• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes wil minder modelnamen

Auteur: RubenBaeten, gepost 10 september 2008 om 19:13 – 63 Reacties

Mercedes CL

Tja, ze hebben zich een beetje in een knoop gewerkt bij Mercedes. Wie weet immers nog wat nou precies een C, S, CL, CLK, SL of SLK is? OK, wij weten dat wel, maar het is toch een warboel. Daarom gaat Mercedes voor het komende modeljaar een beetje met de typeaanduidingen husselen.

Zo verdwijnt de naam ‘CLK’. Deze auto zal vanaf de volgende modelserie als E-klasse Coupé en Cabrio door het leven gaan. De grote CL is hetzelfde lot beschoren: die heet voortaan de S-klasse Coupé.

Mijn vraag is vooral wat ze met de CLC gaan doen. Dàt is pas een verwarrend type.

Ook interessant!

  • Video - uitgebreide tour door een Mercedes CLK GTR
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • Video - Mercedes EQB in beweging

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

cl, clk, Mercedes

Vorig bericht: « Las Vegas dealer gaat van Hummer naar Smart
Volgend bericht: Preview: 800pk ASI Tetsu GTR Bentley Continental GT »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jorden zegt

    10 september 2008 om 19:16

    Wat!!!!!
    CL is toch een gevestigte modelnaam???
    Ik was haast vergeten dat het een S-coupé was!

    Login om te reageren
  2. Ronney King zegt

    10 september 2008 om 19:17

    Vinden we het niet leuker van die letters van buiten te leren en dan op te scheppen tegen de vrienden? Ik vind het een slechte move van Mercedes.

    Login om te reageren
  3. Pieter zegt

    10 september 2008 om 19:19

    Misschien geen slecht idee om wat duidelijkheid te scheppen.

    Login om te reageren
  4. Btapharmd zegt

    10 september 2008 om 19:20

    Vind het niet meer dan logisch.

    Als je een C-klasse en een S-klasse hebt is het nodeloos ingewikkeld om de coupé versie van de S “CL” te noemen.

    Login om te reageren
  5. Texter zegt

    10 september 2008 om 19:22

    Als ze nou ook eens die debiele nummering afschaffen, en dan doel ik vooral op de 6.2 liter 63s. Letterlijk 6.3 op de zijkant, maar 6.2 liter onder motorkap…het blijft stom.

    Login om te reageren
  6. Joost zegt

    10 september 2008 om 19:23

    En de SL wordt dan maar gewoon geschrapt, er is geen ruimte meer voor?!

    Login om te reageren
  7. Solstice zegt

    10 september 2008 om 19:24

    Typisch Mercedes: zodra het net een beetje ingeburgerd is gaat het weer op de schop. Net als toen met de W124-serie je 300E opeens E300 ging heten en de simpele aanduiding dat het om een auto met injectie ging ineens een modelreeks werd…

    Login om te reageren
  8. atanaz zegt

    10 september 2008 om 19:26

    Ik ben het er helemaal mee eens dit is toch niet meer normaal, ml, gl, clc, clk, slk, e, c, s, a, b, r, g, cl, sl klasse volgens mij waren ze dat :D

    en moet je eens bwm zien 1, 3, 5, 6,7 en de x3, x5 owjah z4 nog

    audi, a3, a4, a5, a6, a8, x7, r8

    het werd tijd dat die namen werden ingekort EINDELIJKKKK

    Login om te reageren
  9. atanaz zegt

    10 september 2008 om 19:28

    x7 moest de q7 zijn

    sorry sorry sorryyyyyyyyy :D…

    mb heeft mij hoofdpijn verzorgt met al die klasse aanduidingen vandaarrrrr :P

    Login om te reageren
  10. Fortuna zegt

    10 september 2008 om 19:28

    Of een 300 TD die geen turbodiesel is. Of een 190 D die dezelfde motor heeft als een 200 D, maar niet dezelfde als een 190 D 2.5. Ik vind dat niet zo erg, het scheidt de kenners van de wannabees.

    CLC wordt C Sportcoupé

    Login om te reageren
  11. Solstice zegt

    10 september 2008 om 19:34

    Is het jullie ook al opgevallen dat Nederland het enige land is waar de (van oudsher) T-modellen van Mercedes Estate heten?

    Login om te reageren
  12. Stijn zegt

    10 september 2008 om 19:34

    @ Texter
    Kijk naar de geschiedenisboeken en je zult wel snappen dat AMG wel iets heeft met de typebenaming 6.3

    Login om te reageren
  13. prop zegt

    10 september 2008 om 19:36

    wannabees?? eerder lui die geen behoefte zich hierin te verdiepen en die mercedes een auto voor woonwagenbewoners en ongewenste alochtonen vinden.. zoals ik

    dus ja.. doe maar mercedes

    Login om te reageren
  14. LP640 zegt

    10 september 2008 om 19:39

    mercedes sucks :P nee hoor maar nu je het zegt het zijn we erg veel namen…

    Login om te reageren
  15. Apache zegt

    10 september 2008 om 19:48

    Het is zelfs niet eens logisch. Nemen we bijv als standaardbenaming de C-klasse, E-klasse en S-klasse.

    Dan zouden de coupés, SUV’s en roadsters normaal volgens dezelfde opeenvolging van klassen genoemd moeten worden. De CL is bijvoorbeeld een coupé op het niveau van een S-klasse, en de SLK een roadster van het niveau van de C-klasse.

    zo zou het moeten:

    SLK = CLK
    CLK = CL
    CL = SL
    SL = ELK
    ML = GL (alfabetisch…)
    GLK = DL ofzo dan…
    GL = ML

    Wat goed is:

    A-klasse
    B-klasse
    CLC
    C-klasse (combi)
    E-klasse (combi)
    S-klasse

    Maar goed, Mercedes zal hier wel anders over denken zeker…

    Wie gaat akkoord?

    Login om te reageren
  16. Esprit_de_Flandre zegt

    10 september 2008 om 19:50

    @atanaz:

    Je bent de GLK, CLS en de SLR vergeten. En straks komt (misschien) de MLK.

    Login om te reageren
  17. SimonMc zegt

    10 september 2008 om 19:50

    @LP640 : ja en bij lamborghini dan? Gallardo, murcielago, golf, passat, touran, touareg, ibiza, cordoba, a3, a4

    Ow nee wacht…

    Login om te reageren
  18. Apache zegt

    10 september 2008 om 19:51

    Kijk nou de Mercedes CLK AMG DTM nu… Als je niet weet wat elk van die 3 drieletterformaties betekenen, zou je Mercedes toch gek verklaren… Konden ze die niet gewoon de mercedes GT noemen?

    Login om te reageren
  19. Apache zegt

    10 september 2008 om 19:52

    *CLK DTM AMG moet dat zijn.

    Login om te reageren
  20. Birger zegt

    10 september 2008 om 19:54

    Waarom moet dat nu? Zo ingewikkeld is dat toch allemaal niet.

    Login om te reageren
  21. Esprit_de_Flandre zegt

    10 september 2008 om 19:56

    Vind het trouwens niet nodig, deze verandering. Ja het zijn veel namen, maar daardoor zijn ze meer onderscheiden. Ik heb in ieder geval geen moeite als iemand zegt: ik rij een ZLFXKR6300 CDI Kompressor AMG Black Series II Break. Weet ik direct wat ie bedoelt.

    Login om te reageren
  22. Texter zegt

    10 september 2008 om 19:57

    @Stijn: vroeger klopte het tenminste nog. Een 6.3 was een 6.3, een 6.9 een 6.9. Net die tiende liter verschil maakt het in mijn ogen alleen maar knullig en gekunsteld. Zet er dan niks op.

    Login om te reageren
  23. Bunzing zegt

    10 september 2008 om 19:59

    @simonMc…nu noem je alle porsche’s op van volgend jaar;)

    Login om te reageren
  24. Een betere ontwerper zegt

    10 september 2008 om 20:12

    Vind het wel logisch, de CL heette eerst S-Coupe, toen SEC, toen dacht ik weer even S-Coupe en toen CL. Idem voor de CLK, de oude E-klasse die op de 190 een beetje leken had een cabrio uitvoering.

    En de CLC, dat is toch wel even bedenkbaar of heb ik het nou mis? Dat is gewoon de C-Sportcoupe, dus C-Klasse. GL en GLK kan wat mij betreft ook blijven, zal denk ik veel te erg wennen zijn aan een C-mini suv en C-mega suv.

    Login om te reageren
  25. Apache zegt

    10 september 2008 om 20:14

    En Porsche dan?

    Cayman, Cayman S, Boxter, Boxter S, Cayenne, Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Turbo S, Cayenne GTS, Cayenne Hybrid, Panamera, 911 Carrera, 911 Carrera S, 911 Carrera 4, 911 Carrera 4S, 911 Carrera Cabriolet, 911 Carrera S Cabriolet, 911 Carrera 4 Cabriolet, 911 Carrera 4S Cabriolet, 911 Targa, 911 Targa 4, 911 Targa S, 911 Targa 4S, 911 Turbo, 911 Turbo Cabriolet, 911 GT3, 911 GT3 RS, 911 GT2

    Exclusief hé?

    Login om te reageren
  26. FerryvD zegt

    10 september 2008 om 20:14

    Lijkt me alleen maar verwarrender als dalijk meerdere modellen met bijvoorbeeld de S aanduiding gaan rijden, dan snapt de leek er helemaal niks meer van.

    Login om te reageren
  27. Edman zegt

    10 september 2008 om 20:14

    Ik zat laatst eens goed na te denken over de modellen en waarom ze zo heten. Eigenlijk ben ik er nog niet helemaal uitgekomen, maar de modelnamen zijn voor mij overzichtelijk genoeg. Waarom schrappen ze de B (maak er A LWB van dan xD), de SLK, de CLC en de GL (want die is écht overbodig) niet?

    De R is ook al lang geschrapt, maar onterecht, want die heeft een prima type aanduiding, volgens mij…

    Login om te reageren
  28. Carmeleon zegt

    10 september 2008 om 20:20

    Werd hoog tijd, Mercedes heeft zowat de slechtste (en meest verwarrende) modelbenamingen ooit. Ik blijf de voorkeur geven aan échte namen, zoals bijvoorbeeld Renault en Citroën doen. Spreekt veel meer tot de verbeelding.

    Login om te reageren
  29. J. zegt

    10 september 2008 om 20:30

    Werd tijd ook dat ze dat eens opschonen, door de bomen is het bos niet meer te zien.

    Heb er ook geen tijd / zin voor om me er in te gaan verdiepen, zoveel is Mercedes me nu ook weer niet waard.

    Login om te reageren
  30. Breinstein zegt

    10 september 2008 om 20:35

    hmm de clk en cl leken mij de minst onduidelijke typeaanduidingen, GLK, CLC etc. blijkt veel lastiger.

    Login om te reageren
  31. Zoeleken zegt

    10 september 2008 om 20:39

    Nee, als je nu de naam noemt, weet een beetje een kenner over welk model het gaat, als je moet beginnen met E-coupé wordt het alleen maar moeilijker en verwarender, naar mijn mening.

    @Carmeleon: vergelijk nooit Mercedes met Citroën…
    We willen echt wel een Mercedes Kangoo of een Mercedes M3, dan krijgen ze denk ik problemen met BMW.

    Daarnaast vind ik benamingen zoals C1, C2, C3,… of A1, A2, A3,… of etc. ook niet echt heel handig of origineel.

    Login om te reageren
  32. kowalsk zegt

    10 september 2008 om 20:41

    Ongelofelijk dat ze hier nu pas mee komen.

    Login om te reageren
  33. bmw_xxx zegt

    10 september 2008 om 20:42

    @ Carmeleon –> echte namen zoals citroën C1, C2, C3, C4, C5 en o ja .. C6

    @ atanaz –> BMW X6 & Audi Q5 vergeten ! ;-)

    Login om te reageren
  34. hupke zegt

    10 september 2008 om 20:44

    Euh waaroom zouden mensen die de huidige oz zou duidelijke benameng niet begrijpen de nieuwe wel begrijpen? Het is toch duidelijk dat analfabeten geen verschil merken tussen clk of e coupé.

    Login om te reageren
  35. mercedesfan zegt

    10 september 2008 om 20:46

    Ze zouden beter de letter acheter het getal zoals vroeger zetten. Bijvoorbeeld 300 E i.p.v. E300. Maar deze verandering kan ook geen kwaat.

    Login om te reageren
  36. knaller zegt

    10 september 2008 om 20:51

    @ Ruben,

    Zowel AMS als jij reppen dat de CLK voortaan E-klasse coupe gaat heten. Maar het is toch gewoon een coupe op basis van de C-klasse? Ben ik nou malle pietje en snap ik die logica niet of wordt de opvolger van de CLK op de E-klasse gebaseerd???

    Login om te reageren
  37. Corvandegroppel zegt

    10 september 2008 om 21:06

    @ knaller: als je kijkt hoe die achterkant van de laatste twee generaties CLK en E-klasse eruit zien zul je het vast wel zien.

    Login om te reageren
  38. Mr_R zegt

    10 september 2008 om 21:10

    Goed idee van Mercedes, al nemen ze wel een risico natuurlijk! Het is nu wel een puinhoop met de benamingen, maar veranderen is een hele klus en doet de naamsbekendheid van sommige modellen misschien geen goed. Voor de toekomst is ’t wel beter.

    Ik ben heel erg benieuwd wat ze er precies van gaan maken! Op je CLK dan E500 Coupé? En wat dan met de SLK? B350 CoupéCabriolet?

    @Solstice: Nee, het zit zo in Nederland met de stationwagens van Mercedes:
    – C-klasse Estate
    – E-klasse Combi
    – G-klasse Stationwagon
    allemaal verschillend dus!

    Login om te reageren
  39. Jordey zegt

    10 september 2008 om 21:20

    Waarom nou een e-classe coupe voor de CLK? Toch raar..
    Eerder C-classe Coupé. Maarja. Dat is echt weer mercedes. Irritant af en toe. Maja ben daarom ook fan van BMW.

    Login om te reageren
  40. RX-7/6UK Owner zegt

    10 september 2008 om 21:25

    gewoon simple houden

    1st letter van de grote (lengte) bijv.
    B=4.000/4.500 C=4.501/4.850 E=4.851/5.000 S=5.001 +

    2de gewoon een L

    en derde van het classement bijv.
    S=Seloon E=Estaté G=offroader C=coupé R=roadster M=MPV

    Login om te reageren
  41. Pordon zegt

    10 september 2008 om 21:34

    @Mr.R: De E-klasse Combi zal vanaf de nieuwe generatie ook als Estate door het leven gaan als mijn bronnen kloppen, net zo als bij de C-klasse, de S203 werd ook C-klasse combi genoemd, en nu bij de S204 is het Estate geworden.

    Login om te reageren
  42. Pordon zegt

    10 september 2008 om 21:37

    Ontopic, van mij hoeft het niet, vind het niet echt lastig om het te begrijpen of te onthouden. Kan ze juist alleen maar makkelijker uit elkaar halen. als je straks met S-coupé en Coupé-Cabriolet en Mini-SUV achter allemaal letters gaat zetten wordt het alleen maar ingewikkelder.

    Login om te reageren
  43. madru zegt

    10 september 2008 om 21:41

    CLC zal dan toch gewoon C coupe zijn ??

    Login om te reageren
  44. Solstice zegt

    10 september 2008 om 21:54

    @Mr. R: Dat wist ik niet, viel me alleen wel op dat de C Combi werd geadverteerd als ‘Estate’, wat ik overigens een erg Britse aanduiding vind die totaal niet bij zo’n teutonische wagen past (maar dit terzijde). Lekker ingewikkeld iig allemaal, op de Duitse website heten ze tenminste allemaal nog gewoon ‘T-Modell’. :)

    Login om te reageren
  45. SCscreamGT zegt

    10 september 2008 om 21:55

    Fortuna schreef: [i] ‘het scheidt de kenners van de wannabees.’ [/i]

    Volkomen mee eens. Verschil mot er wezuhh
    Als niet kenners toch sowieso geen namen (willen) kennen, waarom zou Mercedes ze dan veranderen. Wij als kenners 8: maakt het ons geen bal uit. Tenminste voor mij niet.

    Login om te reageren
  46. frederik zegt

    10 september 2008 om 21:59

    Het probleem bij Mercedes is dat ze gewoon zovéél modellen hebben. Audi en BMW hebben een véél kleiner gamma, dat maakt de benaming ook makkelijker. Waar vind je tegenwoordig nog mercedesdealers die àlle modellen in hun showroom hebben staan? En komaan, als mercedesrijder/-koper moet je toch het gamma uit elkaar kunnen houden. En eerlijk gezegd, ik vind het altijd heerlijk om een sjoemelende zelfstandige (zo zijn er veel in België en dat zijn de mannen zonder verstand die toch zoééntje kunnen kopen) met een mercedes, te zeggen welk model hij nu effectief rijdt. “Hé, ik rij ook in zo’n wagen.” “Nee, jij rijdt in een e-klasse, da’s een cls overdaar.”

    Login om te reageren
  47. autoblogger zegt

    10 september 2008 om 22:15

    De nieuwe CLK (of E-klasse Shooting Break?) is inmiddels bekend:
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/09/10/mercedes-concept-fascination-e-klasse-shooting-break

    Login om te reageren
  48. kor zegt

    10 september 2008 om 22:48

    nou ik ben er wel blij mee want ik ken die moddelen ook allemaal niet meer bijhouden :P

    Login om te reageren
  49. Simpson zegt

    10 september 2008 om 23:21

    goed nieuws voor de stotteraars.

    I….ik r.r…rij een C..C.CC

    – ja? c-klasse? CLK? CLS? CLC? CL?

    C..C…C-Kadett

    Login om te reageren
  50. Benjamin1 zegt

    10 september 2008 om 23:39

    @ atanaz, toetsenbord kapot ofzooooooooo?

    OT: Nou, ik vind het niet perse zo verwarrend, veel fabrikanten maken gebruik van dat soort typeaanduidingen, en ik vind het beter dan die soms idiote namen zoals de trajet of de MiTo..

    Login om te reageren
  51. Testpiloot zegt

    11 september 2008 om 10:38

    Ik ben het grotendeels niet eens met de autoblogbewoners hierboven. Als je de betekenis achter de letters weet is het eigenlijk meer dan logisch.

    Hoewel bijvoorbeeld de CL vroeger werd aangeduid als S-klasse Coupé is CL zeker geen slechte benaming. Aangezien de C staat voor ‘Coupé’ en de L voor ‘Leicht’ of ‘Lang’.

    De K bijvoorbeeld kan staan voor Kompressor of voor Kurz wanneer het een ingekort chassis betreft. Daarom heet een SLK ( Sport Leicht Kurz ) ook SLK, het is namelijk een sportieve relatief lichte korte auto.

    Bij de G-klasse staat de G voor Gelände wat terrein betekent. Enz. enz.

    Ik vind de benamingen eigenlijk redelijk logisch in elkaar zitten en ik denk dat de verandering juist voor verwarring zal gaan zorgen aangezien de meeste mensen net zijn gewend aan de lettercombinaties.

    Niet voor niks heet de fameuse W126 560, SEL van zijn achternaam;) Sonderklasse Einspritzung Lang….

    Login om te reageren
  52. Lustigson zegt

    11 september 2008 om 10:50

    Ik vind cijfer- of lettercombinaties op een of andere manier het duidelijkst. 147 klinkt bovendien beter dan MiTo, en C220 beter dan Mondeo. Maar je kunt de plank ook misslaan met i10 en i20, en ‘golden oldies’ als Golf en Léon werken wél, in mijn beleving.

    Op zich is het bij Mercedes, met de klassen A, B, C, E, G, ML, R en S, prima te overzien. Hoe verder de letter in het alfabet, hoe groter de auto. Stom is alleen wel dat de roadster van (grofweg) de C-klasse dan SLK heet en die van de S-klasse CLK.

    @ Apache
    Als je net als jouw voorbeeld met Porsche voor andere merken alle typen gaat opsommen, wordt ’t net zo’n warboel natuurlijk. Feitelijk hebben ze alleen maar de Boxster, Cayman, 911 en Cayenne.

    Login om te reageren
  53. Vincent996 zegt

    11 september 2008 om 12:11

    WAT????? Dat de CLK in de toekomst E-coupe/cabrio gaat heten, daar kan ik nog wat inzien… Maar de CL naar S coupé? De benaming CL bestaat al sinds mid jaren ’90, toen de CL500 en CL600 van het type C140 halverwegen hun bestaan de badge CL mochten dragen. Jammer dat het nu misschien verdwijnt.

    Login om te reageren
  54. Björn Borgmoer zegt

    11 september 2008 om 13:22

    Voor de CLC: de C-klasse häßlichcoupé.

    Login om te reageren
  55. IlCuoreSportivo zegt

    11 september 2008 om 14:29

    Ik vind het net goed zoals het was.
    Een beetje noodzakelijke achtergrondkennis maakt het net interessant.
    Slecht idee.
    Zeker CL moet blijven.
    CL600 is toch iets beter dan S coupe 600 lijkt mij.

    Login om te reageren
  56. benny12 zegt

    11 september 2008 om 14:55

    mercedes gaat terug naar die goeie ouwe tijd van de jaren80

    Login om te reageren
  57. VonStroke zegt

    11 september 2008 om 14:57

    Ik zie niet in waarom die namen verdwijnen moeten, het zijn gevestigde waarden, iedereen kent ze.

    Login om te reageren
  58. Klefdog zegt

    11 september 2008 om 16:30

    Ik zie hier genoeg mensen die weten waar ze over praten. De 1 zegt waarom dit niet dat wordt enz. enz. Dat betekent dat jullie weten waar jullie over praten. Wij kenners weten wat Mercedes ermee bedoelt en laten we het lekker zo houden. Ik ken mensen die hun eigen auto nog niet eens weten te benoemen. Laatst zei iemand dat ie een peugeot 407 had, kwam hij aanrijden met een 406?!? Zoveel types heeft peugeot nou ook weer niet. En laten we nou eerlijk zijn, de gemiddelde mercedes-rijder kan het allemaal goed betalen, een beetje interesse in auto’s zit er dan vaak wel in. En zoals iedereen al zegt, als er namen komen, wordt het helemaal ingewikkeld met al die mercedessen. Voor mij niet als mercedes-liefhebber, maar ik vind dit mooier, zo heeft iedere auto zijn eigen identiteit. En degene die zegt waarom dat 6.3 geen 6.2 is, kom op, dat weet je toch wel?!?

    Login om te reageren
  59. floryn zegt

    11 september 2008 om 18:45

    neem audi als voorbeeld!

    Login om te reageren
  60. Corvandegroppel zegt

    11 september 2008 om 18:48

    Ja, allemaal aatjes zijn spannend…

    Login om te reageren
  61. prop zegt

    12 september 2008 om 00:04

    Echt koel dat jij een kenner bent, Klefdog

    Login om te reageren
  62. mashell zegt

    12 september 2008 om 00:20

    Mercedes zou het zich zelf gemakkelijker maken als ze niet telkens nieuwe modelseries zouden introduceren.

    Login om te reageren
  63. Jintro zegt

    25 april 2009 om 03:39

    Dat heb jij even goed uitgeklaard klefdog :D
    @prop Hahahaha

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North