• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hybride Mercedes ML450

Auteur: autoblogger, gepost 7 september 2007 om 00:47 – 25 Reacties

Mercedes ML450 Hybrid

Bijna elke autofabrikant heeft plannen voor een hybride SUV. Het lijkt tegenstrijdig, maar vanwege de extra kilo’s is de techniek juist heel zinvol. Het is daarom geen verrassing dat Mercedes-Benz in Frankfurt een hybride ML450 zal onthullen. De auto moet uiteindelijk in 2009 als productiemodel verschijnen.

De “ML 450 HYBRID” zal de beschikking krijgen over een totaal vermogen van 340 pk en 480 Nm max koppel. Het verbuik is 7,7 liter per 100 kilometer.

Mercedes-Benz will also be presenting the ML 450 HYBRID, due to be launched on the market in 2009 as the most economical two-mode petrol hybrid SUV worldwide. Its innovative two-mode hybrid system enables electric driving and satisfies the highest comfort demands. With a combined system output of 250 kW/340 hp and a combined maximum torque of 480 Nm, the ML 450 HYBRID consumes just 7.7 litres per 100 kilometres – equivalent to CO2 emissions of 185 g/km.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Mercedes S580e
    Mercedes S580e is loeisterke prijspakker
  • Mercedes-AMG onthult viercilinder en V8 hybride constructie
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Hybride, iaa-2007, m-klasse, Mercedes, SUV

Vorig bericht: « Mercedes F700 Concept met DIESOTTO
Volgend bericht: Mercedes S300 Bluetec en meer! »

Lees Interacties

Reacties

  1. breinstein zegt

    7 september 2007 om 07:50

    goed nieuws

    Login om te reageren
  2. ML320 CDI zegt

    7 september 2007 om 08:33

    Waarom komen ze daar nou niet iets eerder mee;)

    Login om te reageren
  3. Gotty zegt

    7 september 2007 om 10:24

    @ ML320 CDI: Omdat ze niet zo goed zijn als Lexus.

    Login om te reageren
  4. SimonMc zegt

    7 september 2007 om 10:31

    @Gotty: wat is dat nu voor b*llshit….Lexus heeft alles gekopierd van mercedes, en nu ga je plots zeggen dat mercedes niet zo goed is als lexus….

    Login om te reageren
  5. peter zegt

    7 september 2007 om 10:36

    Dit is zo’n belachelijk concept & het absolute toppunt van hypocrisie .

    What’s next ? een hummer met eco banden?

    Ik hoop dat die belachelijke SUV rage snel over is, zodat de autofabrikanten zich opnieuw kunnen toespitsen op berlines …

    Koop toch gewoon viagra man !

    Login om te reageren
  6. Gotty zegt

    7 september 2007 om 10:47

    @ simonmc: Heeft Lexus dan ook het hybridesysteem gekopieerd? Om nog maar niet te spreken over de geavanceerde veiligheid die op deze site te zien is: http://www.lexus.nl/lexus_cars/ls/ls460/showcase/index.asp .

    Login om te reageren
  7. Gotty zegt

    7 september 2007 om 10:49

    @ peter: Dat dan weer wel. Hoewel ik een Prius toch wel goed vindt

    Login om te reageren
  8. peter zegt

    7 september 2007 om 10:54

    @Gotty

    Ik ben zeker niet tegen hybride. Hoewel ik het toch meer op bvb. het “efficient dynamics” systeem van BMW & mini heb. Deze zijn ook zuinig & proper, maar geven vermoed ik toch bakken meer rijplezier dan een Prius. Ik heb ergens gelezen dat Honda hybride zou laten vallen ten voordele van diesel.

    Wat me stoort is de combinaite van SUV & hybride.
    Kan je dan bvb. in dit geval niet gewoon een merc. E break 4 matic kopen ? die is ook al heel wat zuiniger dan een ML.

    Login om te reageren
  9. Gotty zegt

    7 september 2007 om 11:05

    @peter: Tja, ik heb het niet op duitse auto’s, + dat ik de Brake regeneration technology niet begrijp hoe duidelijk het ook in dit blog wordt weergegeven: http://www.autoblog.nl/archive/2007/03/15/video-bmws-brake-energy-regeneration-uitgelegd , maar goed…

    En verder vindt ik SUV in combinatie met hybride ook hypocriet, ook als het een Lexus RX is.

    Login om te reageren
  10. ML320 CDI zegt

    7 september 2007 om 12:35

    @ peter, Ik hoop dat de SUV rage nog HEEL LANG doorgaat, alleen al voor die misselijke mannetjes zou als jij! Ik heb er maar 1 woord voor ”jaloezie”

    Login om te reageren
  11. beetje verward zegt

    7 september 2007 om 12:41

    Ik beleef bakken rijplezier aan mijn Prius:
    Zeer snel (80-120 echte km/u altijd onder de 9 seconden)
    Zeer goed bochtvastheid
    Zeer goede remmen en bestuurbaarheid in noodsituaties
    Heerlijke stilte.

    Login om te reageren
  12. DAT zegt

    7 september 2007 om 12:54

    @autoblogger
    ‘Bijna elke autofabrikant heeft plannen voor een hybride SUV. Het lijkt tegenstrijdig, maar vanwege de extra kilo’s is de techniek juist heel zinvol.’

    Kan je mij dat uitleggen?

    Login om te reageren
  13. autoblogger zegt

    7 september 2007 om 13:08

    @DAT: door de extra kilo’s hebben SUV’s vaak een hoger verbruik, relatief gezien is de winst dus groter bij dit soort auto’s. Dacht ik…

    Login om te reageren
  14. peter zegt

    7 september 2007 om 13:14

    @ ML320 CDI :
    Cliché antwoord van de SUV eigenaar. Maar dat is een onzinnig antwoord.
    SUV mensen denken blijkbaar dat het een serieus status symbool is.

    Dat is om te beginnen behoorlijk zielig, maar klopt ook niet als je met een Hyundai Tuscon ofzo rondrijdt he.

    Mijn punt is dat SUVs in niets echt goed. En je volgens mij toch een dikke egoïst moet zijn om het als kilometervreter te gebruiken.
    Of heb je nu echt zoveel schrik van de andere weggebruikers?
    Lekker vervuilen, rollovers & meer schade veroorzaken bij ongelukken noem ik geen pluspunten.

    Ik herinner me de eerste reviews van de BMW X5 – enorm positief omdat die bijna zo goed rijdt als een berline. BIJNA, waarom koop je zoiets dan?

    Ik rij met een BMW 3 E90 – kzie dus niet waarom ik jaloers zou zijn op iemand met een Tuscon. Maar opnieuw, das toch niet relevant ?

    Ik heb niets tegen dure wagens, helemaal niet, SUVs heb je voor ieders budget dus is belachelijk argument.

    Login om te reageren
  15. peter zegt

    7 september 2007 om 13:17

    @beetje verward :

    Ik vind mensen zoals jij super, die effectief geld spenderen aan “groen” zijn.
    Ik apprecieer het enorm.

    Maar zelf ben ik verslaafd aan RWD en men wagen zit qua uitstoot ook wel bij de “beteren” van de klas :-)

    Login om te reageren
  16. DAT zegt

    7 september 2007 om 14:54

    @autoblogger
    Oké, op die fiets.

    Wel een beetje omgekeerde wereld. Eerst een zuipende auto ontwikkelen om daarna brandstof te gaan besparen met een hybride-motor.

    Een lager gewicht en betere aerodynamica zet meer zoden aan de dijk zet.

    Login om te reageren
  17. ML320 CDI zegt

    7 september 2007 om 16:06

    @peter, onzin ik rijd mijn auto niet omdat ik denk dat het een status symbool is. Zou ik net zo goed een S-klasse kunnen kopen, denk dat dat meer status heeft. En als je het over onnuttig hebt, waarom hoor ik dan nooit iemand over sportwagens? Die auto’s zuipen, je heb er niks aan want je kan nergens hard, je familie kan er niet in mee, je kan er niet eens boodschappen in doen. Dus uit eindelijk is het toch allemaal eigen mening wat voor auto je rijd, mij maakt het echt niet uit dat een Sedan beter rijd. Ik merk er niet zoveel van, en mijn wagen rijd uit de kunst dus.

    Login om te reageren
  18. peter zegt

    7 september 2007 om 16:12

    @ML320 CDI

    Daar heb je zeker een punt. Probleem naar milieu toe is echter dat die SUVs door iedereen betaalbaar zijn en duur hun verkoopvolume een probleem vormen.

    Daarnaast hebben ze niet de nadelen van noodzakelijk onveiliger te zijn voor anderen en belemmeren ze het zicht niet van achterliggers.
    En ze worden niet als km-vreter gebruikt (als je je suv als lastdier gebruikt heb ik daar niets tegen).

    Dus goed, je ziet je wagen niet als statussymbool, maar ga dan ook niet (nu veralgemeen ik) steeds tegen anti-SUV’ers zeggen dat ze jaloers zijn, want dat is toch niet de reden bij de meesten.

    Login om te reageren
  19. peter zegt

    7 september 2007 om 16:15

    @ML320 CDI

    Daar heb je zeker een punt. Probleem naar milieu toe is echter dat die SUVs door iedereen betaalbaar zijn en duur hun verkoopvolume een probleem vormen.

    Daarnaast hebben sportwagens niet de nadelen van noodzakelijk onveiliger te zijn voor anderen en belemmeren ze het zicht niet van achterliggers.
    En ze worden niet of zelden als km-vreter gebruikt (als je je suv als lastdier gebruikt heb ik daar niets tegen). Tenslotte dient hun verbruik tot betere prestaties. Mijns inziens dient het hoger verbruik van een SUV enkel voor het imago (daar kan je opnieuw zeggen dat een porsche enzo enkel voor image wordt gekocht – maar daar zou ik em niet voor kopen :-) )

    Dus goed, je ziet je wagen niet als statussymbool, maar ga dan ook niet (nu veralgemeen ik) steeds tegen anti-SUV’ers zeggen dat ze jaloers zijn, want dat is toch niet de reden bij de meesten.

    Login om te reageren
  20. ML320 CDI zegt

    7 september 2007 om 16:44

    @Peter, elke keer als ik er tegen in ga vraag ik me weer zelf weer af waarom en wat het voor zin heeft;). Ik kan het denk gewoon niet uitstaan dat mensen altijd maar denken dat SUV bezitters aso’s en patsers zijn ofzo. Want dat is bij mij en mensen die ik ken met een SUV echt niet het geval. Maar goed ik zal er over ophouden;). Maar toch denk ik dat er heel veel mensen jaloers zijn hoor, mischien niet de mensen die op deze site zitten. Maar Nederlanders zijn nou eenmaal een jaloers volk. En dan bedoel ik niet alleen tegen SUV, maar ook gewoon duurdere auto’s.

    Login om te reageren
  21. sus zegt

    7 september 2007 om 18:28

    Hahaaaa , 7.7 liter !
    Een prius verstookt zelfs meer dan 6 liter en als de typenaam nog ongeveer klopt zit er een 4.5 v8 in !?
    Dan moet je een stevig ei onder het gaspedaal monteren wil ja daar aan komen!

    Login om te reageren
  22. Mark zegt

    7 september 2007 om 18:49

    Dat zware ding 7.7 liter? Ik slaap er nog een nachtje over. Dan is de lichte Lexus een onzuinig groene SUV.

    Login om te reageren
  23. Gotty zegt

    7 september 2007 om 19:34

    @sus: Dan klopt er iets niet aan wat jij gezien hebt, mijn Prius jaagt er gemiddeld 4,8 liter doorheen op 100 km.

    Login om te reageren
  24. speedlimit zegt

    7 september 2007 om 19:52

    @ ML320CDI

    “@ peter, Ik hoop dat de SUV rage nog HEEL LANG doorgaat, alleen al voor die misselijke mannetjes zou als jij! Ik heb er maar 1 woord voor ”jaloezie’

    Jaloezie…en dat zegt iemand die vind dat Lexus alles van mercedes heeft gekopieerd?
    Ik vind dat jij maar stilletjes in ’n hoekje moet gaan uithuilen omdat Lexus de zaakjes wel goed voor mekaar heeft wat betreft hybride in vegelijking met mercedes.
    Kom nou zeg dan gewoon eerlijk dat mercedes Lexus aan ’t kopieeren is.

    Login om te reageren
  25. ML320 CDI zegt

    8 september 2007 om 20:37

    @speedlimit, ik denk dat jij een paar dingen door mekaar haalt? Ik heb 8 jaar lang lexus gereden en zal dat nooit zeggen, aangezien lexus de beste auto’s ter wereld zijn (vind ik).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North