje.

    Over de buitenkant ben ik er nog niet over uit. Die achterkant blijft naar mijn mening lelijk, zo met de aflopende raamlijn en de rechte achterruit.

    Maar goed, het is nog niet zó lelijk als hun dochter – de Ssang Yong Rodius

    Login om te reageren
  8. JANUS zegt

    11 mei 2007 om 09:07

    In tegestelling tot die Seat Altea XL4 (met die droevige achterkant) heeft de R klasse wel een happy face ! Da’s tenminste iets :-)

    Verder heb ik het persoonlijk nooit een lelijke auto gevonden.
    Onvoorstelbaar groot en een tikkeltje onbeschoft……alsof ik in de spiegel kijk dus :lol:

    Login om te reageren
  9. audi racer zegt

    11 mei 2007 om 09:14

    ik vind dat ie lelijker is geworden.

    Login om te reageren
  10. Mr. Tessuto zegt

    11 mei 2007 om 09:24

    In het vorige bericht stond dat het gerucht rondging, dat de AMG versie zou verdwijnen. Is dit al een feit? Zou namelijk jammer zijn.

    Login om te reageren
  11. slk55 amg zegt

    11 mei 2007 om 09:29

    ik heb het nooit een lelijke auto gevonden. ik had alleen gehoopt dar MB iets aan de koplampen had veranderd. maar hij is er wel op vooruit gegaan. lekker sportief met dat amg-pakket.

    ik had gehoopt op een voorkant als deze:

    http://www.cwwcardesign.com/cars/mercedes_r350_facelift.html

    Login om te reageren
  12. Robin zegt

    11 mei 2007 om 09:38

    Koop dan gewoon een q7 als je iets groots wilt. Dat ziet er igg beter uit.

    Login om te reageren
  13. autoblogger zegt

    11 mei 2007 om 09:38

    @Mr. Tessuto: in het persbericht wordt gezwegen over de AMG versie, ik denk dus dat het gerucht klopte…

    Login om te reageren
  14. Bart zegt

    11 mei 2007 om 10:02

    Ik vind de R een waanzinnige wagen. als je poen zat hebt en je hebt 3 koters koop je voor je vrouw gewoon een R klasse.

    Login om te reageren
  15. donkertje zegt

    11 mei 2007 om 10:12

    ik denk dat we een van de weinige zijn die deze auto wel mooi vind bart!

    Login om te reageren
  16. Bart. zegt

    11 mei 2007 om 10:32

    Ligt het aan mij of zien jullie wel de vernieuwde bodystyling aan de buitenkant, ik vind het wel heel minimaal. Ik zie het echt niet, ook de AMG velgen zijn ook niet vernieuwd.

    Login om te reageren
  17. Jordey zegt

    11 mei 2007 om 10:44

    @ Bart.

    Kijk die achterkant ( achteruit ) en voorkant is niet zo omhoog zeg maar.. hij is wat beter.. maar ik snap iets niet:

    mercedes heeft een nieuwe trend gezet met de cls, oke goed.. maar ga niet een suv/mpv achtig ding maken die er ZO uit ziet.. de verkoop cijfers zijn volgens mij nogal laag, en waarom deze kopen als je er een ML of GL kan kopen. die dinge zijn wel mooi, naja veel beter dan dit ding..

    Login om te reageren
  18. Ferrari zegt

    11 mei 2007 om 11:12

    Ook aal draagt de Mercedes R-Klasse een gouden ring, het is en blijft een walgelijk ding! Bah wat is die R-Klasse lelijk zeg!

    Login om te reageren
  19. FrieZ zegt

    11 mei 2007 om 11:33

    Waarom hadden ze hem niet een voorkant gegeven, zoals die van de ML of GL?
    Voor de rest vind ik hem wel aardig.

    Login om te reageren
  20. luc zegt

    11 mei 2007 om 12:07

    mmm,de koplampen mogen mooier en die kronkel in de zijkant kan wat rustiger

    Login om te reageren
  21. joris zegt

    11 mei 2007 om 12:44

    @ 64 je ds

    een rodius lijkt een beetjeop een verlengde spuuglelijke actyon maar dan met een dakje op de achterkant.

    Login om te reageren
  22. Marcello zegt

    11 mei 2007 om 13:01

    Wauw! wat een verbetering…
    Kan iemand mij de verschillen mssn laten zien? haha!

    Login om te reageren
  23. S AMG zegt

    11 mei 2007 om 13:01

    ALs ik echt een R-klasse nodig had, ik zou niet weten waarom haha, dan zou ik altijd voor de 63 AMG versie gaan. Ze zuipen toch allemaal en alleen de AMG is echt lekker snel en ziet er beter uit. Een diesel motor zou ik nooit kiezen in deze auto dan krijg je echt zo’n vrachtwagen gevoel. Me vader heeft namelijk een keer een R 280 cdi meegkregen omdat die nieuwe Kut S-klasse van me pa elke week naar de garage moet voor reparatie.

    Login om te reageren
  24. Roy zegt

    11 mei 2007 om 13:02

    @ SLK 55 AMG

    Dat zijn veel mooiere koplampen inderdaad!
    Ik vind het een mooie auto, alleen had de auto die lampen moeten hebben..

    Login om te reageren
  25. GM zegt

    11 mei 2007 om 13:15

    wat is er veranderd buite de amg bumpers die er nu onder zitte?…

    Login om te reageren
  26. Ejay zegt

    11 mei 2007 om 13:22

    Gewoon tof, op CLS na de mooiste Mercedes. Ga er in zitten en je bent verkocht.

    Login om te reageren
  27. Porsche Fan zegt

    11 mei 2007 om 13:34

    @ op de CLS na de mooiste mercedes. ga er in zitten en je bent verkocht

    Voel jij je wel 100
    dit is de lelijkste mercedes van dit moment naa de facelift is er niet mooier op geworden:s

    Ik zou er nog geen eens dood in gevonden willen worden

    Login om te reageren
  28. smoke zegt

    11 mei 2007 om 13:43

    De mooiste R-Klasse blijft natuurlijk de Alpine Imprit RLS :)

    Login om te reageren
  29. daan zegt

    11 mei 2007 om 14:00

    Hij heeft gewoon een k*t voorkant en is misschien niet bekend

    Login om te reageren
  30. vØlvØ frǽk zegt

    11 mei 2007 om 14:12

    nog steeds niet mooi… die koplampen blijven lelijk en de rest van de auto eigenlijk ook.. veel te hoog, bijna MPV achtig, zeker als je van voren kijkt
    alleen de achterkant ziet er wel redelijk uit

    Login om te reageren
  31. Rick dos zegt

    11 mei 2007 om 14:19

    Een CLS waar de proporties zoek van zijn……

    Login om te reageren
  32. lotus esprit zegt

    11 mei 2007 om 14:33

    wat een vreselijk lelijke auto

    Login om te reageren
  33. Fova' zegt

    11 mei 2007 om 15:00

    Is dit wel de facelift nee toch? Ik zie niet dat er iets verandert is

    Login om te reageren
  34. Citrofiel zegt

    11 mei 2007 om 15:36

    Pfffff. Waarom hebben zie die koplampen niet veranderd, daar is heel veel kritiek op (ook van mij)? De achterkant is mooi, maar dat vond ik voor de facelift ook al. Een gemiste kans vind ik dit.

    Login om te reageren
  35. MurcieBoy zegt

    11 mei 2007 om 17:07

    iedereen is wel aan het klagen over die koplampen maar dat zijn wel de mooiste koplampen van mercedes die ze hebben ;)

    Login om te reageren
  36. r320 zegt

    11 mei 2007 om 17:10

    ik vind deze auto heel mooi, niet omdat ik hem zelf heb maar…! Het comfort is van heel hoog nivaeu en het rijd echt super.
    Ik vind het echt een fantastische auto zeker als je maar 2 kinderen hebt…!!
    En het voordeel dat je hebt aan zo’n (lelijke) lage voorkant is dat je weinig wind pakt, je verbruikt daardoor veel minder en het is heel stil… !!!

    Login om te reageren
  37. joris zegt

    11 mei 2007 om 17:17

    @r320 vandaar je naam…

    Login om te reageren
  38. r320 zegt

    11 mei 2007 om 17:21

    ja inderdaad maar iedereen in mijn vriendenkring vindt deze auto fantastisch, rijden jullie allemaal met wannabe cars??

    Login om te reageren
  39. R 320 CDI zegt

    11 mei 2007 om 18:10

    Mn vader heeft vandaag zn (uit duitsland ingevoerde) R320 CDI opgehaald. heb er net even in gereden en dat ding rijdt geweldig…(stil, soepele motor, souverein gevoel) ik vindt hem sowieso niet lelijk, maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. een leuke ervaring vind ik wel dat veel mensen naar je kijken, omdat je deze auto bijna nooit ziet, best exclusief.

    groet

    Login om te reageren
  40. Lexus zegt

    11 mei 2007 om 18:44

    Ik was er in het begin nooit zo kapot van alluwel de binnen ruimte erg fijn is. En hij is net zo als de ML en de GL erg mooi van binnen. Maar de laatste tijd vind ik hem steeds mooier worden, ik vind ook het concept gewoon erg goed, alleen is de voorkant niet mooi en dat is jammer want anders zou hij wel meer verkopen denk ik.

    Login om te reageren
  41. slk zegt

    11 mei 2007 om 18:52

    De auto heeft op de koplampen na een heel mooi model.Vooral schuin vanachter is hij heel mooi.Volgens mij heeft dit model ook een keer een prijs gewonnen.Het zal wel heel lekker rijden.Komt ook perfect uit de test.Deze auto heeft oog geen echte concurrentie.Top afwerking

    Login om te reageren
  42. Leo zegt

    11 mei 2007 om 19:14

    Still ugly!!!!

    Login om te reageren
  43. r320 zegt

    11 mei 2007 om 19:45

    idd r 320 cdi als je er mee mee hebt gereden voel je direct dat het een super comfortbale auto is en inderdaad iedereen kijkt naar u, ma de bmw’s en audi’s beginne soms uit te pakken vooral bmw.

    Login om te reageren
  44. Florijn zegt

    11 mei 2007 om 19:46

    ik hou van deze auto op een of andere manier de mpv die het hardst gaat van allemaal

    Login om te reageren
  45. Mr. R zegt

    11 mei 2007 om 21:43

    Het mooiste nieuws is nog wel de driezits-achterbank! Dat betekent dat ouders met drie kinderen eindelijk ook een R kunnen kopen! Ik ga het m’n vader even vertellen. ;)

    Wel jammer dat ze de koplampen niet hebben aangepast. De rest van het ontwerp is namelijk erg fraai, de lijnen, de achterkant; gewoon mooi voor zoveel ruimte! Een gigantische verbetering is wel het weglaten van zilverkleurig plastic rondom de mistlampen: dat was écht geen gezicht.

    Als ik later kinderen heb en een mooie tweedehands uit moet zoeken, dan staat een R 63 AMG 4Matic (Lang) hoog op m’n lijstje. Met stijl en exclusiviteit in 5,1 seconden met zéven personen én bagage naar de 100km/h! Feestje!

    Login om te reageren
  46. Ari_M5 zegt

    11 mei 2007 om 22:51

    Ik vond hem al lelijk en nu is hij nog lelijker.

    Login om te reageren
  47. 500 zegt

    11 mei 2007 om 22:51

    Hoe lelijk kan een auto worden

    Login om te reageren
  48. db zegt

    12 mei 2007 om 00:35

    ik vind het best een mooie wagen, leuke gezinswagen voor de gemiddelde miljardair, koplampen zijn nu wel niet om naar huis te mailen

    Login om te reageren
  49. slk55 amg zegt

    12 mei 2007 om 11:55

    even een vraagje: zit dat amg-pakket er nu standaard op? en er staat dat de r500 nu standaard 19 inch velgen heeft, maar is dat 19 inch op dat laatste plaatje?

    Login om te reageren
  50. slk55 amg zegt

    12 mei 2007 om 12:27

    hier nog een foto van de 3-zitsachterbank:

    Login om te reageren
  51. Frederick zegt

    12 mei 2007 om 12:58

    In de R voel je jezelf echt de Koning! Ik rij er elke dag in en het is een heerlijke auto met een geweldige uitstraling! Als je in je achteruitspiegel kijkt en die twee grootte blauwe lampen met 2 ton er achteraan ziet aankomen dan bedenk je je wel 2 keer voordat je links blijft rijden ;D

    Login om te reageren
  52. Frederick zegt

    12 mei 2007 om 12:59

    @ SLK55 amg

    Ja dat laatste plaatje zijn 19 inch ;D

    Login om te reageren
  53. deora zegt

    12 mei 2007 om 14:31

    Ik snap niet waarom iedereen die auto zo lelijk vind :S Ik vind hem eerlijk gezegt behoorlijk geslaagd. Hij is fucked up duur maar ja. Hij mag wel voor mijn huis staan :D

    Login om te reageren
  54. RScosworth zegt

    12 mei 2007 om 14:34

    hij is echt VEEL te groot, net als die nieuwe GL die ook uit amerika komt. Verbaas me nog steeds dat er toch mensen zijn die er op zitten te wachten, hebben die misschien een privé parkeerplaats ofzo?
    Van binnen ziet hij er wel heerlijk uit trouwes.

    Login om te reageren
  55. Mr. R zegt

    13 mei 2007 om 01:02

    @slk55 amg: Goede foto! Maar heh, wat suf van Mercedes. Dat derde kind past écht niet in het midden op zo’n martelend noodzitje. Monteer gewoon een fatsoenlijke achterbank, uit de E- of S-klasse!

    Wat is dat toch? De Signum (ook een fraaie bak als je eens iets anders wilt dan bijvoorbeeld een Vectra Station) heeft ook al zo’n kampeerzitje in het midden waar je je kind écht niet op kan zetten.

    Login om te reageren
  56. r320 zegt

    13 mei 2007 om 17:35

    Wat is de prijs in belgie voor de R-Klasse??

    Login om te reageren
  57. Grapjager zegt

    13 mei 2007 om 21:36

    Echt super mooi was ie niet en is ie ook niet geworden, maar lelijk evenmin. Tis een grote luxe en exclusieve bak die er gewoon een beetje apart uit ziet. Je mag ‘m bij mij zo op de oprit zetten. Not a problem!

    Login om te reageren
  58. R63 driver zegt

    13 mei 2007 om 22:31

    Eerst wilde ik een GL aanschaffen, maar zag dat de ruimte op de 2e rij te beperkt was, bovendien was het zitvlak 3 cm korter. Ook was het onmogelijk om de achterbank in zijn totaliteit naar achteren te schuiven. Bij de lange R klasse, die overigens dezelfde techniek deelt, is dit geen probleem.De stoelen zijn verschuifbaar en de hoek van rugleuning verstelbaar. Ook was er geen AMG uitvoering te krijgen in de GL.
    Ik begrijp echter nog steeds niet waarom mensen met SSangYong prentjes afkomen; in het echt lijkt het er totaal niet op. Mooi of niet mooi: de R63 L AMG is de meest comfortabele, sportieve en handige auto in een onopvallend design, die ik ooit gehad heb! (Ongelooflijke acceleratie en superremmen!) Maar hoe weinig mensen (vooral de critici) hebben deze auto al eens van dichtbij gezien, laat staan ermee gereden! Eerlijk gezegd had het front er iets agressiever mogen uitzien, maar na de eerste meters ben je dat elke keer weer snel vergeten. Als Mercedes deze AMG versie niet meer zou produceren zou ik dit zeer betreuren, maar dan wordt dit wel de meest exclusieve AMGooit.

    Login om te reageren
  59. focus zegt

    14 mei 2007 om 16:43

    we hebben net een R-klasse (320) gekocht voor de zaak. Het is een waanzinnig salon met ontzettend veel ruimte. Mijn moeder vindt hem beter rijden als haar cls (ook 320).
    de prijzen in belgië variëren van 57.000 (standaard) tot 70.000 voor een goed uitgeruste 320cdi

    Login om te reageren
  60. Karel zegt

    25 juni 2007 om 14:08

    Hij zal prima rijden maar hij is en blijft echt lelijk. Mercedes had plastische chirurgie moeten uitvoeren op die rare neus, lijkt wel een B klasse met hang ogen.

    Login om te reageren
  61. Mr X zegt

    8 juli 2007 om 01:00

    Wat een ongelooflijk lelijk ding zeg…In de Autoshow was hij nog redelijk modern, maar jammer genoeg heeft mercedes alles veranderd.JAMMER

    Login om te reageren
  62. Jostie zegt

    6 februari 2008 om 19:50

    Perfect toch, die R-Klasse?

    Neem hem in de witte uni-kleur en zet er de 20″ AMG wielen onder, zo’n stoer auto krijg je nergens anders! En op de gefacelifte kun je nu ook een dakspoiler nemen, doe dat ook! Staat perfect! Maar toch blijven de koplampen een beetje ‘on-Mercedes’… Konden ze die met de facelift niet mee liften?

    Hier ook nog een tip voor mensen die R-Klasse willen rijden:
    Neem niet de 2-wielaangedreven versies, dan kan je beter een Renault Espace nemen, maar kies voor de 350 4-Matic! Oja, de langere versie is zo perfect! Ik heb zelf 3 kinderen en op de 3e zitrij (ik de heb 4+2 uitvoering) zitten ze perfect!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North