• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes S63 AMG in Parijs

Auteur: Dennis, gepost 29 september 2006 om 11:43 – 34 Reacties

Mercedes S63 AMG


Mercedes verraste ons door de S63 AMG mee te nemen naar Parijs. Een verrassing, want deze stond officieel niet op de lijst en beleefde hier dus zijn publieksdebuut.

Hij stond er helaas maar één dag, want toen we vandaag op de tweede persdag nog een paar strakkere foto’s wilde schieten, was hij alweer vertrokken, jammer! Zoals we weten ligt in de S63 AMG een 6,3 liter V8 motor, goed voor 525 pk en 630 Nm trekkracht. Hiermee accelereert het vlaggenschip in slechts 4,6 seconden naar de 100 km/u en is de top natuurlijk weer begrensd op 250 km/u.

Mercedes S63 AMG

Mercedes S63 AMG

Mercedes S63 AMG

Mercedes S63 AMG

Meer afbeeldingen in de S63 AMG gallery.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG S63 mogelijk in brand gestoken in Alphen a/d Rijn
    Mercedes-AMG S63 mogelijk in brand gestoken in Alphen a/d Rijn
  • Zeldzame S63 AMG met V12
    Zeldzame S63 AMG met V12 te koop voor weinig
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Mercedes, Parijs-2006, s-klasse

Vorig bericht: « VW rules! Parijs pressroom zuigt, autojournalisten ook
Volgend bericht: De babes van Parijs – deel 2 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Hysung zegt

    29 september 2006 om 11:54

    Hallo auto ! :D

    deze ziet er echt goed uit.
    mooie “stoere” front.
    Leuke prestaties natuurlijk :D

    Alleen zou ik hem in het zwart willen, & er wat grotere Velgen onder zetten.

    Login om te reageren
  2. Timmie zegt

    29 september 2006 om 12:10

    Ik dacht dat de S63 er niet zou komen, aangezien de 6.3l V8 hoogtoerig(er) is en dat de 5.5l V8 compressormotor meer koppel heeft (700 Nm)…

    Login om te reageren
  3. silasse zegt

    29 september 2006 om 12:23

    Mercedes de best
    hahah

    Login om te reageren
  4. Klassiekerrally zegt

    29 september 2006 om 12:28

    Wat is die achterkant een lelijke mengelmoes van lijnen zeg…
    Ik word er compleet kriebelig van.

    Login om te reageren
  5. SimonMc zegt

    29 september 2006 om 12:31

    Zo te zien zou het dan behoorlijk dom zijn van de (veel) duurdere S65 met de 6 liter V12 en 1000Nm koppel te bestellen, want zo te zien is die maar 0.2 seconden sneller naar de 100 ! En de topsnelheid is evengoed 250 km/h.

    Of wel klopt er iets niet met de cijfers, want 630Nm tegenover 1000Nm??
    Maar het zal waarschijnlijk een gebrek aan tractie zijn zoals bij de CL65, die raakte ook niet deftig van zijn plaats.

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    29 september 2006 om 12:43

    @SimonMC: wat denk je dat 4 cilinders en twee turbo’s (of zijn het compressors?) extra en een veel zwaardere versnellingsbak voor het gewicht van de auto doen?

    Login om te reageren
  7. Rick dos zegt

    29 september 2006 om 12:50

    Ik kan zulke auto´s niet begrijpen.
    Als ik zo´n auto zou kopen dan doe ik dat om de luxe om de stijl ervan. Ik koop zo´n auto niet om Sjakie met zijn opgevoerde Civic bij het stoplicht te verslaan. Als ik een sportauto wil hebben dan koop ik wel wat anders. En als ik een (super)snelle sedan wil hebben dan trek ik de de grens bij de m5´s, E63´s en (R)S6´en van deze wereld.

    Login om te reageren
  8. Mpower zegt

    29 september 2006 om 13:09

    Doe mij maar een S65 AMG, die 1000nm doet zo enorm veel aan snelheidsbeleving en idiote tussenacceleratie. Ik denk dat iedereen de S65 (mochten we daar genoeg geld voor hebben, niet dus) boven de S63 zou kiezen. Het zijn trouwens turbo’s die op de S65 zitten. Van Vliet heeft 1 staan in de showroom, volgens mij was de prijs een dikke 3 ton euro.

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    29 september 2006 om 13:13

    ik zou net als Rick niet kiezen voor zo’n grote zware auto omdat het ding eigenlijk vooral rechtdoor wil…. en ik heb meer lol in een bochtje pakken…. Tegen de tijd dat ik 50 ben kan ik zoiets misschien waarderen maar voorlopig nog lang niet.

    Login om te reageren
  10. henk zegt

    29 september 2006 om 13:18

    dat wordt wel moeijlijk zo….kiezen tussen de cl en de s 63 amg!!!!!!

    Login om te reageren
  11. Mpower zegt

    29 september 2006 om 13:35

    @woody
    wat weegt die S63 eigenlijk? Ik denk niet dat het echte pret is om strakke bochten te nemen met zon grote en zware auto, bovendien heeft hij een wielbasis van hier tot Tokio. Voor het bochten werk koop je deze auto denk ik niet voor. Koop je echter een S65 AMG dan ben je heer en meester op de rechte lijn. Met de S63 kan je niet eens een rotonde strak nemen want je hebt geen ruimte voor fouten of een beetje overstuur.

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    29 september 2006 om 13:41

    de S65 weegt iets van 2400kg (leeg) meen ik, maar de exacte cijfers (voor de S63) kon ik niet vinden…. Beide in ieder geval meer dan 700kg te zwaar naar mijn smaak.

    Login om te reageren
  13. Antoon zegt

    29 september 2006 om 13:56

    Vind em net ff te opgepompt/druk met al die lijnen en spoilertjes.
    De CL63 is veel mooier!

    Login om te reageren
  14. Remco zegt

    29 september 2006 om 15:10

    Wat een kleine wieltjes heeft dat ding.

    Login om te reageren
  15. farzan zegt

    29 september 2006 om 16:35

    Ik vind die stuur maar lelijk.

    Login om te reageren
  16. johan zegt

    29 september 2006 om 17:33

    ik hoop wel de de S 65 ook blijft bestaan want das nog een grotere motor:P

    maar dit is serieus mijn droom auto

    TE mooi gewoon;)

    Login om te reageren
  17. S AMG zegt

    29 september 2006 om 18:03

    zeker johan echt super bak

    Login om te reageren
  18. Stylez zegt

    29 september 2006 om 18:07

    De S65 en de S63 zijn inderdaad droomauto’s maar om hier nou 200.000 euro meer voor te betalen dan voor een S350…
    Nou, nee..

    Login om te reageren
  19. Appeltje zegt

    29 september 2006 om 18:13

    @SimonMC 0-100 tijd is ook niet alles, met de S65 rijd je er wel een Gallardo uit, en met de S63 niet. Niet dat het relevant is, want je doet er nooit iets mee, maar een S65 is dus wel aanzienlijk veel sneller dan een S63 AMG. Leuke verrassing, trouwens, weer een nieuwe auto om naar uit te kijken. De S65 AMG zal wel niet echt stom lopen met zijn 300K nieuwprijs.

    Login om te reageren
  20. CSL zegt

    29 september 2006 om 18:13

    wat een dikke taxi!

    Login om te reageren
  21. slk55 amg zegt

    29 september 2006 om 18:29

    Prachtige auto, dit is echt het vlaggenschip van amg damen met de S(L) 65 amg. Dit is typisch weer zo’n auto voor de rijke sjeiks, die zich laten rijden. Om zo’n auto te kopen moet je toch wel vermogend zijn (want 3 ton is niet niks!). Denk eens aan ontvoeringen, vandaag de dag gebeuren deze steeds meer. dan is zo’n snelle sedan uitermate geschikt om die ontvoerders eruit te rijden. (oke het is wat ver gezocht, maar toch). Dit is dus een perfecte auto voor de belangrijke en vermogende zakenmensen onder ons. Ik vind deze persoonlijk mooier dan een audi a8 w12, of een bmw 760i. Toch vind ik 3 ton wel heel veel geld voor zo’n auto, voor dit geld heb ik liever een bentley continental flying spur, bijna net zo snel (de topsnelheid ligt wel veel hoger) en ook ontzettend luxe.

    Login om te reageren
  22. Thijs zegt

    29 september 2006 om 20:36

    Wat een belachelijk lelijk hok! Ik snap maar niet dat mensen hier nou warm voor lopen? Kan iemand mij uitleggen wat hier nou mooi aan is?

    Login om te reageren
  23. bolo zegt

    29 september 2006 om 21:20

    wat een oerlelijke auto

    Login om te reageren
  24. HaS zegt

    29 september 2006 om 23:03

    in deze taxi wil ik rijden als ik naar schiphol ga voor vakantie lolz

    Login om te reageren
  25. LazZKoPaT zegt

    29 september 2006 om 23:10

    Weer zon koeie wagen.. echt geen look. check die koplampen, die koplampen zijn veel groter dan van een vrachtwagen.. en kijk is naar die achterkant.. het lijkt wel op een glijbaan.

    Login om te reageren
  26. thomas zegt

    30 september 2006 om 09:35

    4 reacties achter elkaar waarvan je denkt dat het stakkers zijn

    Login om te reageren
  27. Thijs zegt

    30 september 2006 om 12:28

    @ Thomas

    Jij ziet jezelf dus wel rijden in zo’n ding. Tandemasser erachter met gordijntjes en op weg naar je werk dat elke week in een andere plaats staat met een reuzerad erbij… sja dan kan ik het me inderdaad voorstellen

    Login om te reageren
  28. Steven zegt

    30 september 2006 om 15:55

    @ Thijs, tot dat je hem in het echt gezien (en gehoord :P , wat een gebrul :o ), dan ga je wat anders klappen hoor! :lol:

    Login om te reageren
  29. Rick zegt

    30 september 2006 om 22:12

    Prachtige wagen alleen dat interrieur stampte ik er meteen uit!!!!! en dan natuurlijk wel iets terug brengen wat niet zo saai is!!!!

    Login om te reageren
  30. Thijs zegt

    1 oktober 2006 om 20:38

    @ Steven

    als ik mooi geluid wil horen dan doe ik dat wel ergens anders mee. Ik noem de TVR Sagaris, ik noem een S6/S8/M5…heb ik geen Merc voor nodig…

    Login om te reageren
  31. Xpert zegt

    1 oktober 2006 om 23:58

    Mijn Voorkeur gaat uit naar de S65 AMG…
    De uitstraling en het vermogen spreken voor zich, en je hebt ook nog eens alle luxe om je heen.

    Plus, het geluid zal wel heel indrukwekkend zijn…
    Heb 1 keer een SL 65 AMG voorbij horen komen, en dat leek wel op een duitsebommenwerper…

    Heerlijk!!!!

    Login om te reageren
  32. Jerome zegt

    20 oktober 2006 om 10:37

    AMG, Schnitzer, … heerlijk toch! Ik ban niet voor getunede limousines, een M7 van BMW, om een voorbeeld te geven, vind ik als een koning met een jogging aan. Ik had dan ook hetzelfde verwacht van een S-klasse, maar dat had ik beter niet gezegt want ik vind het resultaat bangelijk … Hoewel moet ik zeggen dat ik de S-klasse voor de “gewone” mens langer ga nakijken op straat dan de AMG uitvoering. (alhoewel :d)

    Login om te reageren
  33. dries zegt

    19 november 2006 om 11:13

    een bmw m7 bestaat niet.
    mooie auto trouwens die S63, in het begin stond ik wat sceptisch tegen de heel agressieve bodykit maar ik vind hem mooier en mooier elke keer als ik er naar kijk

    Login om te reageren
  34. S63 owner zegt

    22 mei 2008 om 09:10

    Ff een schop om het topic actueel te krijgen:D

    ik heb gister avond de eerste km’s gemaakt in een S63 AMG, met nog maar net 34 km op de teller. Niet te vergelijken met de S500 die we hiervoor gehad hebben. DIT IS EEN MONSTER. mocht helaas niet meer dan 4000 toeren draaien, en geen kickdown onder de 1500km. maar wat een kracht, het is gewoon echt niet normaal.

    En dat geluid in de M-stand…

    Je hebt zelden zo’n vette dot tussengas gehoord bij terugschakelen!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North