• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes S300 Bluetec en meer!

Auteur: rotorhead, gepost 7 september 2007 om 00:48 – 21 Reacties

Mercedes S300 Bluetec


Om nog maar even door te borduren over hippies; op de IAA in Frankfurt presenteert Mercedes maar liefst zeven (je leest het goed) hybride’s in vijf verschillende model-series.

Dit alles wordt gedaan onder het motto Fascination and Responsibility. Volgens eigen zeggen een geheel nieuwe serie modellen die schone energie combineren met intelligente technologie om het rijden te verbeteren / makkelijker te maken.

Een voorbeeld is de S300 Bluetec, wat reeds in de lijn der verwachting lag. De auto heeft 224 pk en een max koppel van 560 Nm. Het verbruik is 5,4 liter diesel per 100 kilometer.

The modular technology concept from Mercedes-Benz includes optimised combustion engines and customised hybrid solutions, which are deployed individually or in combination depending on the vehicle class, application profile and customer requirements.

A prime example comes in the shape of the S 300 BLUETEC HYBRID with its unique combination of BLUETEC and hybrid technology that has given rise to the world’s most efficient, most environment-compatible premium passenger car. As a 4-cylinder with hybrid module it develops a combined system output of 165 kW / 224 hp and a maximum torque of 560 Nm, a figure more reminiscent of a large-displacement V8 petrol unit. The luxury saloon delivers effortless performance yet consumes just 5.4 litres of diesel per 100 kilometres – equivalent to just 142 grams of CO2 per kilometre ‑ 57 grams or around 30 percent less than the current consumption and emissions benchmark in the S‑Class segment.
The S 300 BLUETEC HYBRID has the potential to meet most stringent emissions standards such as EU6 or the BIN5 standard for 50 US states.

Following the successful U.S. launch of the world’s first BLUETEC passenger car – the E 320 BLUETEC, voted the “World Green Car of the Year 2007” – the technology for the world’s cleanest diesel will now also be rolled out in Europe. At the International Motor Show in Frankfurt, Mercedes-Benz will announce the European market launch in 2007 of the E 300 BLUETEC, the cleanest (EU5) and most economical diesel passenger car in the business limousine segment worldwide. The R, ML and GL 320 BLUETEC will follow in 2008, the world’s first three diesel SUVs that will also meet the stringent U.S. BIN5 emissions standard for 50 U.S. states and have the potential to fulfil EU 6.

Product highlights at this year’s International Motor Show in Frankfurt also include the new C-Class Estate, which combines functionality with stylish design and hallmark Mercedes refinement. Mercedes-Benz will also be exhibiting various C-Class BLUETEC versions — with and without hybrid — which are due to be launched successively.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

bluetec, Diesel, hippies, iaa-2007, Mercedes, s-klasse

Vorig bericht: « Hybride Mercedes ML450
Volgend bericht: Aston Martin DB9 LM en V8 Vantage N400 »

Lees Interacties

Reacties

  1. V-power zegt

    7 september 2007 om 00:58

    Sja, zo’n boot met een 4 cilinder.. ik weet het niet hoor..maar op één of andere manier klopt er iets niet..in dit plaatje(S-Class/4cilinder..).

    Login om te reageren
  2. Stylez zegt

    7 september 2007 om 01:13

    Ben het helemaal met je eens V-power…
    Ik weet dat ik met deze uitspraak niet geliefder wordt onder de treehuggers…
    Maar een S-Klasse moet minstens een V6 hebben.

    Login om te reageren
  3. ronald ccx zegt

    7 september 2007 om 06:40

    hallo check die newton meters even die auto rijdt vast lekker

    Login om te reageren
  4. abarth zegt

    7 september 2007 om 08:03

    V-power heeft het antwoord al in zijn naam staan even naar de shell en dat ding rijd als nooit tevoren

    Login om te reageren
  5. Paul zegt

    7 september 2007 om 09:15

    nou, volgens mij hoef je je ook in een S-klasse niet te schamen voor 224 pk en 560nM. 4 cilinder of niet, maar het zou mij persoonlijk niks uitmaken.
    En nee. Ik ben absoluut geen treehugger :)

    Login om te reageren
  6. Affalterbach zegt

    7 september 2007 om 09:31

    mijn kinderen,

    3.0 is altijd V6

    zelfs een 2.8 is een V6

    Login om te reageren
  7. De la marche zegt

    7 september 2007 om 09:48

    verbruik is aantrekkelijk, als ze nu in België daar ook korting op geven omdat de co2 uitstaat laag is, ben ik kandidaat

    Login om te reageren
  8. autoblogger zegt

    7 september 2007 om 09:48

    Ok, waarom staat er dan in het persbericht: “As a 4-cylinder with hybrid module it develops a combined system output of 165 kW / 224 hp and a maximum torque of 560 Nm, a figure more reminiscent of a large-displacement V8 petrol unit.” ?

    Login om te reageren
  9. Volvo 4 life zegt

    7 september 2007 om 09:49

    Een 4 cilinder? Straks gaan jullie nog verkondigen dat het een twee-takt is?!?!

    @ Moderator: delete deze opmerkingen svp, stel dat iemand ze leest. Dan weet je zeker dat je nooit meer serieus genomen wordt.

    Login om te reageren
  10. Brokkenpiloot zegt

    7 september 2007 om 09:50

    Ho nou, ho nou!

    Zo is het wel weer genoeg! Ik wil mooie auto’s, heerlijk rijdende auto’s, extravagante auto’s, supersnelle auto’s, exorbitant dure auto’s, prototypes van auto’s, klassieke auto’s en zelfs zo af-en-toe een betaalbare auto zien op Autoblog maar vandaag alsjeblieft geen milieuvriendelijke versies meer!

    Login om te reageren
  11. BWM M8 zegt

    7 september 2007 om 10:02

    @ Volvo 4 life

    ah nee hé, een tweetakt is veel te slecht voor het milieu

    Login om te reageren
  12. pelezinho zegt

    7 september 2007 om 10:03

    auto ziet er ineens ook heel wat saaier uit, spijtig

    Login om te reageren
  13. mashell zegt

    7 september 2007 om 10:57

    Ben benieuwd hoe dit rijdt, vermogen, koppel en verbruik zijn zeer oke.

    Login om te reageren
  14. Summer Sky zegt

    7 september 2007 om 11:03

    Dat die auto S300 heet, wil nog niet zeggen dat de 4-cilinder ook daadwerkelijk 3 liter inhoud heeft. Mercedes wil daar nog eens van afwijken, en zeker nu met een extra elektromotor aan boord is daar helemaal reden toe.

    Login om te reageren
  15. Marc zegt

    7 september 2007 om 12:01

    Ik wil niet veel zeggen hoor.. Gezien de cijfers verschilt deze S300 niet veel met de S400 CDI van de vorige generatie……
    Het geluid daarentegen zal wel erg pover zijn.. Gevoelsmatig zeg ik: MINIMAAL stevige V6 .. maar de getallen liegen er niet om..

    Login om te reageren
  16. mashell zegt

    7 september 2007 om 12:23

    “Het geluid daarentegen zal wel erg pover zijn..”
    Marc, dit is de de uber-luxus-klasse daar is het de bedoeling dat de motor helemaal geen geluid maakt, en dat je van binnen helemaal niet hoort dat er een motor (of 2) in zit.

    Login om te reageren
  17. Bart zegt

    7 september 2007 om 12:43

    Waarschijnlijk is dit het huidige 220CDI blok (2200cc) met een dubbele turbo zoals al eerder aangekodigd is.

    Login om te reageren
  18. Marc zegt

    7 september 2007 om 13:16

    @ mashell: geloof mij nou maar.. Ik rijd elk weekend in een S400 CDI van de vorige generatie S-klasse. Geloof het of niet maar ook met deze klasse auto’s hoor je de motor brullen als je hem op zijn staart trapt.. En het geluid als je de auto start is ook best lekker hoor..
    Daarentegen zal een 4 pitter minder klinken dan de 8 pitter die in de S400 CDI ligt..

    Login om te reageren
  19. Marc zegt

    7 september 2007 om 13:18

    en als je rustig rijdt dan hoor je inderdaad de motor niet duidelijk zoals bij de meeste “normale” auto’s .. maar toch hoor je hem.

    en voordat er flauwe grappen komen.. die S400 is in een prima staat en mankeert niks aan. (btw.. de S400 is van na de facelift)

    Login om te reageren
  20. d'n Herry zegt

    7 september 2007 om 13:41

    oplossing:

    De gewone bleutec heet de 300 V6 met schone verbrangingstechiek blablabla…

    Die hybide heeft een 4 cilinder en nog een paar 100 kg elektromotoren en accu’s

    Login om te reageren
  21. andries zegt

    7 september 2007 om 17:45

    Mercedes dagje vandaag?

    Niet dat ik er iets tegen heb hoor! Integendeel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North